PDA

Zobacz pełną wersję : Słaba charakterystyka obrotów podczas przyspieszania - od wolnych do ca 2500 obr./min



michalpodroznik
17-02-2020, 11:57
Witam wszystkich Forumowiczów!

Jak w temacie posta. Pacjent to croma 1,9 jtd 150KM, przebieg ok. 270 kkm.

Auto jest bardzo słabe podczas przyspieszania - od wolnych obrotów do gdzieś ok. 2500 obr/min. Po przejściu tej "magicznej" wartości idzie jak burza. Sprawdzone już wszystko - turbina+ zawory na turbinie, EGR, przepływka, węże, zawór N-75, dawki na wtryskiwaczach. Wszystko ok, wszystko w normie.

Ktoś z Forumowiczów miał podobną przypadłość i może się podzielić doświadczeniem? Będę wdzięczny za każdą merytoryczną podpowiedź. Pozdrawiam.

lisekg
17-02-2020, 15:19
Jeżeli auto nie jedzie do 2000 obrotów to problem z EGR
Jeżeli auto nie jedzie do 2800 obrotów to sterowanie zmienna geometria turbiny

Z tego co opisujesz to wszystko było sprawdzone więc sprawdź sam.... Niech ktoś zwiększa obroty ( przygazowuje ) na biegu jałowym a ty obserwuj czy cięgło od gruszki przy turbinie się porusza. Jeżeli nie to odłacz od gruszki wężyk i zobacz czy jak pociągniesz płucami powietrze to cięgno się ruszy. Twój mode jest z metalowym kolektorem więc jeszcze jest opcja że klapy wirowe masz luźne i ucieka tobie powietrze z kolektora przez ośki ale powinieneś mieć w tedy świst powietrza i zaolejony kolektor. Sprawdzić listwę na kolektorze i to co się tam dzieje...

michalpodroznik
17-02-2020, 19:53
@lisekg

To wszystko, o czym piszesz, jest sprawdzone i działa poprawnie. Kolektor (klapy) również sprawdzone i działają poprawnie. Pozostaje tylko reset softu (sterowania) i wgranie go na nowo. Już nic innego nie przychodzi mi do głowy.

chrom
17-02-2020, 20:57
na moje oko to stoja kierownice zmiennej geometrii w turbinie.

michalpodroznik
18-02-2020, 00:34
na moje oko to stoja kierownice zmiennej geometrii w turbinie.

Też sprawdzone. Przez fachowca.

PS. DPF też sprawdzony. Działa bez zarzutu.

Pozostaje tylko reset softu sterowania.

lisekg
18-02-2020, 08:36
Też sprawdzone. Przez fachowca.

PS. DPF też sprawdzony. Działa bez zarzutu.

Pozostaje tylko reset softu sterowania.

Nie możliwe.... W mojej ocenie nie masz doładowania więc albo masz dziurę gdzieś pomiędzy turbina a głowicą ( kolektor, wąż, intercooler ) ale w takim przypadku powinno gwizdać i zaolejona powinna być ta część
lub podobnie jak koledzy piszą nie działają kierownice bo coś odpadło w turbinie lub po prostu ich juz niema - sa wypalone co tez się zdarza...

To nie jest kwestia oprogramowania. Dokładna diagnostyka...Jakie masz ciśnienie doładowania i kiedy? Jeżeli pokazuje się po tych 2800 obrotów to tak jak napisałem...

peeteer2
18-02-2020, 13:15
Ja tak miałem i po około miesiącu DPF do czyszczenia. Po czyszczeniu wszystko wróciło do normy.

No ale skoro mówisz że to nie DPF...

chrom
18-02-2020, 19:15
czyli turbo było wyjęte i rozebrane? bo nie ma innej metody sprawdzenia czy kierownice są zapieczone czy nie. oczywiscie można mierzyć cisnienie doładowania ale to nie zawsze daje wiarygodne wyniki.
fachowcy często idą na skróty i popełniają błędy. dla mnie opisane objawy są klasycznymi zapieczonych kierownic i w tym kierunku bym szedł. Wielu speców nie bardzo rozumie sposób działania zmiennej geometrii turbosprężarek.

michalpodroznik
19-02-2020, 11:45
czyli turbo było wyjęte i rozebrane?

Turbina zregenerowana po raz drugi. Pomimo ponownej regeneracji oraz poprawnego działania turbo - auto nadal chodzi jak muł w ww. zakresie obrotów.

lisekg
19-02-2020, 12:38
Turbina zregenerowana po raz drugi. Pomimo ponownej regeneracji oraz poprawnego działania turbo - auto nadal chodzi jak muł w ww. zakresie obrotów.

Może źle ustawione cięgło turbiny ( łopatek zmiennej geometrii ) po regeneracji. Stara praktyka. Aby przeżyła gwarancję ustawiają cięgło niżej co powoduje pracę łopatek w mniejszym zakresie co powoduje brak doładowania w dolnym zakresie obrotów..
Ale pytanie dlaczego 2-krotnie ją regenerowałeś? Była zapieczona? Wypalona? Lała olej? Może leczysz skutek a nie przyczynę.

michalpodroznik
20-02-2020, 09:38
Ale pytanie dlaczego 2-krotnie ją regenerowałeś? Była zapieczona? Wypalona? Lała olej? Może leczysz skutek a nie przyczynę.

Dlaczego? Okazuje się, że turbina była zregenerowana przy użyciu kiepskich (prawdopodobnie chińskich) części i działała nieprawidłowo. Teraz mechanik dał turbo do innego warsztatu, specjalizującego się w regeneracji turbin i przed montażem zregenerowanej sam to oglądał, a po montażu badał parametry pracy turbiny. Turbina działa dobrze. Przyczyna leży gdzieś indziej.

Zastanawiam się jeszcze nad sterownikiem silnika - czy niewłaściwa praca turbiny mogła coś schrzanić w sterowniku silnika?

Maxi
20-02-2020, 10:44
Michał, gdzie regenerowałeś najpierw i gdzie regenerowałeś żeby poprawić?

michalpodroznik
20-02-2020, 10:52
Michał, gdzie regenerowałeś najpierw i gdzie regenerowałeś żeby poprawić?


1) Sanko Jasło - najpierw (kiedyś cieszyli się dobrą renomą...),

2) ICar Krosno (powtórna regeneracja, załatwiona przez zaprzyjaźnionego mechanika); z ICara mam zregenerowaną turbinę w służbowym subaru legacy i śmiga już dość długo...

lisekg
20-02-2020, 11:46
Michał, gdzie regenerowałeś najpierw i gdzie regenerowałeś żeby poprawić?

Nie. Niema takiej opcji. Autoadaptacja owszem jest ale jest kasowana po odłączeniu klemy na dłużej niż 30 sekund. Nie trzeba nic programować.
Samo doładowanie - ciśnienie i temperatura jest mierzone czujnikiem zamontowanym na kolektorze. Czasem może być zarośnięte ( ma wystający czujnik temp i wewnątrz membranę ) więc można go umyć, przeczyścić. Mogę tylko poradzić całkowite zaślepienie EGR-a blaszką i upewnienie się czy to nie jest jego wina. Wyskoczy błąd ale nie należy sie nim przejmować.

Jeżeli wszystkie parametry jednak sa OK ( doładowanie, temp, przepływ powietrza ) to problem jest po stronie turbiny i jej sterowania -
Czy sprawdziłeś pracę tego cięgła turbiny na postoju? Na pewno pracuje?

michalpodroznik
20-02-2020, 15:22
Nie. Niema takiej opcji. Autoadaptacja owszem jest ale jest kasowana po odłączeniu klemy na dłużej niż 30 sekund. Nie trzeba nic programować.
Samo doładowanie - ciśnienie i temperatura jest mierzone czujnikiem zamontowanym na kolektorze. Czasem może być zarośnięte ( ma wystający czujnik temp i wewnątrz membranę ) więc można go umyć, przeczyścić. Mogę tylko poradzić całkowite zaślepienie EGR-a blaszką i upewnienie się czy to nie jest jego wina. Wyskoczy błąd ale nie należy sie nim przejmować.

Jeżeli wszystkie parametry jednak sa OK ( doładowanie, temp, przepływ powietrza ) to problem jest po stronie turbiny i jej sterowania -
Czy sprawdziłeś pracę tego cięgła turbiny na postoju? Na pewno pracuje?


To wszystko jest już zrobione i działa. A auto dalej mulaste.