Zobacz pełną wersję : Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego
Witam,
Poszukuję zestawu naprawczego zacisku hamulcowego do Tipo 1,4 95KM (przód). I tak jak zestaw gum do prowadnic jest w necie to zestawu do samego tłoczka nie mogę znaleźć. Dzwoniłem do serwisu Fiata i tam również nie ma i proponują wymianę całego zacisku. Najlepsze jest to, że jak zostawię u nich stary zacisk to zapłacę połowę ceny?! Czyli wnioskuję, że wymiana dziurawej gumy jest jednak możliwa. Może ktoś z Was miał już z takim problemem do czynienia i byłbym wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.
Szukaj po katalogu producenta takich części np. Autofren:
https://web.tecalliance.net/seinsa/pl/home
na szybko co znalazłem tłoczek z uszczelkami:
https://allegro.pl/oferta/tloczek-zacisk-hamulca-autofren-seinsa-d02569-9029097517
lub sam zestaw uszczelnień:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-autofren-seinsa-d4263-9088537128
Zestaw na 95% ma tłoczek z uszczelkami, stosuje części Autofrena nie raz nie było z nimi problemów. Najlepiej napisz do sprzedawców na allegro co potrzebujesz konkretnie z podaniem nr Vin.
Dzięki za szybką odpowiedź. Kupiłem.
Gość po podaniu vin nie był pewien, ale zaryzykowałem. Dam znać czy pasowało.
Drugim producentem takich zestawów do regeneracji zacisków jest Frenkit.
brylancik13
04-11-2020, 19:23
Z ciekawosci ile masz nalatane ze musisz zacisk regenerowac?
Sławek89
04-11-2020, 23:19
W tym roku wymieniałem tarcze z klockami przy 74k km i jedna prowadnica w przednim zacisku stała dęba i całkowicie była skorodowana (osłona cała). Z poprzedniego Bravo II zostało mi kilka części do zacisku (tam też był problem) i idealnie pasowała prowadnica (średnica, długość, gwint).
Żeby było śmieszniej w Hyundaiu I30 II przy wymianie kół sprawdziłem zaciski, po rozkręceniu prowadnice były wymiarowo takie same jak w Fiacie, tylko że tam po 6 latach wszystko śmiga aż miło.
Trochę dziwny ten Fiat, a raczej Bosch. W Peugeocie, Hyundaiu nigdy nie miałem problemu z zapiekaniem prowadnic, a w Fiacie raz na rok / dwa lata trzeba sprawdzać żeby nie było potem psikusu.
Dlatego każdemu użytkownikowi Fiata rekomenduje zakup zestawu naprawczego i okresowe sprawdzanie czy wszystko jest ok (np przy zmianie kół zima/lato).
Z ciekawosci ile masz nalatane ze musisz zacisk regenerowac?
Aktualny przebieg to 72 tyś.
brylancik13
05-11-2020, 09:18
Mam 62 tys i na razie nowe klocki nie az tak dawno zalozone (ok 50 tys przebiegu) działaja poprawnie. Zobacze w sobote przy wymianie kół, czy na obu kołach zużycie podobne
Mam 62 tys i na razie nowe klocki nie az tak dawno zalozone (ok 50 tys przebiegu) działaja poprawnie. Zobacze w sobote przy wymianie kół, czy na obu kołach zużycie podobne
U mnie 71kkm i wszystko ok, wymieniając klocki przy 55kkm przebiegu wszystkie prowadnice były ok i nawet nasmarowane były;-) Natomiast u żony w I20 z tylnymi hamulcami ciągle coś było do roboty sezonowo jak nie prowadnice to w końcu tłoczki staneły z korozji ale auto z 2010r. W Punto 2 z zaciskami nic nie robiłem, i dalej nie wymagają żadnej ingerencji mimo że dziadek ma 17lat.
krowka1978
05-11-2020, 13:39
Trochę dziwny ten Fiat, a raczej Bosch. W Peugeocie, Hyundaiu nigdy nie miałem problemu z zapiekaniem prowadnic, a w Fiacie raz na rok / dwa lata trzeba sprawdzać żeby nie było potem psikusu.
No nie wiem, w GP są zaciski Bosch i żadnych problemów przy prawie 230tyś., tylko wymiana klocków, rzadziej tarcz i nic więcej.
brylancik13
05-11-2020, 19:37
Nie wiem po co w kazdym temacie piszecie o tych autach sprzed dekady. Bez urazy ale ma to sie do aktualnych samochodow jak bajka na dobranoc :roll:
Z sentymentu, panie kiedyś to było, ło, a dziś to nawet muchy krzywo latajo...
krowka1978
06-11-2020, 08:07
Z sentymentu, panie kiedyś to było, ło, a dziś to nawet muchy krzywo latajo...
To nie jest z sentymentu mojego, że "kiedyś to było". Zacisk to nie jest nie wiadomo co, żeby nagle źle prowadnice działały z powodu nowości, do tego w jednostkowych przypadkach. W pincecie z zaciskami też problemu nie mam, a są już 4, a nie 2 jak w moim GP, co prawda nie Bosch - pewnie też zbluźnię, bo auto ma już 4,5 roku - nie wiem, czy zalicza się zatem do "kiedyś to było", a i ma jeszcze więcej gratów do "zepsucia się", w tym "niesławny" MultiAir, ale "zrządzeniem losu" padł zawór waste turbiny - "kiedyś to było i turbiny nie psuły się, albo ich nie było" :tongue.
Gdybym wychodził z tego założenia co piszesz, to bym starymi rzęchami jeździł, które ledwie całości się trzymają, a pincety, czy GP bym nie kupił bo "elektronika sie psuje, na co toto", czyli jak typowy Janusz, a o auta bym dbał "odpowiednio" - więc z "kiedyś to było" nie trafiłeś do odpowiedniego adresata.
Zacisk to nie jest nie wiadomo co, żeby nagle źle prowadnice działały z powodu nowości
Fakt, technologia kosmiczna to to nie jest...
więc z "kiedyś to było" nie trafiłeś do odpowiedniego adresata.
W nikogo nie celowałem :-) po prostu rzuciłem jak kickster :-)
tipo-stradale
23-05-2024, 12:00
Czy ktos podpowie numery/indeks dla zestawu naprawczego zacisku do Tipo 1,4 95KM (przód) 2017?
Znalazłem AUTOFREN D4-3166C lub D4-3585S ale w ich katalogu podają, że od 2020...
tipo-stradale
23-05-2024, 23:16
Po sprawdzeniu średnicy tłoczka (54mm) oraz numerów OE zacisków:
lewy: 52055993
prawy 52055994
stwiedziłem, że zamówię AUTOFREN D4-3166C
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.