PDA

Zobacz pełną wersję : Licznik nie działa - jedynie follow me



gruby33
17-08-2020, 13:28
Witam,

Nigdy nie korzystałem z Follow Me w moim Punto Evo. Ostatnio stałem w ciemniej alejce i postanowiłem sobie doświetlić drogę i ustawiłem Follow Me na 60 sekund. Zamknąłem samochód centralnym z pilota i odszedłem (światła zgasły po 60 sekundach tak jak ustawiłem). Po godzinie wracam do samochodu, odpalam i zaskoczenie, że licznik czarny i nie działa. Dziś w dzień na spokojnie sprawdziłem bezpieczniki, wyjąłem licznik bo myślałem, że ma w sobie jakiś bezpiecznik ale nic nie ma, a rozkręciłem go cslego., Akumulator też był odpięty na w godziny.

Teraz co się dzieje tak jak na załączonym filmie. Otwieram samochód i drzwi, zapala się licznik kilometrów w godzina. Przekręcam stacyjkę i wszystko gaśnie, nie pali się żadna kontrolka. Po odwołaniu też nawet obrotomierz i prędkościomierz nie działają. Zapalam światła to kontrolka od świateł się świeci. Włączam kierunki to działa lecz nie ma cykania w liczniku. Włączam awaryje jest cykanie i kontroli działają. Wszystkie światła działają. Kiedy mrugamy nawet podczas jazdy długimi to załącza mi się komunikat Follow Me po chwili gaśnie i to tyle z życia licznika.

Nie mam pojęcia co już mogę doradzić i zrobić żeby Zdziałało. Aż żałuję że użyłem tego Follow Me choć nie wiem czy związek jedno z drugim ma.

Link do filmu:


https://youtu.be/hD018wBJiCg

krowka1978
17-08-2020, 15:45
Podłączenie kompa może wiele wyjaśnić.



Aż żałuję że użyłem tego Follow Me choć nie wiem czy związek jedno z drugim ma.
Pojadę dalej, żałuj, że użyłeś auta :tongue

gruby33
18-08-2020, 10:38
Zdobyłem żółtą przejściówkę i info z Multiecuscan wygląda następująco:

W BCM błędy:

B1045 / Sterowanie świateł / Przerwa / Sporadyczny - (kilka tygodni temu był problem z przygasającymi światłami przy włączaniu kierunków - po rozebraniu manetki i oczyszczeniu i podgięciu blaszek jest ok - więc błąd może po tym został)

B10AA / Sterowanie konfiguracji PROXI / / Sporadyczny

B1010 / Czujnik pedału hamulca / / Obecny

B1028 / Prawe światło STOP / Przerwa / Obecny - (niedawno spaliła się żarówka STOP wiec się zgadza)

W ECU jedynie błędy o świetle i STOP.
Po skasowaniu błędów powraca tylko info o żarówce ale zegary nadal nie działają.

krowka1978
18-08-2020, 10:44
Jakie błędy w zegarach? Da się z zegarami poąłczyć?

gruby33
18-08-2020, 11:55
OK więc sprawdzałem wszystkie bezpieczniki multimetrem (ciągłość obwodu). Na wszystkich zapiszczał. Przejrzałem jeszcze raz schemat bezpieczników i zastanowiłem się nad bezpiecznikiem nr 11 (5A) w skrzynce obok wejścia OBD (Zasilanie INT dla zestawu wskaźników, wyłącznik pedału hamulca (styk normalnie otwarty – N. O.), trzecie światło stop). Okazało się, że jest spalony. Co ciekawe po wyjęciu multimetr już nie wskazywał ciągłości obwodu i po ponownym jego włożeniu też nie.
Bezpiecznik zmieniony i zegary wróciły do życia.

Edit:

Jednak coś co chwilę przepala ten bezpiecznik. Jadę po mały zapas bezpieczników i będę testował od czego bezpiecznik jest przepalany. Wydaje mi się, że dzieje się tak po włączenie Follow Me ale nie od razu tylko po jakimś czasie.

krowka1978
18-08-2020, 15:25
OK więc sprawdzałem wszystkie bezpieczniki multimetrem (ciągłość obwodu). Na wszystkich zapiszczał. Przejrzałem jeszcze raz schemat bezpieczników i zastanowiłem się nad bezpiecznikiem nr 11 (5A) w skrzynce obok wejścia OBD (Zasilanie INT dla zestawu wskaźników, wyłącznik pedału hamulca (styk normalnie otwarty – N. O.), trzecie światło stop). Okazało się, że jest spalony. Co ciekawe po wyjęciu multimetr już nie wskazywał ciągłości obwodu i po ponownym jego włożeniu też nie.
Bezpiecznik zmieniony i zegary wróciły do życia.

Edit:

Jednak coś co chwilę przepala ten bezpiecznik. Jadę po mały zapas bezpieczników i będę testował od czego bezpiecznik jest przepalany. Wydaje mi się, że dzieje się tak po włączenie Follow Me ale nie od razu tylko po jakimś czasie.

Ja bym się przyjrzał kablom w przelotce klapy, skoro zegary i 3 stop na jednym bezpieczniku są.

gruby33
20-08-2020, 14:30
Więc chyba jest przyczyna. Kable wydają się ok w przelotce. Ale 3 światło stop ma spalone już wszystkie żarówki. Do tego jest w środku popękane (może ktoś wcześniej nieudolnie wyciągał) przez co dostawała się woda. Całe płytki zaśniedziałe tak, że jest aż gruby zielony nalot. Na razie odłączyłem te światło i szukam drugiego. Do tej pory bezpiecznik cały. Zobaczymy jak będzie później.