Zobacz pełną wersję : Wspomaganie/ dziwny dźwięk lewe przednie drzwi
Witam, jestem tutaj nowy i również zielony w świecie motoryzacji. Kupiłem właśnie swój pierwszy samochód Fiat Punto Evo 2010rok 1.4 benzyna.
Mieszkam w Anglii wiec tutaj mechanicy sa różni. Zapewniali mnie ze wszystko z autem w porządku, wyjechałem w pół godzinna trasę(wczoraj) i pojawił się problem z wspomaganiem- ikona na desce i ciężka kierownica.. Po ponownym odpaleniu na nowo zniknęło i znów się pojawiło po jakimś czasie( auto stało jakiś czas wiec bateria mogła być padnięta I wciąż to może być przyczyna). Dzisiaj jechałem do pracy i już tego problemu nie miałem, ale za to pojawiła się ikona akumulatora plus doszedł dziwny dźwięk z lewych przednich drzwi jakby centralny chciał zamknąć ale coś blokuje.
Teraz moje pytanie czy jest w stanie ktoś coś doradzić ? Auto mogę im zwrócić, ale zapłaciłem dobra cene- silnik, skrzynia biegów na prawdę wszystko chodzi świetnie.
Czy ten problem ze wspomaganiem to może być przyczyna z akumulatorem ? Auto stało, może bateria jest już stara lub alternator? Tak samo dziś doszedł ten dźwięk z tych drzwi i ten akumulator.
Czy coś Wam to mówi ? Czy po prostu kupiłem minę, autko na prawdę fajne a jestem zielony w tym temacie. Dziękuje za zrozumienie i liczę na jakieś porady.
Pozdrawiam
Leszek_70
02-02-2020, 16:38
Witam
Pierwszą rzeczą jaką należało by sprawdzić to stan naładowania akumulatora, ponieważ w tych autach wspomaganie jest elektryczne silnik wspomagania przymocowany jest do kolumny kierowniczej w środku pod osłoną kierownicy. Następnie sam stan ładowania alternatora, czy alternator prawidłowo doładowuje akumulator.Oraz stan samego akumulatora jak długo jest już w tym aucie chodzi o lata użytku. Jak kolega pyta to wspomaganie jest elektryczne i tak akumulator ma jak najbardziej wpływ na wspomaganie kierownicy a jeżeli pojawiła się jego kontrolka na desce to świadczy to o braku ładowania akumulatora przez alternator lub jest ono słabe lub akumulator do naładowania. Co do dźwięku w drzwiach to po ruszeniu i osiągnięciu jakiejś prędkości centralny zamek zmyka wszystkie drzwi automatycznie, może ten dźwięk także oznaczać że siłownik nie ma na tyle prądu aby zamknąć drzwi z automatu moim przypuszczeniem właśnie tak jest. Gorszą sprawą może okazywać także w ten sposób usterkę samego siłownika, może być do wymiany, w co wątpię. Można także przy użyciu programu diagnostycznego i odpowiedniego kabla. w samochodzie to całkowicie wyłączyć- zablokować, wtedy centralny nie będzie ich zamykał automatycznie po osiągnięciu zadanej prędkości, lub zwiększyć prędkość po której ma zamykać drzwi z automatu. Ja osobiście wyłączył bym samozamykanie drzwi po osiągnięciu danej prędkości przez pojazd na stałe. Także proponuję koledze sprawdzić dobrze ten akumulator i ewentualnie naładować a jeżeli nie będzie trzymać już napięcia lub będzie za stary aby go użytkować to wymiana na nowy się kłania, a przy okazji warto sprawdzić stan ładowania alternatora czy alternator doładowuje dobrze akumulator.
krowka1978
02-02-2020, 22:25
Można także przy użyciu programu diagnostycznego i odpowiedniego kabla. w samochodzie to całkowicie wyłączyć- zablokować, wtedy centralny nie będzie ich zamykał automatycznie po osiągnięciu zadanej prędkości, lub zwiększyć prędkość po której ma zamykać drzwi z automatu. Ja osobiście wyłączył bym samozamykanie drzwi po osiągnięciu danej prędkości przez pojazd na stałe.
Widzę, że kolega ma wiedzę w tym temacie w sprawie GP/EVO, że aż strach. Do Autoclose jest opcja w menu, prędkość 20km/h jest stała. Kabel i OBD, ehhhh...
Dlaczegóż to byś wyłączył? Jeszcze zapewne nikt nie chciał u Ciebie otworzyć na światłach bagażnika/drzwi.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
ale za to pojawiła się ikona akumulatora plus doszedł dziwny dźwięk z lewych przednich drzwi jakby centralny chciał zamknąć ale coś blokuje.
No to już grubo, bo w moim pomimo pękniętego alternatora kontrolki braku ładowania nie uświadczyłem.
Do sprawdzenia:
1. Napięcie ładowania na klemach akumulatora pod obciążeniem, czyli światła, wentylacja, radio.
2. Sprawdzenie napięcia ładowania, + na klemie, - na silniku.
3. Jeżeli 2 będzie miała wyższą wartość od pomiaru z 1, to jest problem z kablem masowym przy belce, dokładnie przy uchu, odcinek belka skrzynia.
4. Jeżeli 1 i 2 będą miały te same wartości, to kable całe.
Na zaniżone napięcie ma wpływ stan akumulatora.
Kwestia jakie będzie napięcie, 13,8-14,5 będzie ok. Jeżeli auto ma S&S może być dziwnie.
Akumulator warto potraktować testerem.
Układ ładowania przetestować testerem na pulsowanie.
Koniecznie odczyt błędów z centralek Body, wspomagania kierownicy.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.