PDA

Zobacz pełną wersję : Start -Stop. Działa. A może jednak nie.



Łoszakowy
11-10-2020, 18:44
Słuchajcie,
mam taki o to problem.
W piątek odebrałem swoje Tipo, przez weekend nabiłem mu jakiejś 43 km przebiegu.
I teraz pytanie o słynny system SS.
Próbuję zgodnie z instrukcją, ale ni cholery nie chce działać. Mądra książka mówi, że w pierwszej fazie użytkowania nowego samochodu może tak być. A jak było u Was? Bo teraz nie wiem, czy nie działa gdyż tak ma być, czy po prostu jest niesprawny i lecieć do Dilera/ASO.
Wiem, brak SS, mała strata. Ale jednak wolałbym mieć świadomość, że w nowym samochodzie wszystko działa jak należy...

KOBRA
11-10-2020, 19:42
To ,że nie działa to super. Ponad to ażeby system s/s działał potrzeba kilku warunków do spełnienia. Akumulator musi być sprawny (chyba w 65%) silnik nagrzany do odpowiedniej temperatury. Pojeździj trochę to upewnisz się czy działa ,czy nie działa . Ja mam wyłączony na stałe i jestem zadowolony . Więc nawet jak ci nie działa to się nie przejmuj dla silnika lepiej.

gilbert3
11-10-2020, 19:46
43 km to jednak trochę za mało na wyroki sprawne / niesprawne
Pojedź z 1000 km z wyłączonym, niech się Aku naładuje, silnik dotrze i wtedy włącz. Gwarancję masz 2 lata, a nie 2 tygodnie.

Obłomow
11-10-2020, 19:54
U mnie działa, ale tylko wtedy jak go zapomnę wyłączyć:) I rzeczywiście, silnik musi się nagrzać, żeby system był aktywny.

aegean
11-10-2020, 20:09
Upewnij się czy wszystkie warunki potrzebne do włączenia S&S zostały spełnione (w/w + kwestia sprzęgła, hamulca, itd.).

steyr
11-10-2020, 20:45
U mnie działa, ale tylko wtedy jak go zapomnę wyłączyć:) I rzeczywiście, silnik musi się nagrzać, żeby system był aktywny.

Niekoniecznie, ostatnio zapomniałem wyłączyć S&S i po nocy po 1km na skrzyżowaniu mi zgasł. Mam voltomierz zamontowany w aucie, jeśli napięcie aku jest niskie to S&S się nie załączy. Po Voltomierzu można zauważyć kiedy aku jest słaby, wtedy alternator praktycznie cały czas ładuje z napieciem w okolicy min. 13.8V nie zależnie od warunków ruchu. Wtedy S&S nie gasi silnika na postoju.

Obłomow
11-10-2020, 20:48
Może masz rację - może tu nie chodzi o nagrzanie silnika tylko o poziom naładowania aku - a ten tuż po uruchomieniu silnika może być niski. W każdym razie ja bym to najchętniej wyłączył na stałe - ale nie da się, ktoś zdecydował, że to ma być niewyłączalne...

steyr
11-10-2020, 21:00
Może masz rację - może tu nie chodzi o nagrzanie silnika tylko o poziom naładowania aku - a ten tuż po uruchomieniu silnika może być niski. W każdym razie ja bym to najchętniej wyłączył na stałe - ale nie da się, ktoś zdecydował, że to ma być niewyłączalne...

Wydaje mi się że ktoś podawał na forum że można AlfąOBD2 wyłączyć S&S w autach po 2018r. raz na stałe aż do ręcznej aktywacji jak w Tipo przed 2018r.

harry.wesoly
11-10-2020, 21:05
Ja o tym pisałem. Idzie to zrobić na stałe alfaobd.

KOBRA
11-10-2020, 21:59
Ja o tym pisałem. Idzie to zrobić na stałe alfaobd.
Nie we wszystkich . Syn ma 95KM z 2019 i niestety się nie da.

brylancik13
11-10-2020, 22:00
I dobrze. Po to jest to w aucie zeby działało.

Braval
11-10-2020, 23:20
Bateria do wymiany.Mam podobnie w moim 500X, odebrany mc temu, przebieg 550km. S$S wariuje i wali bledami innych systemow. Ladowanie prostownikiem ,pomaga na krótko.Dealer ,kazal wymienic baterię.Umawiam sie na wizyte.

KOBRA
12-10-2020, 10:12
I dobrze. Po to jest to w aucie zeby działało.
To proponuję ci załaduj w wakacje rodzinę np. z małym dzieckiem lub zwierzakiem i wybierz się w trasę i stań w korku np na godzinkę lub dwie i nie miej włączonej klimatyzacji . Powodzenia i przyjemności z takiej jazdy.

steyr
12-10-2020, 11:11
To proponuję ci załaduj w wakacje rodzinę np. z małym dzieckiem lub zwierzakiem i wybierz się w trasę i stań w korku np na godzinkę lub dwie i nie miej włączonej klimatyzacji . Powodzenia i przyjemności z takiej jazdy.

Powinien odpalić sam jak zaczyna temperatura wzrastać w samochodzie. Raz zrobiłem taki test, załączyłem S&S w korku no silnik zgasł. A że stałem dość długo, radio grało, nawiew chodził to zostawiłem go na 1 biegu. Po pewnym czasie wyskoczył komunikat żebym wcisnął sprzęgło. Nie wcisnąłem specjalnie i za pewien czas wyrzuciło że S&S nie jest aktywny. Musiałem go z kluczyka odpalić. Jakbym nie miał 1 biegu załączonego to w chwili spadku napięcia na aku poniżej określonego progu powinien odpalić sam silnik przy aktywnym S&S.

Obłomow
12-10-2020, 18:34
Nie we wszystkich . Syn ma 95KM z 2019 i niestety się nie da.


Na gwarancji nie zamierzam nic kombinować. Mój też jest rocznik 2019, więc możliwe że się nie da.

ŻuczekM
12-10-2020, 20:32
To proponuję ci załaduj w wakacje rodzinę np. z małym dzieckiem lub zwierzakiem i wybierz się w trasę i stań w korku np na godzinkę lub dwie i nie miej włączonej klimatyzacji . Powodzenia i przyjemności z takiej jazdy.

System powinien działać i redukować emisję spalin do środowiska. W sytuacji którą opisujesz po prostu czasowo się go dezaktywuje z przycisku , bo po to on służy a nie po to żeby wyłączyć na stałe.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Qvadrat
12-10-2020, 23:05
S&s to zło... nie powinno tego być bo to tylko pseudo ekologia na papierze... ale jak ktoś uważa inaczej to nie będę się kłócił... przedstawiłem tylko swoje zdanie... cała ta unijna ekologia to plucie ludziom w twarz i wyciąganie pieniędzy z kieszeni...

Obłomow
13-10-2020, 11:06
System powinien działać i redukować emisję spalin do środowiska. W sytuacji którą opisujesz po prostu czasowo się go dezaktywuje z przycisku , bo po to on służy a nie po to żeby wyłączyć na stałe.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Może i w jakiś stopniu redukuje (pewnie minimalnym) ale z drugiej strony przyspiesza zużycie np. akumulatora, którego produkcja i utylizacja na pewno nie są ekologiczne.

ŻuczekM
13-10-2020, 14:13
S&s to zło... nie powinno tego być bo to tylko pseudo ekologia na papierze... ale jak ktoś uważa inaczej to nie będę się kłócił... przedstawiłem tylko swoje zdanie... cała ta unijna ekologia to plucie ludziom w twarz i wyciąganie pieniędzy z kieszeni...

W latach 90 tych też wszyscy narzekali, że katalizatory to zło, bo pogarsza osiągi, będzie się psuć itp :)
W mojej wozie zrobiłem już 120 tys. z S&S i mam oryginalny akumulator, rozrusznik itp a silnik chodzi jak pszczółka, oleju nie bierze, nie wybuchł itd. Postawcie się w sytuacji pieszego - czy wdychanie na przejściu spalin to coś przyjemnego - ja nienawidzę tego smrodu i jeśli mogę trochę ulżyć środowisku i mieszkańcom w mieście to dlaczego nie.

Qvadrat
13-10-2020, 15:25
Postawcie się w sytuacji pieszego - czy wdychanie na przejściu spalin to coś przyjemnego - ja nienawidzę tego smrodu i jeśli mogę trochę ulżyć środowisku i mieszkańcom w mieście to dlaczego nie.
Start stop nic a nic nie ułatwi i nie umili życia pieszym. Wystarczy, ze silniki będą sprawne to spaliny nie będą śmierdziały... sprawne katalizatory i inne filtry. To powinni rygorystycznie sprawdzać na badaniach. A żeby się ludzik lepiej oddychało to niech się wezmą za piece w domach a nie za auta, bo auta to generują znikomy udział w ogólnym zanieczyszczeniu powietrza... ale kto by tam na to patrzył za zieloni za pieniądze wciskają inny kit...

Porownanie lat 90 i katalizatorów do start stop i innych pseudo ekologicznych bredni ma się nijak...

kjk
13-10-2020, 16:57
W latach 90 tych też wszyscy narzekali, że katalizatory to zło, bo pogarsza osiągi, będzie się psuć itp
Od czasu wprowadzenia katalizatorów i benzyny bezołowiowej chyba nie było już żadnego (!) wynalazku, który w istotnym stopniu, realnie wpłynąłby na zmniejszenie uciążliwości samochodów dla środowiska. Za to przyszła moda na duże i ciężkie SUVy.

gilbert3
13-10-2020, 20:16
Od czasu wprowadzenia katalizatorów i benzyny bezołowiowej chyba nie było już żadnego (!) wynalazku, który w istotnym stopniu, realnie wpłynąłby na zmniejszenie uciążliwości samochodów dla środowiska. Za to przyszła moda na duże i ciężkie SUVy.Filtr cząstek stałych - sprawił, że diesel nie wali jak zdechłe zwłoki, ale też ma swoje minusy

ŻuczekM
14-10-2020, 20:13
Start stop nic a nic nie ułatwi i nie umili życia pieszym. Wystarczy, ze silniki będą sprawne to spaliny nie będą śmierdziały... sprawne katalizatory i inne filtry. To powinni rygorystycznie sprawdzać na badaniach. A żeby się ludzik lepiej oddychało to niech się wezmą za piece w domach a nie za auta, bo auta to generują znikomy udział w ogólnym zanieczyszczeniu powietrza... ale kto by tam na to patrzył za zieloni za pieniądze wciskają inny kit...

Porownanie lat 90 i katalizatorów do start stop i innych pseudo ekologicznych bredni ma się nijak...

Silnik jeżdżąc przez miasto będzie pracował 20-30 % mniej czasu z systemem s&s niż bez tego systemu, korzyść dla środowiska jest oczywista. Jeśli masz wątpliwości to zamknij się w garażu z uruchomionym silnikiem na kilka minut :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

marx30
15-10-2020, 17:50
Filtr cząstek stałych - sprawił, że diesel nie wali jak zdechłe zwłoki, ale też ma swoje minusy
A są i żywe :-)?

Ale fakt smród starego diesla jest dla mnie najgorszą powszechnie spotykaną śmierdzącą rzeczą ever.
Najlepiej dla środowiska zrobił covid. Nagle się okazało że nie trzeba zapierdalać stać w korkach itp. po to żeby wjechać na 5 piętro w korpo i można robić to z domu.
Tzn wpływ ma o wiele większy (dla ludzi niekoniecznie dobry) ale ten akurat aspekt - praca zdalna to był niewykorzystany zasób i kupę marnotrastwa.

Qvadrat
15-10-2020, 23:18
Jeśli masz wątpliwości to zamknij się w garażu z uruchomionym silnikiem na kilka minut
Argument bez zwiazku z tematem, tak samo jak wyciąganie śmierdzących spalin niesprawnych pojazdów.
Auta nie jeżdżą tylko po zamkniętych garażach wiec nie potrzebują s&s - jaki argument taka odpowiedz...
Jak uważasz ze to dobre jest to ok, uważaj tak. Ja uważam inaczej i nie przekonuj mnie. A za każdym razem oznajmiła światu, ze myślisz tak jak myślisz to ja mogę również oznajmić, ze myśle inaczej. Bo mogę tak zrobić. A czy mam racje? Wg Ciebie nie mam ale to Twoje zdanie. :-)

jacekviola
16-10-2020, 10:38
Słuchajcie,
mam taki o to problem.
W piątek odebrałem swoje Tipo, przez weekend nabiłem mu jakiejś 43 km przebiegu.
I teraz pytanie o słynny system SS.
Próbuję zgodnie z instrukcją, ale ni cholery nie chce działać. Mądra książka mówi, że w pierwszej fazie użytkowania nowego samochodu może tak być. A jak było u Was? Bo teraz nie wiem, czy nie działa gdyż tak ma być, czy po prostu jest niesprawny i lecieć do Dilera/ASO.
Wiem, brak SS, mała strata. Ale jednak wolałbym mieć świadomość, że w nowym samochodzie wszystko działa jak należy...


mialem tak samo.
Nie zeby mi tego brakowało ale lubię jak mi wszystko w aucie działa.
Okazało się że miałem niedoładowany akumulator. Naładowałem go porządnie i działa.

harry.wesoly
16-10-2020, 11:09
Potwierdzam, mi też działanie zależało od stopnia naładowania aku. Aktualnie SS wyłączony alfaobd i spokój.

jacekviola
16-10-2020, 16:17
inna rzecz ze mimo że gdybym nie wiedzial ze w tym aucie jest SS to pewnie bym się nawet nie zorientował. Wynika to pewnie z mojego wyrobionego przez 30 lat stylu jazdy - gdy dojezdzam do swiateł/skrzyzowania nigdy nie zrzucam na luz - wrzucam jedynkę i czekam żeby ruszyć. Nie wiem czy to dobrze czy źle ale tak się nauczyłem. W tym trybie SS się nie aktywuje. I w sumie mam to gdzieś :)

gilbert3
16-10-2020, 17:21
inna rzecz ze mimo że gdybym nie wiedzial ze w tym aucie jest SS to pewnie bym się nawet nie zorientował. Wynika to pewnie z mojego wyrobionego przez 30 lat stylu jazdy - gdy dojezdzam do swiateł/skrzyzowania nigdy nie zrzucam na luz - wrzucam jedynkę i czekam żeby ruszyć. Nie wiem czy to dobrze czy źle ale tak się nauczyłem. W tym trybie SS się nie aktywuje. I w sumie mam to gdzieś :)

Niestety to źle, bo sprzęgło dostaje baty. Ja mam prawko trochę krócej, bo 25 lat, przez pierwsze 2 lata jeździłem jak ty, a potem teść mnie uświadomił, że zużywam sprzęgło.

Maniek_wroc
16-10-2020, 17:54
Wynika to pewnie z mojego wyrobionego przez 30 lat stylu jazdy - gdy dojezdzam do swiateł/skrzyzowania nigdy nie zrzucam na luz - wrzucam jedynkę i czekam żeby ruszyć.

I tak czekasz ze 2 -3 -5min. z wciśniętym sprzęgłem zanim zapali się zielone? Zajebisty styl jazdy ;-P

ŻuczekM
16-10-2020, 18:22
Jak uwaşasz ze to dobre jest to ok, uwaşaj tak. Ja uwaşam inaczej i nie przekonuj mnie. A za kaşdym razem oznajmiła światu, ze myślisz tak jak myślisz to ja mogę równieş oznajmić, ze myśle inaczej. Bo mogę tak zrobić. A czy mam racje? Wg Ciebie nie mam ale to Twoje zdanie. :-)

Uważasz, że pracujący silnik spalinowy nie szkodzi środowisku i przechodniom - ja podałem Ci przyklad jak łatwo można sprawdzic, że jednak szkodzi. Neutralny dla środowiska jest tylko wtedy jeśli nie pracuje.
Zdaję sobie sprawę, że jak ktoś jeździ samochodami 20 lat w których silnik zawsze pracuje , to nie gasi silnika nawet jak robi postój 10 minut i uważa że jest ok. A nie jest. Nastały takie czasy, że trzeba dbać o środowisko w każdym możliwym aspekcie.
Silnik spalinowy czym mniej pracuje podczas. użytkowania samochodu tym lepiej dla środowiska W Tipo gaśnie podczas postoju na skrzyżowaniu, W Fiacie 500 hybrydowym gaśnie już dojeżdżając na skrzyżowanie a w Golfie z miękką hybrydą może zgasnąć nawet podczas jazdy z jednostajną prędkością. To się nazywa postęp.

jacekviola
16-10-2020, 19:53
I tak czekasz ze 2 -3 -5min. z wciśniętym sprzęgłem zanim zapali się zielone? Zajebisty styl jazdy ;-P

wali mi to.
nigdy nie jezdzilem autem dluzej niz 3 lata wiec mam na to wywalone

Goblin1120
16-10-2020, 20:08
Niestety to źle, bo sprzęgło dostaje baty. Ja mam prawko trochę krócej, bo 25 lat, przez pierwsze 2 lata jeździłem jak ty, a potem teść mnie uświadomił, że zużywam sprzęgło.
To teść naopowiadał Ci bajek, gdyby tak było to wszystkie DSG z suchym sprzęgłem rozpadły by się na gwarancji.

KOBRA
16-10-2020, 22:03
To teść naopowiadał Ci bajek, gdyby tak było to wszystkie DSG z suchym sprzęgłem rozpadły by się na gwarancji.
Gdybyś zobaczył jak wygląda stopione łożysko wyciskowe sprzęgła to nie pisałbyś ,że teść bajki opowiada. Dopóki jest wszystko nowe ,to jeszcze się tak nie grzeje ,ale po pewnym czasie ,jak zaczyna się wszystko zużywać i łożysko też coraz bardziej się grzeje bo już smarowanie nie takie to niestety ale w konsekwencji rozlatuje się na części składowe . Sama tarcza jest jeszcze ok ,ale łożysko i docisk to już złom.

gilbert3
16-10-2020, 22:54
To teść naopowiadał Ci bajek, gdyby tak było to wszystkie DSG z suchym sprzęgłem rozpadły by się na gwarancji.Bajki nie bajki, jakoś bardziej ufam mechanikowi, który zjadł zęby na samochodach osobowych niż internetowym mądralom :)

jacek2
17-10-2020, 09:53
To teść naopowiadał Ci bajek, gdyby tak było to wszystkie DSG z suchym sprzęgłem rozpadły by się na gwarancji.

Bzdury piszesz... co innego skrzynia dsc a co innego zwykła tradycyjna ze sprzęgłem jedno lub dwu stopniowym.
Ale nie mnie to oceniać:roll:

gilbert3
17-10-2020, 10:17
Bzdury piszesz... co innego skrzynia dsc a co innego zwykła tradycyjna ze sprzęgłem jedno lub dwu stopniowym.
Ale nie mnie to oceniać:roll:Czemu cytujesz słowa, których nie napisałem? To chyba powinien być cytat kolegi o nicku @Goblin1120 ;)

Obłomow
17-10-2020, 12:22
Uważasz, że pracujący silnik spalinowy nie szkodzi środowisku i przechodniom - ja podałem Ci przyklad jak łatwo można sprawdzic, że jednak szkodzi. Neutralny dla środowiska jest tylko wtedy jeśli nie pracuje.
Zdaję sobie sprawę, że jak ktoś jeździ samochodami 20 lat w których silnik zawsze pracuje , to nie gasi silnika nawet jak robi postój 10 minut i uważa że jest ok. A nie jest. Nastały takie czasy, że trzeba dbać o środowisko w każdym możliwym aspekcie.
Silnik spalinowy czym mniej pracuje podczas. użytkowania samochodu tym lepiej dla środowiska W Tipo gaśnie podczas postoju na skrzyżowaniu, W Fiacie 500 hybrydowym gaśnie już dojeżdżając na skrzyżowanie a w Golfie z miękką hybrydą może zgasnąć nawet podczas jazdy z jednostajną prędkością. To się nazywa postęp.

Niby masz rację tylko idąc tym tokiem rozumowania to w ogóle jazda samochodem jest szkodliwa. Powinieneś sprzedać Tipo i chodzić pieszo albo korzystać tylko z komunikacji miejskiej.
Postęp jak najbardziej na tak, ale nie jestem przekonany czy te wynalazki nie powodują szybszego zużycia podzespołów auta - akumulatora, rozrusznika. Ich produkcja też przecież "kosztuje" jakieś zasoby środowiska. Ja uważam, że wpływ silników spalinowych na środowisko jest demonizowany. W czasie kwarantanny na wiosnę w Krakowie prawie zamarł ruch samochodowy, a smog w niektóre dni i tak był.

marx30
17-10-2020, 15:04
Ludzie jeden (albo i więcej) komisarzy EU stoi na stanowisku że samochód jest zbyt dostępny dla każdego. Zużywa się paliwo materiały energię. A tymczasem w stanach oglądam program o lizakach. Takich kolorowych. Palniki palą gaz podgrzewają cukier dodają barwniki jakieś prochy grzewcze stoły jakieś walcarki które robią walce z masy ciś tam się splata przeplata żeby było kolorowe. Wszystko na gaz na prąd emisje co2 itp. Na końcu pakują to w worek dają kokardkę karton znowu folię iz nów do pudełka zbiorczego i znowu folia. Kurwa lizaki. A nam każą na piechotę popierdalać

kjk
17-10-2020, 15:21
No bo to przecież oczywiste, że robotnik do socjalistycznej fabryki powinien jechać zbiorkomem. Duch Karola Marksa wiecznie żywy.

Cekol32
17-10-2020, 16:24
Ojj, masakra co sie dzieje na tym świecie.

jacek2
17-10-2020, 18:30
Duch Karola Marksa wiecznie żywy.

Nie czepiaj się bo kolega z forum też ma ksywę marx;-);-) ktoś może uznać to powinowactwo....

-taki żarcik. Marx dużo na forum ludziom doradza i pomaga. Mi osobiście też coś uzmysłowił kiedyś, za co mu wielki SZACUN:prayer:

Goblin1120
17-10-2020, 18:37
Każda dwusprzęgłówka z suchymi sprzęgłami pracuję połowę swojego życia z wciśniętym jednym sprzęgłem i są w stanie przejechać porównywalne dystanse do manuali Fiata. Ich system załączania sprzęgieł jest identyczny ze skrzyniami manualnymi. Proponuję sobie poszukać na necie schematów i przekonać się na własne oczy.
Druga sprawa to bezpieczeństwo, przy wciśniętym sprzęgle i zapiętym biegu można uciec na pobocze ciężarówce pędzącej na nasz samochód lub jak niedzielni kierowcy można stać na luzie z zaciągniętym ręcznym.

harry.wesoly
17-10-2020, 19:19
Niedzielnym kierowcą to chyba jesteś Ty z tym staniem na wciśniętym sprzęgle i zapiętej 1 bo może tir itp. Masz czerwone to wrzuć luz a nawet zaciagnij ręczny, nic Ci nie będzie a lusterko wsteczne można kontrolować za tirami tak samo jak stojąc na biegu. Mój Boże ...

brylancik13
17-10-2020, 19:27
Podobnie jak jazda na luzie :roll:

marx30
17-10-2020, 20:23
Nie czepiaj się bo kolega z forum też ma ksywę marx;-);-) ktoś może uznać to powinowactwo....

-taki żarcik. Marx dużo na forum ludziom doradza i pomaga. Mi osobiście też coś uzmysłowił kiedyś, za co mu wielki SZACUN:prayer:
Normalnie mam powodzenie w tym tyg jak klucz od sracza :-). W pt mi lokalnie przekazano że moi bossowie z UK dali "bardzo pozytywny feedback" (bo kto inny jak nie polak kombinuje na 10 tą stronę ;-), przy okazji pewnej roboty wykryłem lukę gdzie kienci ruchają firmę na drobne ale jednak przy tej ich ilości coś się tam uzbiera), wczoraj w nocy naprawiłem mój ulubiony amplituner (kilkunastoletni przyzwoity klocek którego nie chciałbym wymieniać) a teraz to ;-).

Goblin1120
18-10-2020, 15:03
To jak kto jeździ to jego sprawa ale nie powielajcie mitów na forum bo młodsi kierowcy mogą je podłapać i sami będą wrzucać co chwilę luz przez kolejne 25 lat w strachu przed uszkodzeniem skrzyni.

jacekviola
18-10-2020, 15:25
każdy z nas ma takie lub inne przyzwyczajenia i style jazdy. No chyba że tu sami mistrzowie kierownicy , bezblędni, akuratni i beż żadnych naleciałości :smile:

Qvadrat
18-10-2020, 15:34
Jak głupi są to przyswoją najgorsze głupoty wypisywane na forum, mądrzy pośmieją się i nawet nie odpiszą bo po co?

Niech jeżdżą jak chcą i wrzucają co chcą i kiedy chcą... potem poczytamy o awariach, które ciekawe czemu będą miały miejsce... :-)

jacekviola
21-10-2020, 11:50
myślę że przesadzacie z tą akuratnością. Jak wspomnialem wyżej , każdy z nas ma jakies przyzwyczajenia nabyte przez kilka/kilkanascie/kilkadziesial lat jezdzenia i sie tego nie zmieni. Gadanie że trzymanie na swiatlach nogi na sprzęgle i wrzuconego biegu jest szkodlwie dla skrzyni/sprzęgła (niepotrzebne skreslic) jest równie sensowne jak gadanie ze trzymanie na swiatlach nogi na hamulcu niepotrzbenie obciąża układ hamulcowy. Może tak, może nie ale to jest tylko auto które i tak kazdego dnia się zużywa i nie ma co z niego kapliczki robić. Nic mnie tak nie wkurza jak obserwowanie jak zmieniają sie swiatla i lider korka nagle zaczyna wachlować wajchą i szukac jedynki bo nagle mu się zielone zrobiło :) jeden trzyma nogę na hamulcu, inny ma wcisniety bieg, inny ostro rusza na skreconych kołach a jeszcze inny w czasie jazdy trzyma rękę na drążku biegów. Mialem w zyciu kilkanascie samochodów, niektórymi zrobilem po 200tys km i nigdy nie mialem ze swojej winy wiekszych problemów ze skrzynią, sprzeglem czy innymi podzespolami . Wiecej luzu, nei ma się co spinać. Peace&love.

Łoszakowy
03-11-2020, 10:55
Wczoraj wizyta w ASO i winowajcą podobno jakiś tam czujnik stanu akumulatora, czy coś koło tego.
Skalibrowali i ma działać za jakiś czas, jak przyjedzie procedurę kilku ponownych uruchomień. No zobaczymy.

krowka1978
03-11-2020, 12:30
Skalibrowali i ma działać za jakiś czas, jak przyjedzie procedurę kilku ponownych uruchomień. No zobaczymy.
Ciekaw jestem jak to zrobili, że go skalibrowali? :food::roll: Ściemę walnęli. Czujnik sam się kalibruje po odłączeniu zasilania, czyli procedura uruchomień i takie tam. Akumulator chociaż przetestowali, ale nie tylko i wyłącznie testerem, tylko tak jak w serwisówce nakazane mają? Zapewne nie, bo trwa to kilka dni.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


trzymanie na swiatlach nogi na hamulcu niepotrzbenie obciąża układ hamulcowy.
Szczególnie w nocy przeszkadza ludzkim oczom coś czerwonego, które się pali w wyniku trzymania na hamulcu, ale najważniejsze, że temu z tyłu...

Łoszakowy
03-11-2020, 14:27
Ciekaw jestem jak to zrobili, że go skalibrowali? :food::roll: Ściemę walnęli. Czujnik sam się kalibruje po odłączeniu zasilania, czyli procedura uruchomień i takie tam. Akumulator chociaż przetestowali, ale nie tylko i wyłącznie testerem, tylko tak jak w serwisówce nakazane mają? Zapewne nie, bo trwa to kilka dni.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Szczególnie w nocy przeszkadza ludzkim oczom coś czerwonego, które się pali w wyniku trzymania na hamulcu, ale najważniejsze, że temu z tyłu...

No auto stało na serwisie jakąś godzinkę. Też czuję po kościach, że to wybiegi będzie kolejna wizyta. Póki co oczywiście jeszcze nie działa. Mam uczucia mieszane, no cóż, pożyjemy, zobaczymy.
Tematu nie odpuszczę. Jak nie w tym ASO, to w innym. Mimo, że system S&S jest mi potrzebny jak świni spadochron, to chciałbym mieć świadomość, że w nowym aucie wszystko działa tak, jak należy.
Jak będę chciał, to sobie przyciskiem wyłączę.
Tym bardziej, że jest gwarancja. Skoro nie działa, to znaczy, że coś jest niesprawne. I nie musi to być wcale podzespół odpowiadający wyłącznie za S&S. Nie chcę sobie potem pluć w brodę, że coś można było zgłosić na gwarancję, a ja tego nie zrobiłem, i "teraz to se pan radź".

Łoszakowy
03-11-2020, 15:58
Zwracam honor dla ASO, S&S działa! Ave.

krowka1978
04-11-2020, 08:49
Zwracam honor dla ASO, S&S działa! Ave.

Zależy jak długo, w moim przy padniętym aku też chwilę po odłączeniu prądu działało, jakieś 2 dni, i po podładowaniu :tongue

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Mimo, że system S&S jest mi potrzebny jak świni spadochron, to chciałbym mieć świadomość, że w nowym aucie wszystko działa tak, jak należy.
To jest wyznacznik sprawnego działania akumulatora/układu ładowania, więc ten tego ;-)

sztyrlitz
23-11-2020, 20:57
Hej. Mój S&S też ostatnio zaniemówił. Dopiero pół roku i 3 tyś. przebiegu. Nie lubię ale jednak wolałbym wiedzieć dlaczego

harry.wesoly
24-11-2020, 10:33
Doładuj aku to powinien działać.

jacekviola
24-11-2020, 15:01
pisalismy wyzej - najczesciej powodem jest niedoładowany akumulator. Watpliwe zeby tam sie cos zepsulo.

Teodor20
07-12-2020, 23:08
pisalismy wyzej - najczesciej powodem jest niedoładowany akumulator. Watpliwe zeby tam sie cos zepsulo.

Ale dlaczego w nowym samochodzie jest problem z naładowaniem akumulatora

kartonik
07-12-2020, 23:55
Bo "inteligentny" system ładowania (dot. Tipo z s&s) robi wszystko aby jak najmniej obciążać silnik pracującym alternatorem. U mnie co zaobserwowałem, to najczęściej napięcie ładowania oscyluje w okolicach 13V, dużo rzadziej przekracza 14V, co w normalnych warunkach powinien ładować w przedziale 13,8 do 14,4V.

Qvadrat
08-12-2020, 06:52
Jak zmieniłem tym aku w body to napięcie nie spada poniżej 14 ale ja nie mam s i s...

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Ale dlaczego w nowym samochodzie jest problem z naładowaniem akumulatora
No i te aku są przedostatniej jakości... wstaw nowy normalny i poczujesz różnice, byle nie najtańszy...

steyr
08-12-2020, 07:45
O temacie niskiego napięcia spoczynkowego akumulatorów w autach z S&S można poczytać w wielu markach.

krowka1978
08-12-2020, 08:33
Ale dlaczego w nowym samochodzie jest problem z naładowaniem akumulatora

Nie ma problemu z naładowaniem, ale za to jest z rozrzutem jakości. U mnie pierwszy nie dociągnął do 2 lat, wymieniony na gwarancji ma 2,5 roku i jeszcze działa...

jacek2
09-12-2020, 10:48
U mnie też bateria cienko piszczy. 3 lata jest od nowości w aucie i myślę że na wiosnę dokona żywota, albo jeszcze wcześniej. Wsadzę wtedy raczej 60AH.
Ładuję go czasami nie za często i nie odpinam klem.

czech22
12-12-2020, 22:37
Trochę głupie rozwiązanie z tym alternatorem. U mnie akumulator ciągle niedoładowany. Faktycznie ładowanie jest różne i niekiedy wynosi 13 V lub trochę więcej.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Jeszcze zapytam, czy do tipów z start stop można władować akumulator AGM

Qvadrat
13-12-2020, 12:35
Można, przeciwskazań brak...

steyr
13-12-2020, 16:50
Można, przeciwskazań brak...

Czytałem różne artykuły i wszędzie było napisane że aku AGM zamieniać można na EFB ale nie odwrotnie. Podobno auta w których są stosowane aku AGM mają akumulatory zabudowane poza komorą silnika. AGM "nie lubią" zmiennej temperatury, a w komorze silnika rozrzut temperatury jest znaczny.

krowka1978
13-12-2020, 20:10
Można, przeciwskazań brak...
AGM ma inną procedurę ładowania, więc jak to z tymi przeciwskazaniami?

Qvadrat
14-12-2020, 10:05
AGM ma inną procedurę ładowania
A czym ona się różni?

Przecież to tez elektrolit tylko ze w nasączonej macie.

Z kolei argument o zmienności temperatury przy agm jak najbardziej słuszny, skraca mu żywotność za duża temperatura...

A praktyka jest taka, ze agm wstawisz i do tipo i pojeździsz ile tam wytrzyma, tylko po co to robić? Jest drożej w zakupie, temperatura skróci mu żywot... wyjdzie drożej i gorzej niż zwykły aku czy nawet efb... ale wstawić agm można... to ze normalny człowiek nie powinien tego robić to już inna para kaloszy, ale na pytanie czy można - mówię ze można :-)

andrew85
16-12-2020, 20:29
A czym ona się różni?

Przecież to tez elektrolit tylko ze w nasączonej macie.

Z kolei argument o zmienności temperatury przy agm jak najbardziej słuszny, skraca mu żywotność za duża temperatura...

A praktyka jest taka, ze agm wstawisz i do tipo i pojeździsz ile tam wytrzyma, tylko po co to robić? Jest drożej w zakupie, temperatura skróci mu żywot... wyjdzie drożej i gorzej niż zwykły aku czy nawet efb... ale wstawić agm można... to ze normalny człowiek nie powinien tego robić to już inna para kaloszy, ale na pytanie czy można - mówię ze można :-)

Zgadzam się z ta odpowiedzią. Akumulatory Agm montuje się w autach które mają akumulator nie w komorze silnika czyli np w bagażniku.

krowka1978
17-12-2020, 09:03
Zgadzam się z ta odpowiedzią. Akumulatory Agm montuje się w autach które mają akumulator nie w komorze silnika czyli np w bagażniku.

Żebyś się nie zdziwił jak są montowane przez producentów. AGM w nówkach nietrudno jest znaleźć w komorze silnika.

maurycy
12-03-2021, 21:57
Jeśli nie będziemy używać s/s :smile: to nasze słabe akumulatory fabryczne pociągną dłużej :smile: . Taką opinię dostałem dziś od ankietera po wizycie w ASO :wink:

steyr
13-03-2021, 00:27
Jeśli nie będziemy używać s/s :smile: to nasze słabe akumulatory fabryczne pociągną dłużej :smile: . Taką opinię dostałem dziś od ankietera po wizycie w ASO :wink:

To jakbym używał S&S to mój by padł po ilu? Jak padł po 3,5r i 72kkm bez używana S&S.

Qvadrat
13-03-2021, 12:13
Tureckie mutlu niestety jest produktem akumulatoro podobnym... może u nich w Turcji gdzie ciepło to i dzialaja po 5 lat albo i więcej ale w naszym klimacie każdy sam tego doświadcza... i następuje zdziwienie, bo przecież fabryczny aku zawsze miał najdłuższy żywot, a tu zonk...

Ja swego po wymianie zregenerowałem ale mimo do dalego mu do parametrów z etykiety. Jezdzi teraz w mniej wymagającym aucie - c3

mechanizator9
13-03-2021, 21:42
Tureckie mutlu niestety jest produktem akumulatoro podobnym... może u nich w Turcji gdzie ciepło to i dzialaja po 5 lat albo i więcej ale w naszym klimacie każdy sam tego doświadcza... i następuje zdziwienie, bo przecież fabryczny aku zawsze miał najdłuższy żywot, a tu zonk...

Ja swego po wymianie zregenerowałem ale mimo do dalego mu do parametrów z etykiety. Jezdzi teraz w mniej wymagającym aucie - c3

Ciekawe czemu w tipo montują mutlu a w doblo inci akii. Nie wspominając o tym, że do doblo wkładają fabrycznie akumulatory które są nie zgodne ze specyfikacją samochodu i nawet według strony producenta (incii akii) powinien być mocniejszy akumulator.
Nie zdziwił bym się gdyby w tipo robiono podobnie.
Ceny w górę jakość w dół :(

jacekviola
13-03-2021, 22:05
Jeśli nie będziemy używać s/s :smile: to nasze słabe akumulatory fabryczne pociągną dłużej :smile: . Taką opinię dostałem dziś od ankietera po wizycie w ASO :wink:

ciesze się niezmiernie bo u mnie nawet nie ma szans zadziałać, chyba że celowo pomyslę żeby go użyć :)

harry.wesoly
13-03-2021, 22:30
Od wyjazdu z salonu praktycznie jeździłem na wył SS a aku to jakaś padaka to całe MUTLU 63Ah 450A. Właśnie skończyłem je ładować, niestety mam tylko ładowareczkę z lidla. Aku przed wyjęciem z auta pokazywało w alfie stan naładowania 52%, na zapłonie napięcie 11,7V a na włączonym silniku 14,0V przy wł światłach mijania. Będąc już po za pojazdem multimetr pokazywał już 12,5V no więc zacząłem ładować. Proces zakończył się bardzo szybko bo po 5h i Aku uzyskało napięcie 12,77V.
Dla porównania tą samą ładowarką ładowałem aku z opla, zwykła kwasówka podobnie jak w tipo, pojemność 55Ah czyli mniejszy a ładowanie zajęło 15h z tym że to stare aku wg napięć było w lepszym stanie już na starcie bo będąc po za pojazdem multimetr pokazywał napięcie 12,8V a po 15 godzinach pokazuje 13,8V.
Chyba muszę zainwestować w nowe aku. Mam jeszcze gwarancję ale mam za dużo modów i hak itp więc olewam te ich szroty i kupię coś sam. Start stop wył na stałe, wyłączyłem nawet alfą opcję inteligentny alternator. Zwykła kwasówka od varty chyba wystarczy? Coś takiego?
https://allegro.pl/oferta/akumulator-varta-silver-dynamic-12v-63ah-610a-d15-10166679333

brylancik13
13-03-2021, 23:35
Przydałby się AGM lub EFB chyba ze juz nie bedziesz nigdy używał S&S

steyr
13-03-2021, 23:43
Ja kupiłem EFB z Varty N65 model, po co kombinujesz jak padnie to wymienisz.

mechanizator9
14-03-2021, 00:23
Harry mam taką samą vartę w doblo z 2011r z s/s wymieniony po 6 latach jak padł fabryczny exide. Jak na razie 4 lata bez problemowo kręci.

maurycy
26-03-2021, 12:44
Panowie . A kto z was wyłączył s/s Mesem ? . Jaki bajt i jaką wartość ustawić - ktoś to robił ? . Z góry dzięki za podpowiedzi .

Jacek K.
18-10-2021, 08:40
System "start/stop" - pierwsza "awaria".
Jadąc rano zauważyłem ikonkę s/s z wykrzyknikiem w prawym dolnym rogu środkowego wyświetlacza. Jak zwykle, po uruchomieniu silnika wyłączyłem tę funkcję, potem przy zapalonej awarii, przycisk przestał reagować. Po ponownym uruchomieniu silnika wszystko wróciło do normy.

edycja: z trwogą odpalałem dziś samochód ... na szczęście problem nie wystąpił :) ciekawe, co było poprzednio powodem?

baki
18-10-2021, 11:50
Panowie . A kto z was wyłączył s/s Mesem ? . Jaki bajt i jaką wartość ustawić - ktoś to robił ? . Z góry dzięki za podpowiedzi .

Witam.
Uwaga!. Przed modyfikacja wykonać kopię proxi.!

Pomogę ale za pomoca programu AlfaOBD.
Wyłączenie S&S z programu AlfaOBD. Klikasz Body computer>Diagnostyka aktywna>Zmiana konfiguracji pojazdu>start and stop na Disabled

maurycy
05-12-2021, 19:00
Czytając o prawidłowej pracy - zadziałania s/s czyli naładowany akumulator , rozgrzany silnik i tak dalej , jakie było moje zdziwienie dzisiaj z rana, gdy na pierwszych światłach po przejechaniu 1,3 km auto zgasło . Temperatura na zewnątrz 0 st. na zestawie temperatura silnika dopiero 2 klocki :roll: a w środku jeszcze dobrze ciepłe powietrze nie leciało . Nie za szybko zadziałał ? , co myślicie o tym czy mieliście może tak samo ? :-k

gilbert3
05-12-2021, 19:05
Czytając o prawidłowej pracy - zadziałania s/s czyli naładowany akumulator , rozgrzany silnik i tak dalej , jakie było moje zdziwienie dzisiaj z rana, gdy na pierwszych światłach po przejechaniu 1,3 km auto zgasło . Temperatura na zewnątrz 0 st. na zestawie temperatura silnika dopiero 2 klocki :roll: a w środku jeszcze dobrze ciepłe powietrze nie leciało . Nie za szybko zadziałał ? , co myślicie o tym czy mieliście może tak samo ? :-kNo niestety tak to działa we Fiacie, choć w Skodzie wcale nie lepiej, aczkolwiek tam start stop jest bardziej inteligentny, bo nie trzeba w korku przekroczyć 10 km/h, żeby znów zaczął działać.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka