Zobacz pełną wersję : Fiat Tipo 1.4 T-Jet - montaż LPG w Poznaniu
Cześć,
Po długim szukaniu i wybieraniu wreszcie udało się zmienić samochód - niedługo odbieram Fiata Tipo Lounge 1.4 T-Jet 120km. Z racji ilości kilometrów pokonywanych rocznie tj. 20-25kkm będę chciał założyć LPG do samochodu po około 1kkm. Pytanie czy może ktoś ma doświadczenie z montażem LPG na gwarancji w Poznaniu i na co zwrócić uwagę przy montażu?
Wiem, że muszę zrobić to w ASO Fiata, żeby zachować gwarancję, a w okolicach Poznania są tylko 2 ASO - Pol-Car Gorzysława oraz ASO Nagórscy.
Prośba o opinie, które ASO bardziej polecacie, gdzie lepiej założyć instalację i później serwisować auto.
Kupiłem Tipo 1.4tjet od 1 właścicielki z okolic Poznania,auto miało montowane na jej życzenie instalację lpg w ASO. Które ASO w Poznaniu to Ci nie powiem nie pamiętam, muszę spojrzeć na ramki natomiast auto miało montowaną instalację BRC przez zakład Rodan w Poznaniu jako podwykonawca ASO. Generalnie się nie popisali, musiałem po nich poprawiać. Zresztą jak to przy BRC nie raz bywa, dobre instalację dla monterów którzy nie chcą się narobić lub nie chcą się nauczyć jak się poprawnie montuje i stroi. pozdrawiam
Cześć, ja mam Tipo 1,4 95 KM, jak odbierałem poleasingowe 14 tyś przebiegu, z Fiata na Wojciechowskiego to proponowali mi instalacje za 3800 zł oraz ubezpieczenie od uszkodzenia silnika od LPG na 3 lata za 1000 zł. Poczekałem rok aż skończy się gwarancja i zagazowałem w Jarocinie z lubryfikatorem i dotryskiem benzyny. Przynajmniej zostało parę groszy na robienie głowicy. Nagórscy z Łęczycy ..... wiele lat temu u nich serwisowałem moje 1 auto na gwarancji -UNO i nie mam .. opinii, zresztą cały Fiat w Poznaniu - jak w gospodarstwie wielkoobszarowym z minionym czasie, zależy na kogo trafisz. Najlepiej wiedzieć jaki zakład im gazuje auta i dowiedzieć się o tych gazownikach. Mam nadzieję, że z T-Jet 120 KM nie będzie problemów. Słyszałem, że najlepsze były instalacje gazowe w T-Jet robione przez Włochów (nie w Polsce przez Dystrybutorów Fiat Polska), ale nie zgłębiałem tematu Twojego silnika z LPG. W przypadku mojego silnika z Euro 6 przez tryb oszczędzania - zubożenia dawki paliwowej rozjechały się mapy paliwowe (i gazowe)- przestał się komunikat Shift zmiany biegu na wyższy pokazywać. Nie będę wspominał o słynnej lampce check engine.
Tak naprawdę to już nie wiem czy w Antoninku nie proponowali mi założenie gazu było to w lutym 2019 roku. Szukając fiata nowego i polesingowego byłem przynajmniej w 4 salonach.
Jak się pali check to nie działa podpowiadacz zmiany biegu... skasuj błąd a ficzer wróci :-)
. Słyszałem, że najlepsze były instalacje gazowe w T-Jet robione przez Włochów (nie w Polsce przez Dystrybutorów Fiat Polska), ale nie zgłębiałem tematu Twojego silnika z LPG. W przypadku mojego silnika z Euro 6 przez tryb oszczędzania - zubożenia dawki paliwowej rozjechały się mapy paliwowe (i gazowe)- przestał się komunikat Shift zmiany biegu na wyższy pokazywać. Nie będę wspominał o słynnej lampce check engine.
Kiedyś może i Włosi przodowali, ale obecnie nasz polski rynek w tej dziedzinie stoi na bardzo dobrym poziomie. U Nas w kraju mamy co najmniej kilkoro producentów komponentów instalacji lpg na bdb poziomie m. in. Stag, KME, LPGTech, Alex.
Check się Ci świeci nie przez normę E6, a przez niepoprawną regulację instalacji lpg lub jej montaż. Tak monter Ci powie że to przez E6, a tak w ogóle to Pan kiepskie auto kupił pod instalację lpg tego jeszcze nie usłyszałeś? Jedź do kogoś innego bo na tą głowicę w 1.4 95KM będziesz musiał jeszcze szybciej odkładać $. U siebie mam w 1.4tjet też mam E6 i nie znam tematu świecącego się Check-a od 70kkm podczas jazdy na lpg.
Maniek_wroc
01-10-2020, 11:27
Niestety ludzie łykają takie bajki i utrzymuja takich partaczy na rynku ... a jak im się silnik posypie to wylewaja żale na forach jaki to gaz jest do dupy :-P
ktoś juz pisał E6 jedzie w dużym stopniu na open loop stąd regulacja lpg jest jakby trudniejsza.
ktoś juz pisał E6 jedzie w dużym stopniu na open loop stąd regulacja lpg jest jakby trudniejsza.
Norma Euro to nie jest główny czynnik determinujący, w jakim zakresie silnik jedzie w OL czy w CL.
Szkoda, że Fiat na Wojciechowskiego jest już zamknięty, bo miałem tam zdecydowanie najbliżej. ASO Nagórscy są trochę tańsi od Gorzysława, ale Pol-Car wydaje się trochę bardziej profesjonalny, chociaż w porównaniu do Forda to przepaść 20 lat. Ogólnie Fiat w Poznaniu wygląda mocno średnio.
Mam nadzieję, że z 1.4 T-Jetem nie będzie problemu, dlatego chcę dobrze dobrać monterów i instalację.
Potwierdzam, po usunięciu błędu shift działa. Jak kupowałem to wszyscy mówili, że najlepszy silnik do gazu 1,4 95 KM - to samo co Bravo. Po gwarancji po roku okazało się, że gazownicy zaczęli kręcić nosem wczytywałem się w wątek o moim silniku https://fiatklubpolska.pl/silniki-benzynowe-tipo-534/moja-niemila-przygoda-z-tipo-1-4-lpg-43310/15, dowiadywałem w innych miejscach. Zobaczymy co czas przyniesie, w tej chwili nie mam błędów silnika. Dzisiaj prawdopodobnie kupiłbym T-Jet do gazu. Ale ogólnie moje kombi nie jest złe, podłokietnik, czujniki cofania, już 5 razy jeździłem do Krakowa i z powrotem do Poznania (3 razy tego samego dnia). Można 130-140 spokojnie gnać na trasie, To jest już moje 3 cie auto na LPG :cool:
maniekgrudziadz
09-05-2021, 11:55
Kiedyś może i Włosi przodowali, ale obecnie nasz polski rynek w tej dziedzinie stoi na bardzo dobrym poziomie. U Nas w kraju mamy co najmniej kilkoro producentów komponentów instalacji lpg na bdb poziomie m. in. Stag, KME, LPGTech, Alex.
Check się Ci świeci nie przez normę E6, a przez niepoprawną regulację instalacji lpg lub jej montaż. Tak monter Ci powie że to przez E6, a tak w ogóle to Pan kiepskie auto kupił pod instalację lpg tego jeszcze nie usłyszałeś? Jedź do kogoś innego bo na tą głowicę w 1.4 95KM będziesz musiał jeszcze szybciej odkładać $. U siebie mam w 1.4tjet też mam E6 i nie znam tematu świecącego się Check-a od 70kkm podczas jazdy na lpg.
Cześć. Pierwszy raz jestem na forum. Od 10 dni mam instalacje włoską w Tipo 1.4tjet, Landi Renzo . Niestety chyba źle założona nie umieją jej wyregulować. Dwa razy zapalił się check po około 200km jazdy za każdym razem . Mówią że wyskakuje błąd zbyt uboga mieszanka.
Macie jakieś rady co im zasugerować?
Ewentualnie fachowca do polecenia.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.