Zobacz pełną wersję : Obroty biegu jałowego t-jet
Po uruchomieniu rozgrzanego silnika obroty biegu jałowego wynoszą powiedzmy 850 obr/min. Ten stan trwa ok 20-25 sekund po czym samoistnie wzrastają do ok. 1000 obr/min. Tak dzieje się za każdym razem. Jak jestem w ruchu po zatrzymaniu na skrzyżowaniu i włączeniu na luz obroty są nadal w granicach 1000. Jeśli go zgaszę i powtórnie uruchomię znowu jest tak jak napisałem na początku. Co Wy na to?
Wyłącz klimę i zobacz
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
oprócz świateł dziennych nie mam nic włączone, żadnych odbiorników
Ja na to: Zepsute?
wiem,że jest coś nie tak pytanie czy ktoś miał podobne objawy?
JackTheNight
28-03-2020, 22:58
Podłącz się komperm do OBD i sprawdź czy są jakieś błedy, jeśli jest coś nie tak to jakiś błąd powinien być.
kartonik
29-03-2020, 12:00
U mnie od nowości też jakoś dziwnie wolne obroty działają. Jak zwalniam i daję na luz lub wciskam sprzęgło, to wolne obroty są gdzieś w okolicy 1000 obr/min i dopiero jak się zatrzymam do zera to spadają do tych docelowych.
U mnie od nowości też jakoś dziwnie wolne obroty działają. Jak zwalniam i daję na luz lub wciskam sprzęgło, to wolne obroty są gdzieś w okolicy 1000 obr/min i dopiero jak się zatrzymam do zera to spadają do tych docelowych.
Tak jak u mnie i poprzednio w mito. Znaczy tak ma być ;-).
kartonik
31-03-2020, 13:53
To trochę dziwne w dobie walki o każdy mililitr spalonej benzyny, aby obroty nie spadały do najniższych w każdym możliwym momencie.
chyba sam rozwiązałem swój problem- przyczyną był stale niedoładowany akumulator, po naładowaniu sytuacja wróciła do normy, mam nadzieję, że na zawsze :rolleyes:
Bardzo możliwe. Tak zachowują się obroty np w punto 1.2 z klimą. Podczas jazdy na luzie mają ok 950, a po zatrzymaniu spadają na 700
chyba sam rozwiązałem swój problem- przyczyną był stale niedoładowany akumulator, po naładowaniu sytuacja wróciła do normy, mam nadzieję, że na zawsze :rolleyes:
I faktycznie winien był niedoładowany akumulator?
I faktycznie winien był niedoładowany akumulator?
Od czasu gdy pojawiły się w/w problemy staram się dbać o akumulator, jak mało jeżdżę to go doładowuję. Jak na razie sytuacja się już nie powtórzyła więc myślę, że winny był akumulator (wtedy zaraz po naładowaniu obroty wróciły do normy)
Od czasu gdy pojawiły się w/w problemy staram się dbać o akumulator, jak mało jeżdżę to go doładowuję. Jak na razie sytuacja się już nie powtórzyła więc myślę, że winny był akumulator (wtedy zaraz po naładowaniu obroty wróciły do normy)
Pytam, ponieważ mam to samo, a wiem że niektóre marki pojazdów (np. Opel) wprowadziły w swoich sterownikach strategię inteligentnego ładowania, które podnoszą celowo obroty biegu jałowego w przypadku gdy napięcie na zaciskach akumulatora jest zbyt niskie. Doładuję dziś aku i zobaczę co będzie. Mój aku ma już 7 lat. To oryginalny Exide 63Ah/450A z oznaczeniami Alfa/Fiat/Lancia.
Ładowanie akumulatora w żadnym stopniu nie wpłyneło na zachowanie silnika na biegu jałowym. Przypominam sobie teraz że temat pojawił się po wymianie separatora oleju zwanego potocznie odmą. Być może są tam jakieś nieszczelności. Trzeba będzie popatrzeć w parametry pracy silnika w MES. Być może coś wyjdzie.
Na kórym odcinku dolotu nieszczelność ma największy wpływ na obroty biegu jałowego?
A jednak... Drugie odpalenie pojazdu po doładowaniu akumulatora i obroty są już prawidłowe czyli w okolicy 800 obr./min. Czyli faktycznie w naszych autach jest tryb inteligentnego ładowania, które podbija obroty na biegu jałowym w celu skuteczniejszego doładowania rozładowanego akumulatora.
Jakby nie było, przed zimą trzeba będzie prawdopodobnie szukać nowego akumulatora.
Coś się tak uwziął na portal o tipo?
Powinieneś pisać w swoim dziale o stilo....
Coś się tak uwziął na portal o tipo?
Powinieneś pisać w swoim dziale o stilo....Nie denerwuj się Jacuś. Posiadam też tjeta.
Nie denerwuj się Jacuś. Posiadam też tjeta.
haha uprzejmość najważniejsza :bravooo:
haha uprzejmość najważniejsza :bravooo:Zasada wzajemności [emoji6]
w naszych autach jest tryb inteligentnego ładowania
A tak przy okazji zapytam czy Twoje problemy pojawiły się w Tipo czy w Stilo?
A tak przy okazji zapytam czy Twoje problemy pojawiły się w Tipo czy w Stilo?Zerknij na tytuł tematu, a później doczytaj czy w Stilo był tjet [emoji6]
czy w Stilo był tjet
no fakt, chodzi o to, że Twój garaż jest trochę mylący, dlatego myślałem, że sprawa dotyczy ogólnie silnika a nie t-jeta
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.