Zobacz pełną wersję : Trwałość rozrządu
jacekn74
28-12-2020, 13:03
W marcu 2018 roku przy przebiegu 70 000 km wymieniam w moim EVO kompletny oryginalny zestaw rozrządu z pompą wody. Auto ma teraz 115 000 km. Wie ktoś ile można przejechać na oryginalnym zestawie? Według instrukcji jest to 120 tyś.
krowka1978
28-12-2020, 13:39
Wie ktoś ile można przejechać na oryginalnym zestawie? Według instrukcji jest to 120 tyś.
Tylko przebieg jest podany? Polecam przeczytać dokładniej.
jacekn74
28-12-2020, 18:41
O latach wiem, jest to 5 lat. Chodzi mi o przebieg. Zakładając nie oryginalny pasek producenci oraz mechanicy mówią, że trzeba wymienić co 60 tyś. Czy pasek montowany na pierwszy montaż ma taką samą trwałość co pasek oryginalny zamontowany w serwisie czyli 120 tyś lub 5 lat czy trzeba wymienić go już po 60 tyś?
czapelka21
29-12-2020, 12:41
Z moich obserwacji wynika, że paski na pierwszy montaż wytrzymują najdłużej. Kolejne paski zmniejszałbym zapobiegawczo o jakieś 20kkm, ale i tak wszystko rozbija się o sposób wykorzystania samochodu. Ja jeżdżę przeważnie autostradami lub drogami szybkiego ruchu. Rozrząd wymieniam co 3 lata ale to z racji przebiegu zbliżającego się w okolice 90kkm ( po tych 3 latach). Zdarza się, że nawet po 3 latach pasek jest spękany. Dobrze byłoby otworzyć osłonę, żeby przejrzeć sam pasek i ocenić czy wygląda dobrze, czy już słabo. Jak ktoś jeździ non stop w mieście to ten pasek jest bardziej wymęczony niż na autostradzie, choć ja lubię prędkości w zakresie 140-160. Jeździłem kiedyś fiatem palio weekend i tam pierwszy rozrząd wymieniliśmy po 12 latach i jakieś 120kkm przebiegu, ale kto tam o tym miał myśleć :P Jeśli jesteś oszczędny zajrzyj na pasek, da Ci to więcej pewności. Jeśli zapobiegawczy to 5 lat/100kkm dla nowego paska lub 5 lat/80-90kkm dla kolejnych pasków. Czytałem czasem, że ludzie już przy 60kkm sugerują wymianę paska, pomimo fabrycznego 120kkm. Niestety nie zawsze opisują sposób jazdy i warunków pracy samochodu, więc zapewne jest to przebieg właśnie po 5 latach a jazda głównie po mieście i 10-12kkm rocznie, stąd takie nieścisłości.
Pablo1965
06-01-2021, 21:46
U mnie po założeniu przez pożądny serwis napisali że nie dłużej niż 4 lata lub 60 tyś kilometrów.
malutki1989
07-01-2021, 11:53
A u mnie w Seicento pasek rozrządu wytrzymał 120 tys. i gdyby nie cieknąca pompa wody do wymiany nawet bym go nie ruszał.
A u mnie w Seicento pasek rozrządu wytrzymał 120 tys. i gdyby nie cieknąca pompa wody do wymiany nawet bym go nie ruszał.
W Punto 2 1.2 16v rozrząd zmieniałem co 100kkm i 3 lata, pasek Contitech, rolki i pompa Rouville. Żadnych oznak większego zużycia, można byłoby dalej jeździć. W Tipo 1.4tjet też pierwszą wymianę planuje w okolicy 100kkm przebiegu zmienić.
GrandePunto8V
30-10-2021, 15:59
Jak wyżej było, tutaj stan paska można oceniać wzrokowo (raz w roku zdjąć osłonkę górną - 3 śrubki 10 mm chyba), one typowo zaczynają pękać, a auto jeszcze jeździ bez problemu. Nie spękany pasek nie strzeli ot tak sobie, spokojnie. Jak się trzyma, to fabryczne 120 tysięcy kilometrów/5 lat można osiągnąć (żadne "osiągnięcie").
Po drugie stan łożysk w pompie widać po uciekaniu paska od silnika, na zewnątrz (pasek jeździ po krawędzi zewnętrznej wariatora faz - na nowej pompie jest bliżej silnika). Fotka u mnie się źle wyświetla, bokiem...
https://fiatpunto.com.pl/download/file.php?id=30267&mode=view/Stary_i_nowy_rozrzad_(nowa_pompa).jpg
ja tam zawsze montuje pasek który idzi na pierwszy montaż (czytaj, kupuje Fiatowski pasek) i jak dotychczas 5 lat i wytrzymywał bez problemu, praktycznie nie widac zużycia, pierwszy gdy miał 5 lat o 100 tys, drugi tez po 5 latach miał 70 tys przebiegu, tak wiem mozna kupić taniej...ale 10-0 zeta wiecej raz n a5 lat...no nie róbmy sobei jaj, bo łatwo trafic na podróby z pewnego azjatyckiego kraju :cool:
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.