Zobacz pełną wersję : Bulgotanie wody pod deska
Witam
Od momentu zakupu mojej pandy słyszę pod deska bulgotanie /przelewanie się wody
Wyczytałem że jest to zapowietrzony silnik a więc zlokalizowałem korek na nagrzewnicy i na zimnym silniku go odkręciłem (również korek od zbiorniczka wyrównawczego był odkręcony) przez dłuższą chwilę się nic nie dzialo a wić zakręciłem korek od zbiorniczka i dalej czekałem, dodałem trochę gazu i nagle zaworka leciał płyn chłodniczy zakręciłem zaworek ale problem dalej pozostał :( gdzieś czytałem że jak się pozostawi ten problem na dłuższy czas to trzeba będzie robić uszczelkę pod głowica. Co jeszcze mogę zrobić aby pozbyć się tego problemu?
Hej,
Jaki masz silnik, bo tego nigdzie nie napisales.
2. jak zachowuje sie wskazowka temperatury. Trzyma 90°C po nagrzaniu silnika? Leci cieple powietrze z nawiewow?
3. Ubywa plynu w trasie?
Jesli nie ma cieplego powietrza to juz jest to wskazowka na problemy w ukladzie chlodzenia (upg lub glowica). Warto zrobic test obecnosci spalin w ukladzie chlodzenia â test na co2 zabarwiajacy sie na zolto.
Jesli uklad byl odpowietrzony , to cos musialo spowodowac dostanie sie gazu do ukladu.
sandamiano
07-10-2020, 22:53
1. gdy odpowietrzales dales na nagrzewnice na max cieplo? Jesli nie, to nie odpowietrzysz nagrzewnicy.
Nagrzewnica w Pandzie jest bez zaworu. Płyn cały czas przepływa przez nią i nie ma znaczenia danie na ciepło. Może być nawet na zimno tam jest tylko na tym pokrętle klapka mieszacza powietrza zimne;gorące.
Dodam od siebie że Pandę ciężko odpowietrzyć. Najlepiej jak koła przednie są wyżej (krawężnik podjazd) Jest to spowodowane tym że nagrzewnica jest nisko co do chłodnicy?zbiorniczka wyrównawczego.
Nagrzewnica w Pandzie jest bez zaworu. Płyn cały czas przepływa przez nią i nie ma znaczenia danie na ciepło. Może być nawet na zimno tam jest tylko na tym pokrętle klapka mieszacza powietrza zimne;gorące.
Dodam od siebie że Pandę ciężko odpowietrzyć. Najlepiej jak koła przednie są wyżej (krawężnik podjazd) Jest to spowodowane tym że nagrzewnica jest nisko co do chłodnicy?zbiorniczka wyrównawczego.
Dzieki za poprawienie. Faktyczni nie zwrocilem na to uwagi. Wywalilem to z mojego posta.
A więc tak, silnik to 1.1
Po odpowietrzeniu jest ogrzewanie jednak po jakimś niedługim czasie znowu zimne powietrze wieje, wody w zbiorniku ubywa a z rury wydechowej leci biały dym (para) conajmniej jak bym nowego papieża wybrał. Czytałem że może to być uszczelka pod głowica ale nie ma takich objawów jak smar na korku wlewu wody, oleju na filtrze powietrza też nie ma no i dym jest bialy a nie niebieski :( gdzieś słyszałem że też woda moze wlewać się do kolektora ssącego i dlatego ubywa płynu i paruje na biało z wydechu
Ja typowałbym na uszczelke pod głowicą lub pekniętą głowicę.
Uszczelka pod głowicą może ulec w paru miejscach awarii:
1. Kanał wodny do cylindra. Pojawia się biały dym, ubywa płynu chłodzącego. Węże układu chłodzenia twardnieją.
2. Kanał wodny i olejowy. Olej może mieszać się z płynem chłodniczym i na odwrót
3. Przepala się między cylindrami. Brak ciśnienia na 2 sąsiądajujących cylindrach.
Zrób prosty test z barwnikiem na CO2 lub oddaj do mechanika na diagnoze i ewentualna naprawe.
A więc wymieniam uszczelkę pod głowica tylko nigdzie nie mogę znalezsc z jakim momentem trzeba ją dokręcić, już nawet kupiłem książkę jak napawać fiata pande ale tam jest tylko napisane :
21 The cylinder head bolt threads must be clean and lightly lubricated. Screw the bolts in finger-tight then working progressively and in the sequence shown, tighten all the cylinder head bolts to the Stage 1 torque setting given in the Specifications, using a torque wrench and a suitable socket (see illustration). With all the bolts tightened to their Stage 1 setting, working again in the specified sequence, first angle-tighten the bolts through the specified Stage 2 angle, then again through the Stage 3 angle, using a socket and extension bar. It is recommended that an angle-measuring gauge is used during this stage of tightening, to ensure accuracy.
Momenty dokręcania powinieneś mieć na kartce w opakowaniu uszczelki . Ale ogólnie jest 30 NM i później dwa razy po 90 stopni . Dodam że śruby też powinny być nowe.
Oddaj głowice do sprawdzenia i splanowania. Trochę roboty przy tym jest, ale i tak w miarę łatwy dostęp w porównaniu do innych konstrukcji.
Głowica splanowana, uszczelka wymieniona i jak na razie tydzień już jest ok :) jak kupilem auto za 1500 PLN z 2010 roku to się tego nie spodziewałem ale jakoś tak wyszło
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.