Zobacz pełną wersję : Croma 1.9 2007 nowy dpf
Waldi007
13-01-2020, 21:12
Witam wszystkich niedawno kupiłem dla żony crome w automacie po wymianie dpf, podłączyłem do kompa żeby sprawdzić stan dpfu i ukazały mi się dziwne parametry czy ktoś mógłby spojrzeć i podpowiedzieć co jest grane? 37316
status not clogged
particulate filter clogging 1000,00%
z góry dziękuje za odpowiedź
desmo999
13-01-2020, 23:39
Hmm może tam było wyciecie dpf a nie wymiana??
Waldi007
13-01-2020, 23:52
wycięty był ale teraz jest nowy, tylko pytanie czy programowo też przywrócili
desmo999
14-01-2020, 01:22
No to chyba cos jest nie teges z softem. W sumie to lipa bo chwili moment i sie dpf zawali bo chyba się nie dopala??Dlugo go masz??
Waldi007
14-01-2020, 02:18
trzy tygodnie, ale mało jeżdżone jakieś 300 km, próbuje doprowadzić go do użytku. Musze podjechać i sprawdzić ten soft
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ale kto robi taki wałek żeby montować nowy dpf bez zmiany oprogramowania przecież wiadomo że się za chwilę rozleci, robiony typowo pod sprzedaż bo z tą dziurą zaspawaną w dpf nie by nie kupił. Po prostu szkoda słów
Po wymianie DPFa trzeba w MES zaznaczyć opcję, że się go wymieniło. Zrobiłeś tak?
Waldi007
14-01-2020, 13:28
To robił poprzedni właściciel, więc jeżeli nie przywrócił Softu z obsługą dpf to pewnie nie ma co zaznaczać, ale mogę sprawdzić jeżeli podpowiesz gdzie tego szukać
Zapewne filtr był usunięty z map sterownika więc z jednej strony trzeba by sprawdzić czy czujnik zapełnienia/zapchania jest i czy jest podłączony wężykami do DPF-a i do sterownika a z drugiej strony zmienić oprogramowanie w sterowniku na takie z DPF i automatem :-) Masz wyraźnie zapisane, że ostatnia regeneracja odbyła się 89 tyś km temu więc od wielu lat to auto ma zmienione oprogramowanie i wycięty DPF... Fachowcy którzy usuwają DPF-y w Fiatach poradzą sobie ty nie.... :cool:
Waldi007
14-01-2020, 14:07
A ten czujnik to ten plastikowy z dwiema rurami( różnicy ciśnień)?
Sprawdź czy zmienia się ciśnienie w opcji differental preasure sensor. Powinno się zmieniać wraz z dodaniem gazu w zakresie tak 2 - 10 mBar. Opcję wymiany DPF masz zakładce regulacje - patrz zdjęcie 37318
A ten czujnik to ten plastikowy z dwiema rurami( różnicy ciśnień)?
tak
Waldi007
14-01-2020, 19:05
Byłem u elektryka stwierdził ze dpf jest usunięty programowo, o dziwo czujnik ciśnienia działa i pokazuje duże wartości 300 czegoś. Można przywrócić Soft nie ma problemu ale czy będzie działało dobrze? Niewiadomo co jeszcze jest nagrzebane. Chciałem żeby wszystko było legalnie, A tu takie cuda, teraz możliwie że po przywróceniu oryg. Softu mogę sobie narobić następnych problemów
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dodam tylko że ten nowy dpf ( o ile to prawdziwy dpf) już jest zapchany
desmo999
14-01-2020, 19:56
Pewno 300mBar . No to ktos odwalił popeline. Dpf ogólnie nie sprawia problemu w cromie.
polsport
14-01-2020, 20:39
Pewno 300mBar . No to ktos odwalił popeline. Dpf ogólnie nie sprawia problemu w cromie.
Jeśli auto jeździ tylko po mieście a nie w trasie to dpf sprawia duże problemy i rozrzedzony olej w silniku możesz zlewać litrami - uwierz mi.
desmo999
14-01-2020, 20:50
Nie no wierzę . Cromą zrobiłem ponad 100tys sporo po mieście i nie wiem ze mam DPF.Auto ogólnie jest cisniete i raczej nie jezdzi ECo drivingiem. Takze DPF Cromy jako tako nie sprawia problemow przynajmiej moja. Auto ma obecnie ok 230tys mowa o 120Km
Pewno 300mBar . No to ktos odwalił popeline. Dpf ogólnie nie sprawia problemu w cromie.
No niestety brak softu do wypalania powoduje, że filtr będzie się zatykał aż się zatka uniemożliwiając dalszą jazdę albo coś wywali ( jakąś rurę, turbinę itp.. ). Tak więc to tylko kwestia czasu. Dobrz że czujnik róznicy ciśnień jest i działa ale musisz jak najszybciej podzwonić po ludziach od "tuningu" i zrobić wypalanie DPF-u.
Proces ponownego montażu DPF jest jak najbardziej możliwy ale to trzeba zrobić u "ludzi" którzy je demontują i maja soft do twojego auta lub wiedza co w mapach zmienić... Sam tego nie zrobisz.
Po pierwsze - trzeba sprawdzić czy DPF jest na swoim miejscu. Obstawiam, że nie bo inaczej już dawno by się zapchał i byłyby problemy. Czujnik jest wypięty programowo bo inaczej silnik wchodziłby w tryb awaryjny przy takiej różnicy ciśnień.
Jeżeli chcesz założyć DPF to trzeba go kupić, dać do czyszczenia i założyć. Będzie się wtedy sprawował.
Po pierwsze - trzeba sprawdzić czy DPF jest na swoim miejscu. Obstawiam, że nie bo inaczej już dawno by się zapchał i byłyby problemy. Czujnik jest wypięty programowo bo inaczej silnik wchodziłby w tryb awaryjny przy takiej różnicy ciśnień.
Jeżeli chcesz założyć DPF to trzeba go kupić, dać do czyszczenia i założyć. Będzie się wtedy sprawował.
Przeczytaj początek postu bo wyskoczyłeś jak Filip z konopi ;-)
Zrobiłem już 16 tys Cromą po mieście - do pracy mam 5,5 km w jedną stronę i 0 problemów z DPF, olej wymieniam co 10 tys. z dolewką 0,2 ltr po około 8 tys. To jest Fiat a nie Volkswagen czy grupa PSA :-)
Waldi007
15-01-2020, 14:32
Jednak czegoś tutaj nie rozumiem, czujniki działają pokazują wysokie wartości, A nie ma żadnych błędów, może Soft nie zamienony tylko zablokowanie pewne funkcje? Pokazuje stan filtra nie zapchany A w następnym parametrze 1000% zapchania
desmo999
15-01-2020, 16:43
Moze byc jakas tabela błędów powycinana. Czy tak czy siak z poziomu FES-a tego nie zrobisz. Jedz do kogos co wycina pdfy i tyle jak juz pisali
Waldi007
15-01-2020, 16:51
Już wywiad zrobiłem
U tych co wycinają 1000zł plus niespodzianki
Zwykły elektryk 500 plus niespodzianki
polsport
15-01-2020, 21:00
W sam raz temat do dyskusji o dpf
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/nowe-diesle-z-filtrami-moga-tysiackrotnie-przekraczac-normy-emisji-spalin/t05mr0n
Moze byc jakas tabela błędów powycinana. Czy tak czy siak z poziomu FES-a tego nie zrobisz. Jedz do kogos co wycina pdfy i tyle jak juz pisali
dokładnie a Tfórca który dokonał tego dzieła powinien dostać mocno w pusty łeb
Panowie, z tego co słyszałem w Cromach do liftu praktycznie żaden stan nie wywoływał tzw. żółtego trójkąta. Wyciągałem do płukania DPF, miałem odpięte czujniki (odpalałem silnik)- zero błędu po podpięciu pod komputer. Co potwierdza uzyskane z informacje z poważnej instytucji iż producenci na początku bardzo po macoszemu to potraktowali. W Cromach dopiero po lifcie pewne niewłaściwe stany kończą się zapisaniem błędu,dla odmiany w Oplach z tym silnikiem ( z tego okresu) jest nawet informacja na desce o wypalaniu.
Waldi007
19-01-2020, 00:13
To właściwie skąd wiedziałaś że jest zapchany? Ja gdybym nie podpioł pod kompa pewnie jeździł bym aż by coś wypiepszyło, bo silnik chodzi normalnie, a ciśnienie na 2000 obr. ma 350mb
To właściwie skąd wiedziałaś że jest zapchany?
Po różnicy ciśnień w czasie jazdy.
Z tego co słyszałem to producenci przyjmują iż układy oczyszczania podwyższają przeciwciśnienie na wydechu o 200 mbar.
Nie tak do końca. U mnie auto wchodziło w tryb awaryjny po zapchaniu filtra popiołami - samochód nie był w stanie go wypalić a ciśnienie różnicowe wynosiło ponad 200mBar. Max - 1500 obrotów i błędy w sterowniku.
Auto z 2005 roku. Po wymyciu filtra i założeniu go na nowo wszystko jest w porządku - średni przebieg między wypaleniami wzrósł z 600 do 1100 km.
Waldi - zapytaj się ASO czy byliby ci w stanie przywrócić oryginalną konfigurację sterownika silnika na podstawie nr VIN...
układy oczyszczania podwyższają przeciwciśnienie na wydechu o 200 mbar
Jak wszystko jest nowe i czyste, to nie jest wartość różnicy ciśnień na DPF ale wartość o jaką rośnie przeciwciśnienie na wydechu w stosunku do wydechu klasycznego.
Dodam tylko że ten nowy dpf ( o ile to prawdziwy dpf) już jest zapchany
Ustal co za filtr tam wstawili, bo janusze na allegro handlują czymś takim
https://allegro.pl/oferta/dpf-wklad-blok-filtr-100-200-nowy-8869397692
Jak to może wpływać na pracę silnika nie muszę chyba tłumaczyć... ;) Podjedź tutaj to temat ogarną
Serwis elektroniki samochodowej w Poznaniu - Elektronic-serwis.pl (http://www.elektronic-serwis.pl/index.php)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.