PDA

Zobacz pełną wersję : Panda 100HP - problem elek. zamka/lampki wnętrza i wspomagania/czujnika kąta



oneandy
01-12-2020, 16:37
Cześć,
Mam dwa dość ciekawe problemy związane z elektryką w Pandzie 100HP, auto stało ok 6-7 miesięcy 'nie jeżdżone', jedynie odpalone kilkukrotnie żeby zrobić miejsce w garażu i podładowany aku w tym czasie. Niedawno był zrobiony mały rutynowy serwis (oleje, płyny, klocki itd.), autem przejechałem może z 3000km i zauważyłem 2 problemy, jeden z lampką wnętrza (nie zauważyłem dopóki nie przyszła jesień, w sumie to nie wiem czy od początku działała bo wcześniej nie ja jeździłem tą Pandą), drugi z pojawiającym się błędem wspomagania. Dodam, że autem przed postojem na co dzień jeździła moja kobieta i nie zgłaszała żadnych problemów (albo nie chciała :/ ), niedługo przed postojem Panda miała też serwis olejowy w autoryzowanym warsztacie. Kilka dni temu założyłem też nowy akumulator i nowy alternator, oczywiście nie miało to wpływu na powyższe problemy.

1. Lampka wnętrza - nie włącza się przy otwarciu drzwi. Ręcznie zapalona działa, otwarcie drzwi powoduje pokazanie info na wyświetlaczu o otwartych konkretnych drzwiach, nie wiem gdzie zacząć szukać przyczyny. Auto ma centralny zamek sterowany z pilota, który działa bez problemu. W słupku nie ma czujnika otwarcia więc podejrzewam, że jest w zamku, nie wiem natomiast czy to ten czujnik jest problemem skoro na wyświetlaczu pojawia się info o otwartych drzwiach. Może to kwestia ustawień komputera lub czegoś innego, macie jakieś sugestie?

2. Błąd wspomagania - pojawia się na desce błąd oraz wyłącza się wspomaganie, nie dzieje się to regularnie, po 'restarcie' auta wraca wszystko do normy, czasami pojawia się to po wyjeździe z garażu, czasami przejadę 60-80km i się nie pojawi a czasami parę km po starcie po parkowaniu poza garażem. Oczywiście pierwszy trop jaki się nasuwa to czujnik kąta skrętu i tu mam pierwszą wątpliwość, zdjąłem obudowę kolumny kierownicy i zauważyłem 'zielony' przewód czujnika, który podobno odpowiada zwykłemu czujnikowi dla auta bez ESP a z tego co mi wiadomo Pandy 100HP mają niewyłączalne ESP. Czy możliwy jest brak ESP albo inna konfiguracja w tym modelu?

Do dyspozycji mam też czytnik ELM327 (Vgate ICar II) oraz pełną wersję AlfaOBD i kilka innych darmowych apek ale żadne nie pokazuje błędów ani w 1. jak i 2. problemie.
Macie jakieś sugestie? Od czego zacząć diagnostykę?

Robert2044
04-12-2020, 12:29
2. To czujnik kąta skrętu lub płytka w kolumnie. U mojej żony w takiej Pandzie to samo. Już zostało zdiagnozowane jako uszkodzony czujnik. Na olx albo allegro jest firma która to regeneruje. Ja czekam do wiosny i sam naprawię.
Skorzystając z sytuacji pytanko- Czy odnosisz wrażenie że ten silnik jest jakiś mułowaty na niskich obrotach?
Mam służbową Pandę 1.1 ale ta z dołu ładnie ciągnie.

oneandy
07-12-2020, 15:26
2. To czujnik kąta skrętu lub płytka w kolumnie. U mojej żony w takiej Pandzie to samo. Już zostało zdiagnozowane jako uszkodzony czujnik. Na olx albo allegro jest firma która to regeneruje. Ja czekam do wiosny i sam naprawię.

Zdiagnozowane komputerowo czy inną metodą? Też masz czujnik kąta z zielonym kablem i 6-cioma przewodami w aucie z ESP?



Skorzystając z sytuacji pytanko- Czy odnosisz wrażenie że ten silnik jest jakiś mułowaty na niskich obrotach?
Mam służbową Pandę 1.1 ale ta z dołu ładnie ciągnie.

Tak, ten silnik tak jedzie, odżywa powyżej 3k obrotów a że mi jakoś tak samoczynnie za kierownicą wciska się 'sport to nie widzę problemu ;)

Robert2044
07-12-2020, 20:23
Sprawdzone komputerem diagnostycznym.
Komunikat na zegarach po tym jak wyłączyło się wspomaganie"esp nie dostepne, hill holder wyłączony, spr instrukcję wspomagania"
W Pandzie żony niestety najdroższy czujnik z niebieskim kablem(jest dodatkowy przycisk ASR i system Hill Holder). Trzeba zczytać kod błedu bo może być jeden z dwóch czyli czujnik lub płytka. Tak mi powiedział człowiek który regeneruje kolumny i sprzedaje części do nich. Ważne żeby części były oryginalne

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

To jest link do tej firmy co ogarnia kolumny
https://allegro.pl/oferta/nowy-czujnik-skretu-zielony-fiat-panda-ii-9714932666?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

oneandy
07-01-2021, 10:38
No i udało się rozwiązać oba problemy przez święta w garażu ;)
1. Lampka wnętrza - po sprawdzeniu instalacji elek. znalazłem rozgięte blaszki sprężynowe w środku lampki, odpowiadają one za przekazywanie prądu względem pozycji klosza (lewo, środek, prawo) stykając się z odpowiednimi elementami, wygląda na to, że ktoś z dużą siłą nacisnął i jedna z końcówek się zgięła, prostowanie szczypcami załatwiło sprawę.

2. Wspomaganie - kupiłem własny zestaw OBD z przejściówkami i rzeczywiście, jak napisał Robert2044, występował błąd wspomagania C1002, wymiana czujnika kąta skrętu załatwiła sprawę.