Morda
06-04-2020, 23:20
Witajcie. Szukałem tu i tam na temat interfejsów, które mogłyby połączyć się z mes-em bez zbędnych problemów. Przeczytalem posty starsze i nowsze, na tym forum i na innych... Nie uzyskałem potrzebnej wiedzy ani konkretnych rozwiązań, które pozwoliłyby mi ogarnąć temat więc postanowiłem sam temat ogarnąć i zamówić kilka interfejsów i je przetestować.
Łączność z autem za pomocą MES 4.2 z działu download.
Interfejs nr1
https://allegro.pl/oferta/interfejs-diagnostyczny-elm327-bluetooth-z-pl-odb2-8699130681?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Z MES-em się nie połączył... Połączył się z pierwszym lepszym programem ze sklepu Playi i wykasował błędy.
Interfejs nr2
https://allegro.pl/oferta/elm-327-interfejs-obd2-2-1-bluetooth-polski-progam-6978397507?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Ten nie połączył się z niczym...
Interfejs nr3.
https://allegro.pl/oferta/kabel-interfejs-elm-327-obd2-elm327-can-usb-z-pl-7456713412?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Po podłączeniu do kompa przez USB, kabelek połączył się bez problemu z silnikiem (ECU) i do wspomagania kierownicy do połączenia z innymi modułami wolał adaptera.
Interfejs nr.4
https://allegro.pl/oferta/interfejs-fiatecuscan-fes-multiecuscan-fiat-diag-5215112828?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
W tym sprzęcie pokładałem największe nadzieje.
Niby dedykowany, niby taki fajny a tu klops. Połączył się z ECU i z ABS. Przełączenie na kabelku w pozycję airbag nic nie zmienia...
Interfejs nr5.
https://allegro.pl/oferta/stn1170-elm327-v3-diagnoza-obd2-ms-can-ford-polski-7551505668?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Tutaj mamy kabelek, który jest dedykowany do Forda natomiast jestem w posiadaniu identycznego z przeznaczeniem do Fiata, niestety takim kablem jestem w stanie połączyć się tylko z ECU...
Interfejs nr6
https://allegro.pl/oferta/elm327-icar3-bluetooth-bt-3-0-vgate-obd2-interfejs-8384898742?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Bardzo miła niespodzianka. Ten mały pierdolnik połączył się przez bluetooth z ECU I wszystkimi innymi modułami na szynie CAN . Airbagiem, ABS, wspomaganiem, wskaźnikami, nadwoziem nawet z drzwiami. Wystąpił jedynie problem z połączeniem z CAN monitor/Vehicles settings. Co ciekawe niepotrzebne są do połączenia z poszczególnymi modułami żadne adaptery. Przy prośbie podłączenia adaptera wciskam Y i elegancko się łączy.
Sprzęt na którym sprawdzałem interfejsy to laptop z zainstalowaną 10 a więc niektóre kabelki mogły mieć problem ze storwonikami (windows krzyczał że są zainstalowane najnowsze)
Interfejsu nie trzeba wyciągać z gniazda OBD, po rozłączeniu z programem, jak zapewnia producent, interfejs pozostaje nieaktywny i nie pobiera prądu z auta.
Tak o to, wydając trochę grosza, znalazłem optymalny dla siebie interfejs, który naprawdę daje radę.
Jeżeli ktoś ma wątpliwości jaki wybrać interfejs polecam nr6.
Jeżeli ktoś ma obiekcje co do metody połączenia (Bluetooth) polecam przeprowadzić własne "dochodzenie" wśród interfejsów "na kablu" i się tutaj podzielić wynikami.
Ty czasem życzę wszystkim zdrówka, niech was nie opuszcza. Pzdr
Łączność z autem za pomocą MES 4.2 z działu download.
Interfejs nr1
https://allegro.pl/oferta/interfejs-diagnostyczny-elm327-bluetooth-z-pl-odb2-8699130681?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Z MES-em się nie połączył... Połączył się z pierwszym lepszym programem ze sklepu Playi i wykasował błędy.
Interfejs nr2
https://allegro.pl/oferta/elm-327-interfejs-obd2-2-1-bluetooth-polski-progam-6978397507?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Ten nie połączył się z niczym...
Interfejs nr3.
https://allegro.pl/oferta/kabel-interfejs-elm-327-obd2-elm327-can-usb-z-pl-7456713412?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Po podłączeniu do kompa przez USB, kabelek połączył się bez problemu z silnikiem (ECU) i do wspomagania kierownicy do połączenia z innymi modułami wolał adaptera.
Interfejs nr.4
https://allegro.pl/oferta/interfejs-fiatecuscan-fes-multiecuscan-fiat-diag-5215112828?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
W tym sprzęcie pokładałem największe nadzieje.
Niby dedykowany, niby taki fajny a tu klops. Połączył się z ECU i z ABS. Przełączenie na kabelku w pozycję airbag nic nie zmienia...
Interfejs nr5.
https://allegro.pl/oferta/stn1170-elm327-v3-diagnoza-obd2-ms-can-ford-polski-7551505668?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Tutaj mamy kabelek, który jest dedykowany do Forda natomiast jestem w posiadaniu identycznego z przeznaczeniem do Fiata, niestety takim kablem jestem w stanie połączyć się tylko z ECU...
Interfejs nr6
https://allegro.pl/oferta/elm327-icar3-bluetooth-bt-3-0-vgate-obd2-interfejs-8384898742?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Bardzo miła niespodzianka. Ten mały pierdolnik połączył się przez bluetooth z ECU I wszystkimi innymi modułami na szynie CAN . Airbagiem, ABS, wspomaganiem, wskaźnikami, nadwoziem nawet z drzwiami. Wystąpił jedynie problem z połączeniem z CAN monitor/Vehicles settings. Co ciekawe niepotrzebne są do połączenia z poszczególnymi modułami żadne adaptery. Przy prośbie podłączenia adaptera wciskam Y i elegancko się łączy.
Sprzęt na którym sprawdzałem interfejsy to laptop z zainstalowaną 10 a więc niektóre kabelki mogły mieć problem ze storwonikami (windows krzyczał że są zainstalowane najnowsze)
Interfejsu nie trzeba wyciągać z gniazda OBD, po rozłączeniu z programem, jak zapewnia producent, interfejs pozostaje nieaktywny i nie pobiera prądu z auta.
Tak o to, wydając trochę grosza, znalazłem optymalny dla siebie interfejs, który naprawdę daje radę.
Jeżeli ktoś ma wątpliwości jaki wybrać interfejs polecam nr6.
Jeżeli ktoś ma obiekcje co do metody połączenia (Bluetooth) polecam przeprowadzić własne "dochodzenie" wśród interfejsów "na kablu" i się tutaj podzielić wynikami.
Ty czasem życzę wszystkim zdrówka, niech was nie opuszcza. Pzdr