Zobacz pełną wersję : Zakup Cromy
KornelPL
23-03-2020, 15:24
Dzień dobry wszystkim,
Zapadła decyzja - miało być Bravo, będzie Croma, na pewno w benzynie. Generalnie z włoską motoryzacją przez Alfy Romeo jestem związany nieprzerwanie od 2009 r. i jakieś pojęcie mam. W przypadku Cromy chciałbym się o kilka spraw jednak zapytać i poradzić.
1) Skrzynie M32 i ich pochodne obce mi nie są a jak się ma sprawa z trwałością automatów?
2) Czy w 1.8 i 2.2 występuje dwumas ?
3) Jak wygląda sprawa z korozją
4) Z tego co wiem 2.2 ma łańcuch rozrządu - jak jest z jego trwałością i czy jest to rozwiązanie włoskie czy GM?
5) Croma i gaz jak te silniki znoszą LPG? Jaką mają regulacje luzu zaworowego? Czy 2.2 ma wtrysk bezpośredni? Gdzieś czytałem, że tak a tutaj widzę, że trafiają się auta z gazem z silnikiem 2.2
6) Czy 1.8 będzie znacznie słabszy od 2.2? Osobiście mam 2.2 JTS w mojej Alfie i jestem pod wielkim wrażeniem tego motoru
pozdrawiam, życzę szerokiej drogi i zdrowia.
Nie próbuj porównywać alfy 159 do Cromy.
Alfa ma zupełnie inne zawieszenie- trzyma się drogi jak przyklejona.
Croma to Vectra C Opla z nadwoziem "Dziudziaro"- zupełnie inaczej się prowadzi (gorzej niż Alfa). Króluje hasło-Croma królowa autostrad tj. samochód na proste dobre drogi.
KornelPL
23-03-2020, 18:57
Hej,
Bardziej mi chodzilo o pewne rozwiazania jesli chodzi o elektronike, skrzynie czy silniki - Cromem bedzie jezdzic moja dziewczyna, przyszla mama. Wiec spoko.
W benzynach nie straszne są ci skrzynie m32.
Nie wiem jak w 1.8 ale w 2.2 jest dwumasa (oczywiście w manualu bo w automacie.. sam wiesz)
Korozja- u mnie pojawily się rdzawe plamki na tylnej podłużnicy. Wyczyszczone i pomalowane. Myślę że nie ma wiekszego problemu z korozja.
Rozrząd a raczej całe silniki i 1.8 i 2.2 to opel. Kupując 2.2 musisz wliczyć w cenę zakupu wymianę rozrządu (2-3 tys) . Przy 2.2 masz tzw hydrosztosy wiec regulacja Ci odchodzi. W 1.8 już tak dobrze nie ma.
2.2 i 1.8 ma wtrysk pośredni i obydwa nadają się do gazu. Często powtarzany jest błąd że 2.2 w cromie 147 KM(z22se)ma bezpośredni wtrysk bo mylony jest z wersją 155 KM (z22yh).
Sam jeżdżę 2.2 w gazie. Wszystkie auta benzynowe jakie miałem do tej pory były takie same do 3.5 tys obrotów nic. A tu trzeba przyznać że bardzo fajnie radzi sobie w niskich obrotach. Dla mnie dużym minusem 2.2 jest 5 biegowa skrzynia. Do 120 km/h jest spoko ale potem aż się prosi o kolejny bieg ..
A sam lewarek też chodzi dość topornie.
Spalanie w mieście to około 12-13 litrów LPG plus benzyna w ilości bardzo małej bo silnik rozgrzewa się niewiarygodnie szybko i przechodzi na LPG. Na trasie to już jak kto jeździ od 8l w górę.
placuszek
24-03-2020, 10:18
Jeśli chodzi o korozję, bynajmniej taką którą widać z zewnątrz to tylna klapa w okolicy zamka oraz od środka w okolicy rantu klapy -robione w zeszłym roku lakiernik 300 PLN
Rdzewieją również take czarne nakładki na słupki boczne - widać jak się przyjrzysz.
O kosztach naprawy m32 nie piszę bo Cie nie dotyczą
Nie wiem czy w 2.2 sprzęgło i dwumasa są takie same ale w 1.9 koszt wymiany ok 3000 PLN
Z usterek to wymieniałem jeszcze maglownicę - ciekła po prawej stronie koszt ok 900 PLN z robotą.
Aaa no i pół oś prawą, bo jakieś łożysko na niej robiło hałas
Ogólnie auto samo w sobie jest spoko( dużo miejsca na wszystko i wszystkich) bagażnik daje radę, zawieszenie miękkie płyniesz po drodze i bujasz się na zakrętach więc trzeba zwolnić.
Poza tym dobre auto w dobrej cenie
Mam 2,2 benzyna z LPG , rozrząd na łańcuchu, wymieniałem uszczelkę pod deklem i przy przebiegu 206 tys ślizgi i łańcuch w stanie idealnym...
Dwumasa? chyba nie ma dwumasy a raczej na pewno to nie diesel...regulacja zaworów hydrauliczna więc przy lpg odpada regulacja , tak jak w przypadku 1,8
Spalanie na miejscu przy spokojnej jeździe 11 litrów gazu. Generalnie auto bardzo fajne i ciche w środku...Faktycznie jak ktoś goni po autostradach to przydałby się 6 bieg...
Kupując Cromę z silnikiem benzynowym kupujesz niemal 90% Opla - GM... Bo zaczynając od silnika a kończąc na zawieszeniu, hamulcach, i płycie podłogowej wszystko jest z Opla ;-) Croma nawet nie była produkowana w fabrykach fiata ;-)
Więcej więc informacji o tym aucie znajdziesz na forach Opla Vectry C/ Signum niż tu bo te silniki to stosunkowo rzadko występują w Cromie.
Nadwozie jest ocynkowane ale jak coś było naprawiane lub stało pod chmurka to po tylu latach ma prawo już korodować...
Agencie mk. 2.2 ma dwumase. To nie jest wynalazek tylko dla diesli. Fajnie, że Twój rozrząd pracuje tak "długo" poprawnie ale kupującego 2.2 na pewno trzeba o tym nieszczęsnym rozrządzie poinformować bo jest wysoko prawdopodobne, że będzie do roboty. A mamy tu dwa łańcuchy bo dochodzi balans.
Tak jak wyżej napisał liseq to jest Vectra C w innym opakowaniu. A sam silnik 2.2(z22se) to stara oplowska jednostka ładowana już do choćby Vectry B w latach 90
KornelPL
25-03-2020, 14:59
Pięknie dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Nawiązując do 2.2 i rozrządu i w ogóle silnika. U siebie mam własnie 2.2 JTS - blok i rozrzad GM, glowia i wtryski Alfy. Auto ma ok 250 tys realnego przebiegu i prócz elektrozaworów rozrządu nic nie zmieniałem. Generalnie temat łańcucha i ślizgów w 2.2 jest mi znany. Pytanie co do skrzyni - dlaczego piszecie, że mnie problem z M32 czy M20 nie dotyczy ? te skrzynie są chyba w Cromie w 1.8 i 2.2? Osobiście mam M32 3 rok, wymieniłem olej na fuchsa dając go nieco więcej, dodałem ceramizera do skrzyń (mam bardzo dobre doświadczenia z tym) i odpukać na razie też się nic nie dzieje a do tej pory zrobiłem autem 40K km.
W 2.2 masz f23 nie wiem co siedzi w 1.8.
Podobno nie sprawiają problemu
KornelPL
27-03-2020, 17:08
A jak tam sie ma sprawa z automatem w cromach? jest kilka aut ciekawych z ta skrzynia. Wiem, ze jest to dosc popularny i udany automat, ale na co zwrocic przede wszystkim uwage podczas jazdy probnej?
P.S.
Cz jest na forum ktos, kto sprawdza Wam historie aut po nr VIN ?
automat nie do końca taki udany, jego największą wadą jest to że przystosowany jest do przenoszenia momentu do 400 Nm. w 1.9 jtd masz 320 nm momentu wg danych producenta a np. moja croma na hamowni bez żadnych modyfikacji pokazała wynik 156 KM i 366 Nm. Dodatkowo wg producentów aut skrzynie z rodziny TF60/80 SC nie potrzebują wymiany oleju co jest nieprawdą. Zmiana biegów dokonywana jest przez sterownik elektrohydrauliczny który wrażliwy jest na jakość oleju. Sam sterownik ma też problemy z łuszczeniem się kanalików. do tego dochodzą problemy z zaworem ciśnienia konwertera (nie pamietam skrótu) a także niska jakość tarczek ciernych które niszczy moment obrotowy. Jeśli będziesz oglądał Crome z automatem to jakiekolwiek problemy z działaniem skrzyni biegów zwiastują duże wydatki. serwisy skrzyń automatycznych krzyczą za naprawy kwoty od 4 do 10 tys zł. co jest chore bo skrzynie są dość proste, popularne i sa do nich częsci.
KornelPL
23-04-2020, 10:22
Dzien dobry, czesc i czołem,
Auto zakupione. 2.2 z automatem z 2008 r. W najbogatszej możliwej wersji. Na razie zrobione 200km bez problemów. Pytanie teraz tylko takie: zmieniać ten olej w automacie czy nie? Jeśli tak to na jaki? Pytam bo na forum pola i Alfy czytałem że ktoś zmienił olej na wszelki wypadek i wypadki po wymianie zaczęły się dziać... Następna sprawa to olej silnikowy do 2.2. Jedni piszą o 5w30 inni o 5w40. Dodam że mam alfe 159 z 2.2 Jts 185km i tam jest lane 5w40.
Gdzieś czytałem że w niemcowni kaza lać 5w40 a w Polsce 5w30 albo na odwrót. Ja leje 5w40. Jest okej
olej w automacie trzeba zmienić koniecznie, jaja się dzieją potem jak się wymieni olej na inny niż zalecany także trzeba bezwględnie zastosować olej o jakości ATF DExtron VI, olej w skrzyni ma bardzo duże znaczenie.
Gdzieś czytałem że w niemcowni kaza lać 5w40 a w Polsce 5w30 albo na odwrót. Ja leje 5w40. Jest okej
W niemieckiej instrukcji jest 5w30 a w tej wydanej na Polskę 5w40, ja leję 5w40 -ważne -C3 ( zgodnie z normą fiat do katalizatorów trójdrożnych)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.