PDA

Zobacz pełną wersję : Czujnik spalania stukowego 1.4 16v gdzie sie znajduje fiat tipo



mały102
26-09-2020, 18:20
Witam wyglada na to ze problemy z moim silnikiem wynikaja z spalania stukowego i teraz pytanie wedlug diagnostyki widac ze czujnik jest z sytemowo wyłaczony czy tak ma byc i gdzie sie taki czujnik znajduje w naszyh silnikach

steyr
26-09-2020, 22:54
Czujnik jest przykręcony do bloku silnika pod rozrusznikiem, najlepszy dostęp od strony kanału pomiędzy silnikiem a ścianą grodziową.

JackTheNight
27-09-2020, 00:57
Jest obok rozrusznika :
38964

mały102
27-09-2020, 14:14
a jakiś rzut z góry można prosić poglądowo w jakim miejscu go szukać i zobaczę go od góry czy musze na kanał

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

i jeszcze jedno pytanie dlaczego komp pokazuje ze czujnik jest nieaktywny

marx30
27-09-2020, 18:08
Bo nie ma spalania stukowego w momencie odczytu? ;-)

mały102
27-09-2020, 18:44
Czyli co innego stuka

steyr
27-09-2020, 18:54
Jakie zasilanie? Tylko Pb czy plus lpg? Opisz to stukanie, albo wrzuć filmik. Może coś stuka z napędu osprzętu, wtedy pasuje zrzucić pasek osprzętu i odpalić silnik bez osprzętu.

mały102
27-09-2020, 20:23
Nagrywałem nic bardzo nie słychać zasilanie narazie tylko pb dźwięk występuje tylko przy rozgrzanym silniku i przy przyspieszaniu po odpuszczeniu pedału gazu ustępuje mam też wrażenie że przy ruszaniu z 1 biegu prawie nie słyszalny ale na 2 już stuka

steyr
27-09-2020, 20:54
Jak masz gwarancję to uderzaj do ASO, bo tak to ciężko cokolwiek wywróżyć.

mały102
27-09-2020, 21:00
Umywają ręce jutro jadę do mechanika zobaczę co powie

marx30
27-09-2020, 23:38
Wiesz w ogóle co to jest spalanie stukowe kiedy najczęściej zachodzi czy tak na pałę szukasz?

mały102
28-09-2020, 14:27
stukanie najczęściej występuje miedzy 2 a 3 tyś obrotów i jest tylko podczas jazdy jak dodaje się gazu po zwolnieniu pedału gazu przestaje stukać na biegu jałowym tez nic nie słychać

Merson105
28-09-2020, 15:59
Mam dokładnie takie same objawy tyle, że w T-jet. Ostatnio byłem w aso na pierwszym przeglądzie okresowym i zwróciłem na to uwagę, przejechał się ze mną mechanik i jak na złość w silniku cisza :roll: Posprawdzali silnik pod kątek ewentualnych luźnych elementów, ale wszystko podobno było w porządku. Tak jak mały pisze, występuje to najbardziej między 2-3 tyś obrotów przy obciążeniu, przyspieszaniu. Na biegu jałowym zero objawów. Mam wątpliwości czy to będzie spalanie stukowe ze względu na to, że silnik pracuje równo i nie wibruje w żaden sposób (przynajmniej u mnie) do tego nie leje paliwa na jakichś noname stacjach tylko zazwyczaj na bp/shell 95 a ostatnio 95 shell v-power. Dziwna i irytująca sprawa

marx30
28-09-2020, 18:24
Objawy mogą być bardzo mylne. np. przy przyspieszaniu i tylko na zakręcie w jedną stronę słychać terkotanie. Diagnoza: walniety przegub półosi. W rzeczywistości tylni tłumik spadł z wieszaka i uderzał o blachę . Tylko na zakręcie bo siła odsrodkowa i tylko pod obciążeniem bo tylko wtedy latał z odpowiednia amplitudą :-). Gdyby Wam regularnie spalało detonacyjnie w takim zakresie obrotów to pewnie byloby juz po silniku.

mały102
28-09-2020, 19:00
Jutro jestem umuwiony z kierownikiem serwisu odpowiedź pracownika była taka po pierwszej diagnozie ze ja sugerowałem skrzynie biegów więc ja sprawdzali i nic nie znaleźli żenada po prostu przejechali samochodem w jaki dziwny sposób 160 km i nic nie słyszeli a ja jak jadę 30 kilometow to słyszę mojego 20 letniego diesla który ma 470 tys kilometr zrobione

grzegorzrapala5
11-02-2021, 21:47
Witam serdecznie.Mam taki sam objaw stukania przy mocniejszym wciśnięciu gazu na 1i2 biegu między 2000a3000 obrotów silnik 1,4 95km czy pan rozwiązał problem jeśli tak to co było przyczyną proszę o odpowiedź i pozdrawiam.

brylancik13
11-02-2021, 23:16
Łączniki stabilizatora

grzegorzrapala5
12-02-2021, 11:20
Dzięki bardzo za podpowiedź, pozdrawiam.

grzegorzrapala5
01-03-2021, 18:45
Witam łączniki stabilizatorów wymienione ale prawdziwym winowajcą za metalowe dżwięki podczas mocnego wciśnięcia gazu na 1 i 2 drugim biegu okazał się taki metalowy łącznik poprzeczny pod silnikiem przykręcony czterema śrubami do wózka zawieszenia i on w pewnym zakresie obrotów podczas wibracji silnika ocierał o rurę wydechową bezpośrednio za katalizatorem. Na postoju wydawało się że wszystko jest ok ale szczelina między jednym a drugim elementem okazała się niewystarczająca. Zdemontowałem ten łącznik i były widoczne ślady otarć na jednym i drugim , lekka korekta kształtu załatwiła definitywnie problem , piszę o tym bo może się komuś coś takiego przytrafić . Pozdrawiam.

mały102
13-03-2021, 21:39
Witam łączniki stabilizatorów wymienione ale prawdziwym winowajcą za metalowe dżwięki podczas mocnego wciśnięcia gazu na 1 i 2 drugim biegu okazał się taki metalowy łącznik poprzeczny pod silnikiem przykręcony czterema śrubami do wózka zawieszenia i on w pewnym zakresie obrotów podczas wibracji silnika ocierał o rurę wydechową bezpośrednio za katalizatorem. Na postoju wydawało się że wszystko jest ok ale szczelina między jednym a drugim elementem okazała się niewystarczająca. Zdemontowałem ten łącznik i były widoczne ślady otarć na jednym i drugim , lekka korekta kształtu załatwiła definitywnie problem , piszę o tym bo może się komuś coś takiego przytrafić . Pozdrawiam.
Możesz posłuchać filmiku czy tak ci stukało. https://youtu.be/xEyd8sSJkOI

grzegorzrapala5
14-03-2021, 15:43
Wydaje mi się że to jest to alt nie mam już żadnego nagrania żeby porównać ale to jest raczej to

mały102
14-03-2021, 16:08
Wydaje mi się że to jest to alt nie mam już żadnego nagrania żeby porównać ale to jest raczej to

Chodzi Ci dokładnie o poziomy łącznik wahaczy chyba że jakieś foto masz

grzegorzrapala5
14-03-2021, 17:07
Nie mam foto ale dokładnie chodzi o ten poziomy on jako jedyny podczas drgań silnika może mieć kontakt z rurą wydechowa i hałasować na postoju jest ok ale podczas przyspieszania silnik dostaje większych drgań i może dojść do kontaktu trzeba troszkę podciąć i zwiększyć odstęp między elementami najlepiej odkręcić i delikatnie podciąć ja to zrobiłem młotkiem na imadle u mnie pomogło

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Sprostowanie nie podciąć tylko podgiąć

mały102
14-03-2021, 18:31
Nie mam foto ale dokładnie chodzi o ten poziomy on jako jedyny podczas drgań silnika może mieć kontakt z rurą wydechowa i hałasować na postoju jest ok ale podczas przyspieszania silnik dostaje większych drgań i może dojść do kontaktu trzeba troszkę podciąć i zwiększyć odstęp między elementami najlepiej odkręcić i delikatnie podciąć ja to zrobiłem młotkiem na imadle u mnie pomogło

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Sprostowanie nie podciąć tylko podgiąć

Ja tam mam 5 cm jakieś luzu więc chyba to nie to już za bardzo nie mam pomysłu może sprzęgło tak stuka

grzegorzrapala5
14-03-2021, 21:05
fotka tego łącznika 40039

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

jeśli nie to to nie wiem ja też podejrzewałem sprzęgło ale to raczej coś na zewnątrz skrzynia też nie na pewno

mały102
15-03-2021, 09:06
fotka tego łącznika 40039

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

jeśli nie to to nie wiem ja też podejrzewałem sprzęgło ale to raczej coś na zewnątrz skrzynia też nie na pewno

Jeszcze raz dzisiaj tam zerknę czy nie widać otarć

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Jeszcze raz dzisiaj tam zerknę czy nie widać otarć a przypominam że mi się tak dzieje jak samochód się rozgrzeje na zimny jest cichutko

grzegorzrapala5
15-03-2021, 18:18
Gdyby to sprzęgło albo skrzynia to temperatura nie miała by wpływu raczej ilość obrotów u mnie też na zimnym było cicho po ściągnięciu tego płaskownika dopiero było widać małe ślady otarcia najlepiej to by było go ściągnąć i przejechać parę metrów żeby wyeliminować ewentualnie tą część

mały102
15-03-2021, 19:15
Gdyby to sprzęgło albo skrzynia to temperatura nie miała by wpływu raczej ilość obrotów u mnie też na zimnym było cicho po ściągnięciu tego płaskownika dopiero było widać małe ślady otarcia najlepiej to by było go ściągnąć i przejechać parę metrów żeby wyeliminować ewentualnie tą część

Tak właśnie planuje zrobić ale łącznik stabilizatora też mi padł to i to muszę wymienić

mały102
16-03-2021, 18:14
Kolego wykręciłem i i nieć się zmieniło jeszcze zmienię łączniki stabilizatora ale nie wydaje mi się żeby one tak stukały

grzegorzrapala5
16-03-2021, 18:40
Szkoda że nie mogę ci pomóc próbuj dalej może faktycznie to łącznik stabilizatora ale temperatura raczej nie ma wpływu albo stuka na nierównościach albo nie złap za dach i pobujaj autem jak wnerwiony kibic powinno być słychać pukanie łącznika jeśli ma luz.

mały102
16-03-2021, 19:06
Szkoda że nie mogę ci pomóc próbuj dalej może faktycznie to łącznik stabilizatora ale temperatura raczej nie ma wpływu albo stuka na nierównościach albo nie złap za dach i pobujaj autem jak wnerwiony kibic powinno być słychać pukanie łącznika jeśli ma luz.

Dzięki za intencje boję się że to jakas grubsza sprawa skrzynia abo sprzęgło jak znajdę to napewno napisze

mirej
11-09-2023, 12:51
mały102
Mam te same objawy (dzwięk) Stuki w rytm obrotów jakby od 1-cylindra, pojawiają się przy dociśnięciu gazu od 2000do 3200 najwyraźniej słyszalne. Odpuszczenie pedału jest OK.
Problem gdy silnik porządnie nagrzany, Na wolnych obrotach jest prawidłowo. Start od zimnego 20stC też jest OK.
Czy ktoś potwierdzi skuteczność rozwiązania grzegorzrapala5.

mirej
18-05-2024, 00:37
mały102 Czy udało ci się znaleźć co stuka?