PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat tipo 2016- Wymiana lamp na xenon



4lifee
20-01-2020, 19:50
Witam, jestem szczęśliwy posiadaczem fiata tipo z 2016 roku w wersji sedan. Fabrycznie mam zamontowane standardowe reflektory halogenowe. Dużo czasu spędzam na drogach i zaczyna mnie irytować słaba ilość światła na drodze. Chciałbym reflektory wymienić na te wersji z xenon. Zauważyłem że wtyczki lamp różnią się od siebie więc temat na pewno nie jest P&P. Czy ktoś posiada opis pinów lampy, który za co odpowiada ? albo jest w stanie trochę przybliżyć temat. Główną zagwozdkę mam z przetwornicami do ledów, są one połączone z body komputer na zasadzie magistrali ? czy są sterowane napięciowo?

Prosiłbym o nie wypisywanie komentarzy nie wnoszących nic do sprawy.


Dziękuję i liczę na waszą pomoc.

Matizz2
05-09-2020, 20:46
Witam,

to mój pierwszy post tutaj, po wielu latach przerwy. Nastapiła zmiana auta na Tipo i pojawiła się od razu idea zmiany lamp na xenonowe. Mam wersję Lounge a więc ze światłami DRL. Teoretycznie instalacja jest taka sama ( z wyjątkiem braku przewodu masowego w prawej wtyczce do lampy - przewód został poprowadzony). Przy Próbie podłączenia lamp wszystko świeci z wyjątkiem prawego światła mijania - na chwilę się zapala i gaśnie. Przesłona pracuje, swiatła drogowe, dzienne , kierunkowskazy awaryjne działają - z wyjątkiem światłą mijania i drogowego xenonu. Czy montaż lamp xenonowych wiąze się z jakąś adaptacją w body , osiowaniem proxy tudzież włączeniem dodatkowej funkcji za pomocą komputera zewnętrznego?

Z góry dzięki za wszelkie sugestie i pozdrawiam.

marx30
05-09-2020, 21:20
Podmien palniki z przetwornicami z lewej na prawą. Moze dupniete jedno albo drugie

krowka1978
05-09-2020, 22:45
W body muszą być wbite biksenony. Nie sądzę żeby było w tym temacie inaczej niż w 500X. Body musi mieć ich obsługę.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Podmien palniki z przetwornicami z lewej na prawą.
D5S nie mają oddzielnych przetwornic.

Matizz2
05-09-2020, 22:54
Palniki sprawdzane, oba są sprawne, także ten temat wykluczam...

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


W body muszą być wbite biksenony. Nie sądzę żeby było w tym temacie inaczej niż w 500X. Body musi mieć ich obsługę.

Tak tez myslałem... A jest ryzyko ze body nie ma opcji xenonów? Jesl nie ma to pozamiatane? A jesli ma to wystarczy je aktywować?

krowka1978
05-09-2020, 23:49
Jesl nie ma to pozamiatane? A jesli ma to wystarczy je aktywować?
Jeżeli jest obsługa, to wystarczy tylko aktywować.

marx30
06-09-2020, 00:22
D5S nie mają oddzielnych przetwornic.
Dlatego napisałem palniki z przetwornicami ;-).
Body dla soczewek i odblysnikow jest inne wiec ryzyke ze dla xenonow tez. Ale nie rozumiem co mialoby robic wylaczajac jedno swiatlo. Wyrzuca jakies bledy wgl?

Matizz2
06-09-2020, 00:28
Nie, nic nie wyrzuca na liczniku, Komputera nie podłączałem bo nie miałem takiej możliwości. Xenon na chwilę się zapala i gaśnie, jakby napięcie spadało. Palniki zamieniałem miejscami i jest to samo. Prawą lampę ( bo problem dotyczy prawej lampy), podłączyłem równiez do innego samochodu z fabrycznymi xenonami i lampa działa, więc uszkodzenie elektroniki w lampie również nalezy wykluczyć.

marx30
06-09-2020, 01:05
Moze jest tak ze xenon przy zaplonie pobiera duzy prad i "hakogenowe" body to interpretuje jako zwarcie i odcina obwod. Moze akurat tylko prawy bo tam nie ma symetrii (pisze na przykladzie czulosci wykrywania braku pozycyjnych). Halogeny tak nie mają i to moze byc roznica. W ostatecznosci na pewno idzie to obejsc hardwareowo.

Matizz2
06-09-2020, 01:36
Hardware'owo - masz na myśli dorobienie instalacji? Czyli sugerujesz, że to nie jest kwestia aktywacji funkcji xenonów w body?

marx30
06-09-2020, 05:05
Hardware'owo - masz na myśli dorobienie instalacji? Czyli sugerujesz, że to nie jest kwestia aktywacji funkcji xenonów w body?
tak ale to ostateczność. Np sygnal swiatel mijania z body wyorzystac jako sterowanie przekaznika podajace napiecie z aku.Albo jakis soft start.W ciagu dnia zobacze w alfaobd czy jest wgl opcja aktywacji ksenonow. Btw W starszych autach z lampami xenonowymi mozna bylo sie laczyc jak z kazdym innym modulem - byly na liscie centralek. Tu jakos nie kojarze zeby bylo ale pewnie dlatego ze nie ma poziomowania itp. A czy jest w ustawieniach to sie zobaczy.

marx30
06-09-2020, 12:21
No więc w alfa OBD w ustawieniach body: car configuration change jest pozycja Xenon headlight (disable/enable).
BTW wygląda na to że lampy soczewkowe w tipo (wszystkie) mają homologację na xenon :-). Odblysnikowe juz nie.

Matizz2
06-09-2020, 22:43
Dzięki, to dobra wiadomość:) Znaczy, że jest szansa iż xenony zadziałają. Prawdopodobnie we wtorek będę wiedział wszystko. Dam znać.

marx30
06-09-2020, 22:53
A z innej mańki: gdzieś w opisach przetwornic znalazłem taki opis że gdy w aucie po podłączeniu zwykłych przetwornic nie świeci jedna lampa to trzeba wziąć taką z "canbus". Czyli wniosek taki że przyczyną przy zwykłym body może też być niedociążenie obwodu.
Najprościej byłoby sprawdzić jaki błąd pokaże body: czy zwarcie do masy/przeciążenie czy otwarty obwód/za mała rezystancja.
25 W to sporo mniej niż nominalnie 55W. Jak ja sprawdzałemco się stanie po odłączeniu żarówki mijania to błąd się pojawiał tylko w oprogramowaniu i zapalało się pozycyjne (bo domyślnie w lampach z odbłyśnikami) się nie świecą. Ale czy odcina zasilanie wtedy to nie sprawdziłem. Ale to będzie któryś z tych przypadków. Pytanie czy zmieniając ustawienia na xenon zmieniają się te parametry pomiaru bo przy np. przestawieniu tylnych świateł na LED próg wykrywania był taki sam i nic to nie dało.
Więc w ostateczości trzeba będzie dociążyć albo odciążyć obwód.

Matizz2
08-09-2020, 16:24
czy zwarcie do masy/przeciążenie czy otwarty obwód/za mała rezystancja.
25 W to sporo mniej niż nominalnie 55W. Jak ja sprawdzałemco się stanie po odłączeniu żarówki mijania to błąd się pojawiał tylko w oprogramowaniu i zapalało się pozycyjne (bo domyślnie w lampach z odbłyśnikami) się nie świecą. Ale czy odcina zasilanie wtedy to nie sprawdziłem. Ale to będzie któryś z tych przypadków

Dzisiaj była kolejna próba podłączenia...no i jest błąd przeciążenia obwodu...

marx30
08-09-2020, 18:37
Dzisiaj była kolejna próba podłączenia...no i jest błąd przeciążenia obwodu...
Dziwne że 25 watowy xenon ma taki duży prąd rozruchowy. No to podłaczyć to przez przekaźnik do jakiegoś sensownego obwodu (bo bezpośrednio do plusa nie polecam a jeśli juz to po takich dupnych bezpiecznikach na wejściu-powinny takie być gdzieś) ale też z jakimś bezpiecznikiem. Pytanie wtedy czy nie wyrzuci że obwód niedociązony i też nie obetnie zasilania.
Albo po włączeniu na manetce najpierw włączyć jeden później drugi.Tak by było prościej bo by tylko ne ten obwód który jest dać jakiś opóźniacz.

krowka1978
10-09-2020, 08:42
Pytanie czy zmieniając ustawienia na xenon zmieniają się te parametry pomiaru bo przy np. przestawieniu tylnych świateł na LED próg wykrywania był taki sam i nic to nie dało.
W 500X i Renku, z tego co zmieniający lampy ludzie pisali, gdy nie były w Body ustawione ksenony, to lampy mrugały.

marx30
19-09-2020, 17:43
Ogólnie to wygląda na to że te palniki to fast starty i przy starcie dojebują za bardzo. Zwykłe przetwornice 35 w na starcie mają 6A czyli ok 70 W a te pewnie więcej

wolniacz
06-10-2020, 09:49
Witam,

Zaciekawił mnie ten wątek.
Wy te mody robicie na dedykowanych zestawach H7, czy to kwestia kupienia przetwornic i żarników D1S i ewentualnie jakiegoś adaptera? (oczywiście mowa o reflektorach soczewkowych).
Sporo takich zestawów z przetwornicami AC, czyli tak jak tu się gdzieś przewinęło "Fast Starty", pobór przy rozruchu 6A.

marx30
06-10-2020, 19:57
D2s i adapter hand made ;-). Problem z zestawami h7 jest taki że homologowanego nie znajdziesz a poza tym nie wiem jak to możliwe ale wszystkie te palniki są do dupy. Są na odwrót na podstawce niż powinny być i ten patyk co sazila elektrode palnika jest w tipo u góry i rzuca cień. W zarówkce h7 jest na dole

wolniacz
08-10-2020, 15:02
Znalazłem w garażu jakieś stare D2S-y i przetwornice, po podłączeniu na sucho na postoju świecą elegancko, natomiast po odpaleniu mrugają.
Rozumiem, że teraz w kompie trzeba włączyć xenon?

marx30
08-10-2020, 16:57
a to widzisz po odpaleniu nie próbowałem

wolniacz
08-10-2020, 19:04
Muszę poszukać ELM-a i sprawdzę czy się da coś zmienić, póki co wróciłem do zwykłych H7 :-)

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

wolniacz
22-10-2020, 19:34
Podłączyłem się ELM-em i wychodzi na to że prócz przestawienia w body,trzeba zrobić osiowanie proxy. Czy robił już to ktoś dla świateł?

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

kjk
22-10-2020, 23:21
Podłączyłem się ELM-em i wychodzi na to że prócz przestawienia w body,trzeba zrobić osiowanie proxy. Czy robił już to ktoś dla świateł?
Generalnie, jest to normalne, że po każdej zmianie konfiguracji samochodu w body compie trzeba robić osiowanie.