PDA

Zobacz pełną wersję : Wspomaganie



dario123
20-04-2020, 09:44
Witam, mam pilne pytanko - moje auto stało w ASO na naprawie (wymiana zderzaka osłony chłodnicy, po stłuczce) cała naprawa trwala 4 tygodnie. Przez ostatnie 3 tygodnie jeździłem CIA CEED 2016 po odebraniu swojego tipo mam nieodparte wrażenie, że kierownica chodzi mi zdecydowanie ciężej w trybie city (właściwie na postoju z odpalonym silnikiem lub w powolnej jeździe jest niewielka różnica miedzy city/bez city).
W Ceedzie kiera chodziła zdecydowanie lżej - i pytanko czy robię gównobużę bo się przyzwyczaiłem do lżejszego wspomagania, czy faktycznie kijanki maja lżejsze wspomaganie (może ktoś ma porównanie) ?

Qvadrat
20-04-2020, 10:35
Ja u siebie nie czuje od nowości różnicy z city czy bez...

herbi1128
20-04-2020, 10:37
Witam. Ja tez w swoim nie zauwazam praktycznie zadnej roznicy city czy bez

jacek2
20-04-2020, 11:43
Ja osobiście czuję różnicę- bardzo małą ale jednak różnica jest:rolleyes:

steyr
20-04-2020, 11:45
Jakaś tam różnica jest, ale nie jest to tak jak w Punto 2.

kartonik
20-04-2020, 11:55
Ja różnice przy niewielkich prędkościach (do 20-30km/h) wyraźnie odczuwam.

Ale np. w takiej Octavi II czy Peugeot Partner wspomaganie jest silniejsze pomimo, że nie ma trybu city.

harry.wesoly
20-04-2020, 12:35
W tipo city działa właśnie chyba do prędkości 30km/h. Ja mam cały czas włączony i po wyłączeniu jest ciężej.

Obłomow
20-04-2020, 12:45
Przy parkowaniu czuję różnicę - choć rzeczywiście nie jest duża.

brylancik13
20-04-2020, 12:52
Jak macie zepsute to sie nie wypowiadajcie haha ;) czuć roznice i to znaczną, chodzi o parkingowe manewry i wolną jazdę

kjk
20-04-2020, 13:22
Jak macie zepsute to sie nie wypowiadajcie haha ;) czuć roznice i to znaczną, chodzi o parkingowe manewry i wolną jazdę

Zgadza się. Przy wolnej jeździe różnica jest bardzo wyraźna.

Krzycholu
20-04-2020, 14:28
Potwierdzam
Po włączeniu trybu City na przyklad na parkingu kierownicą można kręcić przysłowiowym paluszkiem.
Raczej rzadko korzystam z tej opcji, jedynie jak mam dużo manewrowania np. zakrecanie w 3 rzutach...

manio20
20-04-2020, 15:20
może w międzyczasie zmieniłeś opony na letnie, bo na zimowych chodzi lżej

pablos_206
20-04-2020, 19:36
W stilo wlaczajac opcje city nie odczuwalem roznicy. Byc moze nie dzialalo juz jak kupowalem 10-cio latka. Ale wspomaganie w fiacie i tak dziala lepiej niz w dacii duster z 2015 roku. Zglaszajac reklamacje w dusterze, macherzy sprawdzili a Pani w serwisie kazala zapisac sie na silownie celem zwiekszenia pary w lapach.

W tipulcu kiedys przez przypadek wlaczylem city i na parkingu za lekko operuje sie kierownica dlatego nie uzywam;)

Yasiooh
20-04-2020, 20:49
Dla mnie różnica jest znaczna, w trybie city powiedziałbym że chodzi aż zbyt lekko, dlatego włączam go tylko i wyłącznie jak mam jakiś trudniejszy manewr przy parkowaniu do zrobienia.

Krzycholu
20-04-2020, 21:29
Dla mnie różnica jest znaczna, w trybie city powiedziałbym że chodzi aż zbyt lekko, dlatego włączam go tylko i wyłącznie jak mam jakiś trudniejszy manewr przy parkowaniu do zrobienia.

Mam tak samo...🙂

Qvadrat
20-04-2020, 23:21
Przy wyłączonym citi na postoju kręcę kierownica tylko najmniejszym palcem, nie dziwcie się wiec, ze nie nie czuje roznicy jak włączę citi...

tedybear
21-04-2020, 00:32
Nie mówcie Panowie, że nie czujecie różnicy? Dziś wymienili mi w ASO cały układ wspomagania i wyłączyli tryb CITY. Kiedy wsiadłem do auta i ruszyłem na parkingu miałem wrażenie, że kieruje starym poczciwym STARem. Dla mnie osobiście zauważalna jest różnica szczególnie w niskich prędkościach i przy jeździe po mieście.

Qvadrat
21-04-2020, 08:13
No już kolejny raz nie napisze :-)

brylancik13
21-04-2020, 09:03
Przy wyłączonym citi na postoju kręcę kierownica tylko najmniejszym palcem, nie dziwcie się wiec, ze nie nie czuje roznicy jak włączę citi...

Dobra przestań gwiazdorzyć i zgrywać osiłka, bo nie w tym rzecz tutaj. Kierka lekko chodzi ale w trybie city zauwazalnie ma duzo mniejszy opór kręcenia. Moze masz zjebany przycisk a nie jestes taki silny jak ci sie wydaje

Talarsw
21-04-2020, 20:57
No jest roznica. Najbardziej odczuwalna przy parkowaniu.

Qvadrat
22-04-2020, 00:31
Dobra przestań gwiazdorzyć i zgrywać osiłka, bo nie w tym rzecz tutaj. Kierka lekko chodzi ale w trybie city zauwazalnie ma duzo mniejszy opór kręcenia. Moze masz zjebany przycisk a nie jestes taki silny jak ci sie wydaje
Poczęstuj mnie snicersem a i tak nie zmienisz moich odczuć... Jest jak pisze, przycisk sprawny. Wiele lat temu dostałem zastępcza pandę i tam rzeczywiście była bardzo odczuwalna różnica po włączeniu citi, tu nic nie czuje... obraz się a i tak to nic nie zmieni... nie wyczuwam roznicy bo bez citi i tak lekko chodzi...

brylancik13
22-04-2020, 07:11
Nie chodzi zeby sie kocic, jednak dziwi mnie brak roznicy, bo jak dla mnie i wielu tu piszacych nie da sie tego nie zauwazyc

EOT

Talarsw
22-04-2020, 15:30
Pewnie koledze to city nie dziala bo jezeli dziala a kolega kreci tak samo mocno z city jak bez to znaczy ze powinien zrobic sobie badania psychotechniczne bo nie ma predyspozycji do kierowania pojazdami i moze komus zrobic krzywdę. Moze w kazdej chwili bez wyczucia jadac autostrada probowac wyprzedzic pojazd i tak szarpnąć kierownicą ze dachowanie gotowe.

Qvadrat
22-04-2020, 16:37
Grubo poplynales... od kiedy to takie badania są wymagane do prowadzenia pojazdu osobowego...
opisuje tylko swoje odczucia i dla wielu to powód do... no właśnie do czego? Co chcecie osiągnąć deprymując moje odczucia? Tu nawet nie ma o czym pisać, ja rozumiem ze wielu nie rozumie jak można nie czuć. Dla mnie różnica jest tak niewielka ze nic nieznacząca, czyli zmiana Zapewne jest ale dla mnie nieodczuwalna, albo inaczej, tak mała jakby jej nie było.
Wyjeżdżanie przy takiej dyskusji z psychotestami to jest (się sam ocenzurowalem).

tedybear
22-04-2020, 18:46
ja nie wiem o co bijecie tą pianę.
Ja ogólnie bez city na postoju nie wykręciłbym kierownicą jednym palcem ale w city juz tak.
Dla mnie różnica jest znacząca i jak kiedyś jeździłem bez tego to teraz nie wyobrażam sobie jazdy bez tego trybu :)

Talarsw
23-04-2020, 09:43
Fakt popłynąłem. Potrzebne nie sa ale sugeruje tylko aby sie sprawdzic :wink: przeciez to luźna gadka wiec nie bierz na powaznie. Jak nie czujesz to nie i koniec tematu.

zbychbor
23-04-2020, 11:21
Dla mnie kierownica z CITI chodzi zbyt lekko. Sporadycznie używam, gdy manewruję z przyczepką

giannini
23-04-2020, 14:59
Dla mnie różnica jest znacząca i jak kiedyś jeździłem bez tego to teraz nie wyobrażam sobie jazdy bez tego trybu
Chyba raczysz sobie żartować. Tryb CITY, to najmniej potrzebna , a nawet zbędna rzecz w tym samochodzie. Od trzech lat użyłem RAZ i zapomniałem o jego istnieniu. Kierownica lata jak w chińskim symulatorze za 10$ z aliexpress. Jeżdżę na 225/40R18 i uważam że na zwykłym trybie jest za lekko.

kartonik
23-04-2020, 16:12
Nie ma co się spierać. Każdy jeździ jak mu pasuje.

Qvadrat
23-04-2020, 23:00
uważam że na zwykłym trybie jest za lekko.
Otóż to, dziś przekraczając 200km/h sobie o tym przypomniałem... za lekko to chodzi, jakaś bardziej wyczuwalna progresywnosc powinna być...

JackTheNight
24-04-2020, 14:47
Chyba raczysz sobie żartować. Tryb CITY, to najmniej potrzebna , a nawet zbędna rzecz w tym samochodzie. Od trzech lat użyłem RAZ i zapomniałem o jego istnieniu. Kierownica lata jak w chińskim symulatorze za 10$ z aliexpress. Jeżdżę na 225/40R18 i uważam że na zwykłym trybie jest za lekko.
A ja tam lubię CITY i jeżdżę z nim non stop. Super sprawa według mnie. Tak się przyzwyczaiłem do lekko chodzacej kierownicy, że jak wyłącze City np. jak jadę autostrada to jak tylko zjadę z autostrady i muszę częściej manewrować kierownica to od razu włączam city, tak lubię bardzo leko kręcąca się kierownice. Ale rozumiem że każdy lubi co innego, ale nie zgadzam się z tym że to zbędna rzecz, dla mnie jest to konieczna rzecz w Tipo :)

tedybear
24-04-2020, 14:58
JTN dziękuję :)

brylancik13
24-04-2020, 15:07
Popieram słowa JTN ;) choć giannini też ma racje bo czasem traci sie wyczucie przez zbyt lekkie kręcenie się kierki ale kwestia przyzwyczajenia

JackTheNight
24-04-2020, 15:12
A jeszcze czytam że ktos nie czuje różnicy z włączonym a wyłączonym CITY, to chyba ma uszkodzone wspomaganie i powinien pojechać z tym do ASO, albo przesiadł się żuka i dlatego nie czuje różnicy ������, chociaż to i tak byłoby dziwne bo gdy pokazuje znajomym tryb CITY, kiedy auto stoi na asfalcie to różnica jest wręcz ogromna z włączonym a wyłączonym CITY, czyli ci którzy nie czują różnicy powinni faktycznie do ASO podjechać, bo mają coś nie tak ze wspomaganiem.

Qvadrat
24-04-2020, 16:20
To ja. Wspomaganie działa. Poprosiłem dziś nawet znajomego i znajomą aby wsiedli i pokręcili na postoju kierą z citi i bez. Kobieta czuje duża różnice, kolega czuje tez ale mówi „trochę lżej”, ja natomiast jestem w stanie bez city na postoju obracać kiere* małym palcem, wiec nie dziwcie się, ze ja „nie czuje roznicy”. Wychodzi na to, ze citi działa, różnica jest ale dla mnie niewyczuwalna... taki gruboskórny drań ze mnie...

* oczywiście przy uruchomionym silniku...

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Dla mnie to kiera w tipo w ogole za lekko chodzi... a wcześniej jeździłem mondeo mk3 2.2 tdci po małym wirusie, nie żukiem...

Takie mam odczucia i wrażenia z jazdy tipo...

dario123
24-04-2020, 17:46
Drodzy koledzy dziękuje za wypowiedzi do tematu są bardzo cenne. Natomiast ja przed oddaniem auta do serwisu na naprawę po stłuczce zawsze jeździłem z włączonym trybem city i na pewno jak go wyłączyłem to kiera chodziła dozo ciężej przy niskich prędkościach (przy wyższych ponoć sam się system odłącza). Natomiast obecnie różnica jest bardzo niewielka i nie wiem czy coś się w serwisie wydarzyło czy to moje przyzwyczajenie z jazdy kia ceed w której kiera chodzi zupełnie lekko. Zastanawiałem się czy może trzeba jakiegoś płynu dolać - ale z tego co mi wiadomo wspomaganie jest elektryczne chyba? Poza tematem to nie jedyny problem po odebraniu samochodu z serwisu dosłownie po jednym dniu szyba boczna wpadła mi w drzwi (wymiana całego mechanizmu podnośnika ASO -600 PLN cześć, udało mi się kupić ze szrota. Może przypadek ale gwarancja na auto skończyła się klika dni temu.

tipomirek
24-04-2020, 20:45
Faktycznie Tipo ma małą różnicę w trybie city ,wiadomo działa to tylko przy minimalnej prędkości i na postoju ,u znajomego w Pandzie tryb city to szok tak leciutko kręcisz

marx30
25-04-2020, 18:37
Ja tez tego uzywam ale równie optymalnie byloby miedzy city a normalem. Szkoda ze w tipo wsadzono przekladnie kerownicza z ikarusa i trzeba sie nakrecic. Przy tym wspomaganiu moglaby miec mniejsze przełozenie i wieksza szybkosc reakcji. Bo to główny czynnik powodujacy wołowatość tego auta a nie miekki zawias ktory jak dla mnie jest zaletą.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Otóż to, dziś przekraczając 200km/h sobie o tym przypomniałem... za lekko to chodzi, jakaś bardziej wyczuwalna progresywnosc powinna być...
Przy takiej predkosci a i o polowe nizszej to wspomaganie praktycznie juz nie działa. A na pewno juz city ktorego charakterystyka schodzi sie ze zwyklym trybem gdzies w okolicach 40 kmh. Info od sasiada z nexteer ktory takie graty bada wlasnymi rękoma.

PUNTO1.4
25-04-2020, 20:02
Czytając wcześniejsze wpisy dziś sam postanowiłem dłużej pojeździć w trybie CITY (na codzień to tylko parkowanie ale to rzadko) i faktycznie kierownica chodzi delikatnie. Ja przyzwyczaiłem się do zwykłego wspomagania i na nim jeżdżę przeważnie cały czas. Jak dla mnie tryb CITY działa wzorowo.

Kot66
25-04-2020, 21:12
:) witam...to ja napisze tak...tryb CITY chodzi u mnie bez problemow tzn.bardzo lekko wiadomo...a co do predkosci do ktorej to dziala to...napisze ze znacznie pow.kodeksowej poza obszarem zabudowanym :)...nie polecam tego trybu w ciasnych zakretach bo nie czuc auta,delikatny ruch kierownica i zmiania sie tor jazdy,wczoraj w nocy sprawdzane...ufff...:)...