PDA

Zobacz pełn± wersję : Problem z DPF



mgorski101
29-09-2020, 13:30
Mam problem z wypalaniem sie DPF-u w sedici 1.9 mianowicie:

- na poczatku filtr zapychal sie do 150% i nie mogl‚ sie wypalic, cal‚y czas zapalal sie check i blad 1202. Po wielu probach wymuszenia wypalenia udalo mi sie to zrobic raz po usunieciu bledu i zostawieniu samochodu na godzine™ na wolnych obrotach

-problem powrocil oczywiscie po ponownym zapchaniu

- oddalem samochod do „regeneracji filtra”, facet wyjal, umyl i ustawil filtr jako nowy.
Bylo dobrze przez 150 km. Pozniej check, blad 1206. W Multiecuscan stan zapchania 25,5% filtr czysty i cisnienie czujnika 50 mbar

- zrobilem wypalanie serwisowe, o dziwo po jego zakonczeniu zapchanie wzroslo do 65% a cis›nienie czujnika spadlo do 7-10 mbar na wolnych obrotach

- jezdzilem‚ z laptopem i po 20 km procedura wypalania rozpoczela sie sama, wypalila filtr do 12%

- zrobilem chyba 700 km i znow blad 1206, poziom zapchania 66%, zapchanie filtra w normie i cisnienie 30 mbar na wolnych obrotach

Dodam jeszcze ze kupilem w miedzyczasie uzywany co prawda czujnik cisnienia spalin i pokazuje takie same wartos›ci.

Czy sadzicie ze to wszystko moze sie dziac wlasnie przez ten czujnik?
Skoro Multiecuscan widzi 66% zapchania i pokazuje komunikat ze zapchanie jest w normie, a czujnik jeden i drugi wartosci 30 mbar na wolnych obrotach..

Czy bardziej ze „regeneracja filtra” polegala na wypaleniu serwisowym, wzieciu pieniedzy za umycie i problem jest w filtrze?

Dlugi opis, ale chcialem opisac wszystko. Dziekuje za pomoc.