PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z przyspieszeniem i utrata mocy w Fiat Stilo 1,9 JTD 115 KM



Kubab
22-04-2020, 21:08
Witam.
Mam problem z moim Fiatem.Problem dotyczy przyspieszenia oraz utraty mocy.
Na pierwszym biegu auto jest bardzo słabe aż do momentu włączenia się turbiny. Na 3, 4 i 5 biegu gdzieś powyżej 2,5 tys obrotów auto zamula tak jakby go coś przytykało. Ostatnio jechałem autostradą i na 5 biegu auto rozpędziło się maksymalnie do 150 i obroty były na poziomie 3 tysięcy. Nie dało się szybciej jechać. Co może być nie tak. Dodam jeszcze że auto nie reaguje na biegu jałowym od razu na gaz. Jak wciskam to tak jakby działa z opóźnieniem. Jaka może być tego przyczyna? Z góry dziękuję za informację.

boch
22-04-2020, 21:20
Np. zawór EGR. Zaślepić na próbę.

Kubab
22-04-2020, 21:46
A gdzie jest ten zawór? Jeśli to będzie to to co należy z tym zaworem zrobić?

boch
22-04-2020, 22:03
Czyszczenie zaworu EGR na przykładzie bliźniaczego silnika w Oplu

https://www.youtube.com/watch?v=PqYGWZBw7bU

Jak zaślepić EGR w Stilo pokaże Google.

Braval
22-04-2020, 23:03
Widze ,ze zaczynasz edukacje z naprawami stilo jtd.Mozesz jeszcze odpiąc przeplywomierz na probe.Znajduje się na przewodzie ssacym do turbiny.
37944

plesik
19-05-2020, 10:56
Mialem identyczne objawy, proponuje czynności wg poniższej kolejności oraz po każdej z nich weryfikację efektów:
1. wymiana filtra powietrza
2. zaslepienie egr lub czyszczenie egr lub jego wymiana (ja zaślepiłe)
3. czyszczenie przepływomierza

Mój stilak odzyskał pełną moc po wykonaniu wszystkiego powyżej, a z każdą kolejną czynnością było lepiej. Jak co zrobić znajdziesz bez problemu w sieci.

arturro2010
28-05-2020, 21:21
Najpierw warto sprawdzić czy nie ma błędów. To na początek, bo może się okazać że jakiś czujnik padł. Później coś zacząć szukać innego jak nie ma błędów. U mnie jak padł czujnik na listwie to dawał podobne objawy. Ewentualnie zawór regulacji ciśnienia na pompie wtryskowej. Czasami warto sprawdzić pedał przyspieszenia, może być problem z potencjometrem. Ewentualnie zapiekły się łopatki zmiennej geometrii turbiny.