PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Tipo II, 1,4 benzyna + lpg, check engine



Olek9
03-01-2020, 19:07
Witam, po 2.5 roku uzytkowania fiata, przejechalem nieco ponad 50 tys km (30 tys km na lpg), po czym nieoczekiwanie podczas jazdy pojawil sie blad, "sprawdzic silnik". Komputer pokazal sonde lambde nr 1 (przed katalizatorem). Mechanik skasowal, po 2 dniach problem sie powtórzył. Dodatkowo przy temp - 6 st C mial problemy z odpaleniem, jak sie zagrzal to palil normalnie. Sonde wymienilem na nowa z boscha.
Wobec powyszego, czy ktos z Was mial podobne problemy? Czy ktos moze zna przyczyne awarii?

JackTheNight
03-01-2020, 19:12
No przyczyna to prosta odpowiedź : LPG.

Olek9
03-01-2020, 21:57
Myslisz ze lpg? Czytalem troche na forum ale nie spotkalemnsie z podobnym problemem...

steyr
03-01-2020, 22:58
Sonda przed katalizatorem zaraz po odpaleniu od razu nie pracuje, dopiero po zagrzaniu po paru sekundach. Jaki to był konkretny błąd sondy? Jaki był problem z odpalaniem? Odpalał i gasną, czy w ogóle nie chciał odpalić? Po wymianie sondy problem znikł?

JackTheNight
03-01-2020, 23:35
Myslisz ze lpg? Czytalem troche na forum ale nie spotkalemnsie z podobnym problemem...
Nie no to taki żart, ale ogólnie ludzie z lpg zakładanym przez ASO przeważnie mają jakieś tam problemy.

Olek9
04-01-2020, 15:38
Nie wiem jaki dokladny nr bledu sie pokazywal, nie zanotowalem. Wygladalo to tak, ze Fiat dlugo krecil zeby zapalic, ale jak juz zaskoczyl to nic innego sie nie dzialo. Jak bylnzagrzany to nirmalnie zapalal. A kontrolka od silnika po skasowaniu bledu po niedlugim czasie znowu sie swiecila i pokazywalo ten sam blad. Narazie dziala wszystko bez problemu, wiec mam nadzieje ze innych problemow juz z tym nie bedzie

Qvadrat
04-01-2020, 15:55
Mechanik kiedyś mi mówił jak instalacja lpg nie jest wyregulowana jak należy to mogą pojawić się problemy przy rozruchu zimnego silnika...

szary1977
04-01-2020, 20:09
Mechanik kiedyś mi mówił jak instalacja lpg nie jest wyregulowana jak należy to mogą pojawić się problemy przy rozruchu zimnego silnika...

Silnik jak jest zimny to odpala na Benzynie a na gaz przełącza się dopiero jak się zagrzeje tak że jak by gaz był źle wyregulowany to nic nie ma do rozruchu silnika problemy były by na pracy silnika na LPG. Jedynie że przedostaje się gaz podczas uruchamiania i jest zbyt bogata mieszanka i wtedy jest problem z odpalaniem.

Qvadrat
04-01-2020, 21:36
Nie, to nie to. To co mówił powiązane było z tym, ze jak złe wyregulowany gaz i jak się gasi na gazie auto to potem jak zimny na benzynie ciężko zapala... Nie dopytywałem ale jakoś logicznie to opisał i uzasadnił z przykładami.

steyr
04-01-2020, 22:45
Nie, to nie to. To co mówił powiązane było z tym, ze jak złe wyregulowany gaz i jak się gasi na gazie auto to potem jak zimny na benzynie ciężko zapala... Nie dopytywałem ale jakoś logicznie to opisał i uzasadnił z przykładami.

Tak rozjeżdżają się mapy PB od nie prawidłowo wyregulowanej instalacji lpg, i wtedy zdarzają się problemy z odpalaniem. Znany temat np. 1.4tjet w Bravo. Druga kwestia jeśli problemy są z rozruchem to nieszczelne wtryskiwacze lpg i reduktor lpg puszczający lpg podciśnieniem do kolektora ssącego. Jest sposób żeby wykluczyć instalację lpg, tj nieszczelne wtryskiwacze i reduktor lpg. Przed zgaszeniem auta przed dłuższym postojem zakręcić zawór na butli, wypalić lpg z przewodów aż silnika samoczynnie powróci na zasilanie PB [lub na skróty odkręcić po zgaszeniu silnika przewód pomiędzy reduktorem a wtryskiwaczami lpg i wypuścić lpg do atmosfery]. Wtedy próbować odpalać rano standardowo na PB.

szary1977
04-01-2020, 23:35
Przed zgaszeniem auta przed dłuższym postojem zakręcić zawór na butli, wypalić lpg z przewodów aż silnika samoczynnie powróci na zasilanie PB [lub na skróty odkręcić po zgaszeniu silnika przewód pomiędzy reduktorem a wtryskiwaczami lpg i wypuścić lpg do atmosfery]. Wtedy próbować odpalać rano standardowo na PB.
Lepiej zakręcić butlę bo miałem kiedyś takie autko z LPG i problem był podobny a winowajcą okazał się sterownik LPG który po przekręceniu stacyjki chwilowo dostawał do głowy bo myślał że autko pracuje i puszczał gaz. Doszedłem do tego w ten sposób że odłączyłem wąż z LPG od listwy i wsadziłem go do słoiku z wodą po przekręceniu stacyjki poszły bodajże 2 bańki gazu, a w tym momencie zawór na parowniku nie powinien puszczać LPG. Nie wiem jak tam jest z seryjną instalacją LPG w Fiacie ale w Oplu to ta instalacja królowała 10 lat temu a nie teraz.

Olek9
05-01-2020, 23:38
2 dni minely od wymiany sondy, zrobilem okolo 500 km i ponownie podczas jazdy zapalila sie kontrolka "sprawdzic silnik". Na pewno nie jest to problem z sonda. Byc moze problem dotyczy instalacji lpg, bo w polowie grudnia robilemnprzeglad gazu z wymiana filtrow... Czy ma ktos z Forumowiczow jeszcze jakies pomysly?
Znajomy podpowiadal, ze w innym aucie kilka lat temu kuna przegryzla mu jakis przewod (nie pamietam jaki, chyba od powietrza) i tez pojawial sie blad sondy lambdy, wymienil polowe osprzetu po czym dopiero zauwazyl usterke. Przewod kosztowal go 20 zl i problem juz sie nie pojawil...

marx30
06-01-2020, 02:24
2 dni minely od wymiany sondy, zrobilem okolo 500 km i ponownie podczas jazdy zapalila sie kontrolka "sprawdzic silnik". Na pewno nie jest to problem z sonda. Byc moze problem dotyczy instalacji lpg, bo w polowie grudnia robilemnprzeglad gazu z wymiana filtrow... Czy ma ktos z Forumowiczow jeszcze jakies pomysly?
Znajomy podpowiadal, ze w innym aucie kilka lat temu kuna przegryzla mu jakis przewod (nie pamietam jaki, chyba od powietrza) i tez pojawial sie blad sondy lambdy, wymienil polowe osprzetu po czym dopiero zauwazyl usterke. Przewod kosztowal go 20 zl i problem juz sie nie pojawil...
Chujowy filtr lub źle założony utrudniający przepływ gazu bez problemu rozwali skład mieszanki, będziu ubogo a za chwilę polecą zawory. Chyba ze w druga strone i ma za bogato. Warto zatem przyjrzec sie sygnałowi z sondy, a nie na zasadzie lekarz mowi ze jestem chory to zmienie lekarza i bede zdrowy

Olek9
06-01-2020, 12:04
Jutro postaram sie podjechac do mechanika i podlaczyc pod komputer, zobacze jaki blad bedzie i umowie sie na wizyte u gazownika...

Olek9
08-01-2020, 10:10
Witam, ogolnie diagnoza komputerowa pokazala ze sonda lamda (przed katalizatorem) wysyla nieprawidlowy sygnal.
Rozpoznanie- bosch ME 17.3.0, sonda ustala sklad mieszanki, sygnal stanowi wielkosc zasadnicza w petli regulacji skladu...
Dowiedzialem sie, ze moze byc cos nie tak z gazem. Pojezdze kilka dni na benzynie, jezeli nie pojawi sie blad to wroce na gaz. Gdy wtedy pojawi sie ponownie komunikat to bede jechal do serwisanta od LPG

marx30
08-01-2020, 11:35
Podłaczjakies obd i zobacz kształt przebiegu. ten komunikat nic nie mowi

steyr
08-01-2020, 11:44
Przy błędach z sondami i składem mieszanki i przy lpg to w 90% pierwsze podejrzenia to instalacja lpg. Pojeździj parę dni na PB i obserwuj czy błąd się pojawi, błędy z czytasz w własnym zakresie ELM327 za 50pln a aplikację na telefon z androidem ściągasz za darmo z sieci.

yaroimi
08-01-2020, 16:27
Cześć.
Gdzie tankujesz gaz?
Trzeciego fiata mam w gazie, 2 poprzednie, to dołożona Tartarini, obecnie fabryczna instalka.
Gaz na Shellu tankuje, jak zmieniałem miejsce, to po krótkim czasie się kontrolka zaświecała.
Ciekawostka, "gazownicy" sami Shella polecali.

dario123
11-01-2020, 16:02
Witam a ja mam ciagle przypadlosc iz chcek zapala sie tylko wtedy kiedy skonczy sie lpg auto przechodzi na pb i na drugi dzien kiedy butla jest pusta auto jedzie na pb po przejechaniu kilometra check. Blad nieszczelnosc instalacji lpg. Nikt nic nie wie wszystkie opcje przeanalizowane filtry szczelnosc o tak po pfostu. Zastanawiam sie czy po gwarancji bedzie wiadomo co to jak bedzie trzeba zabulic l. Moze ktos cos podpowie. Auto jezdzi dobrze na pb mam wrazenie jakby troche sie dlawil przy przyspieszaniu napewno na lpg jezdzi plynniej. Gaz fabryczny

Qvadrat
12-01-2020, 08:48
Po jakim przebiegu zaczął się ten problem?

dario123
12-01-2020, 13:48
A wiec tak: pacjent TIPO 1,4 T-Jet Lpg fabryczne.
Serwisy robione na bieżąco (wymiana filtrów itd…)
Auto zakupione w 04,2018

Opis usterki: kiedy skończy się w butli LPG auto przechodzi automatycznie na zasilanie PB, przy kolejnym i kolejnym uruchomieniu auto dopala na PB później przełącza się na LPG (ale na krótko i wraca na PB – pewnie jeszcze trochę gazu jest w butli), po kolejnym odpaleniu zazwyczaj po nocy auto odpala na PB (wiadomo) ale już się nie przełącza na LPG ponieważ pewnie gaz wyjechano do końca i tak jedziemy dalej (około 1 km) i wywala CHECK. (P01A8-00 Niskie ciśnienie gazu w rail LPG – Wyciek płynu lub uszkodzenie uszczelnienia)

Objawy pierwszej usterki to 11,2018 po 7 miesiącach od kupna. (przebieg około 23 tys.)
1. ASO Długołęka Wrocław: (P01A8-00 Niskie ciśnienie gazu w rail LPG – Wyciek płynu lub uszkodzenie uszczelnienia)
wymiana Reduktor LPG, Regulator ciśnienia, sprawdzenie szczelności – nic to nie dało.
2. ASO ADF WROCŁAW BIELANY WR.: (P01A8-00 Niskie ciśnienie gazu w rail LPG – Wyciek płynu lub uszkodzenie uszczelnienia) ORAZ (P008A-00 Niskie ciśnienie gazu w rail LPG – Siłownik zablokowany otwarty)

ponoć usunęli jakiś wyciek przy listwie LPG – objawy ustały aż do 11,2019 (prawie rok) – i znowu to samo. (przebieg około 48 tys.)

Obydwa ASO twierdza, że nie powinienem wyjeżdżać gazu do końca baku a jak chce jeździć na PB to mam użyć przycisku na desce rozdzielczej i wymusić jazdę na PB. Zupełnie ignorują moje tłumaczenie, iż układ powinien pracować automatycznie. (zmiana PB na LPG)
Ciekawostka taka ze jak skończy się gaz do 0 w butli i faktycznie jak przed odpaleniem załączę przycisk na desce „jazda na PB” to CHECKU nie wywali.
Po wizycie w ASO ADF auto zauważalnie zaczęło więcej palić LPG na pełnej butli przejeżdżam około 300 – do max 340 km (to trzeba się starać, bardzo)

Niedawno znalazłem warsztat który zajmuje się instalacjami LPG (LandiRenzo) pojechałem do nich z problemem sprawdzili szczelność instalacji jest ok, błąd skasowali, przeczyścili jakieś 2 filtry przy reduktorze i przy butli.
Co ciekawe jak gościu zajrzał do bagażnika to zobaczył, że mam jakiś zawór zakręcony przy butli i się bardzo dziwił, że jeżdżę na gazie (to był chyba zawór bezpieczeństwa ).

Oczywiście nic to nie dało CHECK już się pokazał.

Bardzo się zastanawiam dlaczego CHECK wyskakuje tylko wtedy kiedy jadę na PB przy pustej butli LPG, (a błąd ewidentnie odnosi się do LPG) , czy coś nie działa w tych zaworach przy butli ?

Zastanawia mnie tez błąd (P008A-00 Niskie ciśnienie gazu w rail LPG – Siłownik zablokowany otwarty)
?

A jeżdżąc na PB mam wrażenie a właściwie pewność, że auto delikatnie przy przyspieszeni tak jakby muli (zatyka się) jest to minimalne ale na jeździe na LPG tego niema, przyspiesza płynnie.

Tyle w temacie może ktoś coś wymyśli ciekawego – czekam na sugestie, wielkie dzięki.

Qvadrat
12-01-2020, 15:25
Ja ostatnio jak wyjeździłem gaz do końca razem z oparami i nie miałem czasu 3 dni pojechać tankować lpg to w pewnym momencie po próbie przełączenia na lpg z pusta butla wywaliło mi błąd wypadania zapłonu na 1 cylindrze, po skasowaniu na drugi dzień wypada IE na cylindrze 3.
Po zatankowaniu błędy nie wróciły. Nie mając gazu on i tak próbował przełączać. Wydaje mi się ze nie powinien.

Mi w aso wyczyścili trzpień w parowniku jak miałem błąd niskiego ciśnienia i na razie błąd nie wraca...

szporax
13-01-2020, 13:50
Można ten trzpień samemu wyczyścić ? jest tam gaz przy odkręcaniu? w ASO wymienili filtry i pomogło, ale Check włączył się raz przy ostrym przyspieszaniu. Błąd ten sam, za niskie ciśnienie paliwa.

dario123
13-01-2020, 16:56
Bezpieczeństwo aktywne
Samochód ten ma jednakowe
parametry bezpieczeństwa aktywnego
jak inne wersje.
Mimo, iż układ LPG posiada liczne
zabezpieczenia, przy każdorazowym
dłuższym nieużywaniu samochodu lub
transportowaniu go na skutek usterki
lub wypadku zaleca się wykonać
przedstawioną poniżej procedurę:
odkręcić mechanizmy
zabezpieczające 1 rys. 47, a następnie
zdjąć pokrywę 2;
zamknąć zawór LPG, obracając
w kierunku zgodnym z ruchem
wskazówek zegara pierścień 1 rys. 48;
zamontować pokrywę na miejsce
i wkręcić mechanizmy zabezpieczające.

I mam pytanie jak zakręcę ten dyngus (zawór ) na butli to dalej mogę jechać na LPG czy tak powinno być? czy to jest błąd i wywala te CHECKI?

Maniek_wroc
13-01-2020, 18:12
Jak zakręcisz zawór na butli odcinasz dopływ gazu do parownika .. oczywiście gaz zostaje jeszcze w przewodzie i parowniku wiec przez jakiś czas będziesz jechał jeszcze na gazie a potem wywali check i auto przejdzie na PB.

dario123
13-01-2020, 18:28
Maniek_wroc widzisz walczę z tym CHECKIEM i jak byłem u gazowników to mi koleś powiedział ze miałem ten zawór zakręcony (sam się dziwił ze jeżdżę na gazie) - i z tym zakręconym zaworem jeździłem dobry rok (ile butli z gazem tak wyjeździłem, nie wiem ale sporo)

Maniek_wroc
14-01-2020, 21:58
Dario123 jak masz zrypany ten zawór to kiepska sprawa ... a co do twojego problemu to może ten czujnik ciśnienia na listwie szwankuje przy niskim ciśnieniu gazu i stąd takie jaja u ciebie? ja bym zaryzykował te 120zł i go wymienił. Tym bardziej że check wywala ci tylko kiedy masz auto w trybie gotowości do zasilania gazem a kiedy wymusisz jazdę tylko na benzynie wszystko jest ok. Może auto próbuje załączyć zasilanie gazowe bo myśli że jest odpowiednie ciśnienie gazu a tak naprawdę tego gazu już nie ma i stąd twoje problemy.

dario123
17-01-2020, 11:07
Auto jeździło z CHECKIEM jakiś czas (około 2 tankowania LPG) wczoraj gdy zona jeździła już na BP (gaz wyjeżdżony do spodu) zaparkowała na wzniesieniu (przód auta do góry). Po ponownym odpaleniu CHECK zgasł (może przypadek z tym wzniesieniem, może po kilku podpaleniach po prosu zgasł), ale rano pojechałem zatankować LPG i jak dojeżdżałem do stacji (ok 1km) znowu się zapalił.

brylancik13
17-01-2020, 12:23
Nowa nazwa silnika, juz nie T-Jet a T-Check :) ;) haha

dario123
17-01-2020, 14:49
już zmieniony profil, a tak nawiasem mówiąc ciężko jest znaleźć taka usterkę - chyba na liczniku w miejscu ikony CHECK nalepie czarna taśmę izolacyjna i po problemie :)

steyr
17-01-2020, 15:53
Coś nie jest halo w tych instalacjach fabrycznych LR skoro przy niskim ciśnieniu gazu wywala Check-a w postaci niskiego ciśnienia zasilania lpg lub wypadanie zapłonu. A w Mes-ie przy fabrycznej instalacji lpg nie ma podglądu ciśnienia lpg w fazie lotnej? Może ciśnienie lpg w FL progu powrotu na PB jest za niskie w stosunku do ciśnienia roboczego. Z tego co pamiętam pojawiały się tutaj na forum przy fabrycznych instalacjach lpg LR problemy z czujnikami ciśnienia, może tutaj leży problem. W takim wypadku dobrze by było mieć podgląd na ciśnienie lpg w sterowniku lpg.

Qvadrat
17-01-2020, 17:59
juz nie T-Jet a T-Check

Hahaha to Ci wyszło, chyba zmienię sobie opis przy następnej aktywacji kontrolki :-D

Olek9
18-01-2020, 15:08
Witajcie.
Jezdzilem jakis czas na benzynie i nie bylo zadnych problemow. Gdy przelaczylem na gaz to samochod wariował- w gazie bardzo szarpal (tak jakby sie gaz skonczyl), do tego mrugala kontrolka od silnika. Jak ponownie przelaczylem na benzyne- problemy ustaly. Umowilem sie na serwis instalacji gazowej, podczas drogi (ok 20 km) jechalem na gazie i kompletnie nic sie nie dzialo... Po podłączeniu komputera i malej przejażdżce nie wykryto zadnych błędów. 🤦*♂️
Dzis po uruchomieniu silnika zarowno na benzynie i gazie byla nierowna praca i falowanie na wolnych obrotach
Czy przyczyna moga byc swiece zaplonowe?

XJ6
27-01-2020, 00:40
Witajcie.
Jezdzilem jakis czas na benzynie i nie bylo zadnych problemow. Gdy przelaczylem na gaz to samochod wariował- w gazie bardzo szarpal (tak jakby sie gaz skonczyl), do tego mrugala kontrolka od silnika. Jak ponownie przelaczylem na benzyne- problemy ustaly. Umowilem sie na serwis instalacji gazowej, podczas drogi (ok 20 km) jechalem na gazie i kompletnie nic sie nie dzialo... Po podłączeniu komputera i malej przejażdżce nie wykryto zadnych błędów. ��*♂️
Dzis po uruchomieniu silnika zarowno na benzynie i gazie byla nierowna praca i falowanie na wolnych obrotach
Czy przyczyna moga byc swiece zaplonowe?
Mogą. Wymień świece. Przy tjetcie maks. co 30 tysi.

Olek9
27-01-2020, 10:41
Dzieki za podpowied�
w sobote (25.01.2020) podobna sytuacja z mrugajaca kontrolka od silnika podczas jazdy. .. Zdazylem do mechanika podjechac, a jego komputer pokazal jakis problem z odpowiednia dawka paliwa i wskazywalo na pierwszy wtrysk. Majster wymienil go i polecil zeby wymienic przy okazji wszystkie swiece zaplonowe. Od soboty zrobilem ok 300 km i narazie jest ok, tyle ze mam zamiar zamowic swiece.