PDA

Zobacz pełną wersję : Ducato 3.0 180KM - brak mocy, problem z powietrzem?



plazgut
16-06-2020, 17:55
Panowie potrzebuję pomocy przy Ducato 250 3.0 180KM z 2012r. Nie zajmuję się tym na codzień i chcę po prostu pomóc ojcu.

Zaczęło się od tego, że samochód nie miał mocy - jechał, ale zdecydowanie nie na 180KM. Hamownia wypluła teoretycznie początkowo ok. 165KM. Z racji pojawiających się czasem błędów rozebrałem elektrykę, wyczyściłem i wysuszyłem kilka kostek w tym jeden zaśniedziały pin przy komputerze oraz naprawa kilku wątpliwych połączeń.

Dalej - wymiana czujnika ciśnienia w kolektorze na dedykowany do tego silnika (wcześniejszy był do innego modelu/silnika). Wymiana przepływomierza - stary wyrzucał sporadycznie błąd.

Czyszczenie kolektora dolotowego + nowe uszczelki.

Filtr paliwa nowy OEM, filtr powietrza ALCO (na dniach wymienię na OEM lub jakiś dobry).

Naprawa przepustnicy - była uderzona i nie zamykała się w pełni.

Pojawił się problem z ciśnieniem paliwa, a powodem prawdopodobnie był przekaźnik zasilania pompki w zbiorniku.

Aktualnie odpala najczęściej kulawo, jakby spływało paliwo.

Czasami poszarpuje, ale może to być kwestia jeszcze małej ilości przejechanych kilometrów po przywróceniu ustawień fabrycznych.

Na chwilę obecną nie podoba mi się ilość dostarczanego powietrza, bo sugerując się parametrem oczekiwanej ilości powietrza to powyżej 2500 RPM "zdycha".

Będę wdzięczny za wszystkie uwagi. Poniżej wykres z kilkoma parametrami - lewa oś dotyczy powietrza, prawa - reszty (wykres z Excela na podstawie logów z MES). Test drogowy na piątym biegu (skrzynia jest 6-biegowa)

38436

sawik110
22-06-2020, 18:34
egr może się zaciął w pozycji otwartej

plazgut
22-06-2020, 21:32
EGR sprawdzałem, działa poprawnie. Również pomiar pozycji wysterowania turbo wyglądał ok. Sprawdzałem DPF i na postoju różnica ciśnień była na poziomie 5mbar, a po dodaniu gazu jakoś <25mbar chyba, więc teoretycznie wydech nie jest przytkany. Na dniach dostanę auto z powrotem na diagnostykę, więc sprawdzę wszystko raz jeszcze na drodze.

plazgut
05-07-2020, 01:06
EGR według pomiaru zamyka się i otwiera poprawnie, tzn. 0-100%. Przy dużym obciążeniu i tak powinien być zamknięty, co z resztą robi (według logów oczywiście).

Specjalnie kupiłem tą śmieszną ręczną pompkę i wysterowałem sobie ręcznie podciśnieniem 0-100% położenia turbo, więc łopatki turbiny są ok. Inna kwestia wykryta nieszczelność na zaworze sterującym podciśnieniem turbo dzięki tej pompce. Zawór ten jest umieszczony na środku tuż pod maską, który jest sterowany PWM.

Poniżej wrzucam pomiary po wymianie tego zaworu już. Na wszelki wypadek wyczyściłem ustawienia, więc test przeprowadzony został po przejechaniu jakichś 15km. Test drogowy na 4 biegu, a później chwilkę na 5. Powyżej 3 tys. RPM auto wyczuwalnie traci moc. Korekty wtryskiwaczy są w miarę ok, bo około 1mm3 lub mniej, jedynie wtrysk #2 jest na poziomie 1-2mm3. Jest ktoś w stanie rzucić okiem i podpowiedzieć coś?

38538

plazgut
13-07-2020, 20:00
Dopiero dzisiaj byłem w stanie powtórzyć test. Zlogowałem kilka parametrów dodatkowo, więc przedstawię co mogę, a jakby zaszła potrzeba zestawienia tego razem to dajcie znać.
Test drogowy na 5 bięgu
RPM od 1522 do 3381
Temperatura według MAF 27-30 stopni
Temperatura w kolektorze dolotowym od 43 do 55 stopni
Temperatura silnika 75-80 stopni
Temperatura paliwa 35 stopni

Samochód ma DPF, ale nie ma w ogóle pomiaru z sondy lambda, a według mojej wiedzy powinien być skoro jest DPF. Sonda ma wpływ na dawkę/korekcję wtrysku, ale niestety nie wiem czy faktycznie tej sondy tu nie ma (nie było kiedy się położyć pod auto).


https://i.ibb.co/bb4hzTB/test4-1.jpg (https://ibb.co/wcnHMVW)
https://i.ibb.co/VwbwJ6Y/test4-2.jpg (https://ibb.co/fDZDqJd)
https://i.ibb.co/zhN25H2/test4-3.jpg (https://ibb.co/wNYQLrQ)
https://i.ibb.co/ZJ1xKYw/test4-4.jpg (https://ibb.co/hM1VHZn)

misza84@gmail.com
29-08-2022, 21:54
Witam
Czy poradziłeś sobie z Ducato, mam podobny problem co ty, wszystko posprawdzane fabrycznie nowe Turbo, Wtryski,pompa sprawdzone dobre, nowa przepływka dolot i DPF Wyczyszczone, i już pomysłów brak, auto jedzie ale otępiałe, nie czuć 180 km
Za każdą podpowiedź z góry dziękuję