Zobacz pełną wersję : Koniec T-Jeta !!!
jaroslawrak
22-01-2020, 21:13
Z konfiguratora Tipo wycofywana jest oferta na Tipo z T-Jet.Np.HB i SW w Popie dostępne są już tylko z silnikami 1,4 95 KM. Jeden z forumowiczów na FB napisał już na początku grudnia,że do Turcji z fabryki w Tychach została wysłana pierwsza partia silników 1,0T 105 KM (tak 105,a nie 120 KM) i prawdopodobnie to one zastąpią T-Jeta.
W późniejszym czasie ma się pojawić też silnik 1,3T 150 KM.
To była kwestia czasu i tak długo opierał się przeciwko UE, wtrysk pośredni w 1.4tjet niestety nie podoła coraz bardziej wyśrubowanym normom. Zresztą to nie tylko w Fiacie widać takie zmiany.
No ale mieli uwalić auto więc info raczej pozytywne. Ale jak znam zycie tych 1.3 w tipo nie doczekamy. A 1.0 nawet 120 bedzie odpychał sie gorzej niz tjet. No ale przestaną wszyscy narzekać że dużo pali.
harry.wesoly
22-01-2020, 21:37
Są teraz silniki 1.4 16V 95 o mocy 95 koni / 1.4 16V 95 o mocy 95-120 koni i silnik 1.4TB 16V 120 koni. Tyle zauważyłem. Teraz to się cieszę że mam t-jeta [emoji39]
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Ten silnik 95-120 o co chodzi?
jaroslawrak
22-01-2020, 21:37
Z fabryki w Tychach,a nie Gliwicach moja pomyłka już poprawiłem.
Czy to oznacza ze hardwareowo ten 1.0 105 km rozni sie od 120 km? Tzn poza turbiną i programem? Ciekawe tez co te silniki warte, czy beda sie przegrzewac i pekac jak ecoboosty, zacierac jak puretechy itp.
jaroslawrak
22-01-2020, 21:42
Pewnie programowo może mieć 105 KM(niższa emisja), lub 120KM (taki jest już w Renegade i 500X).
Co ciekawe na stronie pisze ze auta nie mozna w obecnej chwili zamowic do produkcji tylko ze stocku. A druga rzecz ze wolnossak i tjet różnią się o 8,5 kpln a poprzednio. 6 kpln.
jaroslawrak
22-01-2020, 21:56
Kary za emisję robią swoje,bodajże 50 Euro za gram przekroczenia...T-Jet emituje 153g CO na 100km przy dopuszczalnej od 2020r. normie 95g....taką wartość mogą mieć chyba tylko hybrydy.
A tymczasem reszta świata:
gilbert3
22-01-2020, 23:10
Nie powiem, taki 1.3/150 to bym z miłą chęcią przygarnął.
Jak zobaczysz różnicę w cenie to ochota przejdzie (odnoszę to to renegade i 500x) ale to chyba tylko na początku było. A tak to do Cinka i 140 kilka za mniej niz 1.8 kpln ( bo tyle tjet z lpg kosztuje). Pozostaje krótka skrzynia.
krowka1978
23-01-2020, 08:15
Jak zobaczysz różnicę w cenie to ochota przejdzie (odnoszę to to renegade i 500x)
Że tak zapytam. Dlaczego nie napisałeś, że w cenie jest również skrzynia dwusprzęgłowa? Manual z tym silnikiem w 500X i Renku nie był, i nie jest dostępny.
wlazłem sobie w konfigurator tipo wybrałem SW, Lounge benzyna i do wyboru sa dwa silniki:
1,4 16V 95KM i 1,4 16V 95 KM
Ten drugi jest droższy i w danych szczegółowych ma parametry t-jeta :D :D :D coś im się potentegowało :D
bahamut24
23-01-2020, 14:09
A jakies oficjalne info? Bo fca twierdzi ze do czerwca bez problemu mozna tjet kupic oprocz wersji pop bo tam zlikwidowali wybor z poczatkiem 2020.
Że tak zapytam. Dlaczego nie napisałeś, że w cenie jest również skrzynia dwusprzęgłowa? Manual z tym silnikiem w 500X i Renku nie był, i nie jest dostępny.
Widać przeoczyłem. Tym bardziej wygląda na to że tipo się obejdzie smakiem z tym silnikiem. A jakby ktośnie chciał skrzyni dwusprzęgłowej? A tak, zapomniałem klient ma g do powiedzenia- chcesz jedną rzecz musisz kupić pierdyliard innych.
Prawda jest taka, że jest duże prawdopodobieństwo, że z cennika do końca roku zniknie nie tylko T-JET, ale zwykłe wolnossące 1.4. Skoro Fiat wrzuca uturbionego 3 cylindrowca 105 KM do Tipo, to będzie kompromis pomiędzy 1.4 16V, a T-jetem. To samo zrobiła Dacia i inne marki wcześniej. Nie wiem czy poza tipo jest jeszcze do kupienia europejskie auto z czterocylindrowym klasycznym sinikiem ok. 1,5 litra? Notabene ciekawe jaka będzie cena Tipo z 1.0 T, zapewne podskoczy parę tysiaków.
Prawda jest taka, że jest duże prawdopodobieństwo, że z cennika do końca roku zniknie nie tylko T-JET, ale zwykłe wolnossące 1.4. Skoro Fiat wrzuca uturbionego 3 cylindrowca 105 KM do Tipo, to będzie kompromis pomiędzy 1.4 16V, a T-jetem. To samo zrobiła Dacia i inne marki wcześniej. Nie wiem czy poza tipo jest jeszcze do kupienia europejskie auto z czterocylindrowym klasycznym sinikiem ok. 1,5 litra? Notabene ciekawe jaka będzie cena Tipo z 1.0 T, zapewne podskoczy parę tysiaków.
co poradzisz.... bruksela wymysliła najnowsze normy, a ze lud eurosojuza nie protestuje to znaczy ze chce aby tak było.
luckyboy
12-02-2020, 03:03
Lud czeka na nową premierę Samsunga Galaxy, silniki ma w nosie [emoji1787]
No i jest T-jet:
http://cenniki.fiat.pl/fiat/download/fiat/cennik/tipo/cennik-2020/TIPOHB_cennik_RP2020_06.01.20.pdf
PabloAimar
13-02-2020, 10:59
No i jest T-jet:
http://cenniki.fiat.pl/fiat/download/fiat/cennik/tipo/cennik-2020/TIPOHB_cennik_RP2020_06.01.20.pdf
Jeszcze jest, ale pewnie do końca roku zniknie niestety ;(
jaroslawrak
13-02-2020, 11:19
Ceny kosmiczne....Lounge bez dodatków za 75,5 kpln??? Przecie sprzedaż spadnie,pewnie włiczyli już w cenę karę za emisję.....
gilbert3
13-02-2020, 11:28
Ceny kosmiczne....Lounge bez dodatków za 75,5 kpln??? Przecie sprzedaż spadnie,pewnie włiczyli już w cenę karę za emisję.....Od 2017.IX podrożał wyjściowo o 6.5 tysiąca brutto, takiej inflacji bliskiej 10% to raczej nie ma.
Krzycholu
13-02-2020, 12:03
Nowe auta drożeją więc import używanych wzrasta.
W styczniu 2020 sprowadzono prawie 82 tyś używanych aut z zachodu. To 10 % więcej niż w styczniu 2019.
Średnia wieku sprowadzonego auta to 11 lat i 7 miesięcy...
Powoli stajemy się szrotem zachodu...
Nowe auta drożeją więc import używanych wzrasta.
W styczniu 2020 sprowadzono prawie 82 tyś używanych aut z zachodu. To 10 % więcej niż w styczniu 2019.
Średnia wieku sprowadzonego auta to 11 lat i 7 miesięcy...
Powoli stajemy się szrotem zachodu...
Panie za ~60kpln masz Pan piękną "Audiczkę A4" 6-7 letnią, i ten "prestiżżż" w cenie a nie jakiegoś Fiata. Każdy ma inne dylematy i gust. Jeden woli nowego Fiata, drugi kilkuletni "prestiżżz" niewiadomego pochodzenia.
Sławek89
13-02-2020, 19:16
Od 2017.IX podrożał wyjściowo o 6.5 tysiąca brutto, takiej inflacji bliskiej 10% to raczej nie ma.
I to jest najśmieszniejsze. Zdrożało o 10%, a my w ciągu tych 3 lat obniżyliśmy koszt wyprodukowania kolumny kierowniczej o prawie 15%.
Nadal brak cennika na rok 2020 dla sedana.
kartonik
15-02-2020, 17:31
Patrząc na recenzje Fiata 500X Sport z 1.3 FireFly 150 KM, gdzie spalanie oscyluje 9,5-10,5, to Fiat dalej nie umie zrobić nowoczesnego silnika, który spalaniem dorównałby konkurencji.
Albo jako jedyni podają rzeczywiste spalanie [emoji1787]
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
kartonik
15-02-2020, 21:20
Chyba odwrotnie :tongue, w Tipo z komputera średnie spalanie 7,3 a rzeczywiste 8,1
To spalanie 500x podają ameby które nie rozróżniają ustawienia komputera pokladowego l/100km od km/l
To spalanie 500x podają ameby które nie rozróżniają ustawienia komputera pokladowego l/100km od km/lAle 10km/l = 10l/100km więc i tak sporo ;)
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
kartonik
16-02-2020, 11:31
Przecież przyznał się do pomyłki i dodatkowo podał spalanie km/l, gdzie mu wychodziło 9,5-10,5
Od 2017.IX podrożał wyjściowo o 6.5 tysiąca brutto, takiej inflacji bliskiej 10% to raczej nie ma.
no to wygląda na karną opłate 95 ojro za gram CO2 ponad norme 95 gramów na kilometr
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
I to jest najśmieszniejsze. Zdrożało o 10%, a my w ciągu tych 3 lat obniżyliśmy koszt wyprodukowania kolumny kierowniczej o prawie 15%.
co poradzisz jak eurosojuz wprowadzil karne oplaty za emisje CO2, aby ceny elktrycznych wynalazków sie zbytnio nei roznily od pojadów spalinowych
No ciekawe co władze koncernu Stellantis postanowią w sprawie tipo ;-)
No ciekawe co władze koncernu Stellantis postanowią w sprawie tipo ;-)
zrobiły hubryde inaczej nie mogli by tego sprzeadwac na terytorium eurosojuza
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.