PDA

Zobacz pełną wersję : Tipo 1.6 Multijet awaria .. ? Uszkodzona turbina ?



hkusmierz
17-06-2020, 23:23
Może ktoś z was miał taki problem ?
Otóż jadąc spokojnie na 5 dodałem gazu aby wyprzedzić samochód wtedy szarpnęło samochodem spowolniajac go ( jakby redukcja na niższy bieg) przy czym wydał z siebie świst - gwizd, który słychać ciągle .. ktoś ma pomysł co mogło się stać? Między czasie próbuje dodać film

https://vimeo.com/430125999?ref=em-share

Qvadrat
18-06-2020, 06:15
Sprawdź te rury dolotu, którymi turbo tłoczy powietrze przez IC, pościskaj je ręką, szukaj pęknięcia. Pęknięty odcinek do wymiany. Zobacz tez, ze jak dajesz gazu i świszczy i ciężko przyspiesza to z tylu masz czarny dym, a jak go nie widzisz to w pupę dostaje kat i dpf. Nie jeździj autem w takim stanie.

krowka1978
18-06-2020, 09:28
Podłączyć kompa i sprawdzić parametry ciśnień powietrza oczekiwane i bieżące - wartości muszą się pokrywać, jeżeli tak nie jest, to wyżej już powiedziano, sprawdzić w pierwszej kolejności przewody. Przy okazji trzeba sprawdzić jakie błędy w ECU są, bo nie wszystkie skutkują check'iem. Podejrzewam, że może będzie na liście P0236.

Tiger71
22-06-2020, 14:49
Witaj
U mnie to samo sie stało .Zaczoł gwizdac po czym stracił moc a po chwili przestał reagowac pedał gazu , dziś dzwonili ze wirnik sie rozsypał (60000 przebieg)

rajtkezjusz
22-06-2020, 15:38
U mnie w Punto po odbiorze auta po stłuczce okazało się ,że max obroty to 3000 i brak mocy ,turbo zakleszczyło się w obudowie . Po rozebraniu stwierdzono ,że była już na wykończeniu ,auto miało 130 tys przebiegu.Widzę ,że coraz słabsze wstawiają elementy :cool:

krowka1978
22-06-2020, 16:03
Po rozebraniu stwierdzono ,że była już na wykończeniu ,auto miało 130 tys przebiegu.Widzę ,że coraz słabsze wstawiają elementy :cool:
Od razu słabsze, bardziej ekologiczne ku uciesze producentów ;-)

marx30
22-06-2020, 16:38
Mowa o punto a to z montowanym silnikiem turbo pewnie skończyli produkować gdzieś w 2015. Czyli nie tak ostatnio. No chyba że to nawiązanie do tego mulijeta

rajtkezjusz
23-06-2020, 00:20
Punto też było Mjet ,ino silnik 1.3

hkusmierz
29-06-2020, 21:41
Zgadza się.. Turbo do regeneracji 100 tys przebiegu. Masakra co się Teraz produkuje to chyba przypadłość większości "nowszysch" samochodów

steyr
29-06-2020, 22:29
Zgadza się.. Turbo do regeneracji 100 tys przebiegu. Masakra co się Teraz produkuje to chyba przypadłość większości "nowszysch" samochodów

Ty jesteś pierwszym właścicielem? Olej jak często był zmieniany?

hkusmierz
30-06-2020, 08:48
Niestety jestem drugim właścicielem a olej był zmieniany zgodnie z ich zaleceniami w aso ( nie pamiętam przebiegów) ale to nie olej, połamało łopatkę z jakiegoś powodu

Qvadrat
30-06-2020, 18:31
A w mj nie ma przypadkiem takiej śrubki z sitkiem jak w tjet?

giannini
30-06-2020, 18:45
połamało łopatkę z jakiegoś powodu
Najczęściej śmieci w dolocie i zbyt rzadko wymieniany filtr powietrza.

Sławek89
30-06-2020, 21:06
Najczęściej śmieci w dolocie i zbyt rzadko wymieniany filtr powietrza.

Po drodze jest jeszcze przepływka i EGR niskiego ciśnienia. Może od nich coś się oderwało

dejf5241
03-07-2020, 17:11
A w mj nie ma przypadkiem takiej śrubki z sitkiem jak w tjet?

Podpinam się pod pytanie. Ktoś się orientuje?

rajtkezjusz
03-07-2020, 23:58
Przeszukałem neta i w dieslach sitka najczęściej nie ma ,epr co mówi ?