PDA

Zobacz pełną wersję : fiat tipo 2017 rok 1.6 MultiJet 16v Easy



propaw88
22-08-2020, 21:57
Witam.
Przymierzam się do kupna fiata tipo z 2017 roku w wersji kombi z silnikiem 1.6 MultiJet 16v Easy. Przebieg tego auta to niecałe 100 tyś. km. Podpowiecie na co powinienem zwrócić uwagę przy zakupie tego auta ? Czy cena 40 tyś zł. jest adekwatna do tego modelu ?
Rocznie będę robił około 15 tyś km. (urodziła mi się córka i auto głównie będzie służyło, aby dojeżdżać do lekarzy specjalistów w innych miastach).
Z góry dziękuje za pomoc.

Sławek89
23-08-2020, 17:46
Cześć

Ja w zeszłym roku kupiłem tipo z tym samym silnikiem (też rok 2017 - auto z kwietnia) w wersji loungage za 42k (mam hatchbacka). Przebiegu miał wtedy 53 tys.
Przy zakupie zwróć uwagę w szczególności na:
1. Sprzęgło i dwumasę. Sprawdź czy hałasuje przy gaszeniu, sprawdź czy się nie ślizga i najważniejsze (ale teraz nie sprawdzisz bo jest ciepło) czy nie hałasuje po rozruchu jak u mnie i wielu innych użytkowników na tym filmie
https://www.youtube.com/watch?v=dzJvbQzr5OI
Wg mnie w tym aucie z tym silnikiem jest to najważniejsza rzecz do sprawdzenie i jest to najbardziej problematyczna rzecz, gdyż nowe dwumasy są rozpieprzone jak by miały z 300 tys km i innych nie można dostać (dlatego w ASO wymieniali mi 3 razy i dalej jest lipa). !!!!
2. Sprawdź czy nie ma korozji - tak tak w 3 letnim aucie.
3. Pamiętaj że auto z tego roku ma filtr cząstek stałych (raczej mało problematyczny) i pułapkę NOX (jeśli nie ma adblue) - która denerwuje np mnie chwilowymi skokami spalania (2-3 s) co parę kilometrów.
4. Sprawdź czy układ wspomagania nie skrzypi i nie ma jakiś dziwnych ,,odchyleń"
5. Dobrze by się było podpiąć kompem i zobaczyć standardowo czy nie ma błędów.

Wg mnie 40 k za auto z tego roku do za dużo. W swojej wersji mam praktycznie wszystko (prócz skóry), dostałem też komplet zimówek na ładnych i markowych alusach, a auto brałem od handlarza który nie ukrywając też musiał zarobić.
Teraz jak ktoś by mi dał 40k to bym te auto chyba oddał w ciemno.

pozdrawiam

dejf5241
23-08-2020, 22:04
Sprawdź czy działa klima. Musi działać cicho, nie może buczeć, piszczeć itp.

Zwróć uwagę, czy były wymienione pasek alternatora i pasek napędu rozrządu. Podejrzewam, że to mało prawdopodobne, więc w najbliższym czasie będzie czekała Cię wymiana. Wg. książki serwisowej zalecany maksymalny przebieg to 120 000 km lub 6 lat.

Fajnie jakbyś zajrzał od spodu pod samochód, czy nie ma jakiś zapoceń czy wycieków. U mnie puścił uszczelniacz na półosi.

Lampy przednie i światła tylnie potrafią parować w okresie od jesieni do wiosny.

propaw88
30-08-2020, 17:15
Dzięki Panowie za podpowiedź. Odpuściłem te auta i rozglądam się za innym modelem

CHCEtipo
18-10-2021, 09:08
witam. Parę lat temu chciałem kupić tipo 1.4 Pb. kupiłem astrę. Teraz temat powraca. Nie miałem nigdy diesela. rocznie robię 10-13kkm. latem trasy dłuższe a tak to po mieście głównie. Czy ten silnik nie będzie "niszczał" jeżdząc tylko po małym mieście? Trasy jakie bym pokonywał u mnie to uruchomienie silnika - przejazd 2-3km i stop. i tak kilka wiele razy dziennie. Oczywiście trasy paruset km też bywają.

krowka1978
18-10-2021, 15:59
witam. Parę lat temu chciałem kupić tipo 1.4 Pb. kupiłem astrę. Teraz temat powraca. Nie miałem nigdy diesela. rocznie robię 10-13kkm. latem trasy dłuższe a tak to po mieście głównie. Czy ten silnik nie będzie "niszczał" jeżdząc tylko po małym mieście? Trasy jakie bym pokonywał u mnie to uruchomienie silnika - przejazd 2-3km i stop. i tak kilka wiele razy dziennie. Oczywiście trasy paruset km też bywają.

Odpuść sobie MJ na tego typu jazdę. Zimą ten silnik ma problem z zagrzaniem się po przejechaniu 15km. Bez PTC marznie się kawałek czasu - na przykładzie TIPO MJ 1.3. Smród spalin pominę milczeniem.

Qvadrat
18-10-2021, 16:20
Dobrze prawi, odpuść ropniaka na taką eksploatacje…

Sławek89
18-10-2021, 20:43
Odpuść sobie MJ na tego typu jazdę. Zimą ten silnik ma problem z zagrzaniem się po przejechaniu 15km. Bez PTC marznie się kawałek czasu - na przykładzie TIPO MJ 1.3. Smród spalin pominę milczeniem.
Każde Tipo z 1.6 mjet ma PTC więc w kabinie jest szybciej ciepło niż w niejednej benzynie (w zasadzie już po odpaleniu z kratek po chwili ciepło leci - jestem mega zadowolony) . Silnik nagrzewa się dłużej niż benzyna ale i tak dużo szybciej niż w 1.6 Mjet z Bravo.

Na 2-3 km odcinkach nie nagrzejesz silnika żeby wypalił się filtr, więc tutaj może być problem. Zasada jest prosta. musi być silnik w pełni nagrzany żeby zaczął się wypalać filtr co trwa ok 10 minut.

Apropo ropniaków. W rodzinie mam 4 nowoczesne diesle, poprzednio też były diesle i nigdy nie przerabiałem tematu Turbin, Wtrysków, zaworów EGR itp. Jedynie zdarzyły się wymiany sprzęgła - u kobiet. Silników i osprzetu nie dotykałem. Jest tylko podstawowa zasada jak wszedzie - dbanie o oleje i filtry, nie deptanie zimnego silnika i nie ma problemów.

krowka1978
18-10-2021, 21:47
Każde Tipo z 1.6 mjet ma PTC więc w kabinie jest szybciej ciepło niż w niejednej benzynie (w zasadzie już po odpaleniu z kratek po chwili ciepło leci
Na pewno każde? Może byś najpierw sprawdził, że trzeba dopłacić 550zł, tak, w 1.6MJ.
PTC wiem jak działa, mam w mojej TB.
Podsumowując, bez dopłaty w MJ będzie zimno :tongue

CHCEtipo
18-10-2021, 22:10
w takim razie odpuszczam ten rodzaj silnika. skupię na na 1.4 95km lub 1.6 110 w automacie. automat bym przygarnął najlepiej jednak w mojej okolicy mało jest tego typu do kupienia. jest jeden automat we wsi obok mojej jednak wersja totalnie bieda. automat to jedna jego zaleta. auto nie ma kompletnie nic.

Sławek89
18-10-2021, 22:11
Na pewno każde? Może byś najpierw sprawdził, że trzeba dopłacić 550zł, tak, w 1.6MJ.
PTC wiem jak działa, mam w mojej TB.
Podsumowując, bez dopłaty w MJ będzie zimno :tongue

Myślałem że kolega chciał używany kupić, teraz doczytuje że myśli o nowym. Z tego co kojarzę to chyba każde 1.6 Mjet miało w standardzie (starsze roczniki). W innych wersjach można było zamontować za 500 zł jak piszesz. W nowych pewnie okroili wszystko i trzeba płacić
Zgadzam się, bez PTC zimą jest masakra co sam przerabiałem przez 6 lat.

CHCEtipo
18-10-2021, 22:13
Myślałem że kolega chciał używany kupić, teraz doczytuje że myśli o nowym. Z tego co kojarzę to chyba każde 1.6 Mjet miało w standardzie (starsze roczniki). W innych wersjach można było zamontować za 500 zł jak piszesz. W nowych pewnie okroili wszystko i trzeba płacić
Zgadzam się, bez PTC zimą jest masakra co sam przerabiałem przez 6 lat.

oczywiście mowa o używanym. diesel odpuszczam. mimo ceny lepszej niż Pb nie będę się później męczył.

jacekviola
19-10-2021, 15:12
Sprawdź czy działa klima. Musi działać cicho, nie może buczeć, piszczeć itp.


w wielu egz sprezara charakterystycznie wyje.
TTTM chociaz wielu histeryzuje i wymienia je do skutku

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



2. Sprawdź czy nie ma korozji - tak tak w 3 letnim aucie.

gdzie tipo koroduje po 3 latach?

Qvadrat
19-10-2021, 23:16
Nie wymienia do skutku tylko wymienia bez skutku ;-P

jacekviola
20-10-2021, 12:24
Nie wymienia do skutku tylko wymienia bez skutku ;-P

fakt