Zobacz pełną wersję : Auto znosi na prawo, "pływający tył". Proszę o pomoc.
Witam. Od 3 tygodni posiadam Fiata Croma 2006r.1.9 JTDm.
Po długiej przejażdżce zauważyłem dwa problemy.
1. Auto ściąga na prawo.
Ciśnienie w oponach 2.4. geometria zrobiona.
Sprawdziłem tarcze i niestety prawy przód jest gorący ( sama tarcza , felga ciepła), i tył podobnie.
Podejrzewam, że to zacisk,lub spuchnięte przewody hamulcowe miękkie. Co jeszcze może być przyczyną?co sprawdzić na początku.
2.tyl auta pływa na nierównościach.
Prawdopodobnie to amortyzatory, ale może są jakieś inne rzeczy ktore powinienem sprawdzić.
Proszę o jakieś porady.
I na koniec takie luźna pytanie. Chciałbym dołożyć górną półkę bagażnika. czy w każdej Cromie jest taka możliwość ?,czy są tam jakieś specjalne zaczepy i mocowania.?
Może ktoś z Lublina lub okolic może pomóc w tej kwestii ,chętnie podjadę i wymienię się doświadczeniami. Pozdrawiam.
Amortyzatory należy wymienić profilaktycznie przy 100..130 tys km ... ja tak robię i proponuję nie sugerować się żadnymi urządzeniami na stacjach diagnostycznych bo ten pomiar jest bardzo zawodny ;-) Co do zawieszenia to na szarpaki i sprawdzić dokładnie lub podnieść koło i szarpać w różnych kierunkach ..
Dzięki. Właśnie miałem jechać na sprawdzenie sprawności amortyzatorow.
A czy ktoś coś poradzi w kwestii podwójnej półki?
Pozdro
Dzięki. Właśnie miałem jechać na sprawdzenie sprawności amortyzatorow.
A czy ktoś coś poradzi w kwestii podwójnej półki?
Pozdro
podwójna podłoga to prosty temat, najlepiej jakby udało ci się kupić razem ze śrubami, montaż to około 20 minut, są wszystkie otwory, podłoga opiera się o krawedź bagażnika. do kompletu dobrze jest wymienić boczki przystosowane do podwójnej podłogi ale to nie jest tak bardzo konieczne.
stefan666
07-07-2020, 12:23
Witam to mój pierwszy post tutaj :)
Moją Cromę również znosi na prawo. Nie ważne czy na letnich czy zimowych oponach, zawsze z odpowiednim ciśnieniem. Geometria również była robiona i wszystko jest ok.
Zasugerowano mi, że przyczyną może być maglownica. Będę to sprawdzał i napiszę rezultaty. Pozdrawiam
Witam to mój pierwszy post tutaj :)
Moją Cromę również znosi na prawo. Nie ważne czy na letnich czy zimowych oponach, zawsze z odpowiednim ciśnieniem. Geometria również była robiona i wszystko jest ok.
Zasugerowano mi, że przyczyną może być maglownica. Będę to sprawdzał i napiszę rezultaty. Pozdrawiam
Warto tez sprawdzić czy nie grzeją się tarcze... ( nie zawsze powodem musi być zła praca zacisków, czasami powodem jest serwo - opis na forum rozwiązania... ) Powodów ściągania może być wiele, często użytkownicy Cromy maja pęknięte sprężyny zawieszenia i nawet o tym nie wiedzą ;-) Końcówki drążków kierowniczych - ale te wewnętrzne tez warto sprawdzić ;-)
damazy61
07-07-2020, 14:56
Jeśli znosi was mocno na prawo to macie prawdopodobnie coś skopane z tyłem. Jeśli oczywiście na geometrii rzeczywiście jakimś cudem ruszyli wam śruby a nie śruby z tulejami i wszystko sie zgadza to w grę wchodzi jeszcze zużycie tylnych tulei metalowo gumowych jak i sprężyn. Wiem co piszę bo mnie też znosilo a po wymianie tyłu teraz wszystko gra.
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
Jaki zestaw montowałes na tył?
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
damazy61
07-07-2020, 22:58
Wszystko oryginały OEM z tanifiat.Oprócz tulejek zwrotnicy. Tuleje od zwrotnic wstawiłem mooga.Razem ze śrubami. Teraz tył stoi wyżej niż przed wymianą nawet pod obciążeniem pasażerów i pełnym zbiornikiem paliwa[emoji6]
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
Nie bawiłeś się w wymiany tulejek? Bo w sumie mam gdzie to zrobić a kwota 2k za zawias jest trochę duża...
damazy61
08-07-2020, 10:25
Nie bawiłeś się w wymiany tulejek? Bo w sumie mam gdzie to zrobić a kwota 2k za zawias jest trochę duża...Cześć. Gdybym miał jakiegoś normalnego zaufanego mechanika to pewnie bym tak zrobił, ale gdzie nie pojechałem to odradzano mi wymianę tulejek w tych zaznaczonych na czerwono. Podobno mieli przypadki że po wprasowaniu za jakiś czas dostawały luzu. A w tych dużych aluminiowych można coś pogiąć. Może po prostu źle to robili. Wszystkie tuleje mooga prawdopodobnie wyszły by ok 800 zł taniej niż gotowy zestaw wahaczy. 38570
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
Wychodzi mi na to, że w bananie są dwa rodzaje tulejek. Jedna o otworze wewnętrznym 14 mm a druga 12. Jednak znajduje tylko 14 mm na wymianę. Ktoś spotkał się kiedyś z czymś takim?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.