PDA

Zobacz pełną wersję : Analiza parametrow Doblo 2010 1.6MJ 103HP



andrewlato
19-01-2021, 19:29
Witam,
Moj pierwszy post wiec z gory dziekuje wszystkim, ktorzy przyczynia sie do rozwiazania problemu.
Prosze o pomoc w diagnozie problemu wg parametrow na zdjeciach i filmiku.

Pacjent - Doblo 2010 1.6 multijet Eleganza,wersja UK. 93tys mil/ok 150tys km

Autko kupione od magikow, ktorzy wymienili rozrzad, ustawili po znakach na pasku i dziwili sie ze ciezko palil. Byl przestawiony o 1 zabek. Teraz wszystko poprawione. Rowniez frezowane bylo gniazdo wtryskiwacza nr 2(zalewal), po jego wymianie, gdyz bylo porysowane, teraz wtrysk nr 2 siedzi na nieco grubszej podkladce. Nowe uszczelniacze na wszystkich wtryskach- brak przeciekow.
Auto odpala OK, jednakze gdy zimny chodzi nierowno, telepie nim kilkanascie sekund, dymi na jasnoszaro, po czym obroty sie uspokajaja na okolice 850. Na drodze gdy zimny jest tragedia, brak mocy, stukanie jakby z wtryskiwaczy i chmura szarego dymu jak na filmie ponizej, gryzace spaliny- cos jakby z mieszanka paliwa. Swiece sprawne, przekaznik sprawny.
Auto mialo czyszczony egr, byl zaklejony syfem, rowniez rura od EGR jest teraz czysciutka. Auto jest po pelnym serwisie-oleje,plyny,filtry itp.
Gdy sie rozgrzeje to na drodze w miare sie zbiera, choc czuc ze ma 'dziury' w mocy oraz przy depnieciu gazu czasami slychac delikatne stukanie, jakby wtryskiwacze... Posiadam tez Doblo 1.9jtd 2003, ktore zbiera sie lepiej niz to z 2010r.
Obroty na rozgrzanym pozostaja w okolicach 850, moim zdaniem powiiny byc w ok 780. Rowniez dodanie gazu na postoju, powoduje ze obroty ida do gory po czym spadaja i silnik telepie buda przez 1-2s i zaraz wraca do normy. Spalanie wg kompa pokazuje w miare(ok 7lt mieszane) niestety nie wyjezdzilem nim wystarczajaco km aby okreslic jednoznacznie ile dokladnie pali
Zalaczony filmik pokazuje parametry na rozgrzanym silniku:

https://youtu.be/QL3YbjkiBiM

Tutaj zdjecia parametrow
39597
39598

Pozdro
Andrzej

Braval
19-01-2021, 20:24
Wtryskiwacze do roboty...Zrób probę przelewową.Widzę ,ze masz cisnienie paliwa realne wieksze i niż oczekiwane, ponad 25 bar. Czy na cieplym silniku ,jak gwaltownie przyspieszasz, wywala blad silnika?
Jaki masz typ wtryskiwaczy ,chodzi mi o symbol 0445 110.... Problem jest tego typu,ze te wtryskiwacze w silnikach tej generacji ,są kiepskiej jakosci, wytrzymują do 150 tys,km. Znam ten problem bo walczylem z tematem w silniku 1,3 jtd , fiata 500L z 2013r. Wymienilem jeden wtrysk jakos jesienią ub. roku i już mi córka zglasza ,ze "telepie" po zapaleniu na zimnym, po chwili ustaje i jest ok. Sypie się nastepny wtrysk.??? Temat jest delikatny , bo ceny wtryskow zaczynają się od 650zl /szt...:eek:

andrewlato
20-01-2021, 15:37
Wtryskiwacze do roboty...Zrób probę przelewową.Widzę ,ze masz cisnienie paliwa realne wieksze i niż oczekiwane, ponad 25 bar. Czy na cieplym silniku ,jak gwaltownie przyspieszasz, wywala blad silnika?
Jaki masz typ wtryskiwaczy ,chodzi mi o symbol 0445 110.... Problem jest tego typu,ze te wtryskiwacze w silnikach tej generacji ,są kiepskiej jakosci, wytrzymują do 150 tys,km. Znam ten problem bo walczylem z tematem w silniku 1,3 jtd , fiata 500L z 2013r. Wymienilem jeden wtrysk jakos jesienią ub. roku i już mi córka zglasza ,ze "telepie" po zapaleniu na zimnym, po chwili ustaje i jest ok. Sypie się nastepny wtrysk.??? Temat jest delikatny , bo ceny wtryskow zaczynają się od 650zl /szt...:eek:

Wtryski są Boscha 0445110300, nie wywala checka po dociśnięciu gazu, w sumie to nie wywala żadnych błędów. Dziś zrobiłem test przelewowy jak na zdjęciu. Wychodzi ze 1 i 3, leja jak wściekłe, w porównaniu do 2 i 4. Te pojemniczki mają 125ml, tyle wylało w 2 minuty testu na rozgrzanym silniku...
Ciśnienie paliwa jest faktycznie większe od zadanego, może pompa HP poprostu jest sprawna, ilość powietrza jest też większą od zadanego i to mnie zastanawia skąd jest ten odczyt, bo może gdzieś jest nieszczelność na dolocie...39609

Braval
20-01-2021, 18:39
Uuuu! Te dwa walą,az milo.Przelewają gorą ,jak gadaja spece od "CR". Moga sie zatykac dysze wtryskiwaczy, stad roznice w cisnieniu paliwa. Mozna dac wtryski do czyszczenia,Cos pomoze i to najtansza opcja w naprawie. W moich autkach, cisnienie paliwa"zmierzone i oczekiwane" jest podobne, korekty ok.
W temacie powietrza ,moze byc problem z przeplywomierzem.. Sprawdz jeszcze czujnik cisnienia w kolektorze ssacym.
PS. W temacie wtryskow ,mozesz zapodac cos do paliwa i zrobic im kurację czyszczącą, jakis "mocniejszy " preparat na 4-5 zbiornikow ON.Moze się obyc bez wyciągania wtryskow i "regeneracji":rolleyes:

To paliwo to nasze ,chyba? W Anglii, chyba estra nie dodają tyle?

andrewlato
20-01-2021, 19:15
Uuuu! Te dwa walą,az milo.Przelewają gorą ,jak gadaja spece od "CR". Moga sie zatykac dysze wtryskiwaczy, stad roznice w cisnieniu paliwa. Mozna dac wtryski do czyszczenia,Cos pomoze i to najtansza opcja w naprawie. W moich autkach, cisnienie paliwa"zmierzone i oczekiwane" jest podobne, korekty ok.
W temacie powietrza ,moze byc problem z przeplywomierzem.. Sprawdz jeszcze czujnik cisnienia w kolektorze ssacym.
PS. W temacie wtryskow ,mozesz zapodac cos do paliwa i zrobic im kurację czyszczącą, jakis "mocniejszy " preparat na 4-5 zbiornikow ON.Moze się obyc bez wyciągania wtryskow i "regeneracji":rolleyes:

To paliwo to nasze ,chyba? W Anglii, chyba estra nie dodają tyle?

Dzieki Braval,

Zamowilem juz dwa regenerowane wtryski po £90 za szt z PF Jones, najtansza i najpewniejsza opcja z gwarancja. Same koncowki kosztuja ok £50 za szt. Mam je dostac do poniedzialku wiec po montazu napisze co i jak.
Lalem juz STP do diesla, ale widocznie kwestia lezy w nieszczelnosci wtryskow a nie ich zapchaniu. Paliwko jest z UK Shella ;-)
Czujnik cisnienia w kolektorze byl czyszczony razem z EGR, zastanawiam sie czy nie sciagnac kolektora, bo po tym syfie co znalazlem w EGR i rurze to masakra. Auto bylo wczesniej jezdzone w firmie i jakto w firmie- jak pali i jedzie to jest OK...

Braval
20-01-2021, 22:18
U nas za takiego wtryska "nowke" wolają od 600zl/szt. Koncowki Firada ,chodzą od 150zl/szt. Z tym kolektorem to jak chcesz się grzebac, brudna robota. Wszystkie te diesle fiata i nie tylko maja upaprane kolektory, ekologia, opary z odmy turbina pcha dalej + sadza z EGR i syf gotowy.Jeszce jak dawali w "palnik", to efekty widac . Ceny bogate...ale to zjednoczone królestwo.

andrewlato
28-01-2021, 21:19
Witam ponownie,

2x Wtryskiwacze wymienione, widac ze trzymaja korekty rowno. Natomiast dymienie na jasnoszaro pozostaje gdy silnik jest zimny. Rowniez po jezdzie probnej (auto przegazowane pozadnie) wywalilo CHECKa z kodem P0488- EGR i tryb awaryjny do 2000RPM.
Zauwazylem rowniez ze auto ma 'dziure' w obrotach, do biegu 3 wszystko w miare ok, od biegu czwartego auto powyzej 3000rpm ma problemy z przyspieszaniem, jakby chcialo jechac ale gdzies cos hamuje. Bede jeszcze sprawdzal szczelnosci po kolei na weekend. Oto link z zalaczonym filmikiem po wymianie wtryskow. Jesli cos zauwazycie nie tak to prosze o wskazowki. Aktualnie obstawiam EGR, pojdzie chyba zaslepka na probe.
https://www.youtube.com/watch?v=gp-2rINDbb4
Pozdrawiam
Andrzej