PDA

Zobacz pełną wersję : Sedici 1.9 czy mają DPF



darus
12-03-2020, 13:57
Witam, mam pytanie odnośnie DPF w Sedici. Powiedzcie mi które wersje silnika 1.9 mają filtr? Po czym poznać? (przed zakupem), że w samochodzie jest filtr?. Zapewne znaczenie ma czy auto jest z PL czy sprowadzane, podobno jest naklejka z parametrem który wskazuje na obecność filtra w samochodzie. Czytałem też, że nie ma żadnej kontrolki w samochodzie. Pozdrawiam

bob96
12-03-2020, 14:19
Nie wiem jak w Sedici, ale w Cromie wszystko jest zakodowane na tabliczce znamionowej którą widać po podniesieniu maski. Jeżeli w lewym dolnym rogu jest 0,5 to samochód wyposażony jest w filtr, cyfra 1 oznacza brak DPF.

krzych50
12-03-2020, 23:50
Od 2007 na pewno wszystkie mają ponieważ były już produkowane w normie EURO4. Wcześniejsze to nie wiem

darus
02-06-2020, 09:09
Wszystkie 1.9 z euro 4 mają DPF? wiem, że Stilo 1.9 Multijet rzadko kiedy miało. Ktoś coś jeszcze dopowie? Abo napisze czy ma problemy przy przebiegu ponad 200 tyś z filtrem?
Z tego co wiem po znajomych to najlepiej niestety wyciąć...

KOBRA
02-06-2020, 09:27
Kolega miał Sedici i DPF przy przebiegu około 200.000km wypalał się co 250 - 300 km. Co do wycięcia można mieć problemy przy przeglądach coraz bardziej zwracają na to uwagę .

darus
02-06-2020, 12:13
250-300 km to porażka...przy okazji każdego wypalania w gratisie ubywa pewnie z litr paliwa.Wszystko pewnie zależy od techniki jazdy i warunków. I weź kup sobie takiego diesla z zapchanym filtrem, padniętymi wtryskami i dwumasą - nic tylko się zastrzelić :wink: . Mam wrażenie, że nie ma dobrego silnika w Sedici. Benzyna nie lubi lpg, a diesel ma wszystkie kosztowne bajery.

Szook
22-06-2020, 14:09
Wtam, Mam Sedici z 2010 2.0 z DPF. Na liczniku wybiło mi 306 tyś. i wypalanie filtra włącza mi się może z 2 razy w roku, a robię około 30 tyś rocznie. Wiec wszystko zależy od stylu jazdy. Jak agresywny to i wypalanie częściej :)

krzych50
24-06-2020, 00:26
Ja miałem z DPF to samo 100 - 200 km filtr zapchany tryb awaryjny i po zabawie. Kombinowałem na wszystkie sposoby preparaty, wypalanie programowe i nic nie dawało. W końcu założyłem zaślepkę z trzema otworkami pod EGR i spokój. Zrobiłem już o zeszłego roku trochę kilometrów i nic się nie dzieje. Zresztą Fiat nie pamiętam od którego rocznika fabrycznie montował zaślepki pod EGR.