Zobacz pełną wersję : 1.3multijet Komunikat "słabe ciśnienie oleju-wyłącz silnik"
Witam niepokoi mnie komunikat "niskie ciśnienie oleju-wyłącz silnik"oraz kontrolka oleju
A dzieje się to tylko po długim staniu/po nocy przy pierwszym odpaleniu i tylko wtedy.
Jak zgaszę silnik i odpalam ponowne to wszystko jest ok-kontrolka smarowania gaśnie szybciej niż pozostałe kontrolki.przebieg fiorino 132000 km tak było po trzech godzinach postoju https://youtu.be/BiwDt8Hn29E
https://youtu.be/BiwDt8Hn29E
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Znalazłem jeszcze coś takiego.
Problem jest dość znany fiatowi, problem leży po stronie chłodniczki oleju, w niej znajdują się jakieś zaworki, które ulegają zniszczeniu i nie są szczelne. Efekt jest taki, że jeżeli samochód stoi dłużej to olej, który powinien częściowo znajdować się z tej chłodniczce, ucieka, i przy próbie uruchomienia silnika pompa oleju nie jest w stanie przetłoczyć odpowiedniej ilości oleju i dlatego po zapaleniu kontrolka nie gaśnie. Rozwiązaniem tego problemu jest wymiana całego elementu, czyli chłodzniczka oleju z wlewem i filtrem oleju.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
na filmiku po trzech godzinach postoju
Garbojad
24-02-2020, 21:25
A gdzie ty ten komunikat widzisz? Tam jest komunikat od świec żarowych
akurat to po trzech godzinach odpalony i komunikatu niema ale rano zrobie filmik jak to wyglada. tak dziś wyskoczył błąd Obwód świecy żarowej cylindra 3
Garbojad
24-02-2020, 22:11
Jaki olej stosujesz?
Liqui moly top tec 4200 5w30
Garbojad
25-02-2020, 00:38
Według mnie ten olej nie powinien być stosowany do tego silnika, nie jest zalecany do normy euro 5 chociaż piszą to na opakowaniu do tego silnika olej z normą A5/B5 podkreślam że to moja opinia , zastosowanie tego oleju który masz może dawać takie efekty . Ile zrobiłeś km od wymiany?
OBSTAWIAM CHŁODNICZKE OLEJU Problem jest dość znany fiatowi, problem leży po stronie chłodniczki oleju, w niej znajdują się jakieś zaworki, które ulegają zniszczeniu i nie sa szczelne. Efekt jest taki ze jeżeli samochód stoi dłużej to olej, który powinien częściowo znajdować się z tej chłodniczce, ucieka, i przy próbie uruchomienia silnika pompa oleju nie jest w stanie przetłoczyć odpowiedniej ilości oleju i dlatego po zapapleniu kontrolka nie gasnie. Rozwiązaniem tego problemu jest wymiana całego elementu, czyli chłodzniczka oleju z wlewem i filtrem oleju.
Garbojad
25-02-2020, 19:39
Daj znać jak uporasz się z komunikatem o niskim ciśnieniu bo ciekawy jestem rozwiązania
Daj znać jak uporasz się z komunikatem o niskim ciśnieniu bo ciekawy jestem rozwiązania
oczywiście
poranne odpalenie
https://youtu.be/ekTxo0Mpsgs
witam auto wróciło od mechanika wszystko wróciło do normy problemem była pompa oleju
SebQubo2k20
11-05-2020, 22:38
Witam, chciałbym "odświerzyć" troszkę temat związany z tym niskim cisnieniem oleju.
Problem dopadł i mnie. Po dłuższym postoju wyskakuje komunikat o niskim ciśnieniu i informuje o ponownym uruchomieniu silnika.
W moim modelu (euro 6, kod silnika 225A2000) w pompie oleju występuje elekteozawór który jest opisany PODTRZYMUJĄCY CISNIENIE OLEJU nr. OE 55245370.
Po dlugich namysłach z mechanikiem stwierdziliśmy że w "pojedynku" pompa oleju - chłodniczka, elekteozawór to właśnie ten ostatni najbardziej jest podejrzany. I tu mam pytanie - czy ktoś z Was wymieniał ten zawór? Serwis ASO do którego dzwoniłem stwierdził ze nie mieli takiego przypadku a o wymianie owego zaworu słyszą pierwszy raz.
Pozdrawiam.
Garbojad
11-05-2020, 23:32
A jak to wytpowaliscie ? Podłączenie manometr i sprawdźcie jakie jest faktyczne ciśnienie, nawet jak będzie uszkodzony zawór przy sprawnej pompie będzie 3 bary ale w tym przypadku to raczej pompa tak ja obstawiam
U mnie mechanik wytypował pompę wymieniłem jest ok
tomaszinkaso
16-06-2022, 00:14
Witam podepne sie do tematu :1.3multijet Komunikat "słabe ciśnienie oleju-wyłącz silnik" lampka oleju pali sie razem z wyskoczeniem błędu .teraz tak -wymieniony czujnik cisnienia ,pompa oleju , olej , filtr , mechanik sprawdził panewki jest ok . po rozgrzaniu silnika po ok 20 km wyskakuje ten komunikat .nic nie stuka nic nie puka silnik pracuje jak zegarek , ma siłe b.dobrze przyspiesza nie pali oleju nie wycieka nic .przebieg nie wiem jaki auto kupiłem rok temu rocznik 2008 . po kupnie wymiana olejow filtrow itp. do teraz był spokój. błąd wyskakuje przy 800 obr min.i tak jak pisałem po rozgrzaniu silnika . jak delikatnie podniose obroty lampka gasnie przebieg na liczniku 155000 na sterowniku silnika to samo ale kto wie .cisnienie po rozgrzaniu 0,5 bara po podniesieniu obrotow na 3000 ok 2 bary Kod silnika: 199 A2
Znalazłeś kolego przyczyne problemu? Ja mam kontrolkę na rozgrzanym silniku, kupilem auto miesiąc temu i przed wymianą oleju było wszystko ok a po wymianie tak świruje... Czujnik sprawdzony, pomiar zrobiony i na ciepłym silniku na wolnych obrotach minimalnie za małe ciśnienie.
Zastanawiam się też czy rodzaj oleju ma znaczenie. Poprzedni właściciel nie zostawił kartki więc ciężko powiedzieć co lał... Mechanik powiedział że zaleje 10w40 bo przelot już 280tys na blacie to nie leje 5w30.
Czy przejście na inny olej mogło dać taki efekt?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.