Zobacz pełną wersję : 1.4tjet terkotanie konkurs
Cześć,
tak jak ktoś nie wierzy w tytuł to potwierdzam, to ten 1.4tjet znany i ceniony i "bezawaryjny". Silnik pewnie tak, ale nie osprzęt widocznie. Reasumując w rodzinie mamy drugie Tipo SW 1.4tjet z 2017r z niedużym przebiegiem 11kkm. Od pewnego czasu kierownik samochodu zauważył dziwne terkotanie podczas jazdy, i podczas postoju po przegazowaniu silnika z wolnych obrotów podczas schodzenia do obrotów biegu jałowego słychać dziwne terkotanie. Po wciśnięciu pedału sprzęgła terkotanie ustaje. Wstępnie stawiamy na dwumas, ewentualnie sprzęgło. Jutro auto zostanie odstawione do ASO z racji gwarancji. Poniżej wrzucam link do yt. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem? Od 40s na filmie, silnik pracuje z wciśniętym pedałem sprzęgła. Jak coś będę wiedział po wizycie w ASO dam znać. pozdrawiam
https://www.youtube.com/watch?v=0ufslOov4rI&feature=youtu.be
to sygnał od obcych!!
https://www.youtube.com/watch?v=bUEkIz7MI7Q
sprawdź sam powyżej
krowka1978
10-12-2019, 18:45
Sprawdziłbym, czy na sztandze turbiny nie ma luzu.
Straszne... po to jest gwarancja żeby z niej korzystać, chyba, ze wychodzi się z założenia, ze nowe auta się nie pasują... Oh wait...
Sprawdziłbym, czy na sztandze turbiny nie ma luzu.
Wystarczy wcisnąć pedał sprzęgła i problem znika.
Aktualizacja tematu. A więc w poniedziałek tj. 16.12.br auto oddane do ASO, na drugi dzień telefon że skrzynia zdemontowana i rzeczywiście zgodnie z przypuszczeniami koło dwumasowe ma nadmierne luzy. Decyzja od razu wymiana na nowe koło dwumasowe. Dziś w piątek tj. 20.12.br auto zostało odebrane, problem znikł. Szybko sprawnie, bez żadnych kombinacji i wmawiania że to może tamto, a może nie albo że TTTM;-) Więc póki co polecamy ASO Fiat Ganinex w Pszczynie. pozdrawiam
Kto to gówno produkuje?
LUK czy Sachs ?
Tego nie wiem jaki producent.
Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
harry.wesoly
20-12-2019, 22:02
Raczej Luk bo w zamienniku znalazłem tylko luka. Luz skrętny czy krawędziowy? Dali Ci nowe nowe czy odnawiane? Dopytales? Innych usterek nie było? Wyciek, słoneczko?
kartonik
20-12-2019, 23:37
Aktualizacja tematu. A więc w poniedziałek tj. 16.12.br auto oddane do ASO, na drugi dzień telefon że skrzynia zdemontowana i rzeczywiście zgodnie z przypuszczeniami koło dwumasowe ma nadmierne luzy. Decyzja od razu wymiana na nowe koło dwumasowe. Dziś w piątek tj. 20.12.br auto zostało odebrane, problem znikł. Szybko sprawnie, bez żadnych kombinacji i wmawiania że to może tamto, a może nie albo że TTTM;-) Więc póki co polecamy ASO Fiat Ganinex w Pszczynie. pozdrawiam
Robiłeś to na gwarancji?
To jestem zaskoczony, bo ja z Pszczyńskim Ganinexem mam nie miłe doświadczenia. Tam jest dobrze kupić samochód, ale nie serwisować.
Robiłeś to na gwarancji?
To jestem zaskoczony, bo ja z Pszczyńskim Ganinexem mam nie miłe doświadczenia. Tam jest dobrze kupić samochód, ale nie serwisować.
Samochód brata stąd tylko tyle wiem co sam się dowiedział, sprzęgło założone nowe nie regenerowane. Tak na gwarancji robione, co ciekawe 2 tyg wcześniej założona instalacja lpg poza ASO. Nie rościli z tego tytułu żadnego problemu, dopytywali się tylko gdzie montowane [ widocznie jakość montażu ich zaskoczyła:tongue].
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Raczej Luk bo w zamienniku znalazłem tylko luka. Luz skrętny czy krawędziowy? Dali Ci nowe nowe czy odnawiane? Dopytales? Innych usterek nie było? Wyciek, słoneczko?
Koło dwumasowe nowe, z tego co przekazali. Jaki luz był niewiem, pokazali zdjęcia z wymiany i tyle w temacie. pozdrawiam
DamianoZaw
23-12-2019, 22:51
Jeśli to nie tajemnica to co to za instalacją i gdzie zakładana?
Jeśli to nie tajemnica to co to za instalacją i gdzie zakładana?
- sterownik Stag Qbox Plus
- wtryskiwacze Barracudy 130nl
- reduktor AC R01 czerwony na 250KM
Wtryskiwacze i reduktor dobrane z zapasem w razie ewentualnych modyfikacji jakby zaszły takie chęci.
Instalacja zakładana w Silesia Cars w Katowicach. Cenę podam na priv jak jesteś zainteresowany. pozdrawiam
Problem powrócił, auto ma być odstawione do ASO po 15 stycznia ciekawe co wymyślą.
Raven669
08-01-2020, 11:32
Problem powrócił, auto ma być odstawione do ASO po 15 stycznia ciekawe co wymyślą.
Albo pech i kijowa seria wadliwych dwumasówek , albo skopane coś przy montażu. Życzę jak najszybszego i trwałego rozwiązania problemu.
1.4 tjet ostatnio po tematach widze ze ma wiecej awarii niz 95km...
Auto oddane do ASO o którym była wcześniejsza mowa, panowie skontaktowali się z FCA i FCA odmówiło wymiany dwumasy tłumacząc się że LUK wypuścił wadliwą partię części. FCA oczywiście zgłosiło to do LUK-a. Jeśli nie ma szarpania i innych objawów to na razie jeździć. ASO ma wypisać oświadczenie przy odbiorze auta z uzasadnieniem ze strony FCA, bez tego auta nie odbieramy. Ma ktoś pomysł co teraz z tym robić? pozdrawiam
harry.wesoly
29-01-2020, 19:44
Tak to czytam i się zastanawiam czy moja Nowa dwumasa jest z partii już porządnej czy czeka mnie niebawem powtórka problemów. Co masz zrobić, nie wiem. Powodzenia
Dziś wykonał użytkownik auta telefon na linie CiaoFiat, jutro z FCA mają się kontaktować z ASO które wykonywało do nich zgłoszenie:lol: I mają zadzwonić co ustalili. Jak się sprawa nie rozwiąże to prawdopodobnie trzeba będzie opłacić niezależnego rzeczoznawcę i sprawa będzie zgłoszona do UOKiK. pozdrawiam
Sławek89
30-01-2020, 20:20
Proponuję się zrzucić na pozew grupowy razem z kolegami z zachodniej granicy :). Prawie wszystkie 1.6 Mjet mają ten problem a i słyszę że 1.4 T-jet również, zatem ewidentnie zostało coś skopane.
Pozdrawia
Użytkownik Tipo z 3-krotnie wymienianą dwumasą :)
luckyboy
30-01-2020, 21:50
Auto kupowałeś od Fiata czy od Luka? Jakaś parodia, weź to naglosnij w mediach to zaraz im parówka zmięknie.
https://www.wykop.pl/link/5316301/fiat-tipo-t-jet-wadliwa-dwumasa-i-podejscie-fca-do-klienta/
https://www.wykop.pl/link/5316301/fiat-tipo-t-jet-wadliwa-dwumasa-i-podejscie-fca-do-klienta/
przyszedłem tutaj wstawić ten link ale widzę że już mamy jednego mirka,
właścicielowi życzę powodzenia w walce z ASO i FCA
mechanizator9
01-02-2020, 11:23
Fiat tak odchudza tipo (i nie tylko) z listew zaślepek i innych rzeczy i pewnie w końcu wzięli się za mechanikę. Efekty widać jak powyżej. T-jet dwumasa, przełączanie skrzyni jak przeładowanie kałasznikowa, 95 zawory na podtlenku LPG. Mam nadzieję, że sprzedaż w salonach ostro spadnie, wykopki pewnie taż pomogą nagłośnić sprawę.
Powinni reklamować fiata jako eko samochody w których wsadza się części regenerowane. Ciekawe kiedy będą sprzedawać regenerowane auta w salonach?
Spoko przejdą na fire fly i problem z lpg się skończy ;-)..
mechanizator9
01-02-2020, 11:27
Z LPG się skończy ale nie wiadomo czy z czymś innym się nie zacznie bo przecież zawsze można zaoszczędzić na materiale kilka złotych.
Fiat tak odchudza tipo (i nie tylko) z listew zaślepek i innych rzeczy i pewnie w końcu wzięli się za mechanikę. Efekty widać jak powyżej. T-jet dwumasa, przełączanie skrzyni jak przeładowanie kałasznikowa, 95 zawory na podtlenku LPG. Mam nadzieję, że sprzedaż w salonach ostro spadnie, wykopki pewnie taż pomogą nagłośnić sprawę.
Powinni reklamować fiata jako eko samochody w których wsadza się części regenerowane. Ciekawe kiedy będą sprzedawać regenerowane auta w salonach?
Ale to nie tylko w Fiacie takie jaja się robią, od pewnego czasu kupno nowego auta i jeszcze nowego modelu to często gęsta jest jak gra w lotto. Ja mam u siebie 48kkm i nic się nie dzieje, tamto Tipo ma ~13kkm.
mechanizator9
01-02-2020, 11:40
W pewnym sensie masz rację ale czy w innych markach też wkładają regenerowane części na gwarancji?
W pewnym sensie masz rację ale czy w innych markach też wkładają regenerowane części na gwarancji?
Oczywiście że tak, i to nie tylko w przypadku samochodów...
giannini
01-02-2020, 16:32
W pewnym sensie masz rację ale czy w innych markach też wkładają regenerowane części na gwarancji?
Od zawsze tak było. Warunki gwarancji określa gwarant (tutaj FCA) i to on decyduje jaką część zamontować. Pracowałem dość długo w serwisie grupy VW i jeżeli tylko występowała w "etka" dana część jako regenerowana fabrycznie, należało ją użyć do naprawy gwarancyjnej i dokonać zwrotu części zużytej. Były to: koła dwumasowe, sprzęgła, sprężarki, turbiny, skrzynie biegów itp.
Nie wiem jak jest w Fiacie, ale w VW, SEAT, czy Skoda możesz kupić w ASO takie podzespoły regenerowane. Za zwrotem, lub bez zwrotu starej. Różnica jest wtedy w cenie.
Sławek89
02-02-2020, 10:01
Ja tam nie mam nic przeciwko częścią regenerowanym u producentów. Sam pracuje w zakładzie gdzie robi się wspomagania i takie rzeczy się robi.Ale jeżeli już taką część wysyłają to powinna być ona dobra i spełniać założoną specyfikację. Podejrzewam że nasze nieszczęsne dwumasy spełniają wymagania producenta jeśli je wysyłają, pytanie dlaczego FCA wiedząc o problemach nie wypuszcza na rynek ,,ulepszonych" wersji po tylu latach problemów.
Jest progress, brat dostał zaproszenie żeby auto oddać do wybranego przez siebie ASO. Od FCA dostali informację że mają wymienić części na nowe fabryczne [dwumas] i itp i w dodatku mają sprawdzić skrzynie biegów. Pożyjemy zobaczymy;-)
Jest progress, brat dostał zaproszenie żeby auto oddać do wybranego przez siebie ASO. Od FCA dostali informację że mają wymienić części na nowe fabryczne [dwumas] i itp i w dodatku mają sprawdzić skrzynie biegów. Pożyjemy zobaczymy;-)
Auto odebrane z ASO, serwis stwierdził że wina jest po stronie koła dwumasowego i że reszta jest ok. Zamontowali nowy dwumas org. Po odebraniu auta jest zupełna cisza, wiec mamy nadzieję że tak już pozostanie. pozdrawiam
Pech to pech. Tak wygląda produkcja podzespolow niestety w naszych czasach. Lepiej nie bedzie.
Pech to pech. Tak wygląda produkcja podzespolow niestety w naszych czasach. Lepiej nie bedzie.
Przy pierwszej wymianie zamontowali regenerowane koło dwumasowe. Pech jak pech ale Pani z FCA z Italy twierdziła przez telefon że to ten hałas to jest standard przy silniku 1.4tjet i że odmawiają kolejnej wymiany;-)
harry.wesoly
14-02-2020, 19:03
Mi ta sama pani wmawiała, że regenerowana część (dwumasa) jest nawet lepsza od nowej bo tu ktoś to sprawdza, weryfikuje. Pytam się jej czy w nowej nikt jej już nie weryfikuje? Zamilkła. U mnie na razie ok. Takie teraz części robią. Dla przypomnienia
https://youtu.be/h2QvS35ddm0
Sławek89
14-02-2020, 21:20
Jeśli FCA się ugięło i pozwolili na montaż nowej dwumasy, to jadę jutro się zgłosić na kolejną wymianę. Może teraz u mnie pozwolą dać nową.
W ogóle się zastanawiam dlaczego nie ma reakcji FCA na te dwumasy. Temat ciągnie się od kilku lat i nic z tym nie robią, a koszt założenia nawet tej regenerowanej + koszt pracy serwisu jest bardzo wysoki.
Akcja na wykopie przyczyniła się do takiego obrotu sprawy, Panowie z ASO tylko wspomnieli żeby usunąć na wykopie nazwiska ich pracowników z wklejonych zdjęć.
harry.wesoly
14-02-2020, 22:03
Nie wydaje mi się. Nową należy wywalczyć sobie przez fca, aso samo z siebie wstawia to co im fca wyśle a standardowo wysyła odnowioną chyba że się klient spruje.
Nie wydaje mi się. Nową należy wywalczyć sobie przez fca, aso samo z siebie wstawia to co im fca wyśle a standardowo wysyła odnowioną chyba że się klient spruje.
Na wykopie odezwał się ktoś chyba pracujący w ASO Fiata i dał namiary na Pana z centrali z Bielska Białej. Określił tego Pana jako osobę od spraw beznadziejnych. Poszła wiadomość do ww. Pana z linkiem do wykopu. Na drugi dzień przyszła wiadomość od tego Pana, że ASO będzie się niebawem kontaktować w sprawie problemu.
Aniversario
24-02-2020, 19:09
Panowie, tylko uściślijmy: to nie jest wina silnika t-jet jak to zatytułował autor posta tylko dwumasy. Silnik jest bardzo dobry. Tak sobie myślę czytając o różnych usterkach Tipo, że jak ten model byłby produkowany w Polsce to myślę, że jego jakość byłaby znacznie lepsza. Kiedyś gość z ASO opowiadał mi że nawet Włosi nie chcieli przeniesienia produkcji Pandy do nich bo uważali, że od razu zacznie się psuć i faktycznie jakość poszła w dół w porównaniu z polską produkcją. Abarthem przejechałem do tej pory 35 tyś km i do tej pory nie mogłem się przyczepić nawet do najmniejszej pierdoły. Auto zapier...la jak szwajcarski zegarek, a nie ma lekko pod moją nogą, wszystko chodzi jak marzenie. Może to właśnie dlatego, że zrobione u nas, a nie u Turasów ;)
a nie u Turasów ;)
Turasy boją się Allacha więc będzie dobrze :lol:
Sławek89
26-02-2020, 19:44
Wydaje mi się że tutaj nie chodzi o kwestie składania w Turcji. Koła zamachowe są produkowane przez Valeo itp, kolumny kierownicze w Polsce w TRW, zaciski z Mando w wałbrzychu. Części są z całej Europy, Turcy tylko montują, więc możemy się co najwyżej doczepić do spasowania różnych elementów i ich niechlujnego montażu.
Dziwi mnie natomiast fakt, dlaczego pomimo wielu wtop z tymi kołami zamachowymi dalej dają taką popielinę...
He he jasne turek to brudas niechlujny pracownik itp. Ten sam turek pracujacy po drugiej stronie morza a jeszczeblepiej u niemca robi wszystko dobrze. Zaklad w Bursie zdaje sie ze ma na swoim koncie jakies korporacyjne nagrody za jakosc podobnie jak Tychy. Jesli juz nie jest winny turek tylko wloch ktory opracowywal zasady kontroli/ te rozne wspolczyniki six sigma itp. I ciekawe jak sie tewady montazu (jesli są bo ja u siebie nie znalazłem żadnej) to mają do przykladowego mesia oktorym ostatnio głośno i ktory sie zapalil podczas jazdy na A2 i kobita trup na miejscu albo innych bmw ktore sie palą od tak sobie na postoju.
Wczoraj był nawet telefon z ASO jak się samochód sprawuje po naprawie gwarancyjnej:wink: Chyba z telefonu nie byli zadowoleni, bo problem powraca. Przekazali żeby zrobić z 2kkm czy problem będzie się dalej pogłębiać i odezwać się do nich.
Aniversario
27-02-2020, 12:46
He he jasne turek to brudas niechlujny pracownik itp. Ten sam turek pracujacy po drugiej stronie morza a jeszczeblepiej u niemca robi wszystko dobrze. Zaklad w Bursie zdaje sie ze ma na swoim koncie jakies korporacyjne nagrody za jakosc podobnie jak Tychy. Jesli juz nie jest winny turek tylko wloch ktory opracowywal zasady kontroli/ te rozne wspolczyniki six sigma itp. I ciekawe jak sie tewady montazu (jesli są bo ja u siebie nie znalazłem żadnej) to mają do przykladowego mesia oktorym ostatnio głośno i ktory sie zapalil podczas jazdy na A2 i kobita trup na miejscu albo innych bmw ktore sie palą od tak sobie na postoju.
Słuchaj, żeby nie było że jestem jakimś rasistą. Osobiście nic do Turków nie mam. Współpracowałem z kilkoma i spoko ludzie. Bardziej chodziło mi o to, że zakład w Tychach uchodzi za najlepszą fabrykę koncernu Fiata na świecie po względem jakości.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.