PDA

Zobacz pełną wersję : Spryskiwacz w tipo HB



Pyros
07-02-2020, 23:18
Zauważyłem że e tylni dywanik w moim Tipo jest bardzo mokry i zniknął płyn do spryskiwaczy. Nie mozliwe żebym zużył caly pojemnik w ciagu dnia. Przestalem uzywac tylniego spryskiwacza ale wciaz jest mokry. czy tylnie i przednie spryskiwacze sa razem połączone?
prosze o pomoc.

Talarsw
08-02-2020, 08:13
Rozjasnij sytuacje. Tylni dywanik pasazera czy bagaznika. Plyn sam z siebie nie podniesie sie do wezykow i nie poleci do tyłu uciekajac po slupkach w dol na dywaniki. Wyjasnij o co Ci chodzi.

Pyros
08-02-2020, 08:39
Rozjasnij sytuacje. Tylni dywanik pasazera czy bagaznika. Plyn sam z siebie nie podniesie sie do wezykow i nie poleci do tyłu uciekajac po slupkach w dol na dywaniki. Wyjasnij o co Ci chodzi.

Tylni dywanik pasażera jest bardzo mokry. po zapachu wiem ze to plyn od spryskiwaczy. Odkąd to zauważyłem nie używam tylniego spryskiwacza tylko przedni, ale dywanik jest jeszcze bardziej mokry. prawdopodobnie przewód idzie pod progniem. czy uzywajac przedniego spryskiwacza mozliwe jest zeby plyn byl pompowan do obudu rurek?

Talarsw
08-02-2020, 08:43
Nie wiem po ktorej stronie idzie wężyk ale jezeli jestes pewien ze to plyn to zapewne wlasnie po tej co masz mokry dywanik. Plyn w tipo zdecydowanie pcha sie na tyl uzywajac przednich spryskiwaczy wiec jak najbardziej słuszny trop. A jak wlaczysz na tył to plyn leci z duza sila czy ledwo co?

Pyros
08-02-2020, 09:05
tylni dziala ale ze sporym opóźnieniem i bardziej plynie niz psika. czyli lepie zaprzestac uzywac spryskiwaczy dopoki nie naprawie usterki

Pawel809
08-02-2020, 14:29
To chyba nie tylko przedni przewod potrafi pęknąć[emoji846]

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

marx30
08-02-2020, 14:46
pompka jest jedna, dwukierunkowa i ma zawory zwrotne. Jak sie kręci w jedną to wali na przód jak w drugą to na tył. czasem pompująć przód coś tam minimalnie rzygnie na tył ale parę kropel. Może zawór przepuszcza

Pyros
08-02-2020, 17:59
pompka jest jedna, dwukierunkowa i ma zawory zwrotne. Jak sie kręci w jedną to wali na przód jak w drugą to na tył. czasem pompująć przód coś tam minimalnie rzygnie na tył ale parę kropel. Może zawór przepuszcza

W moim przypadku jest tego bardzo duzo. myslalem ze nie używając tylnego dam rade ale wczoraj sprawdzilem i byla kałuża. może to też zalezy od tego ile plynu jest w zbiorniczku.

krowka1978
09-02-2020, 08:46
W moim przypadku jest tego bardzo duzo. myslalem ze nie używając tylnego dam rade ale wczoraj sprawdzilem i byla kałuża. może to też zalezy od tego ile plynu jest w zbiorniczku.

Proponuję naprawić pęknięty/uszkodzony przewód.

Talarsw
09-02-2020, 10:11
No to masz rozwiazanie. Trzeba naprawic przewod bo pewnie on zawinił. Moze jest ktos na forum kto podpowie jak on biegnie aby sie do niego dostac rozbierajac jak najmniej plastikow.

rafi1605
07-11-2023, 22:32
No to masz rozwiazanie. Trzeba naprawic przewod bo pewnie on zawinił. Moze jest ktos na forum kto podpowie jak on biegnie aby sie do niego dostac rozbierajac jak najmniej plastikow.

Cześć wszystkim, odświeżam temat.
W moim Tipo HB Lounge 1.4 95 KM (2018) bardzo czuć od tygodnia płynem do spryskiwaczy. Mimo tego dysza spryskiwała tylną szybę ciągłym,podłużnym strumieniem. Okazało się,że wykładzina za fotelem kierowcy była lekko mokra od płynu, dodatkowo zapachem przeszedł cały spód gumowego dywanika. Wygląda więc na to,że prawdopodobnie jest tam jakaś złączka która przepuszcza. Gdybam,że tak jak w poprzedniku z lat 90-tych przewód do tylnego spryskiwacza idzie wzdłuż lewego progu i jest łączony? Moje pytanie czy ktoś już dobierał się do tego wężyka?
Zdemontować fotel można, tylko co dalej...Maskownica która biegnie pod progiem wewnątrz pojazdu wygląda tylko na wciskaną,ale totalnie nie wiem jak jest ona łączona ze słupkiem bocznym pomiędzy lewymi drzwiami na którym są przykręcone pasy.