PDA

Zobacz pełną wersję : Croma 1.8 - zbiorniczek wyrównawczy



tomasz1000
14-12-2019, 10:06
Witajcie
Przecieka mi zbiorniczek wyrównawczy. Próba znalezienia innego zakończyła się niepowodzeniem. Jest dostępny w serwisie za 220 zł a to trochę drogo.
Możecie mi podpowiedzieć czy jest jakiś zamiennik z innych marek?

Pozdrawiam
Tomek

bob96
14-12-2019, 10:29
Sprawdzałeś czy od silnika 2,2 będzie pasował ?? na przykład taki

https://allegro.pl/oferta/fiat-croma-ii-2-2-16v-zbiorniczek-wyrownawczy-7524842704

ten jest od 1,8

https://allegro.pl/oferta/zbiorniczek-wyrownawczy-croma-ii-1-8-16v-7757119753

boch
14-12-2019, 10:29
Musiałbyś popatrzeć po bliźniaczych wersjach silnikowych Lancii, Alfy i Fiata.

tomasz1000
14-12-2019, 11:14
Dzięki bob96. Nie wiem jak patrzyłem na ogłoszenia na allegro. Mam taka dokumentację i nie pokazują różnic w zależności od pojemności https://fiat-jeep-alfa.pl/pl/p/Zbiornik-plynu-chlodzacego-Fiat-Croma-silnik-1,8-2,2-1,9-JTD/2672?gclid=Cj0KCQiArdLvBRCrARIsAGhB_syfMhp4NV9z5lk qGjjPZhSabzyvkIG8osALkCpewFoL_UsZANfm-yIaAnLkEALw_wcB

bob96
14-12-2019, 13:54
Czyli wybór masz :)

Maxi
16-12-2019, 13:53
Tomasz, spróbuj wymienić sam korek na nowy, to często pomaga.

lisekg
18-12-2019, 08:25
A to nie jest od OPLA przypadkiem ( skoro silnik jest od Opla to i zbiorniczek z zaworkiem w nakrętce powinien być )

MiHal
07-04-2020, 18:51
Witajcie
Przecieka mi zbiorniczek wyrównawczy. Próba znalezienia innego zakończyła się niepowodzeniem. Jest dostępny w serwisie za 220 zł a to trochę drogo.
Możecie mi podpowiedzieć czy jest jakiś zamiennik z innych marek?

Pozdrawiam
Tomek

U mnie też się rozszczelnił, kupiłem ostatnio https://allegro.pl/oferta/zbiornik-wyrownawczy-signum-vectra-c-1-6-1-8-1-9dt-7912840712 skróciłem tylko przelew, bo trochę dłuższy, silnik trzyma temperaturę nic się już nie wylewa. Jeżeli jeszcze nie kupiłeś to polecam.

Zawaś
08-12-2021, 07:39
Panowie jak zbiorniczki wyglądają w waszych Cromach?
W egzemplarzu który oglądałem ma on kontrowersyjny kolor...
Na zdjęciu przy okazji kilka zapoceń ale głównie chodzi mi o sam zbiorniczek. Płyn też był trochę mętny. 41249

malutki1989
08-12-2021, 10:04
Spaliny w układzie. Zbiorniczek sam w sobie można wyczyścić, wypłukać i będzie wyglądać lepiej. Powinien być bardziej przezroczysty, żeby bez problemu ocenić ilość płynu.

Uszkodzona chłodnica spalin EGR lub uszczelka pod głowicą.

Abramsik
08-12-2021, 10:04
Kolor zbiorniczka jest rzeczywiście kontrowersyjny:lol:. jedno co widać to korek przepuszcza i jest do wymiany. W mojej Cromie zbiornik jest biały (lekko postarzały ale nie tak) i nie ma tych zapoceń, które wskazałeś. Może właściciel jeździł na jakimś dziwnym płynie chłodzącym i/lub wcale go nie wymieniał. Filtr paliwa także nie był dawno wymieniany. Reasumując wymiana zbiorniczka to drobnostka ale konieczna jest moim zdaniem kontrola układu chłodzenia i wymiana płynu. Wskazane powyżej przyczyny są bardzo prawdopodobne. Na "+" ze zdjęcia wnioskuję, że EGR jest nowy.

Zawaś
08-12-2021, 11:07
Spaliny w układzie. Zbiorniczek sam w sobie można wyczyścić, wypłukać i będzie wyglądać lepiej. Powinien być bardziej przezroczysty, żeby bez problemu ocenić ilość płynu.

Uszkodzona chłodnica spalin EGR lub uszczelka pod głowicą.

Właśnie o spalinach w układzie myślałem. Zbiorniczek do wymiany ale to najmniejszy problem.
Chłodnica spalin EGR gdzie to jest i jak wygląda?



Kolor zbiorniczka jest rzeczywiście kontrowersyjny:lol:. jedno co widać to korek przepuszcza i jest do wymiany. W mojej Cromie zbiornik jest biały (lekko postarzały ale nie tak) i nie ma tych zapoceń, które wskazałeś. Może właściciel jeździł na jakimś dziwnym płynie chłodzącym i/lub wcale go nie wymieniał. Filtr paliwa także nie był dawno wymieniany. Reasumując wymiana zbiorniczka to drobnostka ale konieczna jest moim zdaniem kontrola układu chłodzenia i wymiana płynu. Wskazane powyżej przyczyny są bardzo prawdopodobne. Na "+" ze zdjęcia wnioskuję, że EGR jest nowy.

Korek mógł nie wytrzymać nadciśnienia jakie mogło się tworzyć jeśli byłaby UPG.
Filtr paliwa i płyn wymieniane podobno w kwietniu tego roku były.
Tak EGR jakiś za prawie 700 zł oryginał wpadł we wrześniu.

malutki1989
08-12-2021, 11:22
Chłodnica spalin EGR gdzie to jest i jak wygląda?

U mnie jest schowana pod osłoną termiczną kolektora wydechowego. Łączy się metalowymi "wężami" z egr.

iron64
08-12-2021, 18:23
Zawaś, odpuść ten konkretny egzemplarz. Serio.

Zawaś
08-12-2021, 20:42
Zawaś, odpuść ten konkretny egzemplarz. Serio.

A co znasz go? ;)
Z powodu zbiorniczka? Auto z Włoch od końca marca w PL. Tam leją wodę do układu i to co jest zalane to jest pierwszy płyn chłodniczy jakie auto miało zalany.

iron64
09-12-2021, 04:30
Może tak być jak mówisz, ale może również być UPG walnięte, a sam silnik po przegrzaniu. I jeśli tak by było, to bez konkretnych kroków, jak wymiana silnika w całości nie dasz rady. Moim zdaniem za duże ryzyko tutaj występuje. Tak oczywiście jedynie może być, nie musi, jednak jak dla mnie zbyt duże ryzyko. O ile jestem w stanie kupić diesla z uwalonym wtryskiwaczem, czy turbiną, albo nawet dwumasą, to silnika w którym zachodzi możliwość przegrzania wcześniejszego nie ruszam. Raz się tak naciąłem i mi wystarczy.

Zawaś
09-12-2021, 09:47
Może tak być jak mówisz, ale może również być UPG walnięte, a sam silnik po przegrzaniu. I jeśli tak by było, to bez konkretnych kroków, jak wymiana silnika w całości nie dasz rady. Moim zdaniem za duże ryzyko tutaj występuje. Tak oczywiście jedynie może być, nie musi, jednak jak dla mnie zbyt duże ryzyko. O ile jestem w stanie kupić diesla z uwalonym wtryskiwaczem, czy turbiną, albo nawet dwumasą, to silnika w którym zachodzi możliwość przegrzania wcześniejszego nie ruszam. Raz się tak naciąłem i mi wystarczy.

Auto sprawdzone było w ASO FIATA pod czym się podpisują.
Po takim przegrzaniu brałby pewnie olej czy nie trzymał temperatury? Jakie są inne objawy?
UPG można sprawdzić jeszcze testerkiem w zbiorniczku bądź przy dodawaniu gazu patrzeć czy nie bąbluje płyn chłodniczy.

iron64
09-12-2021, 12:10
ASO, to przywaliłes grubego humora teraz. ASO ma jedynie swoje procedury i tyle, tam nie ma ludzi co znają się na robocie, bardzo mi przykro.
Zwykle jest tak, że auto będzie się gotowało po przejechaniu 15 lub więcej km. Zresztą ja tam widzę ślady wywalania płynu. Ok, może widzę to co chce widzieć, ale nauczony na własnej kieszeni takiego auta nie tykam.
Mogę kupić po jakimś niewielkim gradobiciu, bo to mi nie przeszkadza, zwłaszcza przy użytku miejskim nie ma znaczenia, z innymi usterkami, ale gdy zachodzi nawet uzasadnione podejrzenie upg uciekam gdzie pieprz rośnie i tyle.
Przegrzanego silnika ciężko ogarnąć, a finansowo to taniej wymienić cały słupek niż reanimować.

Zawaś
09-12-2021, 12:56
ASO, to przywaliłes grubego humora teraz. ASO ma jedynie swoje procedury i tyle, tam nie ma ludzi co znają się na robocie, bardzo mi przykro.
Zwykle jest tak, że auto będzie się gotowało po przejechaniu 15 lub więcej km. Zresztą ja tam widzę ślady wywalania płynu. Ok, może widzę to co chce widzieć, ale nauczony na własnej kieszeni takiego auta nie tykam.
Mogę kupić po jakimś niewielkim gradobiciu, bo to mi nie przeszkadza, zwłaszcza przy użytku miejskim nie ma znaczenia, z innymi usterkami, ale gdy zachodzi nawet uzasadnione podejrzenie upg uciekam gdzie pieprz rośnie i tyle.
Przegrzanego silnika ciężko ogarnąć, a finansowo to taniej wymienić cały słupek niż reanimować.


Właśnie o procedury mi chodziło i z tego co zauważyłem odpowiedzialności się obawiają.
To jakie formy weryfikacji twoich obaw zalecasz? Jakie są ślady wywalania płynu? Auto jest codziennie użytkowane a ja mam do domu kilkaset kilometrów jak bym je brał więc weryfikacja mogła by się szybko odbyć :P

iron64
09-12-2021, 16:23
Sam rozumiem nie byłeś przy sprawdzaniu?
Raport masz na piśmie wraz z wyszczególnionymi punktami podlegającymi kontroli przez ASO?
Zresztą, nie bardzo wiem czemu ASO akurat, bo moim zdaniem stacja kontroli i zlecenie przeglądu przed zakupem. Kosztuje to jakieś 400zl ale auto masz przebadane wzdłuż, wszerz i wskroś. Cena zależna od regionu oczywiście, ale ASO może jedynie dywaniki trzepać takim stacjom.

Zawaś
09-12-2021, 22:02
Sam rozumiem nie byłeś przy sprawdzaniu?
Raport masz na piśmie wraz z wyszczególnionymi punktami podlegającymi kontroli przez ASO?
Zresztą, nie bardzo wiem czemu ASO akurat, bo moim zdaniem stacja kontroli i zlecenie przeglądu przed zakupem. Kosztuje to jakieś 400zl ale auto masz przebadane wzdłuż, wszerz i wskroś. Cena zależna od regionu oczywiście, ale ASO może jedynie dywaniki trzepać takim stacjom.


Byłbym jak bym miał bliżej. A skoro nie mogę to weryfikacja musiała tak wyglądać.
Cześć na piśmie jak sama faktura gdzie w tytule jest właśnie "sprawdzenie przed zakupem" , wykres ze ścieżki diagnostycznej, stwierdzone zapocenia, ocena lakieru.
Menzurki wykresu sprawdzania wtryskiwaczy nie zostawiają ;) Są za to bardziej obiektywne .Mam zdjęcia.
Możemy to już zostawić i skupić sie na tym co przerabiałeś.


To jakie formy weryfikacji twoich obaw zalecasz? Jakie są ślady wywalania płynu?

iron64
10-12-2021, 04:41
Na filtrze paliwa został nalot, reszta wymieniona lub wyczyszczona, nie widać maski a szkoda, bo pewnie na izolacji tez byłoby widać.
Jak dla mnie to zbiornik jest na full zapełniony płynem, a nie że kolor ma taki, tylko jest full pełny płynu. Robi się tak, gdy płyn znika w szybkim tempie. A znika gdy jest wyciek lub gdy jest spalany.
EGR mógł się uszkodzić, ale może była to też próba zmiany żeby wyeliminować inne przyczyny niż UPG.
Dla mnie auto jest podejrzane, a ASO traktuję jak mechanika, któremu ojciec zafundował warsztat, ale on się broni "ręcyma o nogawkami" przed pracą i myśleniem.
Ale jak mówiłem, to moje zdanie, a decyzja twoja. Więcej nie będę ci tego egzemplarza już odradzał, bo będziesz mówił że przez irona nie masz Cromy. ;)

Zawaś
10-12-2021, 18:51
Na filtrze paliwa został nalot, reszta wymieniona lub wyczyszczona, nie widać maski a szkoda, bo pewnie na izolacji tez byłoby widać.
Jak dla mnie to zbiornik jest na full zapełniony płynem, a nie że kolor ma taki, tylko jest full pełny płynu. Robi się tak, gdy płyn znika w szybkim tempie. A znika gdy jest wyciek lub gdy jest spalany.
EGR mógł się uszkodzić, ale może była to też próba zmiany żeby wyeliminować inne przyczyny niż UPG.
Dla mnie auto jest podejrzane, a ASO traktuję jak mechanika, któremu ojciec zafundował warsztat, ale on się broni "ręcyma o nogawkami" przed pracą i myśleniem.
Ale jak mówiłem, to moje zdanie, a decyzja twoja. Więcej nie będę ci tego egzemplarza już odradzał, bo będziesz mówił że przez irona nie masz Cromy. ;)



Fakt za czysty ten filtr paliwa nie jest, z reszta jak ogólnie pod maską nie ma błysku.
Zbiorniczek płynu powinien być mleczny lub pożółkły a tutaj na dole ciemny burak a od połowy jaśniejszy więc stanu nie widać.
Maty wygłuszającej maskę nie mam na zdjęciach.
Każda opinia jest przydatna :)

Zawaś
18-09-2023, 14:26
Planuję wymienić zbiorniczek. Oryginalny VALEO ma nr 9202200099172. Ogólnie do CROMY same używki a nowy dedykowany jedne na allegro za 350 zł...
Znalazłem taki Oplowski https://allegro.pl/oferta/zbiornik-plynu-chlodzacego-dbx017tt-thermotec-13690244046?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_pmax&ev_campaign_id=17996333742&gclid=EAIaIQobChMIr8_px5O0gQMVgQZ7Ch3OxwvNEAQYASAB EgIfyvD_BwE
Różnica jest taka że en zbiorniczek posiada czujnik. W swoim go nie mam. Ktoś to być może przystosował w Cromie aby faktycznie informował o ubytku płynu?

Zawaś
01-10-2023, 23:47
Ktoś ma jakieś doświadczenia w temacie?