Zobacz pełną wersję : Sterownik świateł, sterownik instalacji hak'u - dziwna skrzynka w bagażniku
Witam, mam pytanie do Was. Mam w aucie dziwny kabel, jeden czerwony kabel wychodzi od akumulatora i przez całe auto idzie do bagażnika w okolice tylnej lewej lampy. Tam jeszcze nie sprawdziłem do czego jest wpięty bo nie miałem czasu zrywać obicia bagażnika ale udało mi się przy okazji zrobić zdjęcie skrzynki która tam jest. To jest od haku?
38522 38523 38524
Oczywiście najbardziej mnie zastanawia ten czerwony kabel.
Czujki cofania dokładane?
Nie mam czujników. Będę dopiero myślał o tym. Po pracy biorę śrubokręty i będę rozbierał bagażnik hehe żeby zobaczyć dokładnie co to za przewody
JackTheNight
01-07-2020, 14:18
To jest moduł do świateł LED, jakieś ledy masz z tyłu ?
Nie mam nic. Albo nic mi o tym nie wiadomo :D Mam tylko hak. Kupiłem auto używane, więc spodziewam się wszystkiego :)
Na czerwono zaznaczyłem ten czerwony kabelek co idzie od aku przez całe auto i wskakuje w tą wiązkę.
Jakieś pomysły co to jest oraz do czego ten moduł?
38527 38528
Ma ktoś zdjęcie jak to wygląda w "zwykłym" Tipo?
Termotech
01-07-2020, 22:19
Jakieś pomysły co to jest oraz do czego ten moduł?
38527 38528
Ma ktoś zdjęcie jak to wygląda w "zwykłym" Tipo?[/QUOTE]
Moduł ten jest w Twoim przypadku wykorzystany prawdopodobnie do gniazda haka.
Bez tego modułu kontrola świateł po CAN dostawałaby głupawki.
Coś podobnego miałem w GP EVO w komplecie do zestawu haka.
brylancik13
01-07-2020, 22:48
Trailer Lights Controler no chyba napisano na skrzynce co to?
Kontroler świateł przyczepy ;) czyli wiazka do haka
Ok dzięki za info, a ten czerwony co idzie przez całe auto? To jakiś "plus" haka?
Tak czerwony ,to glowne zasilanie calej wiązki do haka.Fachowo powinien miec bezpiecznik przelotowy ok. 30A.Masz caly czas napiecie na module haka,nawet jesli wylaczysz zaplon.W przypadku jakiegos zwarcia lub czegos podobnego, najkrótsza droga do spalenia autka.
Rozumiem, że jakiś elektryk samochodowy ogarnąłby to? Podłączyć po stacyjce i tyle?
Spokojnie kolego bez podpięcia instalacji elektrycznej przyczepy ten moduł jest nie aktywny . Ze zdjęć wynika że zasilanie raczej jest spartolone tzn. mały przekrój zasilania nie nadający się przyczepy kempingowej , ale wystarczające do towarówki . O zagrożeniu pożarowym też nie mówmy bo jest bezpiecznik , więc jak sama nazwa wskazuje obwód bezpieczny .
Jesli ten przewod zasilający leci bez koszulki ochronnej od aku,to w przypadku uszkodzenia izolacji nawet przez gryzonia, przykladowo,to nie pomoze zaden bezpiecznik na koncu ukladu. Zabezpieczenie trza dac na poczatku zasilania,dodatkowo dalbym przekaznik ze sterowaniem ,np. z stacyjki,po kiego grzyba trzymac uklad pod napieciem non stop.
Generalnie instalacja wykonana bardzo amatorsko i niechlujnie . po co ciągnąć kabel przez grodź jak jest stabilne i pewne zasilanie w kabinie . Moje wykonanie to centralka w bagażniku i zabezpieczenia i podłączenie do can w kabinie 385313853238533
krowka1978
03-07-2020, 00:18
po kiego grzyba trzymac uklad pod napieciem non stop.
Zapytaj zatem producenta Westfalia, dlaczego przy swoich wiązkach do haka ciągną od akumulatora, bez żadnych przekaźników? :tongue
https://www.westfalia-automotive.com/fileadmin/pdf/e_anlagen/306/e306527391101.pdf Polecam obejrzeć od 24 strony. Bezpiecznik też jest, tyle że fachowo zrobiony, a nie takie dziadostwo jak w tym Tipo. Na upartego, na przykładzie 500X, można zmienić listwę + na wersję z fabrycznym hakiem, wtedy jest dodatkowy bezpiecznik "wbudowany". Podejrzewam, że listwa + jest taka sama jak w Tipo z S&S.
Dla Tipo też z aku https://www.westfalia-automotive.com/fileadmin/pdf/e_anlagen/306/e306467391101.pdf od 24 strony.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
po co ciągnąć kabel przez grodź jak jest stabilne i pewne zasilanie w kabinie
Bo np. Westfalia tak w instrukcji podaje.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.