Zobacz pełną wersję : Fiat tipo 2016- Wymiana lamp na xenon
Witam, jestem szczęśliwy posiadaczem fiata tipo z 2016 roku w wersji sedan. Fabrycznie mam zamontowane standardowe reflektory halogenowe. Dużo czasu spędzam na drogach i zaczyna mnie irytować słaba ilość światła na drodze. Chciałbym reflektory wymienić na te wersji z xenon. Zauważyłem że wtyczki lamp różnią się od siebie więc temat na pewno nie jest P&P. Czy ktoś posiada opis pinów lampy, który za co odpowiada ? albo jest w stanie trochę przybliżyć temat. Główną zagwozdkę mam z przetwornicami do ledów, są one połączone z body komputer na zasadzie magistrali ? czy są sterowane napięciowo?
Prosiłbym o nie wypisywanie komentarzy nie wnoszących nic do sprawy.
Dziękuję i liczę na waszą pomoc.
Witam,
to mój pierwszy post tutaj, po wielu latach przerwy. Nastapiła zmiana auta na Tipo i pojawiła się od razu idea zmiany lamp na xenonowe. Mam wersję Lounge a więc ze światłami DRL. Teoretycznie instalacja jest taka sama ( z wyjątkiem braku przewodu masowego w prawej wtyczce do lampy - przewód został poprowadzony). Przy Próbie podłączenia lamp wszystko świeci z wyjątkiem prawego światła mijania - na chwilę się zapala i gaśnie. Przesłona pracuje, swiatła drogowe, dzienne , kierunkowskazy awaryjne działają - z wyjątkiem światłą mijania i drogowego xenonu. Czy montaż lamp xenonowych wiąze się z jakąś adaptacją w body , osiowaniem proxy tudzież włączeniem dodatkowej funkcji za pomocą komputera zewnętrznego?
Z góry dzięki za wszelkie sugestie i pozdrawiam.
Podmien palniki z przetwornicami z lewej na prawą. Moze dupniete jedno albo drugie
krowka1978
05-09-2020, 22:45
W body muszą być wbite biksenony. Nie sądzę żeby było w tym temacie inaczej niż w 500X. Body musi mieć ich obsługę.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Podmien palniki z przetwornicami z lewej na prawą.
D5S nie mają oddzielnych przetwornic.
Palniki sprawdzane, oba są sprawne, także ten temat wykluczam...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
W body muszą być wbite biksenony. Nie sądzę żeby było w tym temacie inaczej niż w 500X. Body musi mieć ich obsługę.
Tak tez myslałem... A jest ryzyko ze body nie ma opcji xenonów? Jesl nie ma to pozamiatane? A jesli ma to wystarczy je aktywować?
krowka1978
05-09-2020, 23:49
Jesl nie ma to pozamiatane? A jesli ma to wystarczy je aktywować?
Jeżeli jest obsługa, to wystarczy tylko aktywować.
D5S nie mają oddzielnych przetwornic.
Dlatego napisałem palniki z przetwornicami ;-).
Body dla soczewek i odblysnikow jest inne wiec ryzyke ze dla xenonow tez. Ale nie rozumiem co mialoby robic wylaczajac jedno swiatlo. Wyrzuca jakies bledy wgl?
Nie, nic nie wyrzuca na liczniku, Komputera nie podłączałem bo nie miałem takiej możliwości. Xenon na chwilę się zapala i gaśnie, jakby napięcie spadało. Palniki zamieniałem miejscami i jest to samo. Prawą lampę ( bo problem dotyczy prawej lampy), podłączyłem równiez do innego samochodu z fabrycznymi xenonami i lampa działa, więc uszkodzenie elektroniki w lampie również nalezy wykluczyć.
Moze jest tak ze xenon przy zaplonie pobiera duzy prad i "hakogenowe" body to interpretuje jako zwarcie i odcina obwod. Moze akurat tylko prawy bo tam nie ma symetrii (pisze na przykladzie czulosci wykrywania braku pozycyjnych). Halogeny tak nie mają i to moze byc roznica. W ostatecznosci na pewno idzie to obejsc hardwareowo.
Hardware'owo - masz na myśli dorobienie instalacji? Czyli sugerujesz, że to nie jest kwestia aktywacji funkcji xenonów w body?
Hardware'owo - masz na myśli dorobienie instalacji? Czyli sugerujesz, że to nie jest kwestia aktywacji funkcji xenonów w body?
tak ale to ostateczność. Np sygnal swiatel mijania z body wyorzystac jako sterowanie przekaznika podajace napiecie z aku.Albo jakis soft start.W ciagu dnia zobacze w alfaobd czy jest wgl opcja aktywacji ksenonow. Btw W starszych autach z lampami xenonowymi mozna bylo sie laczyc jak z kazdym innym modulem - byly na liscie centralek. Tu jakos nie kojarze zeby bylo ale pewnie dlatego ze nie ma poziomowania itp. A czy jest w ustawieniach to sie zobaczy.
No więc w alfa OBD w ustawieniach body: car configuration change jest pozycja Xenon headlight (disable/enable).
BTW wygląda na to że lampy soczewkowe w tipo (wszystkie) mają homologację na xenon :-). Odblysnikowe juz nie.
Dzięki, to dobra wiadomość:) Znaczy, że jest szansa iż xenony zadziałają. Prawdopodobnie we wtorek będę wiedział wszystko. Dam znać.
A z innej mańki: gdzieś w opisach przetwornic znalazłem taki opis że gdy w aucie po podłączeniu zwykłych przetwornic nie świeci jedna lampa to trzeba wziąć taką z "canbus". Czyli wniosek taki że przyczyną przy zwykłym body może też być niedociążenie obwodu.
Najprościej byłoby sprawdzić jaki błąd pokaże body: czy zwarcie do masy/przeciążenie czy otwarty obwód/za mała rezystancja.
25 W to sporo mniej niż nominalnie 55W. Jak ja sprawdzałemco się stanie po odłączeniu żarówki mijania to błąd się pojawiał tylko w oprogramowaniu i zapalało się pozycyjne (bo domyślnie w lampach z odbłyśnikami) się nie świecą. Ale czy odcina zasilanie wtedy to nie sprawdziłem. Ale to będzie któryś z tych przypadków. Pytanie czy zmieniając ustawienia na xenon zmieniają się te parametry pomiaru bo przy np. przestawieniu tylnych świateł na LED próg wykrywania był taki sam i nic to nie dało.
Więc w ostateczości trzeba będzie dociążyć albo odciążyć obwód.
czy zwarcie do masy/przeciążenie czy otwarty obwód/za mała rezystancja.
25 W to sporo mniej niż nominalnie 55W. Jak ja sprawdzałemco się stanie po odłączeniu żarówki mijania to błąd się pojawiał tylko w oprogramowaniu i zapalało się pozycyjne (bo domyślnie w lampach z odbłyśnikami) się nie świecą. Ale czy odcina zasilanie wtedy to nie sprawdziłem. Ale to będzie któryś z tych przypadków
Dzisiaj była kolejna próba podłączenia...no i jest błąd przeciążenia obwodu...
Dzisiaj była kolejna próba podłączenia...no i jest błąd przeciążenia obwodu...
Dziwne że 25 watowy xenon ma taki duży prąd rozruchowy. No to podłaczyć to przez przekaźnik do jakiegoś sensownego obwodu (bo bezpośrednio do plusa nie polecam a jeśli juz to po takich dupnych bezpiecznikach na wejściu-powinny takie być gdzieś) ale też z jakimś bezpiecznikiem. Pytanie wtedy czy nie wyrzuci że obwód niedociązony i też nie obetnie zasilania.
Albo po włączeniu na manetce najpierw włączyć jeden później drugi.Tak by było prościej bo by tylko ne ten obwód który jest dać jakiś opóźniacz.
krowka1978
10-09-2020, 08:42
Pytanie czy zmieniając ustawienia na xenon zmieniają się te parametry pomiaru bo przy np. przestawieniu tylnych świateł na LED próg wykrywania był taki sam i nic to nie dało.
W 500X i Renku, z tego co zmieniający lampy ludzie pisali, gdy nie były w Body ustawione ksenony, to lampy mrugały.
Ogólnie to wygląda na to że te palniki to fast starty i przy starcie dojebują za bardzo. Zwykłe przetwornice 35 w na starcie mają 6A czyli ok 70 W a te pewnie więcej
wolniacz
06-10-2020, 09:49
Witam,
Zaciekawił mnie ten wątek.
Wy te mody robicie na dedykowanych zestawach H7, czy to kwestia kupienia przetwornic i żarników D1S i ewentualnie jakiegoś adaptera? (oczywiście mowa o reflektorach soczewkowych).
Sporo takich zestawów z przetwornicami AC, czyli tak jak tu się gdzieś przewinęło "Fast Starty", pobór przy rozruchu 6A.
D2s i adapter hand made ;-). Problem z zestawami h7 jest taki że homologowanego nie znajdziesz a poza tym nie wiem jak to możliwe ale wszystkie te palniki są do dupy. Są na odwrót na podstawce niż powinny być i ten patyk co sazila elektrode palnika jest w tipo u góry i rzuca cień. W zarówkce h7 jest na dole
wolniacz
08-10-2020, 15:02
Znalazłem w garażu jakieś stare D2S-y i przetwornice, po podłączeniu na sucho na postoju świecą elegancko, natomiast po odpaleniu mrugają.
Rozumiem, że teraz w kompie trzeba włączyć xenon?
a to widzisz po odpaleniu nie próbowałem
wolniacz
08-10-2020, 19:04
Muszę poszukać ELM-a i sprawdzę czy się da coś zmienić, póki co wróciłem do zwykłych H7 :-)
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
wolniacz
22-10-2020, 19:34
Podłączyłem się ELM-em i wychodzi na to że prócz przestawienia w body,trzeba zrobić osiowanie proxy. Czy robił już to ktoś dla świateł?
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Podłączyłem się ELM-em i wychodzi na to że prócz przestawienia w body,trzeba zrobić osiowanie proxy. Czy robił już to ktoś dla świateł?
Generalnie, jest to normalne, że po każdej zmianie konfiguracji samochodu w body compie trzeba robić osiowanie.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.