Zobacz pełną wersję : Tipo 1.6 Multijet awaria .. ? Uszkodzona turbina ?
hkusmierz
17-06-2020, 23:23
Może ktoś z was miał taki problem ?
Otóż jadąc spokojnie na 5 dodałem gazu aby wyprzedzić samochód wtedy szarpnęło samochodem spowolniajac go ( jakby redukcja na niższy bieg) przy czym wydał z siebie świst - gwizd, który słychać ciągle .. ktoś ma pomysł co mogło się stać? Między czasie próbuje dodać film
https://vimeo.com/430125999?ref=em-share
Sprawdź te rury dolotu, którymi turbo tłoczy powietrze przez IC, pościskaj je ręką, szukaj pęknięcia. Pęknięty odcinek do wymiany. Zobacz tez, ze jak dajesz gazu i świszczy i ciężko przyspiesza to z tylu masz czarny dym, a jak go nie widzisz to w pupę dostaje kat i dpf. Nie jeździj autem w takim stanie.
krowka1978
18-06-2020, 09:28
Podłączyć kompa i sprawdzić parametry ciśnień powietrza oczekiwane i bieżące - wartości muszą się pokrywać, jeżeli tak nie jest, to wyżej już powiedziano, sprawdzić w pierwszej kolejności przewody. Przy okazji trzeba sprawdzić jakie błędy w ECU są, bo nie wszystkie skutkują check'iem. Podejrzewam, że może będzie na liście P0236.
Witaj
U mnie to samo sie stało .Zaczoł gwizdac po czym stracił moc a po chwili przestał reagowac pedał gazu , dziś dzwonili ze wirnik sie rozsypał (60000 przebieg)
rajtkezjusz
22-06-2020, 15:38
U mnie w Punto po odbiorze auta po stłuczce okazało się ,że max obroty to 3000 i brak mocy ,turbo zakleszczyło się w obudowie . Po rozebraniu stwierdzono ,że była już na wykończeniu ,auto miało 130 tys przebiegu.Widzę ,że coraz słabsze wstawiają elementy :cool:
krowka1978
22-06-2020, 16:03
Po rozebraniu stwierdzono ,że była już na wykończeniu ,auto miało 130 tys przebiegu.Widzę ,że coraz słabsze wstawiają elementy :cool:
Od razu słabsze, bardziej ekologiczne ku uciesze producentów ;-)
Mowa o punto a to z montowanym silnikiem turbo pewnie skończyli produkować gdzieś w 2015. Czyli nie tak ostatnio. No chyba że to nawiązanie do tego mulijeta
rajtkezjusz
23-06-2020, 00:20
Punto też było Mjet ,ino silnik 1.3
hkusmierz
29-06-2020, 21:41
Zgadza się.. Turbo do regeneracji 100 tys przebiegu. Masakra co się Teraz produkuje to chyba przypadłość większości "nowszysch" samochodów
Zgadza się.. Turbo do regeneracji 100 tys przebiegu. Masakra co się Teraz produkuje to chyba przypadłość większości "nowszysch" samochodów
Ty jesteś pierwszym właścicielem? Olej jak często był zmieniany?
hkusmierz
30-06-2020, 08:48
Niestety jestem drugim właścicielem a olej był zmieniany zgodnie z ich zaleceniami w aso ( nie pamiętam przebiegów) ale to nie olej, połamało łopatkę z jakiegoś powodu
A w mj nie ma przypadkiem takiej śrubki z sitkiem jak w tjet?
giannini
30-06-2020, 18:45
połamało łopatkę z jakiegoś powodu
Najczęściej śmieci w dolocie i zbyt rzadko wymieniany filtr powietrza.
Sławek89
30-06-2020, 21:06
Najczęściej śmieci w dolocie i zbyt rzadko wymieniany filtr powietrza.
Po drodze jest jeszcze przepływka i EGR niskiego ciśnienia. Może od nich coś się oderwało
dejf5241
03-07-2020, 17:11
A w mj nie ma przypadkiem takiej śrubki z sitkiem jak w tjet?
Podpinam się pod pytanie. Ktoś się orientuje?
rajtkezjusz
03-07-2020, 23:58
Przeszukałem neta i w dieslach sitka najczęściej nie ma ,epr co mówi ?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.