PDA

Zobacz pełną wersję : Ducato 2010, błędy przepływomierza i tempomat



jevgienij
04-06-2020, 14:41
W komputerze są dwa błędy: P0111 i P0101. Jeżdżę już tak od ponad roku i 100 tyś km... Wszystko działa jak najbardziej poprawnie. Dobra dynamika, przyśpieszenie, spalanie itp. Nie ma się do czego przyczepić. Nie działa natomiast tempomat. Po przekręceniu manetki zapala się zielona lampka na tablicy i to tyle. Czy może to być spowodowane ww. błędami? Czy może być tak, że przepływomierz jest OK, a błędy są spowodowane czymś innym ALBO przepływomierz faktycznie jest zepsuty, a samochód mimo to działa bardzo dobrze? Co jeszcze mogę sprawdzić?

Braval
04-06-2020, 23:23
Moze ktos kiedys grzebal przy tempomacie, moze dokladał ,ale cos mu nie poszlo? Sprawdz czujnik na pedale sprzegla. Przy podlaczeniu kompa ,mozna sprawdzic cz tempomat jest "widoczny" lub zrobić osiowanie(proxy)
Przeplywka nie ma tempomatem nic wspolnego,mozna ją delikatnie przeczyscić lub nie ruszać jak auto dobrze jezdzi i nie przepala:wink:

jevgienij
09-06-2020, 19:04
Dzięki za zainteresowanie. Wykonałem osiowanie proxi, niestety nie pomogło. Nagrałem parametry na filmiku, wydają się być OK. https://youtu.be/6OkV_Cc3Lc0

jevgienij
18-06-2020, 16:54
Jakieś pomysły?

sawik110
22-06-2020, 18:31
Witam
Rozumiem, że latasz tak 100 tyś i zmieniasz filtr powietrza i ogólnie szczelność układu jest?
Na początek :
Jaką masz wartość masy powietrza zasysanego mg/W i oczekiwanej masy powietrza mg/W ?
Jeśli są jakieś pomiary z tzw "dupy" to elektrykę sprawdzić jak w poście :
https://fiatklubpolska.pl/ducato-iii-459/problem-z-przeplywomierzem-fiat-ducato-2010-r-3-0-a-45289/[/URL]

Jak wyniki będę ciut zawyżone bądź zaniżone to bym spojrzał na EGR a później nieszczęsna przepustnica, która może również mieć związek z Twoim problemem z tempomatem.
Ogólnie jeśli w module BCM CAN info wykrywa węzeł adaptacyjnego tempomatu (NAC) i jest aktywna centralka to może pomoże zmiana trybu pracy tempomatu. Jak się nie mylę jest w module BCM w regulacjach jest taka opcja .
Pozdrawiam

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Ogólnie najpierw należy rozwiązać problem powietrza , bo może być tak że przepływka walnięta auto chodzić może w trybie awaryjnym( dobiera sobie parametry z góry przypisane ) wtedy przepustnica pracuje w trybie awaryjnym to i tempomat nie będzie działać. Gdy mi się przepustnica zacinała to tempomat też mi się wyłączał ale były błędy w ECU i BCM.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.