PDA

Zobacz pełną wersję : Prośba o interpretacje logów fiat croma 1.9 JTD 150 2007 R Automat



mati_3
07-07-2020, 09:31
Siemka.

Chciałbym aby ktoś z was spojrzał na te logi.

Mam problem z głośnym świstem do około 3 tysiecy obrotów i troche takim lagiem przy przyspieszaniu. Spójrzcie proszę na logi czy aby przypadkiem przepływka daje o sobie znać ? przy dodwaniu gazu na postoju komp chce wartosc np 800 a zmierzona to 500.

Wiem że klapy mam usunięte. EGR jest zaślepka z 3 dziurkami i dpf jest w 70 procentach zapchany.

LIFT 1.9 JTD 150 Automat

Pierwsze zdjecie do przepływka drugie turbo.

3 bieg od najnizszego jakie udało mi sie osiagnać do 4 tysiecy obrotów. Byc moze ten typ tak ma. Nie wiem. Ale warto sie zapytać :).

Widziałem spore okopcenie przy chłodnicy egr przy obejmie. tez może przez to gwizdać i swistać przy przyspieszaniu >

tak jak mowie. Jadąc z pełnym gazem dopiero od około 2.5 3 tysiecy obrotów gwizd lub swist cichnie.

38561
38559

lisekg
07-07-2020, 12:17
Co do logów to nie uzyskujesz odpowiedniego ciśnienia powietrza do 2000 obr/min co zazwyczaj zwiastuje problem z EGR-em.
Proponuję rozebrać cewkę i przeczyścić porządnie ( blaszka z 3 otworami ma za zadanie tylko stłumić przepływ spalin - nie zamyka ich )
Co do gwizdów to zazwyczaj oznacza nieszczelność w układzie dolotowym za turbiną o czym może świadczyć zakopcenie EGR-a... Nic tam nie powinno być zakopcone :!:

mati_3
07-07-2020, 14:23
Co do logów to nie uzyskujesz odpowiedniego ciśnienia powietrza do 2000 obr/min co zazwyczaj zwiastuje problem z EGR-em.
Proponuję rozebrać cewkę i przeczyścić porządnie ( blaszka z 3 otworami ma za zadanie tylko stłumić przepływ spalin - nie zamyka ich )
Co do gwizdów to zazwyczaj oznacza nieszczelność w układzie dolotowym za turbiną o czym może świadczyć zakopcenie EGR-a... Nic tam nie powinno być zakopcone :!:

Co proponujesz ?

lisekg
07-07-2020, 15:08
Co proponujesz ?

Odkręcić EGR i dokładnie przeczyścić ( Poszukaj opisu na forum jak to zrobić.. ja tez umieszczałem na różnych forach i koniecznie dokładnie przepoleruj rdzeń w cewce EGR-a po demontażu oraz gniazdo... :!: ) oraz sprawdzić uszczelki i wymienić jeżeli sa uszkodzone. Jeżeli masz nieszczelność w chłodnicy to wymienić .. Jeżeli chcesz na 100% być pewny czy to EGR zaślep blaszką np wykonana z puszki całkowicie EGR. Przejechać się i sprawdzić.. Wyskoczą komunikaty błędu ale tym się nie przejmuj bo po usunięciu zaślepki/blaszki znikną.