oneandy
01-12-2020, 16:37
Cześć,
Mam dwa dość ciekawe problemy związane z elektryką w Pandzie 100HP, auto stało ok 6-7 miesięcy 'nie jeżdżone', jedynie odpalone kilkukrotnie żeby zrobić miejsce w garażu i podładowany aku w tym czasie. Niedawno był zrobiony mały rutynowy serwis (oleje, płyny, klocki itd.), autem przejechałem może z 3000km i zauważyłem 2 problemy, jeden z lampką wnętrza (nie zauważyłem dopóki nie przyszła jesień, w sumie to nie wiem czy od początku działała bo wcześniej nie ja jeździłem tą Pandą), drugi z pojawiającym się błędem wspomagania. Dodam, że autem przed postojem na co dzień jeździła moja kobieta i nie zgłaszała żadnych problemów (albo nie chciała :/ ), niedługo przed postojem Panda miała też serwis olejowy w autoryzowanym warsztacie. Kilka dni temu założyłem też nowy akumulator i nowy alternator, oczywiście nie miało to wpływu na powyższe problemy.
1. Lampka wnętrza - nie włącza się przy otwarciu drzwi. Ręcznie zapalona działa, otwarcie drzwi powoduje pokazanie info na wyświetlaczu o otwartych konkretnych drzwiach, nie wiem gdzie zacząć szukać przyczyny. Auto ma centralny zamek sterowany z pilota, który działa bez problemu. W słupku nie ma czujnika otwarcia więc podejrzewam, że jest w zamku, nie wiem natomiast czy to ten czujnik jest problemem skoro na wyświetlaczu pojawia się info o otwartych drzwiach. Może to kwestia ustawień komputera lub czegoś innego, macie jakieś sugestie?
2. Błąd wspomagania - pojawia się na desce błąd oraz wyłącza się wspomaganie, nie dzieje się to regularnie, po 'restarcie' auta wraca wszystko do normy, czasami pojawia się to po wyjeździe z garażu, czasami przejadę 60-80km i się nie pojawi a czasami parę km po starcie po parkowaniu poza garażem. Oczywiście pierwszy trop jaki się nasuwa to czujnik kąta skrętu i tu mam pierwszą wątpliwość, zdjąłem obudowę kolumny kierownicy i zauważyłem 'zielony' przewód czujnika, który podobno odpowiada zwykłemu czujnikowi dla auta bez ESP a z tego co mi wiadomo Pandy 100HP mają niewyłączalne ESP. Czy możliwy jest brak ESP albo inna konfiguracja w tym modelu?
Do dyspozycji mam też czytnik ELM327 (Vgate ICar II) oraz pełną wersję AlfaOBD i kilka innych darmowych apek ale żadne nie pokazuje błędów ani w 1. jak i 2. problemie.
Macie jakieś sugestie? Od czego zacząć diagnostykę?
Mam dwa dość ciekawe problemy związane z elektryką w Pandzie 100HP, auto stało ok 6-7 miesięcy 'nie jeżdżone', jedynie odpalone kilkukrotnie żeby zrobić miejsce w garażu i podładowany aku w tym czasie. Niedawno był zrobiony mały rutynowy serwis (oleje, płyny, klocki itd.), autem przejechałem może z 3000km i zauważyłem 2 problemy, jeden z lampką wnętrza (nie zauważyłem dopóki nie przyszła jesień, w sumie to nie wiem czy od początku działała bo wcześniej nie ja jeździłem tą Pandą), drugi z pojawiającym się błędem wspomagania. Dodam, że autem przed postojem na co dzień jeździła moja kobieta i nie zgłaszała żadnych problemów (albo nie chciała :/ ), niedługo przed postojem Panda miała też serwis olejowy w autoryzowanym warsztacie. Kilka dni temu założyłem też nowy akumulator i nowy alternator, oczywiście nie miało to wpływu na powyższe problemy.
1. Lampka wnętrza - nie włącza się przy otwarciu drzwi. Ręcznie zapalona działa, otwarcie drzwi powoduje pokazanie info na wyświetlaczu o otwartych konkretnych drzwiach, nie wiem gdzie zacząć szukać przyczyny. Auto ma centralny zamek sterowany z pilota, który działa bez problemu. W słupku nie ma czujnika otwarcia więc podejrzewam, że jest w zamku, nie wiem natomiast czy to ten czujnik jest problemem skoro na wyświetlaczu pojawia się info o otwartych drzwiach. Może to kwestia ustawień komputera lub czegoś innego, macie jakieś sugestie?
2. Błąd wspomagania - pojawia się na desce błąd oraz wyłącza się wspomaganie, nie dzieje się to regularnie, po 'restarcie' auta wraca wszystko do normy, czasami pojawia się to po wyjeździe z garażu, czasami przejadę 60-80km i się nie pojawi a czasami parę km po starcie po parkowaniu poza garażem. Oczywiście pierwszy trop jaki się nasuwa to czujnik kąta skrętu i tu mam pierwszą wątpliwość, zdjąłem obudowę kolumny kierownicy i zauważyłem 'zielony' przewód czujnika, który podobno odpowiada zwykłemu czujnikowi dla auta bez ESP a z tego co mi wiadomo Pandy 100HP mają niewyłączalne ESP. Czy możliwy jest brak ESP albo inna konfiguracja w tym modelu?
Do dyspozycji mam też czytnik ELM327 (Vgate ICar II) oraz pełną wersję AlfaOBD i kilka innych darmowych apek ale żadne nie pokazuje błędów ani w 1. jak i 2. problemie.
Macie jakieś sugestie? Od czego zacząć diagnostykę?