PDA

Zobacz pełną wersję : Kluczyk nie reaguje. Pomocy



Kobi1985
19-12-2019, 19:08
Croma 1.9 mjet. 150koni.
2005 rok.

Zaczynając od początku.
We wtorek o 22.30 wróciłem do domu. Auto sprawowalo się ok. Nie miało problemów. Żadnych check spadków mocy. Jeździło jak zawsze.
W środę o 6.30 wyszedłem do pracy i tu zaczął się kłopot. Centralny zamek nie zareagował na pilota. Auto otworzyłem bagnetem. Pilot nadal nie reaguje. Kluczyka nie można było przekręcić (tylko awaryjnie bagnet w dziurę ale to nic nie zmieniło) . Nie zapalilo się oświetlenie kabiny ani lampki w drzwiach po ich otwarciu. Nie działa kompletnie nic poza radiem i wyświetlaniem godziny na małym wyświetlaczu między zegarami.
Po pracy wymieniłem baterie we wszystkich 3 kluczykach. Nic.
Sprawdziłem akumulator (12.86) ale na wszelki wypadek zapielismy na kable (grube pożądane). Nic.
Sprawdziliśmy bezpieczniki pod maską i w kabinie. Wszystko gra. Zdemontowalem stacyjke w celu wyczyszczenia. Po wyczyszczenia stacyjki pojawia się na centralnym ekranie między zegarami na zmianę
"check vechicle protection"
"steering locked"
Nadal nie działa żadna elektronika.

PS przeszukałem forum nie znalazłem takiego problemu. Inni mogli auto za 2 czy 3 razem odpalić. Ja nie mogę zrobić nic.


Aktualizacja.


Stacyjka wymieniana na nową. Nic
Akumulator wymieniony na nowy. Nic
Kable sprawdzone. Są ok.
W samym poście nie napisałem że kierownica jest zablokowana a awaryjne przekrecenie kluczyka jej nie odblokowuje. Nie wiem czy to ma znaczenie.
Po wymianie stacyjki na nową nadal raz da a raz nie da się przekręcić kluczyka.
Komunikat też wyskakuje raz na jakiś czas.
Radio nadal działa ale to marne pocieszenie.
Był też facet z komputerem i miernikami.
Wszystkie bezpieczniki są ok.
Komputer nie widzi auta.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Dany1601
19-12-2019, 22:28
Witam , czy ta stacyjke rozbierales ? Jesli tak to sprawdz czy dobrze wszystko poskladales, czy blaszki na tych mikrostykach sa na miejscu tam jest 5 takich mikrostykow , moze gdy to skladales czy cos sie nie zgielo , z tym centralnym to tez moze byc winna stacyjka , najlepiej ja posprawdzaj czy ta wtyczka ktora jest do stacyjki czy wszystkie piny czyste i zobacz tez ta plytke czy nie ma nigdzie widocznych " zimnych lutow"

Kobi1985
19-12-2019, 23:01
Poskladalem dobrze. Jest dosyć dokładną instrukcja na yt. Do niej się stosowałam. Styki nasmarowane wszystko wyczyszczone cewka nie tknieta . Kostka przedmuchana i nasmarowana.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Poskladalem dobrze. Jest dosyć dokładna instrukcja na yt. Do niej się stosowałam. Styki nasmarowane wszystko wyczyszczone cewka nie tknieta . Kostka przedmuchana i nasmarowana. zimnych nie ma sprawdzone.

Dany1601
19-12-2019, 23:13
Albo moduł komfortu , on odpowiada za centralke i oświetlenie np w kabinie i drzwiach czy tez domykanie szyb z kluczyka , ale to tez jest wszystko powazane ze stacyjka bo gdy np odepniesz stacyjke to drzwi juz nie zamkniesz itd

lisekg
20-12-2019, 08:55
Wszystko wskazuje na brak pracy BC - ( czyli ten moduł za bezpiecznikami pod kierownica z lewej strony ). Masz 3 kluczyki? Dziwne bo zazwyczaj sa max 2 ... Jak rozumiem przed rozebraniem po włożeniu kluczyka do stacyjki nic się nie zapaliło? Kluczyk to dwa niezależne układy komunikacji jeden do centralnego zamka 2-gi to komunikacji z BC po włożeniu do stacyjki. Jeżeli po rozebraniu wyskoczyły takie komunikaty to znaczy, że nie rozpoznaje kluczyka. Byc może coś źle złożyłeś albo jakiś styk nie działa. Nie można zmienić samej stacyjki na inną !!! Dokładnie sprawdź zasilanie BC ale te bezpieczniki na akumulatorze i z boku ... zobacz na schemat. Może jakieś zwierzątko przegryzło wiązkę w komorze silnika ? Zobacz schemat elektryczny i zasilenie BC.

Kobi1985
20-12-2019, 10:19
Też myślałem o pogryzieniu przez zwierzę. Mam 3 klucze tak go kupiłem z tym że jeden ma nowe logo Fiata (czerwone) czyli dorabiany. Dlaczego nie moz a wymienić stacyjki?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Jeśli chodzi o złożenie stacyjki to nie da się tam nic źle złożyć bo na wszystko są wycięcia. To tylko 4 elementy.

Dany1601
20-12-2019, 11:08
Bo w ukladzie stacyjki jest immo i nie odpalisz auta , chyba ze jakis elektronik przeprogramuje , lub przelutuje uklad z immo

lisekg
20-12-2019, 12:12
Też myślałem o pogryzieniu przez zwierzę. Mam 3 klucze tak go kupiłem z tym że jeden ma nowe logo Fiata (czerwone) czyli dorabiany. Dlaczego nie moz a wymienić stacyjki?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Jeśli chodzi o złożenie stacyjki to nie da się tam nic źle złożyć bo na wszystko są wycięcia. To tylko 4 elementy.

Dokładnie tak jak Kolega opisał, Jest układ scalony ( podawałem na tym forum jego numer ) który ma zaprogramowany kod kluczyka/BC/ silnika... to wszystko jest w siec spięte i po wymianie stacyjki pokazują się takie komunikaty jak u ciebie obecnie.. Co do stacyjki to wiem bo rozbierałem ale wystarczy że jeden z mikro styków nie zadziała lub antena - ta cewka zostanie przerwana i będzie podobny objaw.
Kodów błędu nie odczytasz jak nie zostanie włączony zapłon więc schemat w dłoń i sprawdzaj masy i napięcia zasilające BC. ja obstawiam problemy pod maska z zasilaniem głównym, przekaźnikami.. jest okres zimowy + sól+ woda = problemy z elektryką...

Jak to nie pomoże to dobry elektronik który zna sieci CAN...

karluum
20-12-2019, 12:56
Masa, masa i jeszcze raz masa. Zrób dodatkową (przykręć plecionkę do kielicha zawieszenia).

Kobi1985
20-12-2019, 16:07
Tak. Znalazłem gościa który przelutuje do nowej stacyjki ten element który musi zostać. Pora zimowa ale u mnie od miesiąca jest po 12 stopni. Soli jeszcze nie sypali. W nocy 3 stopnie

Kobi1985
14-01-2020, 19:02
Temat wraca. Mała aktualizacja. Najlepiej gdyby odezwał się ktoś kto przez to już przeszedł.

aiven
28-01-2020, 12:23
No to jest nas już dwóch. Mam identyczny problem. Samochodu nawet nie mozna zaciągnąc do wrsztatu-skręcone koła. Zostaje tylko laweta. Po za tym, zaraz po otwarciu drzwi wyje syrena. A może udało Ci się już jakoś rozwiązać problem?

Morda
30-01-2020, 12:36
Mi tydzień temu 23.01 ukradli fiata... Może dlatego że kluczyki zostawiłem w środku w schowku... Teraz nie mam żadnego klucza. Na całe szczęście znalazłem człowieka w Gdańsku, który dorobił mi klucze do Cromy w 2 dni... Bez kluczy, bez karty kodowej... Poprostu zapiął kompa pod kolumnę kierownicy pobrał dane i zaprogramował klucz. Cena 650pln. Poszukajcie w swojej okolicy, na pewno jest ktoś kto ogarnia takie tematy. Po kradzieży znalazłem auto 10 km dalej, na całe szczęście całe. Koła były skręcone, kierownica zablokowana a kluczyki jak przypuszczam wyje..ne w kanał. Aby przekręcić kierownice na wprost do załadunku na lawetę poprostu pociągnąłem kilka razy kierownice w odpowiednim kierunku i poszło... Blokada nie została zerwana.

https://m.facebook.com/autoklucze.gda/

Wklejam linka do chłopa, zadzwoń może coś chociaż podpowie... Pozdrawiam

lisekg
30-01-2020, 16:04
Oooo nie przypuszczałem, ze ktoś się może połakomić na Cromę :mad:

Dobry namiar... A kluczyk działa ci z pilotem - otwierasz drzwi z kluczyka?

Morda
01-02-2020, 20:10
Płytka od centrala została wysłana kurierem do Wawy. Chłop niestety nie był w stanie ogarnąć tego na miejscu, podobno sprzęt do programowania centrala w Cromie mają nieliczni w polsce, nawet ASO w Gdańsku nie chce się tego podjąć. Nowy kluczyk w ASO w Gdańsku kosztuje 1200pln + usługa serwisowa 200pln. O dogrywaniu centralnego zamka do używanego kluczyka nie ma mowy, w ASO gościu poinformowal mnie, że kluczyk przychodzi z gołym grotem... Więc dochodzi jeszcze koszt frezowania...

Żeby było radośniej, chłop od kluczy poinformował, że łatwiej jest ogarniać nowego mercedesa niż starą crome, Croma, podobno samochód nie do zwinięcia, no chyba że masz klucze w schowku ��

lisekg
05-02-2020, 11:11
Czyli masz w końcu ten kluczyk dorobiony a jeżeli tak to przez kogo?

peter34
06-02-2020, 19:41
Temat wraca. Mała aktualizacja. Najlepiej gdyby odezwał się ktoś kto przez to już przeszedł.

hej .
rok temu miałem podobne problemy wszystko rozkręcałem, na końcu wymiana aku pomogła, prąd rozruchu ma istotne znaczenie .
widzę ze wymieniłeś ale warto to sprawdzić. ja miałem poniżej 400 A

Morda
09-02-2020, 20:20
Elo. Przepraszam za brak szybkiej odpowiedzi, przeprowadzkę mam i nie było kiedy zerknąć na Forum.

A więc tak, mam klucz a nawet dwa i to w cenie jednego. Ale od początku.
Jak już wcześniej napisałem, podprowadzili mu auto (z kluczykiem) a więc wsiedli i pojechali... Auto odnalezione 10km dalej, elegancko zamkniete, niestety kluczyków nie było...
Szukając pomocy wśród fachowców od kluczy natrafiłem na tego gościa z linku, który wcześniej wstawiłem. Podpiął kompa, zgrał dane i zamówił kluczyk (używany) w czasie kiedy szedł kluczyk, z danych, które pobrał z auta, zaprogramował antenę do kluczyka (antena to jest to coś co nazywacie tutaj pastylką, nie potrzebuje zasilania i można spokojnie odpalić z niej auto) Kiedy przyszedł kluczyk wymontował z niego płytkę a w jej miejsce wstawił wcześniej zaprogramowaną antenę ( pastylkę) - Tak powstał pierwszy klucz, który nie otwiera centralnego zamka (jeszcze w tym momencie nie wiedziałem że będzie to klucz nr1 a raczej nr nr2)

Płytka z kluczyka, który przyszedł została "zresetowana" (wyczyszczona) i zostały do niej wgrane dane wcześniej pobrane z ECU i Body (centralny zamek zadziała tylko w przypadku kiedy dane z ECU i Body będą takie same)
No i w ten sposób powstał drugi klucz, który obsłużył centralny zamek.

Pastylke, która została zaprogramowana na początku w celu odpalenia auta, dostałem gratis i umieściłem ją w obudowie, która zamówiłem na alegro. Odpala auto ale nie można z niej uruchomić centrala

Natomiast zaprogramowana płytka, na której też jest antena trafiła do pierwotnie zakupionego używanego kluczyka i działa a raczej działała. W pewnym momencie doszło do mnie że auto odjechało z kluczykami a więc istniej jeszcze taka ewentualność, że odjedzie poraz kolejny l, poprosiłem więc fachowca o wykasowanie kluczyków które były zaprogramowane przed kradzieżą, po skasowaniu tych kluczy siadł central.

Gościu wymontował płytkę, męczył ją dwa dni i klapa. Padła decyzja o wysłaniu samej płytki do Warszawy i po kilku dniach wróciła już zaprogramowana po numerze VIN, fachowiec "wrzucił" klucz do body i wszystko działa.

Cena za usługę 650pln
W cenie
-Jeden klucz całkowicie zaprogramowany( używany)
Jeden klucz nazwijmy go zapasowym - tylko do odpalenia auta, w zasadzie to sama antena ale umieszczona w obudowie kluczyka spełnia swoją najważniejszą rolę
-Docięcie nowego grota (1szt)

Polecam tego gościa. Dodam tylko że w Gdańsku na ulicy Klonowej jest gosciu, który również trudno się tym fachem ale zaśpiewał na dzień dobry 1500 PLN - to więcej niż w ASO...

Pozdrawiam.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

37461

Tak wygląda zaprogramowana pastylka, trochę jak kamień od zapalniczki, i taką pastylkę programuje się dosłownie 20 minut nie mając przy tym żadnego kluczyka do auta.