PDA

Zobacz pełną wersję : Nieoczekiwany błąd wszystkich układów 1.4 95km



pawelhenryk
18-09-2020, 19:30
Witam. Nie znalazłem podobnego tematu, wiec po krótce. Tipo ma przejechane 4K km, dotąd 0 problemów. Dziś nagle w trakcie jazdy wyskoczyły błędy trakcji, układu kierowniczego, abs, ciśnienie opon. Jednocześnie brak wspomagania kierownicy, hamulców. Silnik nie zgasł, mam zdjęcie, które postaram się wrzucić. Po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wróciło do normy. Nie muszę wspominać, że to bardzo niebezpieczne, ale stad pytanie - skoro wszystko wróciło do normy, uzyskam pomoc w ASO? Może ktoś ma pomysł co do przyczyny?

brylancik13
18-09-2020, 19:48
Moze jakis blad sie zapisal w body. Akumulator naładowany? Trzeba sprawdzić dla prwności ładowanie

Goblin1120
18-09-2020, 19:51
Zapewne masz system start&stop, możliwe że "inteligentny" alternator w tym momencie nie ładował, a akumulator uległ rozładowaniu, nastąpił chwilowy spadek napięcia w układzie i sterownik zwariował. Jedź do ASO, nie wiem jak w Fiacie ale w VW przy wystąpieniu błędów były zapisywane aktualne parametry auta.

brylancik13
18-09-2020, 20:34
W Fiacie tez blad jest zapisany z konkretnymi parametrami przy jakich wystapił, w dobrym oprogramowaniu ale nie na telefonie

Qvadrat
18-09-2020, 21:29
W mesie na kompie jak to podejrzeć?

brylancik13
18-09-2020, 21:42
Nie wiem ktora to opcja ale juz u gazownika widzialem jak mial bład i dane predkosc bieg itp

marx30
18-09-2020, 22:05
Witam. Nie znalazłem podobnego tematu, wiec po krótce. Tipo ma przejechane 4K km, dotąd 0 problemów. Dziś nagle w trakcie jazdy wyskoczyły błędy trakcji, układu kierowniczego, abs, ciśnienie opon. Jednocześnie brak wspomagania kierownicy, hamulców. Silnik nie zgasł, mam zdjęcie, które postaram się wrzucić. Po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wróciło do normy. Nie muszę wspominać, że to bardzo niebezpieczne, ale stad pytanie - skoro wszystko wróciło do normy, uzyskam pomoc w ASO? Może ktoś ma pomysł co do przyczyny?
Zdarza się. Zakłócenie pracy nagistrali can, spadek napięcia itp.
Ale z tymi hamulcami to chyba przesadziłeś - układ jest mechaniczny (a raczej pneumatyczny).

krowka1978
19-09-2020, 10:46
Ale z tymi hamulcami to chyba przesadziłeś - układ jest mechaniczny (a raczej pneumatyczny).
Pneumatyczny? To po co DOT4? Fakt, że wspomaganie jest pneumatyczne (podciśnienie) ;)

marx30
19-09-2020, 11:57
Po tej stronie która zależy od pracy silnika jest pneumatyczny-wspomniane podciśnienie. A dalej mechaniczny (w tym obejmuje część mechaniki płynów czyli hydraulikę ;-). A w zasadzie mechanika płynów obejmuje i gazy i ciecze (tak gaz jest płynem więc układ jest w zasadzie
;-)mechaniczny. Możee i wyskoczył błąd abs (no ta część układu jest elektromechaniczna) ale to nie znaczy że wspomagania nie ma bo ono od centralki abs nie zależy.

pawelhenryk
18-10-2020, 10:55
Rzeczywiście, z hamulcem przesadziłem - post pisany na gorąco. Konsultowałem telefonicznie z ASO i dowiedziałem się, że mam się nie przejmować, bo to normalne! Trochę nie do końca, bo na trasie przy większej prędkości nagły brak wspomagania może być problemem. Na marginesie po 5k km dolałem 0,6l oleju...

Krzycholu
18-10-2020, 11:02
Zużycie oleju zależy w dużej mierze od ciężkości buta...
Jeśli auto jest ganiane przy dużych prędkościach i obrotach to niestety oleju będzie zużywać szybciej. Przy jeździe wkoło tzw.komina bierze śladowe ilości.

marx30
18-10-2020, 13:49
Rzeczywiście, z hamulcem przesadziłem - post pisany na gorąco. Konsultowałem telefonicznie z ASO i dowiedziałem się, że mam się nie przejmować, bo to normalne! Trochę nie do końca, bo na trasie przy większej prędkości nagły brak wspomagania może być problemem. Na marginesie po 5k km dolałem 0,6l oleju...
Brak wspomagania przy większej prędkości na trasie jest akurat najmniejszym problemem ;-). Po prostu nie jest konieczne i i tak działa z minimalną siłą. Gorzej przy mniejszej gdzie mamy dużo zakrętów

mechanizator9
18-10-2020, 16:15
Konsultowałem telefonicznie z ASO i dowiedziałem się, że mam się nie przejmować, bo to normalne!

Skoro tak to poproś o to na papierze. W razie dzwona czego Ci nie życzę.

pawelhenryk
19-10-2020, 10:27
Zużycie oleju zależy w dużej mierze od ciężkości buta...
Jeśli auto jest ganiane przy dużych prędkościach i obrotach to niestety oleju będzie zużywać szybciej. Przy jeździe wkoło tzw.komina bierze śladowe ilości.
Nie mam ciężkiej nogi. Od nowości najszybciej może 130km/h, pilnuję obrotów i naprawdę traktuję auto z rozwagą, bez szaleństw. Większość km to autostrada, ze stałą prędkością.

pawelhenryk
20-10-2020, 12:54
Co do samego s&s to podchodzę do tego ustrojstwa bardzo sceptycznie. Wyłączam zawsze podczas jazdy „w koło komina”, a używam wyłącznie w korkach lub podczas jazdy w Poznaniu, zwłaszcza na krzyżówkach, gdzie trzeba czekać dużo dłużej na zmianę sygnalizacji. W dniu, w którym doszło do usterki, s&s zadziałał może 2-3 razy, po czym przejechałem kilkadziesiąt km, wiec nie sądzę by akumulator był niedoładowany. Od tamtej pory używam tego jeszcze rzadziej i błąd się nie powtórzył

Andy1111
24-11-2020, 03:36
Mój sedan bierze cały czas olej w podobnych ilościach i też jeżdżę spokojnie (przejechane 30 tys. żadnych awarii).

jaszy
29-11-2020, 10:10
Mam tipo ponad 3 lata, najechane nieco ponad 30kkm, taka "choinka" zaświeciła mi się ze 3 razy. Moim zdaniem nie ma się czym przejmować.

pawelhenryk
01-04-2021, 18:18
Mam tipo ponad 3 lata, najechane nieco ponad 30kkm, taka "choinka" zaświeciła mi się ze 3 razy. Moim zdaniem nie ma się czym przejmować.
Niby nie. Wspomniałem o tym na przeglądzie i przyjmujący auto powiedział, że sprawdzą akumulator i połączenie. Po zakończeniu powiedział, że wszystko jest ok i „ten typ tak ma”, czasem się zdarza i nie przejmować się pojedynczymi przypadkami