sawik110
22-06-2020, 19:45
Witam
Moze ktos mial problem z odwrotna praca przepustnicy w DUCATO 3.0 156KM . Ogolnie Fiat bardzo kopci na czarno. Po odlaczeniu EGR badz przepustnicy auto wchodzi w tryb awaryjny i kopci o wiele mniej (dalo by sie jezdzic) . Sprawa jest dla mnie trudna bo auto kupione z taka usterka. Okazalo sie, ze jakis› majster przed sprzedaza zdemontowal klape wirowa w przepustnicy i mial blad EGR przy zakupie. Myslalem, ze uszkodzony jest wlasnie egr i dlatego autko troche kopci.
Wymieniony EGR - sprawna gruszka i wyczyszczona chlodnica spalin, przepustnice sprawdzane mam w sumie dwie , zregenerowana turbosprezarka, przeanalizowana i sprawdzona elektryka( mam juz wersje elektryki w ktorej nie trzeba przejsciowki do przepustnicy po modyfikacji),przeplywomierz drugi praktycznie nowy , szczelnosc ukladu jest, nowy filtr powietrza , sonda lambda zamieniona , no i ogolnie zadnych bledow w ECU a auto kopci na czarno jak Ursus w polu a moze i gorzej.
Zastanawiajaca jest praca przepustnicy poniewaz na wolnych obrotach MES pokazuje z jest 86% otwarcia a powinno byc 5% ... ewidentnie przymknieta przepustnica dusi silnik i czujnik cisnienia doladowania pokazuje 430 mbar gdzie cisnienie atmosferyczne jest okolo 1000mbar czyli tam w dolocie sie robi wir. W trybie awaryjnym ( wypiecie wtyki egr lub wtyki przepustnicy)przepustnica jest ciagle otwarta na 5% , czujnik cisnienia doladowania na wolnych obrotach juz pokazuje 1000mbar i auto juz malo kopci.
Zdjalem rure od przepustnicy i jak zaslanialem i odslanialem ilosc zasysanego powietrza sie zmieniala i przepustnica sie otwierala-zamykala ale jakby na odwrot .
Raz na jakis czas auto zalapie i przepustnica na ulamki sekund sie otworzy i silnik lapie tak jak powinien ale po chwili znowu sie domyka.
Co steruje przepustnica ? mi juz rece powoli opadaja
Z gory prosze o pomoc to juz zaczyna sie robic sprawa honorowa
Moze ktos mial problem z odwrotna praca przepustnicy w DUCATO 3.0 156KM . Ogolnie Fiat bardzo kopci na czarno. Po odlaczeniu EGR badz przepustnicy auto wchodzi w tryb awaryjny i kopci o wiele mniej (dalo by sie jezdzic) . Sprawa jest dla mnie trudna bo auto kupione z taka usterka. Okazalo sie, ze jakis› majster przed sprzedaza zdemontowal klape wirowa w przepustnicy i mial blad EGR przy zakupie. Myslalem, ze uszkodzony jest wlasnie egr i dlatego autko troche kopci.
Wymieniony EGR - sprawna gruszka i wyczyszczona chlodnica spalin, przepustnice sprawdzane mam w sumie dwie , zregenerowana turbosprezarka, przeanalizowana i sprawdzona elektryka( mam juz wersje elektryki w ktorej nie trzeba przejsciowki do przepustnicy po modyfikacji),przeplywomierz drugi praktycznie nowy , szczelnosc ukladu jest, nowy filtr powietrza , sonda lambda zamieniona , no i ogolnie zadnych bledow w ECU a auto kopci na czarno jak Ursus w polu a moze i gorzej.
Zastanawiajaca jest praca przepustnicy poniewaz na wolnych obrotach MES pokazuje z jest 86% otwarcia a powinno byc 5% ... ewidentnie przymknieta przepustnica dusi silnik i czujnik cisnienia doladowania pokazuje 430 mbar gdzie cisnienie atmosferyczne jest okolo 1000mbar czyli tam w dolocie sie robi wir. W trybie awaryjnym ( wypiecie wtyki egr lub wtyki przepustnicy)przepustnica jest ciagle otwarta na 5% , czujnik cisnienia doladowania na wolnych obrotach juz pokazuje 1000mbar i auto juz malo kopci.
Zdjalem rure od przepustnicy i jak zaslanialem i odslanialem ilosc zasysanego powietrza sie zmieniala i przepustnica sie otwierala-zamykala ale jakby na odwrot .
Raz na jakis czas auto zalapie i przepustnica na ulamki sekund sie otworzy i silnik lapie tak jak powinien ale po chwili znowu sie domyka.
Co steruje przepustnica ? mi juz rece powoli opadaja
Z gory prosze o pomoc to juz zaczyna sie robic sprawa honorowa