PDA

Zobacz pełną wersję : Moment dokręcenia korka spustu oleju



harry.wesoly
24-04-2020, 13:19
Pytanie do użytkowników Tipo, czy korek dokręcacie na czuja czy używacie dynamometryka? U mnie w T-jet jest korek niewymienny, bez żadnych podkładek o ile pamiętam (no chyba że się podkładka przyspawała a nie zauważyłem) i ostatnio na czuja dokręciłem i jest ok. Może temat błahy, ale nie chciałbym kiedyś czegoś przekręcić tymbardziej że temperatura też ma wpływ na gwint w misce, rozszerzalność itp.

JackTheNight
24-04-2020, 14:04
Moment dokręcania korka spustowego oleju :

W 1.4 T-Jet : 18-20 Nm
W 1.4 16V 95KM : 40-50 Nm

harry.wesoly
24-04-2020, 17:54
Dziękuję. Może admin podwiesi obok momentu świec. Ps czemu z reguły przy momentach podają widełki? Np 18-20? To ile?

steyr
24-04-2020, 18:24
Dziękuję. Może admin podwiesi obok momentu świec. Ps czemu z reguły przy momentach podają widełki? Np 18-20? To ile?

Krakowskim targiem, pośrodku:tongue Ot po prostu tolerancja. Zawsze dokręcam na wyczucie, to nie są śruby głowicy czy stopy korbowodów;-)

kjk
24-04-2020, 19:22
Ps czemu z reguły przy momentach podają widełki? Np 18-20? To ile?

A myślisz, że jak ustawisz na swoim kluczu dynamometrycznym 19Nm, a potem sprawdzisz moment dokręcenia śruby jakimś sprzętem pomiarowym, to zobaczysz odczyt 19.000Nm? W życiu :-D W takiej fabryce samochodów kwestia momentów dokręcenia różnych rzeczy to w ogóle jest temat rzeka.

harry.wesoly
24-04-2020, 19:34
Ok dzięki za odpowiedzi. Po prostu nie wiedziałem.

grzesinfo
28-04-2020, 12:21
Pytanie do użytkowników Tipo, czy korek dokręcacie na czuja czy używacie dynamometryka? U mnie w T-jet jest korek niewymienny, bez żadnych podkładek o ile pamiętam (no chyba że się podkładka przyspawała a nie zauważyłem) i ostatnio na czuja dokręciłem i jest ok. Może temat błahy, ale nie chciałbym kiedyś czegoś przekręcić tymbardziej że temperatura też ma wpływ na gwint w misce, rozszerzalność itp.

Czy przypadkiem pod korkiem (śrubą) nie występuje podkładka miedziana? Może warto przed następną wymianą ocenić jej stan i zakupić / wymienić na nową... Czy kolega miał jakiś problem z wykręceniem filtra oleju ? Pytam bo mam zamiar wymienić olej w takim samym silniku - t-jet.

steyr
28-04-2020, 13:19
Czy przypadkiem pod korkiem (śrubą) nie występuje podkładka miedziana? Może warto przed następną wymianą ocenić jej stan i zakupić / wymienić na nową... Czy kolega miał jakiś problem z wykręceniem filtra oleju ? Pytam bo mam zamiar wymienić olej w takim samym silniku - t-jet.

W Tipo 1.4 tjet filtr oleju to puszka, w Bravo 2 jest wkład filtra olejowego. W Tipo do puszki dostęp do filtra jest z pomocą klucza do do takich filtrów.Natomiast przy odkręcaniu starego filtra część oleju z filtra wycieka na chłodnice oleju i itp, niefortunnie jest to pomyślane.

harry.wesoly
28-04-2020, 17:03
Korek jest moim zdaniem bez podkładki. Faktycznie na necie kiedyś szukałem i z reguły google wyświetla takie z podkładką ale one są chyba do tipo 1.6. Co do filtra oleju to jeśli będzie wymieniany ten fabryczny jeszcze to przygotuj się na ostrą walkę bo chyba go maszynowo dokręcali. Prawie mi łapę złamało od siłowania się. Nowy dokręcamy ręką a w zasadzie palcami ile się da. Warto zaopatrzyć się w dobry klucz do filtra. W tipo tjet jest dojście od góry dość dobre ale jak klucz ma zbyt długą rękojeść to lipa. Kupiłem taki i polecam bo można sobie założyć długą przedłużkę plus grzechotka i krecisz grzechotką powyżej silnika. Klucz polecam
https://allegro.pl/oferta/klucz-lancuchowy-do-filtra-olej-lancuch-420mm-1-2-7293300615?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Z filtra faktycznie uleci trochę oleju, trzeba szybko kręcić filtrem no i za wczasu połóż sobie sporo szmat. Jak przód będzie lekko wyzej np na najeździe to mniej oleju spłynie.

Qvadrat
29-04-2020, 06:12
A nie lepiej takim https://allegro.pl/oferta/klucz-pazurkowy-do-filtra-filtrow-oleju-65-125mm-5186931292?fromVariant=7293300615 ?

harry.wesoly
29-04-2020, 07:50
Miałem go w koszyku ale wybrałem łańcuch. Używasz takiego? Sprawdza się przy tym filtrze? Ps mam fabrycznie przy filtrze tą osłonę i nie byłem pewny czy ten klucz się tam dobrze ułoży.

brylancik13
29-04-2020, 20:24
https://allegro.pl/oferta/klucz-do-filtrow-na-pasku-8923831479

manio20
29-04-2020, 21:37
to w końcu który najlepiej się sprawdzi? Moim zdaniem łańcuch wygląda najsolidniej

steyr
29-04-2020, 22:44
Ja przeważnie stosuje:

https://allegro.pl/oferta/klucz-tasiemkowy-opaskowy-do-filtra-oleju-55-110mm-7713814318

a mam do czynienia z różnymi silnikami. Mam też łańcuchowy i pazurkowy w szafie, ale najszybciej nakłada się tasiemkowy i w dodatku skręca się go pokrętłem wygodnie. Tasiemka ma wypustki który wbijają się w puszkę filtra. Do mocno dokręconych filtrów polecam pazurkowy, tylko zakresem musi łapać puszkę filtra tak żeby przy próbie odkręcania pazurki miały jeszcze wolny skok.

krowka1978
30-04-2020, 15:42
Korek jest moim zdaniem bez podkładki.
Kiedyś miał uszczelkę miedzianą, ale już nie ma, bo ktoś zgubił :tongue Tylko dlaczego nie cieknie, a powinno:?:
Na jakiej podstawie twierdzisz, że nie ma uszczelki miedzianej? Wykręcałeś?

harry.wesoly
30-04-2020, 17:01
Tak, wymieniałem ostatnio olej. Wydaje mi się że nie ma żadnej podkładki. Jedyna ewentualność to że się przyspawała do miski bądź śruby i przeoczyłem i dlatego pisałem "moim zdaniem"
Druga ewentualność to że znajomy mechanik co robił mi wymianę po 2tys zgubił podkładkę i od tamtej pory tkwię w niewiedzy.

harry.wesoly
03-05-2020, 10:49
Kiedyś miał uszczelkę miedzianą, ale już nie ma, bo ktoś zgubił :tongue Tylko dlaczego nie cieknie, a powinno:?:
Na jakiej podstawie twierdzisz, że nie ma uszczelki miedzianej? Wykręcałeś?
Przypomniało mi się że w marcu celowo zadałem pytanie o to czy korek jest z uszczelką i czy się go wymienia firmie POL-CAR SP.Z.o.o z Poznania czyli autoryzowany diler i serwis fiata. Oto odpowiedź z 25 marca:
Dzień dobry!
Pomyłkowo podaliśmy cenę nakrętki.
Korek kosztuje 34,40 – nie ma uszczelki, jest wielokrotnego użytku.
Nie mamy na miejscu – na zamówienie

Pozdrawiam
Tel: 618732157

Przedsiębiorstwo Motoryzacyjne POL-CAR Spółka z o.o.; ul. Gorzysława 9, 61-057 Poznań;
To tyle w kwestii korka i podkładki.

jaroslawrak
03-05-2020, 20:07
Czyli korek ma gwint stożkowy jak to w starszych Fiatach bywało.

harry.wesoly
03-05-2020, 20:40
38021
38022
38023
38024

steyr
04-05-2020, 13:56
Wymieniałem olej już 2 razy w swoim Tipo ale z głowy nie powiem jaka jest uszczelka, coś mi się wydaje że jest uszczelka płaska. Niebawem będę zmieniał po raz 3 to napiszę co i jak.

krzychu.f102
09-05-2020, 11:18
Czy mógłby ktoś podać numer klucza do odkręcenia tego korka ? Wiem że ampul ale nie wiem czy będzie pasował taki jak do SIENY.Z góry dziękuję.

harry.wesoly
09-05-2020, 18:07
Potrzebny klucz 13 w tjet

JackTheNight
09-05-2020, 19:29
Czy mógłby ktoś podać numer klucza do odkręcenia tego korka ? Wiem że ampul ale nie wiem czy będzie pasował taki jak do SIENY.Z góry dziękuję.

W 1.4 16V 95km potrzebny jest imbus 12.

steyr
17-05-2020, 09:46
Korek ma uszczelkę płaska na klucz sześciokątny standard w rozmiarze 13.

38127

harry.wesoly
17-05-2020, 10:41
Chyba ktoś tu miał roboczą sobotę �� Steyr wstawiasz foty których nie idzie przybliżyć. Co do uszczelki to na zdjeciu to ta czerwona? W takim razie u mnie mechanik zgubił jak wymieniał za pierwszym razem albo po prostu w 2017 tak było a 11.2018 już jest bez? Coś mi świta że np początkowe tipo miało wkład filtra oleju a nie puszkowy jak obecnie tylko nie wiem w jakich silnikach więc może od roku też zależy? Ogarnę temat za 14tys.

steyr
17-05-2020, 10:50
Tak robocza sobota, zdjęcia wrzucałem z telefonu. Poprawie później. Wkład filtra oleju występował w Bravo 2 1.4tjet. W Tipo 1.4tjet jest puszka. Taka uszczelkę czy korek to dokupisz pewnie.

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

jaroslawrak
18-05-2020, 23:28
Dzięki Steyr już wiadomo o co chodzi,gwarancja się kończy i następną wymianę zrobię samodzielnie.Ta uszczelka spokojnie wytrzyma kilka wymian oleju...

harry.wesoly
19-05-2020, 08:37
Tak patrzę na to zdjęcie korka od steyr i ta czerwona część to oby jest uszczelka? Idzie ją zdjąć, jest luźna czy przylega mocno? Jak ktoś znajdzie to niech poda link do podkładki.

steyr
19-05-2020, 08:50
Tak patrzę na to zdjęcie korka od steyr i ta czerwona część to oby jest uszczelka? Idzie ją zdjąć, jest luźna czy przylega mocno? Jak ktoś znajdzie to niech poda link do podkładki.

Normalnie uszczelkę się zdejmuje, w korku jest rowek montażowy na nią.

Loczek30
23-08-2020, 21:46
Panowie proszę o radę jaki klucz stosujecie do odkręcania filtra oleju w t-jet. Tak żeby zmieścił się przy tej osłonię i dało się nim obrócić. Z góry dziękuję za odpowiedź

manio20
23-08-2020, 22:46
takim lub podobnym ostatnio odkręcałem: https://autochemia.pl/product-pol-4030-K2-klucz-tasmowy-do-odkrecania-filtrow-oleju.html?utm_source=iai_ads&utm_medium=google_shopping (od spodu po usunięciu osłony silnika), od góry nie próbowałem

steyr
23-08-2020, 22:47
Ja taki stosuje, czyli taki sam jak manio20

https://allegro.pl/oferta/yato-vorel-klucz-opaskowy-tasmowy-do-filtra-oleju-9503047300

kartonik
24-08-2020, 00:22
Ja też ten sam klucz stosuję jak koledzy powyżej.

davbog
17-11-2020, 16:10
ktos wie moze wie jaki jest w 1.6 mj

Sławek89
17-11-2020, 18:21
W 1.6 Mjet klucz taśmowy pasuje (jak w powyższych linkach) albo możesz zakupić klucz ,,paskowy" to nie będzie niszczył plastikowej obudowy.
Niestety dostęp do filtra jest tragiczny i dodatkowo przy odkręcaniu wylatuje z 0,3 l oleju wprost na półosie także warto je zabezpieczyć.

steyr
17-11-2020, 19:00
W 1.6 Mjet klucz taśmowy pasuje (jak w powyższych linkach) albo możesz zakupić klucz ,,paskowy" to nie będzie niszczył plastikowej obudowy.
Niestety dostęp do filtra jest tragiczny i dodatkowo przy odkręcaniu wylatuje z 0,3 l oleju wprost na półosie także warto je zabezpieczyć.

Widzę podobnie rozwiązane jak w 1.4tjet, gdzie resztki z filtra oleju lecą na chłodnicę oleju i w jej zakamarki.

Sławek89
17-11-2020, 21:19
Z tego co kojarzę to w stilo była śrubka przez którą można było upuścić olej z filtra przed jego wykręceniem. Widocznie na tym elemencie też zyskano 0,000001 euro centa,

krowka1978
18-11-2020, 10:05
Z tego co kojarzę to w stilo była śrubka przez którą można było upuścić olej z filtra przed jego wykręceniem. Widocznie na tym elemencie też zyskano 0,000001 euro centa,

W MultiAir podczas odkręcania kopułki filtra z komory zlewa się olej, więc bez zewnętrznej śrubki to rozwiązali. Wkład wyciąga się praktycznie na czysto, może tylko delikatnie pokapać z samego wkładu filtra. Śrubkę pamiętam z Puga 206.

Braval
18-11-2020, 22:00
Do "Sławek89" , jest cos takiego do spustu oleju w siln. 1,6 jtd, aby sie zbytnio nie upaprać.Czasem trudno go wypatrzeć ,jak silnik zakurzony nieco,
39199

Sławek89
23-11-2020, 21:03
Do "Sławek89" , jest cos takiego do spustu oleju w siln. 1,6 jtd, aby sie zbytnio nie upaprać.Czasem trudno go wypatrzeć ,jak silnik zakurzony nieco,
39199

Dzięki za info. Niestety w tipo jest jeszcze mniej miejsca na wymianę filtra oleju niż w Bravo z tym samym silnikiem, dlatego może go nie zauważyłem. W przyszłym miesiącu będę robił wymianę oleju to postaram się go odszukać/

davbog
24-11-2020, 08:37
tak tylko 1 .6 mj na plastikowej obudowie jest miejsce na klucz 30 albo 32 juz niepamietam ale da sie wygodnie odkrecic tylko problem jest z tym olejem co sie wszedzie leje

czornexxx
25-12-2020, 13:57
Witam,
czy ktoś znalazł podkładkę gumową do korka spustu oleju dla 1.4 t-jet'a ?
Szukałem dzisiaj podkładki / korka i niestety nie udało mi się tego zlokalizować.

Na razie to 4 wymiana oleju i jeszcze wyglądał OK i nie cieknie, natomiast na następną wymianę chciałbym założyć nową uszczelkę.
Dzięki za odpowiedzi i wesołych :)

wuhabe
25-12-2020, 20:33
Witam,
czy ktoś znalazł podkładkę gumową do korka spustu oleju dla 1.4 t-jet'a ?
Szukałem dzisiaj podkładki / korka i niestety nie udało mi się tego zlokalizować.

Na razie to 4 wymiana oleju i jeszcze wyglądał OK i nie cieknie, natomiast na następną wymianę chciałbym założyć nową uszczelkę.
Dzięki za odpowiedzi i wesołych :)
Przeczytaj proszę post nr 17 i 18 to wyjaśni sprawę podkładki.
PS - czy wstydzisz się napisać wesołych świąt i dlatego piszesz wesołych ?

czornexxx
25-12-2020, 20:52
Przeczytaj proszę post nr 17 i 18 to wyjaśni sprawę podkładki.
PS - czy wstydzisz się napisać wesołych świąt i dlatego piszesz wesołych ?Post 17 ok korek jest wielokrotnego użytku.
Natomiast post 18 wprowadza w błąd. Korek nie ma stozkowego gwintu tylko uszczelnia na gumowej podkladce.

Dzieki za odpowiedź i wesołych świąt [emoji6]

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

steyr
25-12-2020, 20:54
U siebie olej zmieniam co 15kkm w sumie z 5 wymian i nic się nie dzieje z uszczelką, wszystko szczelne. W razie problemów zawsze można potraktować śrubę masa uszczelniająca Reinzosil.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

jaroslawrak
04-03-2021, 23:17
Dziś wymieniałem olej i miałem potężny problem z odkręceniem filtra oleju....mimo użycią kilku rodzajów kluczy do filtrów:łańcuchowego,taśmowego,samozaciskowego(poż yczony w pobliskim warsztacie),szerokiego pasa skórzanego nie dało rady go odkręcić.Walczyłem z nim ok.3h.aż w końcu pomógł klucz ruski (długi ostry przecinak i młotek):
smile:39921

Nie wiem,czy tak w ASO mocno doj..bali,czy się zapiekł po prostu....
Korek jak w temacie też był mocno dokręcony,poszedł kluczem nasadowym i tak samo go dokręciłem...nie chciało mi się już klucza dynamometrycznego używać....

steyr
05-03-2021, 07:43
Dziś wymieniałem olej i miałem potężny problem z odkręceniem filtra oleju....mimo użycią kilku rodzajów kluczy do filtrów:łańcuchowego,taśmowego,samozaciskowego(poż yczony w pobliskim warsztacie),szerokiego pasa skórzanego nie dało rady go odkręcić.Walczyłem z nim ok.3h.aż w końcu pomógł klucz ruski (długi ostry przecinak i młotek):
smile:39921

Nie wiem,czy tak w ASO mocno doj..bali,czy się zapiekł po prostu....
Korek jak w temacie też był mocno dokręcony,poszedł kluczem nasadowym i tak samo go dokręciłem...nie chciało mi się już klucza dynamometrycznego używać....

Norma, Kaziu dokręć kluczem nie ręką żeby czasem nie ciekł.

maurycy
05-03-2021, 09:37
Też u siebie miałem problem z odkręceniem filtra ,pół godziny walki dwoma kluczami i dałem radę . Natomiast dokręcając korek spustu oleju starałem się trafić miejsce zaznaczenia markerem przez fabrykę (korka z miską).

jaroslawrak
05-03-2021, 13:15
Uszczelkę nowego filtra przed montażem smarujecie olejem tylko po zewnętrznej stronie,czy zdejmujecie ją z filtra i obustronnie?

jacek2
05-03-2021, 13:18
Tylko po stronie zewnętrznej. Żadnego zdejmowania uszczelki...

harry.wesoly
27-03-2021, 15:38
Korek ma uszczelkę płaska na klucz sześciokątny standard w rozmiarze 13.

38127

U mnie wygląda ta śruba identycznie, jednak mam podkładkę, dziś przy 3 wymianie się przyjrzałem.

Sławek89
30-03-2021, 20:49
Do "Sławek89" , jest cos takiego do spustu oleju w siln. 1,6 jtd, aby sie zbytnio nie upaprać.Czasem trudno go wypatrzeć ,jak silnik zakurzony nieco,
39199

Tak się jeszcze dopytam, czy aby z tego ,,króćca" poleciał olej to trzeba coś wykręcić? Czy po prostu w czasie wykręcania obudowy filtra on się rozszczelnia?

mmarcinm
28-12-2021, 20:32
Panowie - użytkownicy Tipo z silnikiem 1.4 16V 843 A1.000 - jak podejść kluczem dynamometrycznym do korka miski olejowej bez demontażu belki/łącznika znajdującego się kilka cm poniżej?

Nie mam jeszcze takowego, a zważywszy, że w drugim aucie dostęp do miski nie nastręcza żadnego problemu zastanawiam się czy klucz nasadowy z 3/8 lub 1/2 z bitem hex 12 mm zmieści się w tę "szczelinę" w Fiacie?

JackTheNight
28-12-2021, 23:02
jak podejść kluczem dynamometrycznym do korka miski olejowej bez demontażu belki/łącznika znajdującego się kilka cm poniżej?
Demontujesz tą belkę, to raptem 4 śrubki i masz wygodny dostęp do korka miski. Po co kombinować, jak łatwiej belkę zdjąć :)
Moment dokręcania śrub od belki to 60 Nm.

kartonik
29-12-2021, 00:13
Ponadto przy zlewaniu z miski oleju na początku leci właśnie na tą belkę i się rozpryskuje. Tak że jak napisano wyżej, najlepiej belkę zdemontować (odkręcić 3 śruby a 4 poluzować, żeby odchylić belkę na bok).

marx30
29-12-2021, 01:15
Ta "rozpórka" tak samo przeszkadza w grande i alfie mito. W sumie nie wiem po co to jest

steyr
29-12-2021, 01:21
Belki nie demontuje, trochę się pochlapie to wycieram po robocie. Korek dokręcam wg uznania, to nie stopa korbowodu. Korek ma gwint walcowy z powierzchnią oporowa i uszczelnieniem płaskim, to nie korek z gwintem stożkowym. Korkiem się flustrujecie i belka a przy odkręcaniu filtra oleju olej leci na chłodnice oleju i itp w zakamarki i to Wam nie przeszkadza?

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

JackTheNight
29-12-2021, 02:19
Korek ma gwint walcowy z powierzchnią oporowa i uszczelnieniem płaskim, to nie korek z gwintem stożkowym

Akurat kolega mmarcinm pytał jak to jest w 1.4 16V 95KM, a w 1.4 16V 95 jest trochę inaczej niż w T-Jet. Korek jest stożkowy i bez uszczelki.
A moment jego dokręcania to 40 - 50 Nm.



Korkiem się flustrujecie i belka a przy odkręcaniu filtra oleju olej leci na chłodnice oleju i itp w zakamarki i to Wam nie przeszkadza?
W 1.4 16V 95 olej się tylko leje na belkę, nie ma tam żadnej chłodnicy po drodzę :) Także po demontażu belki olej leci tylko do zbiornika na stary olej :) Poza tym, belka przeszkadza w zamontowaniu klucza do odkręcenia korka, dlatego wygodniej jest zdjąć tą belkę :)

jacek2
29-12-2021, 07:54
Ja się aż tak bardzo nie "spuszczam" nad taką czynnością jaką jest wymiana oleju. Zdejmuję plastykową osłone, odkręcam filtr i korek spustowy a następnie wypijam browara, albo trzy..... Następnie zakręcam korek bez klucza dynamom... z wyczuciem ręką, zakręcam nowy filtr oleju i po sprawie. Następny browar wlewam w siebie a potem olej do auta już pewną ręką bez drżenia....:smile:

steyr
29-12-2021, 09:51
Akurat kolega mmarcinm pytał jak to jest w 1.4 16V 95KM, a w 1.4 16V 95 jest trochę inaczej niż w T-Jet. Korek jest stożkowy i bez uszczelki.
A moment jego dokręcania to 40 - 50 Nm.



W 1.4 16V 95 olej się tylko leje na belkę, nie ma tam żadnej chłodnicy po drodzę :) Także po demontażu belki olej leci tylko do zbiornika na stary olej :) Poza tym, belka przeszkadza w zamontowaniu klucza do odkręcenia korka, dlatego wygodniej jest zdjąć tą belkę :)Ok nie zauważyłem, myślałem że chodzi tjet-a.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

mmarcinm
29-12-2021, 10:14
JackTheNight, kartonik - czy po takiej czynności auto nie zgubi zbieżności?

jacek2 - nie przykręciłem w swoim życiu zbyt dużej ilości wszelakich śrub, szpilek, nakrętek etc. i mam długie ręce ;-) więc wolę zainwestować w dobry klucz, niż zerwać gwint i potencjalnie iść w koszty.

JackTheNight
29-12-2021, 13:05
- czy po takiej czynności auto nie zgubi zbieżności?
Nie zgubi, spokojnie możesz odkręcać.

kartonik
29-12-2021, 21:21
. Korkiem się flustrujecie i belka a przy odkręcaniu filtra oleju olej leci na chłodnice oleju i itp w zakamarki i to Wam nie przeszkadza?

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Olej lejący się na chłodniczkę oleju tez mnie denerwuje, ale w tym przypadku nie za wiele da się zrobić, a belkę da się wykręcić to korzystam z takiej możliwości.

hollow.adv
22-11-2022, 18:28
Podepne się pod ten temat bo tu paru kolegów olej samemu wymieniało. Czy bez kanału, mając tylko zwykły mały podnośnik z biedry dam rade wymienić olej w Tipo 1.4 95KM? Tam jest korek pod kątem 45 stopni i jakaś porąbana belka i osłona na silnik, dam rade czy mnie olej/krew zaleje?

Może jakieś patenty ktoś robił w stylu wywiercić dziurę w osłonie na stałe? Bo bez kanału to też osłony nie zdejme.

steyr
22-11-2022, 20:09
Olej lejący się na chłodniczkę oleju tez mnie denerwuje, ale w tym przypadku nie za wiele da się zrobić, a belkę da się wykręcić to korzystam z takiej możliwości.

Podnoszę lewy przód i w ten sposób odkręcam filtr oleju w 1.4tjet, olej leci po zewn. stronie chłodnicy oleju a nie wewnątrz.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Podepne się pod ten temat bo tu paru kolegów olej samemu wymieniało. Czy bez kanału, mając tylko zwykły mały podnośnik z biedry dam rade wymienić olej w Tipo 1.4 95KM? Tam jest korek pod kątem 45 stopni i jakaś porąbana belka i osłona na silnik, dam rade czy mnie olej/krew zaleje?

Może jakieś patenty ktoś robił w stylu wywiercić dziurę w osłonie na stałe? Bo bez kanału to też osłony nie zdejme.

Nie takie rzeczy wykonuje bez kanału i podnośnika. W tym celu stosuje poduszkę pneumatyczną. Dobrą żabą też ogarniesz, no ale leżysz pod autem. Podnosisz, zabezpieczasz i można działać.

hollow.adv
24-11-2022, 11:06
A czy konstrukcja miski/bagnetu sprzyja procedurze odessania oleju specjalną pompką do tego przeznaczoną?

jacek2
24-11-2022, 13:44
A czy konstrukcja miski/bagnetu sprzyja procedurze odessania oleju specjalną pompką do tego przeznaczoną?
Tylko po co. Spuszczenie oleju jest tak banalnie proste, że nie trzeba sobie życia komplikować. Pewnie da się odessać, tylko pewnie nie będzie to tak skuteczne jak zlanie starego oleju dołem...

Qvadrat
24-11-2022, 15:39
Mi odessali raz niby wszystko i na dnie miski syf został. Po zalaniu nowego oleju (w za dużej ilości bo wszystkiego nie odessali) był wężykiem przez bagnet odciągamy nadmiar. Wężyk sięgnął dna miski i taki żur wyszedł ze głowa mała, jak z diesla. Dlatego olej zmieniam sam, zawsze spuszczam, a po tym incydencie przez kilka wymian stosowałem płukankę.

Odsysanie jest najlepsze dla mechanika lenia, dla auta i silnika najlepsze jest spuszczanie z miski, zwłaszcza, ze miska i korek w tipo są tak wyprofilowane ze grzech nie spuszczać, każdy syf do ostatniej kropli spływa.

marx30
24-11-2022, 16:14
Tylko po co. Spuszczenie oleju jest tak banalnie proste, że nie trzeba sobie życia komplikować. Pewnie da się odessać, tylko pewnie nie będzie to tak skuteczne jak zlanie starego oleju dołem...
Zwłaszcza że i tak trzeba zleźć na dół żeby filtr odkręcić. No może w tjecie by się jakoś dało do góry. Generalnie odsysanie to słaby pomysł

Qvadrat
24-11-2022, 16:20
Ja odkręcam od góry.

maurycy
24-11-2022, 17:34
Myślę że warto od dołu nawet z tego powodu żeby spojrzeć na podwozie, a po odkręceniu osłony silnika czy czasem jakiś wyciek się przez rok nie pojawił - skrzynia , silnik , półosie .

czech22
24-11-2022, 21:26
Podajcie numer filtra oleju do Tipo 1.4 t jet

Qvadrat
24-11-2022, 22:11
55242758

A tu masz jeszcze inne numery na ten filtr: https://allegro.pl/oferta/filtr-oleju-giulietta-mito-tipo-500x-1-4-t-jet-oe-10006156371

steyr
25-11-2022, 14:08
Podajcie numer filtra oleju do Tipo 1.4 t jet

Ja stosuje Hengst-a H388W.

Qvadrat
18-12-2022, 09:01
Ja stosuje Hengst-a H388W.
Zaraz po tym poście zamowilem ten filtr i na wszelako dodatkowo oryginał, miałem złe przeczucia po filtrach do mondeo.
Oryginał jakieś 20zl jest droższy.
Przyszły i porównałem i zwróciłem HENGSTa, bo ma mniejsza powierzchnie filtrującą. On ma zakładki pionowo od góry do dołu a oryginał jeszcze po skosie na zmiane w obie strony. Foto obu w załączeniu. Oryginal na foto 2.

Dokładnie jak w mondeo, tylkotam to było łatwiej dostrzec bo wymienne były wkłady, tu trzeba świecić i się wgapiać przez otwory w środku.

Jakich filtrów jeszcze używacie, chętnie sprawdzę, może trafie na jakiś zbliżony do oryginału. Póki co zostanę przy oryginale.

Pioner
18-12-2022, 12:01
Jakich filtrów jeszcze używacie, chętnie sprawdzę, może trafie na jakiś zbliżony do oryginału. Póki co zostanę przy oryginale.
Jedyny producent, który robi wkłady filtrujące w formie zygzaka to Purflux (grupa Sogefi). Najprawdopodobniej Sogefi produkuje ten filtr dla Moparu. Odpowiednikiem oryginału (55242758) jest Purflux LS1042.

krowka1978
18-12-2022, 16:44
Jedyny producent, który robi wkłady filtrujące w formie zygzaka to Purflux (grupa Sogefi).

Dlatego przerzuciłem się na Purfluxa w obu wozidłach.

Qvadrat
19-12-2022, 00:56
Jedyny producent, który robi wkłady filtrujące w formie zygzaka to Purflux (grupa Sogefi). Najprawdopodobniej Sogefi produkuje ten filtr dla Moparu. Odpowiednikiem oryginału (55242758) jest Purflux LS1042.

Dzięki, to będzie mój kolejny zakup.

steyr
19-12-2022, 08:37
Zaraz po tym poście zamowilem ten filtr i na wszelako dodatkowo oryginał, miałem złe przeczucia po filtrach do mondeo.
Oryginał jakieś 20zl jest droższy.
Przyszły i porównałem i zwróciłem HENGSTa, bo ma mniejsza powierzchnie filtrującą. On ma zakładki pionowo od góry do dołu a oryginał jeszcze po skosie na zmiane w obie strony. Foto obu w załączeniu. Oryginal na foto 2.

Dokładnie jak w mondeo, tylkotam to było łatwiej dostrzec bo wymienne były wkłady, tu trzeba świecić i się wgapiać przez otwory w środku.

Jakich filtrów jeszcze używacie, chętnie sprawdzę, może trafie na jakiś zbliżony do oryginału. Póki co zostanę przy oryginale.

Nie porównywałem, aż takiego hobby nie mam. Hengst produkuje filtry m. in. na pierwszy montaż do VW. Ja stosuje go od dobrych 80kkm, obecnie 135tkm jeszcze jeździ.

Qvadrat
19-12-2022, 16:15
A mi tak zostało po mondeo, taka odchyłka :-)

macsss
04-05-2023, 17:43
Moment dokręcania korka spustowego oleju :

W 1.4 T-Jet : 18-20 Nm
W 1.4 16V 95KM : 40-50 NmJaki jest numer części do tjeta

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

steyr
19-04-2024, 11:27
Nr org do tjet korek spustowy: 55232574