Zobacz pełną wersję : Grzejące się hamulce przednie
mchojnac
07-06-2020, 09:50
Cześć
Mam problem z Cromą, objaw jest taki że nie cofają się z przodu tłoczki przez co tarcze są gorące. Mam wrażenie, że objaw ten nasila się zwłaszcza przy większych prędkościach. Z obserwacji moich wynika że do 130 problem nie występuje chodź czytając to jest to idiotyzm.
W aucie wymienione tarcze, klocki, pompa abs, przewody hamulcowe i zrobiona regeneracja zacisków. Pomysły mi się wyczerpały. Jak się kilka razy wciśnie pedał i przepompuje to problem przechodzi.
czapelka21
07-06-2020, 11:07
Może wiele nie wniosę ale taki problem miałem z lewym tyłem w bravo. Brat rozebrał na części pierwsze zacisk i wymienił wszystko co szło z zestawu naprawczego za około 90zł. Najwięcej pomogła wymiana tłoczka i smarowanie go smarem do tłoczków. Ty piszesz, że miałeś robioną regenerację zacisku, ale w moim przypadku też od razu nie wszystko było ok. Dopiero po drugim złożeniu w całość było jak ręką odjął. Za pierwszym razem nadal zdarzało się, że felga po chwili jazda aż parzyła. Prowadnice klocka też były smarowane ale do tego jest inny smar niż do tłoczków. Proponuję rozebrać z kimś kumatym i złożyć ponownie. Zainwestuj w smary jeśli nie dawałeś. Ja płaciłem około 8zł za ten do tłoczków i 30zł za ten do prowadnic. Później klocki zaczęły piszczeć przy hamowaniu, to sfrezowaliśmy delikatnie ranty i zapodaliśmy klej na piszczące klocki i znów spokój. Zestaw naprawczy kupiłem w iparts.
luckyboy
07-06-2020, 19:25
Zapowietrzony układ??
mchojnac
08-06-2020, 12:17
NIE jest zapowietrzony
No to Ci powiem ze mam tak samo z hamulcami. Walcze z tym 3 lata. Mechanicy rece rozkładają, jak bym mówił niestworzone rzeczy. Reperaturki zrobione z tloczkami, przewody elastyczne, nowy płyn.. Nic. Dalej to samo. Zauważyłem tez ze przy ujemnych temperaturach bardziej trzyma. Natrafiłem na forum vectry na taki problem. Ktoś wskazał ze to serwo hamulca. Nikt nie potwierdził skuteczności wymiany na nowe.
mchojnac
10-06-2020, 22:49
Zamówiłem macperson lewy kompletny do testów, zobaczymy. Jak to nie przyniesie rezultatu to wymienię serwo. Szukam nowego ale szału nie ma.
Pandemic88
11-06-2020, 08:40
Szanowny kolego mchojnac nie bardzo wiem co ma wspólnego mcperson z hamulcami? może przewody gumowe spuchły,albo najprawdopodobniej pompa abs nawala,ostatnio też z sąsiadem przerabialiśmy ten temat,3 koła odpowietrzone, a 4 ni chu chu nie da rady odpowietrzyć i się grzało mega,po wymianie pompy abs wszystko wróciło do normalności,hamulce dało się odpowietrzyć i się nic nie grzało,a sąsiad też wszystko regenerował,wymieniał a rezultatu nadal było brak
Spróbuj z podkładkami między serwo a pompę (wszystko opisane w necie). Jak pomoże, to do wymiany serwo.
Czytałem temat z podkladkami. Najpierw koleś sie ucieszył ze ustąpiło ,a po krotkim czasie problem wrócił.
Czytałem temat z podkladkami. Najpierw koleś sie ucieszył ze ustąpiło ,a po krotkim czasie problem wrócił.
Problem powracał po wymianie samej pompy hamulcowej. Tu nie ma co więcej czytać tylko to zrobić. Nie rozumiem wywalania pieniędzy w błoto jak to sprawdzenie kosztuje dosłownie grosze plus własna praca. Mechanicy rozkładają ręce, a sprawdzali chociaż ciśnienie w układzie? Zrobicie jak chcecie ale napiszcie po tej próbie.
Również twierdze, ze jeżeli same tłoczki chodzą poprawnie bez podciśnienia w układzie hamulcowym - wspomagania, to tylko kwestia wspomagania i pompy...
Ważne aby sprawdzać na wyłączonym silniku i po kilkukrotnym wciśnięciu hamulca..
mchojnac
15-06-2020, 18:48
Pandemic88 zamówiłem macperson, żeby w całości podmienić go z zaciskiem bo tak by było szybciej. Co do hamulców jeśli tego nie napisałem zostało wykonane:
- regeneracja zacisków (tłoczki, prowadnice)
- wymiana przewodów hamulcowych miękich
- wymiana pompy abs ( problem grzejącego się prawego koła pozostał)
- wymiana pompy hamulcowej ( po wymianie zaczęły się grzać wszystkie koła, w układzie po kilu naciśnięciach pojawiało się ciśnienie do 7 bar)
- pozostało do wymiany tylko serwo:) po ponownym wyjęciu pompy hamulcowej i serwo okazało się że czpień który jest w serwo i wciska pompę hamulcową jest na tyle długi że pompa nie zawsze wraca do pozycji 0. Na czpieniu było widać jakąś już ingerencję. Czpień został skrócony o 4m tak że pompa odbija teraz za każdym razem do pozycji 0. Jest to zrobione póki co testowo. Problem na chwilę obecną nie występuję.
Czekam jak przyjdzie nowe serwo bo nie daje mi spokoju co tam była wykonana za rzeźba
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
W tej chwili mogę śmiało powiedzieć, że mam fakultet z układu hamulcowego w cromie:/
Hmmmm..
A jakie przewody hamulcowe polecasz? ;-) myślałem o czymś w oplocie..:cool:
mchojnac
15-06-2020, 22:13
Ja wziąłem komplet TRW gumowych, każdy montuje co chce. Ja u siebie widzę znaczną różnice w skuteczności hamowania po wymianie pompy hamulcowej. Biorąc się za hamulce ciężko jest rozgraniczyć że wyminiemy tylko przewód na oplot i będzie super.
- pozostało do wymiany tylko serwo:) po ponownym wyjęciu pompy hamulcowej i serwo okazało się że czpień który jest w serwo i wciska pompę hamulcową jest na tyle długi że pompa nie zawsze wraca do pozycji 0. Na czpieniu było widać jakąś już ingerencję. Czpień został skrócony o 4m tak że pompa odbija teraz za każdym razem do pozycji 0. Jest to zrobione póki co testowo. Problem na chwilę obecną nie występuję.
Ten trzpień nie cofa się z powodu zużycia sprężyny w serwie. Próba z podkładkami weryfikuje właśnie tą niesprawność serwo (odsuwa się trzpień od pompy hamulcowej). Oczywiście w ten sposób nie uzyskamy aż 4 mm bo doprowadzimy do nieszczelności.
mchojnac
16-06-2020, 21:11
Stomil, żebym to wiedział co wiem teraz:) poza tym u mnie na samym początku był tylko problem z prawym przednim kołem. Po wymianie pompy hamulcowej zaczął się problem ze 4 kołami. Na szczęście było, minęło problem rozwiązany. Nowe serwo tylko strasznie drogie 900pln
Ważne, że krok po kroku znalazłeś i rozwiązałeś problem. Jeszcze ważniejsze, że to opisałeś dla potomnych. Gratuluję.
Mariusz?
18-06-2020, 22:10
Nadal potwierdzasz, że z kołami wszystko ok i już się nie grzeją? Wystarczyło wymienić serwo? Po przejechaniu jakiej odległości zaobserwowałeś różnicę w temperaturze kół? Mam ten sam problem, trzech mechaników oglądało auto i według nich wszystko jest w porządku, a mnie bierze obsesja ze sprawdzaniem felg i paranoja, że PP jest ciepłe (gorące), a reszta chłodna po przejechaniu 20-30km. Zamieniłem przewody hamulcowe miedzy pompą a sterownikiem abs, zobaczymy czy teraz inne koło zacznie się grzać, bo moim zdaniem jeśli problem leży w serwie lub pompie, tak właśnie powinno być. Co myślicie?
Myślę, że nie chciało Ci się przeczytać nawet dwóch stron ze zrozumieniem.
Mariusz?
19-06-2020, 17:13
Myślę, że słaby z Ciebie myśliciel, oceniając kogoś i wyciągając takie wnioski po kilku napisanych zdaniach. Mylisz się, przeczytałem forum dwa razy, inne na temat fiatów, a także forum vectry, razem będzie to kilkadziesiąt stron. Założyłem tu konto, żeby otrzymać fachową poradę i pomoc w rozwiązaniu problemu, z którym borykam się od dłuższego czasu, a nie głupawe komentarze. Tym bardziej, ktoś kto jakiś czas temu wymienił serwo i zrobił od tego czasu sporo kilometrów, może potwierdzić, że był to dobry krok, bo wszystko jest w porządku. Najwięcej informacji zdobyłem na forum opla, ale jest tam tylko kilka przypadków potwierdzających teorię o serwie.
Pytanie "co myślicie?" skierowane było do logicznie podchodzących do sprawy osób, które mogłyby potwierdzić, lub zaprzeczyć mojej teorii, chciałbym się po prostu utwierdzić w przekonaniu, że jeśli problem jest w serwie lub pompie, to po zamianie miejscami przewodów hamulcowych wychodzących z pompy, powinno grzać się koło LP i PT, a nie PP i LT
mchojnac
20-06-2020, 20:56
Ja mam propozycje dla Ciebie a nawet dwie:
1:) Jeździsz sobie samochodem tyle ile uznasz że wystarczy do nagrzania tarczy i felgi kiedy są gorące podnieś auto na lewarku i zakręć kołem. Jeśli nie stawia oporu to problemu nie ma. Jeśli stawia opór odkręć odpowietrznik na zacisku i zobacz czy się poprawiło. Jeśli się poprawiło znaczy że jest ciśnienie w układzie które z jakiegoś powodu nie schodzi. Jeśli jest bez zmian po odkręceniu odpowietrznika zacisk do roboty.
2:) Łączysz się MES. Wchodziś w zakładkę ABS/Parametry/Nacisk na pedał hamulca.
W stanie spoczynku powinno być cały czas 0. Nawet 1-2 bary doporowadzą do zagrzania tarczy, koła i blokowania układu. Ciśnienie maksymalne powinno być 80bar. I w tym przypadku jeśli po jeździe będziesz miał jakieś ciśnienie w układzie hamulcowym to proponuję odkręcić któryś z przewodów pomiędzy pompą hamulcową i pompą ABS wtedy ciśnienie spadnie i nie powinno się grząc. Idąc dalej tym tropem jest problem z pompką hamulcową lub serwem.
Możesz wyjąć pompkę i zobaczyć jak pracuje boleć, dodatkowo trzeba sprawdzić jak wygląda czpień który jest w serwie. W moim przypadku to on nie wracał do swojej pozycji i powodował grzanie hamulców.
Ja go testowo skróciłem:) i jest idealnie. Nowe serwo już czeka ale teraz rozwaliła mi się stacyjka bo narzygał w nią pies:(
Na chwilę obecną mogę powiedzieć, że w kwestii hamulców w Cromie nic nie jest mnie w stanie zaskoczyć:)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Podejrzewam że nawet jeśli serwo wymienisz na używkę może Cię spotkać to samo. Sprężyna która tam się znajduje traci swoje parametry
Panowie, potwierdzam Wam iż temat popychacza w serwie ma tutaj kardynalne znaczenie.
Miałem już kilka różnych samochodów w przeszłości, a powyższy temat gdzie winne było serwo (a dokładnie popychacz) miałem już w Polonezie Caro. Niektórzy pewnie pamiętają iż był taki samochód.
Mariusz?
21-06-2020, 15:58
Dzięki za rady i wskazówki. Jeśli chodzi o serwo czy pompę to i tak tylko nowe założę, żeby właśnie za jakiś czas nie okazało się, że problem powrócił.
Jeszcze przyszła mi do głowy myśl, czy powodem grzejącego się koła może być łożysko. Zużyte może się grzać itd, ale wydaje przy tym charakterystyczny dźwięk, zwłaszcza przy jeździe po łuku, dlatego tę wersję wyklucz, mimo że byłaby najtańsza.
A jeśli chodzi o poloneza to mam jeszcze w garażu Caro plus z 2001r. ale z nim nie ma żadnych problemów, no może tylko jeden że miejsce zajmuje, a i tak nikt nim nie jeździ :P
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.