PDA

Zobacz pełną wersję : Dławienie silnika przy wysokich temperaturach Tipo SW 120KM + LPG



rafsta2998
07-09-2020, 13:18
Witam mam mały problem, a mianowicie jeśli autko długo stoi i jest ciepło to przy dodawaniu gazu auto jakby się dławi im cieplej tym efekt się nasila. Raz przy ruszaniu autko zgasło. Po chwili to ustępuje. Co zauważyłem to przy odpalaniu auta mam obroty w okolicy 1,5tys natomiast po ustąpieniu "dławienia" mam poniżej 1tys też tak macie przy odpaleniu?. Poniżej video

Pacjent Tipo SW 1.4 120KM + instalacja LPG nie fabryczna


https://www.youtube.com/watch?v=i5R4uF-dRks&feature=youtu.be widok z kabiny


https://www.youtube.com/watch?v=P2vudA64VCg&feature=youtu.be widok silnika

steyr
07-09-2020, 13:45
Standard przez duże S w 1.4tjet z nie fabryczną instalacją lpg:

- jaka instalacja lpg?
- świece zmieniane po 30kkm?

Miałem coś podobnego w okolicach ~30kkm przebiegu, wtedy pomogła regulacja instalacji lpg. Ponownie się pojawiło po 60kkm. Zalałem PB 98 z Orlena, póki co ok ale to trzeba testować przez dłuższy czas a i temperatury są niższe. U mnie najbardziej to jest odczuwalne tak jak napisałeś po dłuższym postoju i jak auto postoi na słońcu. I nie występowały aż takie skoki obrotów silnika, tylko takie jak niżej w filmie. Chyba że na filmie sam go wkręcasz na obroty po tych paru sekundach, czy też sam silnik wchodzi na te 2krpm? Generalnie podstawa to jest regulacja instalacji lpg czy jest poprawna. Poza tym falowaniem nic innego sie nie dzieje, auto na PB i lpg tak samo jeździ.


https://www.youtube.com/watch?v=D-ITpeGxif8&feature=emb_logo

rafsta2998
07-09-2020, 14:24
Sam wykręcałem na 2tys żeby było widać jak silnikiem szarpie. Świece wymienione po 30k aktualny przebieg 40k instalacja Tartarini, też zalałem 98 z Orlena i mam wrażenie że jest lepiej, ale to pewnie dlatego że chłodniej jest.

steyr
07-09-2020, 14:33
Sam wykręcałem na 2tys żeby było widać jak silnikiem szarpie. Świece wymienione po 30k aktualny przebieg 40k instalacja Tartarini, też zalałem 98 z Orlena i mam wrażenie że jest lepiej, ale to pewnie dlatego że chłodniej jest.

U mnie na razie problem się nie pojawia, a był taki czas że był zawsze po dłuższym postoju czy to po nocy chłodnej czy w ciągu dnia na upale. Pofalował przez parę sekund pomiedzy 1200 a 1400 obr/min i spokój. Generalnie warto sprawdzić korekty STFT i LTFT na PB i lpg. U mnie na obu paliwach korekta LTFT utrzymuje się lekko poniżej 0 tj. ~-3 do -5%. STFT standard w CL w zakresie -5 do + 5%. Co lepsze jeden user z Tipo z lpg fabrycznym tutaj z forum podesłał mi wartość parametrów korekcyjnych z Mes-a po 40km jazdy na PB i po 15km jazdy na lpg i tam to był dopiero rozjazd w korektach. A przy fabrycznych instalacjach lpg problem nie występuje.

royalmichael
11-09-2020, 13:37
ja na dzien dzisiejszy mam 41k km przebiegu, ten sam silnik z tą samą instalacją żeby była gwarancja i póki co nic sie nie dzieje :D auto robi po 500km dziennie.

krzychu652
21-05-2025, 21:27
U mnie na razie problem się nie pojawia, a był taki czas że był zawsze po dłuższym postoju czy to po nocy chłodnej czy w ciągu dnia na upale. Pofalował przez parę sekund pomiedzy 1200 a 1400 obr/min i spokój. Generalnie warto sprawdzić korekty STFT i LTFT na PB i lpg. U mnie na obu paliwach korekta LTFT utrzymuje się lekko poniżej 0 tj. ~-3 do -5%. STFT standard w CL w zakresie -5 do + 5%. Co lepsze jeden user z Tipo z lpg fabrycznym tutaj z forum podesłał mi wartość parametrów korekcyjnych z Mes-a po 40km jazdy na PB i po 15km jazdy na lpg i tam to był dopiero rozjazd w korektach. A przy fabrycznych instalacjach lpg problem nie występuje.

Cześć, odświeżam, bo nie udało mi się upewnić - w MES albo Alfa OBD które parametry to które korekty? Pozdrawiam.

steyr
22-05-2025, 21:27
W Mes to FRA jako LTFT i DTV1, DTV2 odpowiednik LTFT wolnych obrotów.