Zobacz pełną wersję : Problem z odpalaniem
Panowie bo pomysły mi się skończyły. Pacjent to croma 1.9 jtd 150 km ciężko pali na zimnym jak i na ciepłym chociaż na zimnym jest dużo gorzej,zrobiona głowica, wymieniona pompa wtryskowe, zrobiony rozrusznik, wymienione świece żarowe, zregenerowane wtryski i praktycznie żadnej poprawy-ma ktoś jakiś pomysł?
Sprawdź kompresję silnika.
Głowica była robiona bo były cztery zawory skrzywione teraz kompresja jest ok a objawy nadal te same
Dawką startowa paliwa? Warto zweryfikować.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Pytałem elektronika o dawkę startową to powiedział że w fiacie takich rzeczy się nie robi tylko w samochodach z grupy volkswagena że tu jest jakaś usterka mechaniczna. Ale zauważyłem jedną sprawę a mianowicie, mimo że bateria jest dobra i rozrusznik po regeneracji to kręci dosyć słabo i jeszcze tak jak by na jeden cylinder przepuszczał albo coś go wsyrzymywało. Ale ciśnienie sprężania jest ok.
Popraiwa się dawkę startową. To nawet trochę znany temat w 1.9 mjtd. W alfach jak i fiatach....
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Ale u mnie problem wystąpił z dnia na dzień, wieczorem wróciłem do domu a rano temperatura 15 stopni a on nie chce zapalić i już tak ze cztery miesiące prawie wszystko wymienione a sytuacja się nie zmienia. Jedynie wpadło mi do głowy zrzucić pasek klinowy i spróbować bez obciążenia.
bateria jest dobra i rozrusznik po regeneracji to kręci dosyć słabo
Jeśli rozrusznik słabo kręci, to zapewne nie osiąga odpowiedniej prędkości obrotowej i komputer nie zezwoli na odpalenie.
Do poczytania:
https://fiatklubpolska.pl/croma-446/trudne-rozruszanie-na-zimno-34138/
Mam kilka pomysłów (niektóre pewnie znasz, albo już sprawdzałeś)
- jak rozrusznik słabo kręci, to wolno rośnie ciśnienie minimalne konieczne w szynie wtryskowej do zapłonu (sprawdzić mesem)
- przy takiej robocie pewnie zdjęty był rozrząd (trudny rozruch za wczesny wtrysk), jeden dwa ząbki na pasku,
- dawka rozruchowa i inne ale o tych pisali już moi poprzednicy
Oczywiście zapalasz naciskając sprzęgło (opory przy rozruchu)
Robiles próbę zapalania z odpiętym czujnikiem temperatury?Powinno się poprawić?!
Czujnik wymieniłem ale faktycznie na odpiętym jest dużo lepiej, prubowałem kilka razy zapiołem i znowu nie chciał zapalić, odłączyłem i zapalił, więc gdzie szukać przyczyny?
Kup sobie na allegro moduł ułatwiający rozruch który podczas rozruchu wyłącza czujnik temperatury
https://allegro.pl/oferta/zle-odpala-fiat-jtd-chip-ulatwiajacy-rozruch-7200397196
Ale wydaje mi się że ten moduł to tylko maskowanie problemu
Ale wydaje mi się że ten moduł to tylko maskowanie problemuFortunę stracisz szukając przyczyny. Multijety posiadają dość wyżyłowaną dawkę startową (ekologia) i każda najmniejsza niesprawność objawiać się będzie kłopotamij z rozruchem. Zamiast modułu możesz poprosić tunera o modyfikację dawki startowej.
Pisałem o tym wcześniej ....
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Pisałem o tym wcześniej ....
Pisałeś o podniesieniu dawek, ale nie pisałeś skąd się problem bierze ;) Poza tym, podniesienie dawek może wyjść drożej niż taki moduł za 49 zł, do tego dochodzi ryzyko, że mapą zajmie się amator, który coś przy okazji niepotrzebnie wytnie :)
Moduł został przetrenowany przez użytkownika Braval z naszego forum. Szczegóły w temacie poniżej:
https://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-467/1-9-jtdm-ciezki-rozruch-44792/
To prawda, napisałem, ale nie wyjaśniłem. Tak, tak moduł robi dokładnie to co podniesienie dawki startowej paliwa. Procedura powinien robić, jak napisałeś, gość ogarnięty ;))
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Jestem po wizycie w serwisie. Przed naprawą głowicy sprawdzane były korekty na wtryskach i wychodziły na 2 i 3 około +4 a na 1 i 4 były ok ale to z racji tego że na 2 i 3 było małe ciśnienie sprężania. Po naprawie głowicy ciśnienie na wszystkich cylindrach jest ok ale teraz na 2 i 3 korekty są w normie a na 1 i 4 +2,5 o co chodzi?
Dodatnia korekta to przytkany wtryskiwacz lub kiepska komprecha któregoś cylindra.
Panowie. Dzisiaj odezwało mi się sprzęgiełko na alternatorze, jutro planuje zżucić pasek ale czy jest możliwe że jak się rozsypało to przy rozruchu jest większe obciążenie na silnik i dlatego jest problem z odpaleniem?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.