PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Croma 1.9 JTD 150KM 2007r - Masa błędów - problem z rozruchem



ScriptPL
15-01-2021, 00:26
Witajcie, otóż mam problem z moją Cromą. Silnik 1,9 JTD 150KM 2007 rok. Ogólnie auto "od tak" załączyło kontrolkę kłódki i po zgaszeniu silnika nie było nawet mowy aby udało się auto uruchomić. Mechanik jakoś wydrutował jakiś mostek, dzięki któremu auto można uruchomić ale z dodatkowym checkiem, którego wcześniej nie było. Samochód udał się do elektryka, który spisał wszystkie kody błędów które się zapisały i które są na stałe z samochodem.

Błędy które są na stałe z samochodem to:

B1906 POLLUTION SENSOR
P0685 ECM/PCM POWER RELAY CONTROL CIRCUIT: CIRCUIT/OPEN

Błędy które były zapisane ale rzekomo zostały usunięte to:

B1003 TEG PRESENCE CONGRUENT WITH IMMO
B1016 NO STEERING UNLOCK AUTHORISATION FROM BODY
U1602 CAN LINE ERROR
B1005 BATTERY VOLTAGE
P0704 CLUTCH SWITCH INPUT CIRCUIT MALFUNCTION
B1005 TEG TRANSPONDER
Problem jest również z wiecznym rozładowywaniem akumulatora. Akumulator wystarcza na 2-3 noce ale mimo tego auto ciężko odpala (ma się wrażenie, że to jego ostatnie tchnienie rozrusznikiem) Podejrzewam, że problem z rozładowywaniem się akumulatora pojawił się od czasu tego "mostka" ale również wrażenie mam też, że ten akumulator był już dużo wcześniej słabszy. Jak mogę interpretować te błędy? 5 elektryków samochodowych rozkłada ręce zasłaniając się rzekomym "brakiem schematów do tego auta" albo zwyczajnie udaje, że nie potrafi i jestem zwodzony ale wciąż z problemem elektrycznym. Nie wierzę w to, że jest to błąd przez który muszę zezłomować samochód albo najlepiej oddać za darmo bo tą elektronikę stworzył człowiek i człowiek będzie mógł to naprawić. Wspaniały elektryk, który za diagnozę wziął 150 zł stwierdził, że on może się tego podjąć ale on zaczyna od 2-3 tysięcy za robotę i krótka piłka czy chcę czy nie... Czy ktoś zmierzył się z podobnymi problemami/błędami? Błąd na komputerze wskazywał również na błąd z szybami, asystentem wspomagania ruszenia pod górę i blokadą kierownicy- to podobno jest już skalibrowane.. ale błędy zostały te dwa wyżej wymienione na stałe. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc!

lisekg
15-01-2021, 08:47
Skoro akumulator rozładowuje się przez 2 dni to należało szukać od strony urządzeń które pobierają energię lub wymienić akumulator..
Zdalnie nic nie poradzę ale w nowoczesnych autach akumulator to podstawa jeżeli się jego zaniedba ( ciągle niedoładowany lub stary) to potem sa tylko problemy z elektroniką... U ciebie to wygląda jak uszkodzenie jakiegoś modułu na linii CAN która powoduje masę innych fałszywych błędów. Lub auto jest po powodzi/zalaniu? Schematy do Cromy są bardzo dokładne i można je ściągnąć z netu... Niestety bez dobrego elektryka który ma opanowane linie CAN a nie tylko wymienia alternatory i rozruszniki raczej sam bez wiedzy możesz tego nie ogarnąć...

Co ja bym zrobił -
- Pomiar napięcia akumulatora w stanie spoczynku i przy odpalonym aucie ( w spoczynku 12,6..7.. ideał 12,85 V podczas pracy 14,4 V)
- pomiar zużycia prądu podczas postoju ( jeżeli po 2 minutach od zamknięcia faktycznie płynie nadal dużo ( 05..1 i więcej A ) to szukał wyciągając i wkładając po kolei bezpieczniki który obwód za to odpowiada )

PS.. w starszych autach najczęściej padają akumulatory w syrence alarmowej - ale nie wiem jaki masz alarm

karwoj25
15-01-2021, 09:36
Po pierwsze dobrze naładuj akumulator, później zacznij szukać złodzieja prądu. Taka lista błędów może wynikać z pracy pod bardzo niskim napięciem.
Opcje są takie, że albo znajdziesz obwód, który kradnie prąd i naprawisz usterkę, albo akumulator jest zwyczajnie do wymiany z racji na zużycie.
Jaki masz teraz akumulator (marka/wiek/Ah)?

cjotek1992
23-01-2021, 12:24
lisekg ma sporo racji, skoro sypie ci błędami z linii CAN, to opcje są dwie: 1. Błąd któregoś z modułu linii CAN (może to być wszystko, nawet głupi czujnik ABS w jednym z kół), 2. W którymś miejscu masz przetarty kabelek od linii CAN, robi zwarcie i stąd twoje problemy). Bardzo dobry pomysł to naładowanie akumulatora, wypięcie wszystkich bezpieczników i ponowne wpinanie (zaczynając od bezpieczników które są niezbędne do uruchomienia samochodu), odpalanie auta i sprawdzanie jak odpala (czy ciężko czy dobrze).
Jeżeli od samego początku będzie problem to szukać problemu ze sterownikiem silnika, BODY komputerem, zwarciem linii CAN
Pozdrawiam Sławek

Morda
27-01-2021, 02:13
Jak wyciągniesz kluczyk ze stacyjki, załącza się blokada kierownicy? Mam wrażenie , że mostek jest zrobiony na obwodzie blokady i stąd cyrki z CAN i błąd P0685. Sprawdź blokadę i daj cynk

ziut
02-02-2021, 21:23
Odnośnie szybkiego rozładowywania akumulatora, moje doświadczenie. Robiłem głębszy demontaż w obrębie silnika co wymagało rozłączenie wielu wtyczek na odbiornikach ale akumulatora nie odłączyłem.
Jaka była niespodzianka- po dwóch dniach rozładowało akumulator. Po częściowym montażu kiedy wszystkie wtyczki były już podłączone taka sytuacja się nie powtórzyła. Jakie było moje wytłumaczenie- prawdopodobnie, ponieważ niektóre obwody były otwarte dlatego komputer próbował coś zasilać aby zakończyć pewne procesy.
U ciebie ten mostek pewnie powoduje podobny objaw.
Możesz to sprawdzić- wstaw amperomierz pomiędzy klemę + a przewód zasilający.