PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat 500L 1.4 multiair USA nie odpala



kubrys
18-09-2020, 00:54
Witam Wszystkich.
Jestem nowym posiadaczem fiata 500L z silnikiem 1.4t multiair 163KM sprowadzonego z USA. Auto uszkodzone "kosmetycznie", tj zderzak, belka, chłodnice, co najlepsze to wszystkie el. blacharskie nieruszone i w oryginalnym lakierze. Ale nie o tym mowa.
Problem polega na tym, iż fiacik po sprowadzeniu (auto palące, jeżdżące itd) został na jakiś czas, dokładnie 2 msc odstawiony do garażu i nie dotykany czyt.nie odpalany przez nikogo. Niestety po tym czasie auto nie chce odpalić, dźwięk kręcącego silnika jest taki jakby nie było kompresji.
Teraz tak:
1) wymieniłem świece, zgodne z oryginałem,
2) auto zalane jest nowym olejem i zmienione filtry,
Jakie są Wasze pomysły na to? Może ktoś się z tym spotkał?

https://www.youtube.com/watch?v=8aJuiVhgsNw

Znalazłem taki oto filmik na YT, ale niestety zrobienie tego co na filmie nic nie dało, ale moa 500-tka zachowuje się identycznie jak ta z filmu przed odpaleniem. Nie wiem czy czasem problem nie tkwi w aktywatorze Multiair. Bardzo Was proszę o pomoc i rady bo już nie mam pomysłu co może być.
Pozdrawiam

krowka1978
18-09-2020, 09:06
Zapewne problem rozwiąże poprawne odpowietrzenie modułu MA, a raczej zalanie olejem modułu MA, właśnie "przez" tą kulkę, tylko trzeba mieć olejarkę. Osobiście wkrętaka bym tam nie pchał, żeby tej kulki nie porysować. Do tego diagnostyka DTC, bo inaczej wróżenie z fusów.

kubrys
18-09-2020, 11:07
Czyli napełnić go zwykłą olejarką? Z tego co gdzieś czytałem to moduł mieści około 250ml oleju. Co to jest DTC?

krowka1978
18-09-2020, 11:14
Co to jest DTC?
Diagnostyka komputerowa, czyli interfejs na OBD2 i np. MultiEcuScan.



Czyli napełnić go zwykłą olejarką? Z tego co gdzieś czytałem to moduł mieści około 250ml oleju.
Nie sprawdzałem danych ile mieści, ale według serwisówki napełnia się go do przelewu.

kubrys
18-09-2020, 11:47
Diagnostyka komputerowa była robiona i nie pokazała żadnych błędów. Było to robione lanchem.

kubrys
18-09-2020, 23:59
Dzisiaj zdjąłem pokrywę zaworów i próbowałem napełnić moduł MA, ale był pełny. Nie mam pomysłów co dalej.

krowka1978
19-09-2020, 10:27
Podłącz się MultiEcuScan-em i sprawdź błędy, najlepiej wszystkich modułów, potrzebne są przejściówki. Obejrzyj też okablowanie pod maską.
Czy pompę paliwa słychać?