PDA

Zobacz pełną wersję : Wgniecienie, luka w progu pod lewarek?



Jarekb1989
25-12-2020, 20:17
Witam,
Mam prosbe drodzy koledzy bo nie umiem znalezc nigdzie, zalaczam zdjecie z progu, gdzie podciaga sie auto do gory i z obu stron auta mam takie cos jak na zdjeciu. Myśle se, ze jak jest po obu stronach to moze jest fabryczne ale...

39415

39416

MariuszLu
25-12-2020, 22:12
Udało mi się otworzyć tylko 2 zdjęcie - wygląda jakby było "czymś" (założonym podnośnikiem ?) dobrze rozwalone. Może jutro zrobię zdjęcie jak to wygląda u mnie.

Jarekb1989
25-12-2020, 22:19
https://drive.google.com/file/d/1PeHuhgErATZQ34t5IYPUd8_jjPV9qriy/view?usp=sharing a tu jest druga strona. Troche ufajdane błockiem ale wyglada niemal dokladnie tak samo jak z drugiej strony. Szczerze, nie zwracałem uwagi na to do dzisiaj, kiedy zajrzałem przypadkowo pod auto...

39415

39416

JackTheNight
25-12-2020, 22:36
Zdjęcia dodałem ci do postu :)

Jutro jak będzie widno, pstryknę fotkę jak to wygląda u mnie :)

Qvadrat
25-12-2020, 22:49
Pogięło się od podkładania lewarka... masz 4 takie punkty, jeszcze 2 z tylu. Ja mam jeden tez tak podgięty i dlatego lewarek podkładam pod takie wypusty z otworami...

Jarekb1989
25-12-2020, 23:06
Dziękuję JackTheNight za pomoc 😀 czekam w takim razie na wasze fotki, szczerze aż mnie brzuch zabolał jak zobaczyłem te progi.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Pogięło się od podkładania lewarka... masz 4 takie punkty, jeszcze 2 z tylu. Ja mam jeden tez tak podgięty i dlatego lewarek podkładam pod takie wypusty z otworami... będziesz to zabezpieczal jakaś guma z powrotem?

Sławek89
26-12-2020, 10:59
Mnie mój mechanik od blacharki samochodowej nauczył jednego, abym (jeśli to możliwe) nigdy nie podnosił auta za progi. Nawet jak sam uważałem to i tak albo po kilku razach zabezpieczenie odpadło, albo coś się pogięło. Odkąd podnoszę samochód za elementy nośne (mocowanie wahacza itp) problem już nie występuje.

steyr
26-12-2020, 12:09
Mnie mój mechanik od blacharki samochodowej nauczył jednego, abym (jeśli to możliwe) nigdy nie podnosił auta za progi. Nawet jak sam uważałem to i tak albo po kilku razach zabezpieczenie odpadło, albo coś się pogięło. Odkąd podnoszę samochód za elementy nośne (mocowanie wahacza itp) problem już nie występuje.

Dokładnie, jak mam za progi podnośnik to jedynie awaryjnie na trasie fabrycznym lewarkiem. Z przodu podnoszę za trawer/kołyskę zawieszenia a z tyłu z belkę/wahacz i tak w każdym aucie tzw. żabą lub bałwanem.

MariuszLu
26-12-2020, 14:54
W moim wygląda to tak (z tym, że wymieniam koła z letnich na zimowe w garażu korzystąjąc z fabrycznego podnośnika i po wymianie zawsze pryskam miejsce podparcia nadwozia "bitexem" w areozolu.

39445 39446 39447 39448 39449 39450 39451 39452 39453 39454 39455 39456 39457 39458

Są to zdjęcia wszystkich czterech miejsc podparcia.

Napiszcie czy już widać zdjęcia (u mnie wszystkie się otwierają/są widoczne)

wuhabe
26-12-2020, 15:26
Wygląda na to, że linki prowadzą do nieistniejących zdjęć.

JackTheNight
26-12-2020, 15:51
U mnie nigdy podnośnik nie był podkładany pod progi i wyglądają tak :

Przednie progi :
39436 39438

Tylne progi :
3944339444

jacekviola
26-12-2020, 17:47
ze się tak dołączę.. w tych wycięciach pod lewarek są też odpływy ?
Bo tak patrzyłem u siebie i gdy próbowałem wsadzic tam cienką trytytkę zeby sprawdzic drożność to ona mi nie chciała wejść

Qvadrat
26-12-2020, 19:07
będziesz to zabezpieczal jakaś guma z powrotem?
Od 2 lat nic nie robię i nie zamierzam...

jacekviola
26-12-2020, 19:48
i nie gnije ?

Qvadrat
26-12-2020, 20:33
A co tam ma gnić? Lekko się podgielo i tyle... w cinquecento sporting miałem wypiaskowane od kamieni progi i nie rdzewiało to tu będzie?

jacekviola
26-12-2020, 20:54
A co tam ma gnić? Lekko się podgielo i tyle... w cinquecento sporting miałem wypiaskowane od kamieni progi i nie rdzewiało to tu będzie?

a to nie jest zdarte do zywej blachy ?

steyr
26-12-2020, 21:44
Blacha zastosowana raczej nie jest taka jak 20 lat wstecz w sc/cc więc nie powinno korodować. Ja mam miejscami ubytki lakieru na progach i nic się z tym na razie nie dzieje.

wuhabe
26-12-2020, 22:34
...
Napiszcie czy już widać zdjęcia (u mnie wszystkie się otwierają/są widoczne)
Już widać.

malutki1989
04-01-2021, 10:13
Oglądam te zdjęcia i powiem, że słabo to wygląda....

Seiko nie miało takich rozwarstwień, GP też nie ma, a tu taki bubel...

steyr
04-01-2021, 12:51
W sc/cc powyżej 10 lat to można było pomału zbierać na druty fi10 i kilka paczek betonu B20 na podłoge, progi i podciągi. Wszystko zależy od blachy zastosowanej w produkcji, szpary są i będą nadwozie/podwozie jest zgrzewane punktowo nie liniowo. To jest podobnie jak z konserwacją, przy konserwacji chyba się nie sylikonuje wszystkich szczelin pomiędzy zgrzewami i itp. Mam w rodzinie Bravo 2 z 2009r i progi ma podobnie zmasakrowane przez nieudolnych wulkanizatorów i mechaników, końcówki zagięć blach mają jedynie nalot korozji.

kjk
04-01-2021, 14:56
Ja tam pozostaję umiarkowanym optymistą. Niektóre rozwiązania blacharskie w tipo nie wzbudzają zaufania, ale u mnie po 4 latach nic niepokojącego (typu jakieś purchle, rdzawy nalot itp.) nie widać. Na wydechu było trochę korozji od nowości (pamiętam, że niektórzy tu na forum byli zbulwersowani) i po 4 latach jest chyba tyle samo ;-)

D4ni3l
29-10-2022, 17:51
Witam, a ja jak dziś konserwowałem progi w środku to palcem wyczułem po obu stronach jakby piankę albo coś średnio twardego w środku progu
Wystarczy zdjąć zaślepki i po kolei wkładać małego palca w otwory. Za bardzo nie wiem co to jest.

Edit: poświeciłem latarką - czarna dość gęsta pianka. Też tak macie?

dejf5241
01-11-2022, 11:41
piankę masz w całym progu? U siebie też zrobiłem konserwację i nic nie widziałem w środku, a pościągałem wszystkie zaślepki gumowe. Poza tym końcówka pistoletu wchodziła w progi w każdą stronę bez oporu.

D4ni3l
01-11-2022, 12:40
Nie, w całym nie. Tylko przy krawędziach. Zdejmij ostatnie zaślepki i sprawdź :) to raczej fabryczne chociaż kto wie, bo kupowałem używane.

jacekviola
01-11-2022, 13:06
Witam, a ja jak dziś konserwowałem progi w środku to palcem wyczułem po obu stronach jakby piankę albo coś średnio twardego w środku progu
Wystarczy zdjąć zaślepki i po kolei wkładać małego palca w otwory. Za bardzo nie wiem co to jest.

Edit: poświeciłem latarką - czarna dość gęsta pianka. Też tak macie?



masz to auto od nowości?

Jak koledzy wyżej - tez sciagalem zaslepki i nie widzialem i nie wyczułem tam zadnej pianki.


EDIT - dobra, teraz widzę ze pisaleś ze uzywane.

To wez miernik grubosci lakieru i przejedz się nim po progach i słupkach wewn.

Z obu stron masz tę piankę ?

mirej
22-12-2022, 18:04
Podpinam się pod temat. Tipo było parokrotnie na podnośnikach serwisowych.
Po ostatniej wymianie kół zauważyłem przygniecione zgrzewy blach progu. Te wystajace blachy gdzie wsuwamy wycięcie fabrycznego Lewarka.
Zastanawia mnie czy blacha w tym miejscu jest taka cieńka/słaba? Czy serwisowy podnośnik miał za twarde gumy? Może podnośniki serwisowe dla tipo powinny posiadać wycięcie na rant w gumowych podporach (łapach)?
W starym Stilo po 15Latach wszystko jest OK a ma za sobą 10-atki podnośników.
Jakie macie doświadczenia? Czy bezpieczne jest podnoszenie Tipo na fabrycznym ręcznym lewarku? W Stilo robiłem to z 20razy. Tipo jeszcze nie.

jacek2
23-12-2022, 08:26
Zwykła żaba (lewarek) sprawdza się najlepiej. Poczytaj temat: żaba w tipo, czy coś podobnego.... tam znajdziesz zdjęcia gdzie można podstawić taki podnośnik....