rajtkezjusz
15-01-2021, 10:59
Wymieniany był rozrząd i szukając po forum złożyłem do całości temat wymiany z obsługą "komputerową" po wymianie . Fajnie gdyby ktoś sam wymieniał rozrząd i dał fotki z opisem jak to robił itd . Ja nie mam warunków i zdolności manualnych ,więc grzebanie w rozrządzie ,hamulcach, elektryce i układzie kierowniczym zlecam zawodowcom :)
Po wymianie rozrządu + olej auto wymaga pewnych czynności dokonanych przez np MESa (kabel żaden dodatkowy nie był potrzebny ) . Pojazd po wymianie nie szarpał itd - nie dawał oznak ,że coś jest do zrobienia ,ale dla spokoju zrobiłem :
1) "wymiana oleju" - adaptacja modułu MA
39573
2) "kasowanie adaptacji koła fonicznego" - jako, że prawdopodobnie było demontowane koło foniczne (znalazłem na forum opis o tym mówiący )
39574
3)"wymiana paska rozrządu"
39575
wtedy pojawił się komunikat w dziale " błędy" - trzeba kliknąć w tę zakładkę bo samo nie przeskoczy - miga kontrolka CHECK (MIL) :
39576
za poradą kol. TOMACIAS "Procedura polega na Skasowaniu, odczekaniu 60 sekund uruchomieniu silnika wtedy pulsuje kontrolna MIL po nagrzaniu silnika pow 80 st. należy wykonać 3 przygazówki do 6000 obrotów i gotowe."
Na końcu ponownie zrobiłem pkt nr 1 ,czyli "wymiana oleju " i wszystko ok.
Cały czas komputer był podłączony do pojazdu ,MES łączony z ECU gdy przechodziłem z pkt do punktu (po zgaszeniu silnika/wył zapłonu MES przestaje otrzymywać sygnał ,więc się rozłącza ). W pkt ostatnim, gdzie jest komenda o przegazówkach też MES był aktywowany po uruchomieniu silnika i dokonywaniu przegazowywania 3x6000 obr .
Po wymianie rozrządu + olej auto wymaga pewnych czynności dokonanych przez np MESa (kabel żaden dodatkowy nie był potrzebny ) . Pojazd po wymianie nie szarpał itd - nie dawał oznak ,że coś jest do zrobienia ,ale dla spokoju zrobiłem :
1) "wymiana oleju" - adaptacja modułu MA
39573
2) "kasowanie adaptacji koła fonicznego" - jako, że prawdopodobnie było demontowane koło foniczne (znalazłem na forum opis o tym mówiący )
39574
3)"wymiana paska rozrządu"
39575
wtedy pojawił się komunikat w dziale " błędy" - trzeba kliknąć w tę zakładkę bo samo nie przeskoczy - miga kontrolka CHECK (MIL) :
39576
za poradą kol. TOMACIAS "Procedura polega na Skasowaniu, odczekaniu 60 sekund uruchomieniu silnika wtedy pulsuje kontrolna MIL po nagrzaniu silnika pow 80 st. należy wykonać 3 przygazówki do 6000 obrotów i gotowe."
Na końcu ponownie zrobiłem pkt nr 1 ,czyli "wymiana oleju " i wszystko ok.
Cały czas komputer był podłączony do pojazdu ,MES łączony z ECU gdy przechodziłem z pkt do punktu (po zgaszeniu silnika/wył zapłonu MES przestaje otrzymywać sygnał ,więc się rozłącza ). W pkt ostatnim, gdzie jest komenda o przegazówkach też MES był aktywowany po uruchomieniu silnika i dokonywaniu przegazowywania 3x6000 obr .