Zobacz pełną wersję : 1.4 T-jet 120KM doładowanie
Witam,
czy to normalne zachowanie tego silnika ze na pierwszych 4 biegach ładuje 0.3bara które wzrasta powoli do 0.7bara na wysokich obrotach. Na 5 i 6 ładuje 0.8bara już od około 2 tys. obrotów. Na pierwszych 4 biegach jest mulaste.
Mam wersje z fabrycznym CNG
Raczej nie normalne, w Tipo 1.4tjet 120KM ciśnienie doładowania na każdym biegu dochodzi do 1Bar powyżej 2krpm.
mechanizator9
06-08-2020, 22:01
Ten silnik ogólnie na 3 pierwszych biegach jest jak by zdławiony, przypuszczam, że to przez normy spalin. Napisz jakim adapterem i w jakiej aplikacji (androidowej?) to mierzysz to postaram się podłączyć i wrzucić jak to u mnie wygląda.
elm327 i program na androida torqe. A czy w tym samochodzie jest jakiś czujnik położenia biegów? Może on szwankuje, albo to samochód z Belgi i w ecu jest tak zapisane ze ma być muł na pierwszych 4 biegach bo oni i tak tam 30km/h jeżdza...
mechanizator9
07-08-2020, 08:30
Rozumiem, że chodzi o ten wskaźnik w lewym dolnym rogu?
https://photos.app.goo.gl/Uso52bhEGubUAiy8A
elm327 i program na androida torqe. A czy w tym samochodzie jest jakiś czujnik położenia biegów? Może on szwankuje, albo to samochód z Belgi i w ecu jest tak zapisane ze ma być muł na pierwszych 4 biegach bo oni i tak tam 30km/h jeżdza...
Tak o ten, tylko fabrycznie jest ustawiony na psi nie bar.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
38720 A co to za opcja w mes?
mechanizator9
07-08-2020, 12:28
Jeśli chcesz to podeślij mi ne na priv tel. lub mail to wyślę Ci zrzuty ekranu z torque przy prędkościach obrotowych 2tys i 3tys. na każdym biegu to sobie porównasz.
Gdzieś na zagranicznym forum czytałem, że te silniki są zdławione elektronicznie pod normę spalin ale czy tak jest również przy CNG lub na konkretny rynek to nie wiem.
Poszukaj tego wpisu z tej daty, tam jest komentarz użytkownika który również ma doblo t-jeta w CNG (niestety już po chipie), spróbuj go zapytać czy jego doblo też było tak zamulone.
https://m.facebook.com/groups/226342...rofile_browser
wpis z 2 lipca 2020
Adi Gadomski
Panowie też mam takie spostrzeżenia - T-JET 2019r i muli...:/ Mam blisko T-JET 2017 w Tipo i tam to wszystko żyje,aż chce jechać ( inna pokrywa silnika, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie? ), ponadto jechałem Doblo z 2017/18 i tam też ciągnie równo. Od kiedy wprowadzono ten kaganiec?
mechanizator9
30-10-2020, 20:35
Czytałem na zagranicznym forum, że jest celowo zdławiony pod normy spalin, ktoś z Holandii oddał auto do tunera i mu to poprawił bez podnoszenia mocy bo tam płaci się podatki od KM a nie od pojemności. Jak znajdę to wrzucę link.
Znalazłem wypowiedź użytkownika Candisa https://www.fiatforum.com/tipo-ii/455290-t-jet-120hp-chip-tuning.html?455290=#post4304913
Zauważ również, że tipo ma zdaje się 215Nm przy 2500obr/min a doblo 206Nm przy 3000obr/min
Jednym słowem odebrano mi radość z jazdy ;-) Trzeba będzie odwiedzić chip-speców żeby coś pomyśleli nad tym.Ciekawe jak potem spaliny wyjdą... A te 105Nm na 1 biegu to rozbój w biały dzień.
chris_air
17-08-2021, 23:04
Witam
Czy ktoś z Was już wykonał deaktywację (performance limitation)?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.