PDA

Zobacz pełną wersję : Zakup Cromy



KornelPL
23-03-2020, 15:24
Dzień dobry wszystkim,

Zapadła decyzja - miało być Bravo, będzie Croma, na pewno w benzynie. Generalnie z włoską motoryzacją przez Alfy Romeo jestem związany nieprzerwanie od 2009 r. i jakieś pojęcie mam. W przypadku Cromy chciałbym się o kilka spraw jednak zapytać i poradzić.

1) Skrzynie M32 i ich pochodne obce mi nie są a jak się ma sprawa z trwałością automatów?
2) Czy w 1.8 i 2.2 występuje dwumas ?
3) Jak wygląda sprawa z korozją
4) Z tego co wiem 2.2 ma łańcuch rozrządu - jak jest z jego trwałością i czy jest to rozwiązanie włoskie czy GM?
5) Croma i gaz jak te silniki znoszą LPG? Jaką mają regulacje luzu zaworowego? Czy 2.2 ma wtrysk bezpośredni? Gdzieś czytałem, że tak a tutaj widzę, że trafiają się auta z gazem z silnikiem 2.2
6) Czy 1.8 będzie znacznie słabszy od 2.2? Osobiście mam 2.2 JTS w mojej Alfie i jestem pod wielkim wrażeniem tego motoru

pozdrawiam, życzę szerokiej drogi i zdrowia.

ziut
23-03-2020, 18:26
Nie próbuj porównywać alfy 159 do Cromy.
Alfa ma zupełnie inne zawieszenie- trzyma się drogi jak przyklejona.
Croma to Vectra C Opla z nadwoziem "Dziudziaro"- zupełnie inaczej się prowadzi (gorzej niż Alfa). Króluje hasło-Croma królowa autostrad tj. samochód na proste dobre drogi.

KornelPL
23-03-2020, 18:57
Hej,
Bardziej mi chodzilo o pewne rozwiazania jesli chodzi o elektronike, skrzynie czy silniki - Cromem bedzie jezdzic moja dziewczyna, przyszla mama. Wiec spoko.

zawikox
23-03-2020, 23:36
W benzynach nie straszne są ci skrzynie m32.
Nie wiem jak w 1.8 ale w 2.2 jest dwumasa (oczywiście w manualu bo w automacie.. sam wiesz)
Korozja- u mnie pojawily się rdzawe plamki na tylnej podłużnicy. Wyczyszczone i pomalowane. Myślę że nie ma wiekszego problemu z korozja.
Rozrząd a raczej całe silniki i 1.8 i 2.2 to opel. Kupując 2.2 musisz wliczyć w cenę zakupu wymianę rozrządu (2-3 tys) . Przy 2.2 masz tzw hydrosztosy wiec regulacja Ci odchodzi. W 1.8 już tak dobrze nie ma.
2.2 i 1.8 ma wtrysk pośredni i obydwa nadają się do gazu. Często powtarzany jest błąd że 2.2 w cromie 147 KM(z22se)ma bezpośredni wtrysk bo mylony jest z wersją 155 KM (z22yh).
Sam jeżdżę 2.2 w gazie. Wszystkie auta benzynowe jakie miałem do tej pory były takie same do 3.5 tys obrotów nic. A tu trzeba przyznać że bardzo fajnie radzi sobie w niskich obrotach. Dla mnie dużym minusem 2.2 jest 5 biegowa skrzynia. Do 120 km/h jest spoko ale potem aż się prosi o kolejny bieg ..
A sam lewarek też chodzi dość topornie.
Spalanie w mieście to około 12-13 litrów LPG plus benzyna w ilości bardzo małej bo silnik rozgrzewa się niewiarygodnie szybko i przechodzi na LPG. Na trasie to już jak kto jeździ od 8l w górę.

placuszek
24-03-2020, 10:18
Jeśli chodzi o korozję, bynajmniej taką którą widać z zewnątrz to tylna klapa w okolicy zamka oraz od środka w okolicy rantu klapy -robione w zeszłym roku lakiernik 300 PLN
Rdzewieją również take czarne nakładki na słupki boczne - widać jak się przyjrzysz.
O kosztach naprawy m32 nie piszę bo Cie nie dotyczą
Nie wiem czy w 2.2 sprzęgło i dwumasa są takie same ale w 1.9 koszt wymiany ok 3000 PLN
Z usterek to wymieniałem jeszcze maglownicę - ciekła po prawej stronie koszt ok 900 PLN z robotą.
Aaa no i pół oś prawą, bo jakieś łożysko na niej robiło hałas

Ogólnie auto samo w sobie jest spoko( dużo miejsca na wszystko i wszystkich) bagażnik daje radę, zawieszenie miękkie płyniesz po drodze i bujasz się na zakrętach więc trzeba zwolnić.
Poza tym dobre auto w dobrej cenie

agentmk
25-03-2020, 10:39
Mam 2,2 benzyna z LPG , rozrząd na łańcuchu, wymieniałem uszczelkę pod deklem i przy przebiegu 206 tys ślizgi i łańcuch w stanie idealnym...
Dwumasa? chyba nie ma dwumasy a raczej na pewno to nie diesel...regulacja zaworów hydrauliczna więc przy lpg odpada regulacja , tak jak w przypadku 1,8
Spalanie na miejscu przy spokojnej jeździe 11 litrów gazu. Generalnie auto bardzo fajne i ciche w środku...Faktycznie jak ktoś goni po autostradach to przydałby się 6 bieg...

lisekg
25-03-2020, 10:52
Kupując Cromę z silnikiem benzynowym kupujesz niemal 90% Opla - GM... Bo zaczynając od silnika a kończąc na zawieszeniu, hamulcach, i płycie podłogowej wszystko jest z Opla ;-) Croma nawet nie była produkowana w fabrykach fiata ;-)
Więcej więc informacji o tym aucie znajdziesz na forach Opla Vectry C/ Signum niż tu bo te silniki to stosunkowo rzadko występują w Cromie.

Nadwozie jest ocynkowane ale jak coś było naprawiane lub stało pod chmurka to po tylu latach ma prawo już korodować...

zawikox
25-03-2020, 11:45
Agencie mk. 2.2 ma dwumase. To nie jest wynalazek tylko dla diesli. Fajnie, że Twój rozrząd pracuje tak "długo" poprawnie ale kupującego 2.2 na pewno trzeba o tym nieszczęsnym rozrządzie poinformować bo jest wysoko prawdopodobne, że będzie do roboty. A mamy tu dwa łańcuchy bo dochodzi balans.
Tak jak wyżej napisał liseq to jest Vectra C w innym opakowaniu. A sam silnik 2.2(z22se) to stara oplowska jednostka ładowana już do choćby Vectry B w latach 90

KornelPL
25-03-2020, 14:59
Pięknie dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Nawiązując do 2.2 i rozrządu i w ogóle silnika. U siebie mam własnie 2.2 JTS - blok i rozrzad GM, glowia i wtryski Alfy. Auto ma ok 250 tys realnego przebiegu i prócz elektrozaworów rozrządu nic nie zmieniałem. Generalnie temat łańcucha i ślizgów w 2.2 jest mi znany. Pytanie co do skrzyni - dlaczego piszecie, że mnie problem z M32 czy M20 nie dotyczy ? te skrzynie są chyba w Cromie w 1.8 i 2.2? Osobiście mam M32 3 rok, wymieniłem olej na fuchsa dając go nieco więcej, dodałem ceramizera do skrzyń (mam bardzo dobre doświadczenia z tym) i odpukać na razie też się nic nie dzieje a do tej pory zrobiłem autem 40K km.

zawikox
26-03-2020, 02:18
W 2.2 masz f23 nie wiem co siedzi w 1.8.
Podobno nie sprawiają problemu

KornelPL
27-03-2020, 17:08
A jak tam sie ma sprawa z automatem w cromach? jest kilka aut ciekawych z ta skrzynia. Wiem, ze jest to dosc popularny i udany automat, ale na co zwrocic przede wszystkim uwage podczas jazdy probnej?

P.S.
Cz jest na forum ktos, kto sprawdza Wam historie aut po nr VIN ?

chrom
28-03-2020, 00:20
automat nie do końca taki udany, jego największą wadą jest to że przystosowany jest do przenoszenia momentu do 400 Nm. w 1.9 jtd masz 320 nm momentu wg danych producenta a np. moja croma na hamowni bez żadnych modyfikacji pokazała wynik 156 KM i 366 Nm. Dodatkowo wg producentów aut skrzynie z rodziny TF60/80 SC nie potrzebują wymiany oleju co jest nieprawdą. Zmiana biegów dokonywana jest przez sterownik elektrohydrauliczny który wrażliwy jest na jakość oleju. Sam sterownik ma też problemy z łuszczeniem się kanalików. do tego dochodzą problemy z zaworem ciśnienia konwertera (nie pamietam skrótu) a także niska jakość tarczek ciernych które niszczy moment obrotowy. Jeśli będziesz oglądał Crome z automatem to jakiekolwiek problemy z działaniem skrzyni biegów zwiastują duże wydatki. serwisy skrzyń automatycznych krzyczą za naprawy kwoty od 4 do 10 tys zł. co jest chore bo skrzynie są dość proste, popularne i sa do nich częsci.

KornelPL
23-04-2020, 10:22
Dzien dobry, czesc i czołem,
Auto zakupione. 2.2 z automatem z 2008 r. W najbogatszej możliwej wersji. Na razie zrobione 200km bez problemów. Pytanie teraz tylko takie: zmieniać ten olej w automacie czy nie? Jeśli tak to na jaki? Pytam bo na forum pola i Alfy czytałem że ktoś zmienił olej na wszelki wypadek i wypadki po wymianie zaczęły się dziać... Następna sprawa to olej silnikowy do 2.2. Jedni piszą o 5w30 inni o 5w40. Dodam że mam alfe 159 z 2.2 Jts 185km i tam jest lane 5w40.

zawikox
23-04-2020, 23:17
Gdzieś czytałem że w niemcowni kaza lać 5w40 a w Polsce 5w30 albo na odwrót. Ja leje 5w40. Jest okej

chrom
24-04-2020, 18:13
olej w automacie trzeba zmienić koniecznie, jaja się dzieją potem jak się wymieni olej na inny niż zalecany także trzeba bezwględnie zastosować olej o jakości ATF DExtron VI, olej w skrzyni ma bardzo duże znaczenie.

agentmk
24-06-2020, 14:10
Gdzieś czytałem że w niemcowni kaza lać 5w40 a w Polsce 5w30 albo na odwrót. Ja leje 5w40. Jest okej

W niemieckiej instrukcji jest 5w30 a w tej wydanej na Polskę 5w40, ja leję 5w40 -ważne -C3 ( zgodnie z normą fiat do katalizatorów trójdrożnych)