Zobacz pełną wersję : Dławi się przy dodawaniu gazu 1.6b
Witam, jak w tytule. Problem jest na zimnym i ciepłym silniku. Robione było:
- wymiana świec i cewek
- filtr powietrza i olej
- wymiana kolektora ssącego (ułamane mocowanie cewki)
- ustawienie rozrządu
- adaptacja przepustnicy (czysta)
- brak błędów
Co można jeszcze sprawdzić ?
W jakich okolicznościach powstał ten problem/w czasie jazdy,przy porannym urochomieniu itd.
Nie zapominaj,że jest coś co się nazywa sterownik silnika ,który umila życie właścicielom tego auta z silnikie 1,6.U mnie EGZAMINER nie pokazywaał błędów sterownika.
Problem był już jak go kupiłem, sterownik przeniesiony - zresztą nigdy i tak nie było żadnych błędów.
Problem był już jak go kupiłem, sterownik przeniesiony
Wyżej pisałem,że u mnie uszkodzony sterownik nie pokazywał będów,EGZAMINER jest to profesjonlny program FIATA w ASO.Przeniesienie uszkodzonego sterownika nie załatwia sprawy.
Oczywiście moje rozważania mogą być całkowicie błędne.
mimo wszystko jeśli sterownik nie zapisuje błędów, to kontrolki powinny się zapalić na desce ?
to kontrolki powinny się zapalić na desce ?
Które?
no np check engine, czy brak ładowania
Sprawdź sondę lambda. Miałem podobne problemy kiedyś w fordzie. Żadnych błędów a auto muliło po dodaniu gazu. Wymieniłem praktycznie co można było a na końcu okazało się że problemem jest sonda lambda. Błędów też nie bylo bo sonda miała takie uszkodzenie że miała zawężony zakres pomiaru .
38892
Wykres sond lambda
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
38893
cewki, na 2 i 3 cylindrze NGK nowo zakupione - powino być 1,550 a wariują
cewki, na 2 i 3 cylindrze NGK nowo zakupione - powino być 1,550 a wariują
Spróbuj zamienić cewki i zobacz co to da.
cewki, na 2 i 3 cylindrze NGK nowo zakupione - powino być 1,550 a wariują
Czas ładowania cewek 1.5ms -1.6 ms nic nam nie mówi o czasie trwania iskry ani o przebiegu wyładowania a to jest najważniejsze . Dobrze było by zobaczyć jak wygląda iskra na oscyloskopie i na tej podstawie dokonać oceny zapłonu.
Zamieniłem cewki miejscami z 2,3 na 1,4 i teraz lekkie wahania czasów ładowania wystp. na 1 i 4 cylindrze.
38892
Wykres sond lambda
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
38893
cewki, na 2 i 3 cylindrze NGK nowo zakupione - powino być 1,550 a wariują
Prawde mówiąc to wykres pracy obydwóch sond lambda jest zupełnie do niczego.
- sonda przed katalizatorem oscyluje w zbyt niskim zakresie napięcia wynoszącym 0.29 -0.58 V
- sonda za katalizatorem oscyluje prawie w pełnym zakresie napięcia 0.058 -0.781 V
- bardzo wolna oscylacja wynosząca 1 pełen okres na około 5 sekund.
Gdyby ten wykres potraktować serio oznaczałby , że mamy bardzo postarzałą sondę przed katalizatorem ( kolor czerwony) ,
uszkodzony lub nieistniejący katalizator ( szalejąca sonda niebieska) .
Oczywiście mogę się mylić .:smile:
czy sterownik silnika może coś tutaj mieszać?
Podjedz do dobrego gazownia niech ci sprawdzi sondy.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.