PDA

Zobacz pełną wersję : Interfejs OBD



Morda
06-04-2020, 23:20
Witajcie. Szukałem tu i tam na temat interfejsów, które mogłyby połączyć się z mes-em bez zbędnych problemów. Przeczytalem posty starsze i nowsze, na tym forum i na innych... Nie uzyskałem potrzebnej wiedzy ani konkretnych rozwiązań, które pozwoliłyby mi ogarnąć temat więc postanowiłem sam temat ogarnąć i zamówić kilka interfejsów i je przetestować.
Łączność z autem za pomocą MES 4.2 z działu download.

Interfejs nr1
https://allegro.pl/oferta/interfejs-diagnostyczny-elm327-bluetooth-z-pl-odb2-8699130681?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Z MES-em się nie połączył... Połączył się z pierwszym lepszym programem ze sklepu Playi i wykasował błędy.

Interfejs nr2
https://allegro.pl/oferta/elm-327-interfejs-obd2-2-1-bluetooth-polski-progam-6978397507?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Ten nie połączył się z niczym...

Interfejs nr3.
https://allegro.pl/oferta/kabel-interfejs-elm-327-obd2-elm327-can-usb-z-pl-7456713412?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Po podłączeniu do kompa przez USB, kabelek połączył się bez problemu z silnikiem (ECU) i do wspomagania kierownicy do połączenia z innymi modułami wolał adaptera.

Interfejs nr.4
https://allegro.pl/oferta/interfejs-fiatecuscan-fes-multiecuscan-fiat-diag-5215112828?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

W tym sprzęcie pokładałem największe nadzieje.
Niby dedykowany, niby taki fajny a tu klops. Połączył się z ECU i z ABS. Przełączenie na kabelku w pozycję airbag nic nie zmienia...

Interfejs nr5.
https://allegro.pl/oferta/stn1170-elm327-v3-diagnoza-obd2-ms-can-ford-polski-7551505668?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Tutaj mamy kabelek, który jest dedykowany do Forda natomiast jestem w posiadaniu identycznego z przeznaczeniem do Fiata, niestety takim kablem jestem w stanie połączyć się tylko z ECU...

Interfejs nr6
https://allegro.pl/oferta/elm327-icar3-bluetooth-bt-3-0-vgate-obd2-interfejs-8384898742?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Bardzo miła niespodzianka. Ten mały pierdolnik połączył się przez bluetooth z ECU I wszystkimi innymi modułami na szynie CAN . Airbagiem, ABS, wspomaganiem, wskaźnikami, nadwoziem nawet z drzwiami. Wystąpił jedynie problem z połączeniem z CAN monitor/Vehicles settings. Co ciekawe niepotrzebne są do połączenia z poszczególnymi modułami żadne adaptery. Przy prośbie podłączenia adaptera wciskam Y i elegancko się łączy.

Sprzęt na którym sprawdzałem interfejsy to laptop z zainstalowaną 10 a więc niektóre kabelki mogły mieć problem ze storwonikami (windows krzyczał że są zainstalowane najnowsze)

Interfejsu nie trzeba wyciągać z gniazda OBD, po rozłączeniu z programem, jak zapewnia producent, interfejs pozostaje nieaktywny i nie pobiera prądu z auta.

Tak o to, wydając trochę grosza, znalazłem optymalny dla siebie interfejs, który naprawdę daje radę.
Jeżeli ktoś ma wątpliwości jaki wybrać interfejs polecam nr6.
Jeżeli ktoś ma obiekcje co do metody połączenia (Bluetooth) polecam przeprowadzić własne "dochodzenie" wśród interfejsów "na kablu" i się tutaj podzielić wynikami.

Ty czasem życzę wszystkim zdrówka, niech was nie opuszcza. Pzdr

malutki1989
07-04-2020, 08:08
Jeśli dobrze pamiętam, to gniazdo OBD posiada stałe zasilanie, więc chcąc nie chcąc interfejs zawsze będzie pobierał trochę prądu. Nie da się inaczej, każde urządzenie w trybie stand-by pobiera energię.

Co do interfejsów ELM 327 na kabelku, było poczytać trochę więcej i sprawdzić jakie adaptery będą potrzebne do łączenia z poszczególnymi modułami w aucie. Wszystko jest na stronie producenta MES.

Kolejna sprawa to fakt, że tylko oryginalny MES połączy się ze wszystkimi modułami i wykona wszystkie dostępne funkcje. Wersje dostępne na forum niestety takie nie są.

Wystąpił jedynie problem z połączeniem z CAN monitor/Vehicles settings.
To możesz zrobić tylko na oryginalnym MES.
Chcąc się "bawić" w mechanika warto kupić sobie dobre narzędzia.

Ja mam oryginał MES, ELM 327 na kablu i komplet przejściówek. Używam sporadycznie, ale były sytuacje, kiedy naprawdę bardzo pomógł. Niektóre serwisy wołają kasę za samo podpięcie się do auta i to niemałe pieniądze. Po kilku takich ewentualnych wizytach koszty całego zestawu się zwracają.