Zobacz pełną wersję : Tipo przeróbka /wymiana zwyklych lamp na bixenon
Peter251290
06-09-2020, 12:00
Witam serdecznie. Tak jak w temacie. Jestem zainteresowany wymianą całkowicie reflektorów na reflektory z xenon czy ktoś już przerabial temat ten? Czy możecie zrobić zdjęcia jak to świeci w nocy na suchej i mokrej drodze.... Światło z żarówek zwykłych jest jak dla mnie nie wystarczające.
Jakie masz obecnie odblysnik czy soczewka?
BTW trochę nie ten dział
Peter251290
06-09-2020, 12:38
Obecnie posiadam zwykły odblysnik.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Zastanawiam się też czy elektromechanik też jest w stanie ogarnąć instalacje.
PUNTO1.4
06-09-2020, 12:40
Montaż lepszych żarówek powinien rozwiązać sprawę. Np Osram lub inne. Ja mam równiez klosze zwykle i wkrótce wymieniam na inne żarówki. Spróbuj na początek wymianę na lepsze żarówki
Nie wiem o co kaman ale odblysniki swiecą bardzo dobrze pod warunkiem ze są czyste of course. Sprawa podmiany nie jest prosta bo jest inna instalacja i inne wtyczki. Podmiana wtyczek i wlutowanie nowych to jedno ale inny jest sposob sterowania swiatlami dziennymi. Trzyba customowy driver dorobićPo drugie jak wynika z ostatniego watku w odpowiednim dziale kolega ktory podmienil reflektor tyle ze z wersji soczewkowej ma problemy bo xenon gasnie. Pytanie czy to kwestia aktywacji czy innych kwestii typu prad rozruchowy przy zaplonie palnika.
PUNTO1.4
06-09-2020, 13:12
Przy zamianie lamp tak jak Marx30 napisał jest sporo pracy. Koszt również wysoki. Na początek spróbuj kupić osram night braker 150. Koszt około 60 -70 zł. Będziesz mieć porównanie z oryginalny mi zarowkami
Peter251290
06-09-2020, 13:52
Miałem założone philips racing vision +120% obecnie ledy ale i tak światło nie jest super....
Przecietnie widzacy czlowiek nie ma co narzekac na swiatla mijania w tipo. Wsadzanie ledow zwlaszcza do reflektora FF to zwykle porazka bo jesli nawet mocno swiecą to zwykle nie tam gdzie trzeba. Na ori xenony nie liczyłbym że powalą na ziemię choć zdania są tu podzielone. W tipo nie mialem okazji jechać na 25 w ksenonach ale w innym aucie owszem i nie swieciły lepiej w dal jedynie nieznacznie lepiej bylo przed samym autem i na poboczu. Mozna sie pokusić o podmianę w jakichś tanich pieniądzach ale wołanie po 1500 od handlarzy za używaną lampę to bezsens. Chyba taniej reflektory do volvo czy tam audi chodzą
Peter251290
06-09-2020, 14:38
Myślałem raczej zapytać w salonie o nowe reflektory
Kombinacja tipo 2016 + nowki xenony z aso = podniesienie wartosci auta o 30% ;-). No ale kto bogatemu zabroni :-).
Niewiele drożej będzie opylić i kupić nowego z ksenonami...
Chciałem nieśmiało zauważyć (ale głośno tego nie mówię ;-) że do zwykłych lamp soczewkowych na legalu można wstawić palniki xenonowe i to takie "pełne" jak dołożymy spryski i poziomowanie albo biedawersje do 2000 lm jak nam się nie chce nic dokładać. Co więcej można wsadzić xenony do drogowych :-).
Zeby nie byc gołosłownym znajdźcie 2 różnice ;-). To są homologacje lampy FF i soczewki.
Peter251290
07-09-2020, 21:20
Możesz wysłać zdjęcie nocą jak to świeci???
Nie, bo leżą na stole dopiero będą upgradowane ;-).
Bronckey
07-09-2020, 23:52
Marx a gdzie na tych zdjęciach widzisz oznaczenie dc dr lub dc/dr wymagane do xenonow na legalu ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
A na pierwszym zdjeciu ostatnie trzy litery ;-). Nie ma ich w lampach z odłyśnikiem. I liczba normatywna światła 30 (ale to do długich).
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
O tutaj w kółku
Fiatowi nie chciało się robić dwóch homologacji dla dwóch różnych reflektorów no to pierdolnął wszystko razem. Skutek jest taki że można tam pchać co się chce. Tyle że normalne soczewki mają trzonek h7 ale homologacja nie obejmuje trzonka (tzn w regulaminie UE nie ma na ten temat). Wsadzając palnik z trzonkiem h7 wsadzamy niehomologowane źródło światła, tak samo jak niehomologowaną żarówkę z marketu. To jednak inny ciężar gatunkowy niż niehomologowany reflektor do danego źródła światła zwłaszcza w kraju gdzie w odbłyśnikach i to czasami jeszcze z prążkowanymi kloszami siedzą xenony po 55w i wszelakie ledy.
Na tej optyce do h7 najwyraźniej da się zrobić prawidłową geometrię wiązki z palnikiem kwestia dobrania chinola z odpowiednią ogniskową (coniektóre majfriendy nawet to podają)
Bronckey
08-09-2020, 00:26
Na foto wyglada jak GCR. Aż poszedłem do siebie sprawdzić. Jest tak samo.
Na 35 Wat przerabiasz z poziomowanim czy bieda 25 ? Ciekawe co na to komputer w samochodzie powie.
Komputer wyrzuci wielkie wąty zapewne ale to do ogarnięcia. Zobaczymy co chińczyki mają. A wgl zgodnie z tą samą logiką można zamienić d5s na d2s no ale graty trzeba dokładać. Nie wiem tylko czemu poziomowanie i mycie nie dotyczy fioletowych fabrycznych ledów które oślepiają tak że xenon z brudną szybą to pikuś przy tym.
krowka1978
08-09-2020, 03:15
W takim przypadku D5S można.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Nie wiem tylko czemu poziomowanie i mycie nie dotyczy fioletowych fabrycznych ledów które oślepiają tak że xenon z brudną szybą to pikuś przy tym.
Ile lumenów dają? ;-) Poniżej 2000lm nie ma wymogu.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Na 35 Wat przerabiasz z poziomowanim czy bieda 25 ?
To samopoziomowanie w Tipo - ciekawy temat - z jakiego auta to wepchnąć? :tongue
A w stilo nie było prawilnych ksenonow z poziomowaniem? To były czasy kiedy jeszcze nie pchali ksenonow słabszych by oszczędzić na poziomowaniu i myciu...
W sumie wszystko jedno z jakiego auta, najważniejszy jest czujnik na wahacz. Do tego modul i tu sie zaczynają schody ale myślę nad patentem sterującym tzw. linijki diodowe. Za mlodych lat poczynilem tego trochę. Chodzi o to że zmieniające się napięcie zaświecało kolejne diody. Możnaby to spiąć z regulatorem w kabinie +/-. Ale to pierwsza myśl.
Peter251290
08-09-2020, 17:32
A tak z ciekawości zapytam zderzak przedni trudno ściągnąć słyszałem że przy błotniku użytkownicy mają problemy z tym.
pewnie urywają ślizgacze :-). nic nowego trzeba troche pogłówkować.
Jakby ktos chcial wiedziec jak to jest zrobione
Dla interesujących się tematem wymiany lamp dodam że są dwie wersje soczewek - z chromowaną listwą ozdobną i taką szaro beżową tzn surowego tworzywa. Warto wziąć pod uwagę jak się kupuje używki. Ja musiałem zrobić upgrade jednej (usunąć chrom) mimo że były prawie z tego samego okresu. Gdyby mi sie chcialo rozbierać drugą to jakiś kolorek bym pierdolnął. Lampa złożona, sklejona na butyl, udało się niczego nie połamać ani nie pobrudzić. Lampy ze wszystkimi mocowaniami młodsze od mojego auta o 2 lata, ta nowsza z lipca 2019 -ktoś się nie nacieszył autem. Btw jak sie popatrzy na kostrukcje to widać ile zaoszczedzają w autach wsadzając bixenon czy bihalogen nie dając już wtedy odbłyśnika długich.
Bronckey
11-09-2020, 23:30
Odbłyśnik długich jest. W bixenonie długie są na dwóch żarówkach. Xenon i h7 jak włączasz szperacz przy załączonych dziennych odpala się tylko żarówka i przesłona chodzi ale xenon nie pali.
Tak tak w tipo jest ale wiele aut jak ma bix a nawet bihalogen to nie ma odblysnika albo jest sam odblysnik dla picu a nie ma żarówki np. octavia. Tylko soczewka. W autach ktore maja pojedyncze reflektory i mialyby h4 to jakis plus ale jak kastrują no to wiadomo ze z oszczednosci. W autach miejskich to moze nie ma znaczenia
krowka1978
12-09-2020, 16:08
W bixenonie długie są na dwóch żarówkach. Xenon i h7
Proponuję zweryfikować wiedzę w tym temacie, bo nie jest tak jak podałeś.
Opisal reflektor bixenonowy w tipo. Czyli te szpargaly co na zdjeciu ale przyslona na elektromagnesie. Najlepsze rozwiazanie ( no moze bixenon+ led bylby lepszy).Czyli bixenon sam w sobie czyli dlugie i mijania na palniku +h7 w pelnowymiarowych dlugich. Czyli cztery reflektory drogowe jak w starym porzadnym duzym fiacie ;-). W sumie ciekaw jestem jak wyglada temat sygnalu dlugimi w kastrowanym bixenonie. Jak chcesz mrugnac dlugimi a nie masz wlaczonycg mijania. Przyslona to sie ruszy w ulamek sekundy ale palnik to sie chyba nie zdarzy zapalić.
krowka1978
13-09-2020, 22:09
Opisal reflektor bixenonowy w tipo.
No to ciekawostka, bo standardowy bixenon robi za mijania i drogowe tym samym palnikiem, bez użycia dodatkowego halogenu.
No to ciekawostka, bo standardowy bixenon robi za mijania i drogowe tym samym palnikiem, bez użycia dodatkowego halogenu.
No wlasnie tu pozostawili wypas ;-). Widac koszty nowej formy do wtrysku odblysnika drogowych i calej logistyki/montażu przekraczają koszty h7 którą tam wkładają. Ale nadal mnie ciekawi jak jest z mrugnieciem dlugimi w "normalnym"/czytaj kastrowantm bixenonie. Bo to chyba niezbyt działa a przepis chyba mowi że ma być. Piszę chyba bo nie wiem.
BTW Od mojej pani slyszę ostatnio pod nosem piosenkę z sąsiadów (takiej czeskiej bajki gdzie zawsze coś spierdolą). Otóż podłączyłem do testów lampę na jakichś cienkich przewodach. Po kilku minutach spaliła się na nich izolacja i dym wleciał do lampy osadzając się na górnej listwie. No i kurwa musialem rozebrać drugą lampę żeby to umyć :-).
krowka1978
14-09-2020, 09:23
Ale nadal mnie ciekawi jak jest z mrugnieciem dlugimi w "normalnym"/czytaj kastrowantm bixenonie. Bo to chyba niezbyt działa a przepis chyba mowi że ma być. Piszę chyba bo nie wiem.
Działa normalnie, włącza się błyskawicznie - piszę o sytuacji, gdy palnik jest wcześniej wyłączony, bo na włączonym, to oczywista oczywistość ;-)
No więc włożenie zwykłych tanich palników do lampy soczewkowej daje daje samą dość ostrą linię odcięcia (tak samo krzywą :-) ale o dziwo w żarówce jest jeszcze poświata na prawo w ukos.W xenonie jest to wycięte i nie umiem wytłumaczyć czemu. Palniki po przyłożeniu do żarówki mają bańkę z gazem w tym samym miejscu co żarnik nie umiem powiedzieć jak dokładnie ale na pewno nie ma przesunięcia większego niż powiedziałbym 0,2 mm (tyle ile może wychwycić oko).
Odpalenie nie powoduje błędów ( w sensie nie jest rozpoznawane przez body i nie zapala pozycyjnego bo błędów nie generuje jako takich w ogóle nawet jak odepniemy i to mnie zdziwiło bo to jednak o 20 w mniej. Chociaż ch. go wie bo palnik swoje a przetwornica też się grzeje. Szukam zatem palników 25 W żeby uniknąć dokładania gratów. Choć trwałość chińskich żarników nierzadko jest taka że mniej niż 2000 lm mamy po kilkunastu godz świecenia takiego 35 W :-).
wolniacz
06-10-2020, 09:52
Czy montując taki zestaw musiałeś użyć przetwornika Can Bus?
kempa_87
12-10-2020, 12:45
Które z białych pokręteł na lampie reguluje jej wysokość? Te od strony wewnętrznej czy zewnętrznej? Mam wrażenie że lampy świecią za nisko w porównaniu z innymi samochodami którymi jeździłem. Tym bardziej prawa lampa które świeci niżej od lewej a chyba powinno być na odwrót. Dodam że to soczewki.39076
krowka1978
12-10-2020, 13:23
Które z białych pokręteł na lampie reguluje jej wysokość? Te od strony wewnętrznej czy zewnętrznej? Mam wrażenie że lampy świecią za nisko w porównaniu z innymi samochodami którymi jeździłem. Tym bardziej prawa lampa które świeci niżej od lewej a chyba powinno być na odwrót. Dodam że to soczewki.
Proponuję podjechać na stację diagnostyczną, gdzie to wyregulują, żeby po gałach innym nie waliło i świeciło jak trzeba.
kempa_87
12-10-2020, 14:26
Dzięki za radę. Ponawiam pytanie.
krowka1978
12-10-2020, 15:34
Dzięki za radę. Ponawiam pytanie.
Spróbuj, kawałek przekręcisz i będziesz widział, najwyżej o taki sam obrót wycofasz.
kempa_87
12-10-2020, 17:07
Spróbuj, kawałek przekręcisz i będziesz widział, najwyżej o taki sam obrót wycofasz.
Zewnętrzny podnosi i obniża. Na wewnętrzny brak reakcji.
Gomez405
13-10-2020, 14:08
Wewnetrzny lewo prawo zewnętrzny gora dół
Tomekk309
02-02-2022, 22:35
Odkopię trochę temat z racji, że kupiłem właśnie rodzicom Tipo Lounge 2017 z reflektorami soczewkowymi i po przeczytaniu tego wątku byłem zdecydowany na wymianę oryginalnej soczewki na Hella D2S i przeróbkę na biksenon a tutaj zonk. Reflektory mają tylko homologację 01HCR, brak na nich 01DCR. Data produkcji reflektorów wg naklejek to 29.12.2016.
Czy orientujecie się może od którego rocznika była na reflektorze zarówno homologacja 01HCR oraz 01DCR? Chyba nie pozostaje mi nic innego jak poszukać kompletu używanych reflektorów z młodszego Tipo, ale nie chciałbym się naciąć i kupić takich samych jak mam, stąd będę wdzięczny za Wasze podpowiedzi.
Nie patrz na naklejki a na napis wytłoczony na plastiku od góry reflektora . Tam jest dcr. No i zeby to miało prawny sens to nie D2S a D5S. No chyba że dorobisz spryski i poziomowanie. Albo palniki na trzonek h7 ale 25 watowe. Wtedy nie ma sensu technicznego ;-) bo światła niewiele więcej ale bedzie miało ładniejszy kolor ;-).
Tomekk309
05-02-2022, 01:37
Tylko kwestia jest taka, że na napisie wytłoczonym na plastiku nie ma 01DCR właśnie. Auto z początku 2017 roku, a reflektory grudzień 2016. Na nowszych reflektorach widzę na obudowie, że oznaczenia zaczynają się od 01HCR a kończą na 01DCR, w reflektorach z 2016 roku tego niestety nie ma. Ksenon 25W chyba wszedł nieco później do oferty i chyba dopiero wtedy zaczęła się wspólna homologacja na obudowie...
Ksenon był w ofercie od nowego cennika gdzieś lipiec/sierpień 2017 jak dodali s-design do oferty.
Ksenon był w ofercie od nowego cennika gdzieś lipiec/sierpień 2017 jak dodali s-design do oferty.
Chyba z rok pozniej, mój kredens jest z wrzesnia 2017 a wtedy xenonów na bank nie było
Nie, jestem już pewien, sprawdziłem. W cenniku z 16.08.2017 pojawił się s-design i wraz z nim do oferty weszły biksenony: https://www.auto-alex.pl/files/44.pdf
Moj jest z lipca 2017 i nie sprawdzałem czy ma wybite homo na xenony. Jak nie ma to wstawili lampy ze starych zapasów, jak ma to z pewnie z nowej puli :-)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Swój kredens zamawiałeś ze starego cennika jak w ofercie nie było s-design i ksenonow.
a to może, auto zamawiałem w wakacje 2017. Lampy które wstawiłem i mają homologację DCR są z lutego 2019 jeśli to pomoże pytającemu.
Ale tak wgl co do homologacji: jeśli by się temu przyjrzeć po zegarmistrzowsku to paradoks polega na tym że gdy homologowaną lampę rozbierzesz i wstawisz tam niefabryczną soczewkę (mimo że ona jest technicznie OK) to już jest po homologacji, podczas gdy wstawisz sam palnik nawet z trzonkiem h7 to taki zestaw w świetle prawa wydaje się być OK (nigdzie nie znalazłem informacji na temat tego żby homologacja dotyczyła trzonka. Innymi słowy robisz takie samo wykroczenie jak wstawiając niehomologowaną żarówkę z marketu (biorąc pod uwagę oczywiście wytłoczone na obudowie DCR)
Właśnie za parę zł kupiłem komplet ori lamp z bixenonem(rozdupconych tzn. szkło i pudła uszkodzone ale soczewki całe i czyste. Niczym się nie różnią oprócz samego zespołu soczewki na d5s z przysłoną. Zasilanie przysłony jest podłączone do długich wprzy cewce jest jakaś mała elektronika. Zaskakuje nieco ch.jowa jakość bo odblysniki nie są tak lustrzane jak przy h7 i to nie kwestia wypalenia bo wyglądają jak nówki, tylko jakby gładkości a napisane na nich made in germany). Została mi cała reszta gratów (ledy itp.) nie wiem jaki z tego zrobić użytek. Może jak się ciepło zrobi to to podmienię. Ale wołanie za to 3.5 koła w stosunku do zwykłych to rozbój w biały dzień ;-).
Bronckey
02-03-2022, 18:46
Bo Xenona się nie kupuje osobno tylko w pakiecie.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.