PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z odpalaniem



Qb11
09-12-2019, 15:21
Panowie bo pomysły mi się skończyły. Pacjent to croma 1.9 jtd 150 km ciężko pali na zimnym jak i na ciepłym chociaż na zimnym jest dużo gorzej,zrobiona głowica, wymieniona pompa wtryskowe, zrobiony rozrusznik, wymienione świece żarowe, zregenerowane wtryski i praktycznie żadnej poprawy-ma ktoś jakiś pomysł?

boch
09-12-2019, 15:28
Sprawdź kompresję silnika.

Qb11
09-12-2019, 15:31
Głowica była robiona bo były cztery zawory skrzywione teraz kompresja jest ok a objawy nadal te same

lukq
09-12-2019, 15:40
Dawką startowa paliwa? Warto zweryfikować.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

Qb11
09-12-2019, 15:53
Pytałem elektronika o dawkę startową to powiedział że w fiacie takich rzeczy się nie robi tylko w samochodach z grupy volkswagena że tu jest jakaś usterka mechaniczna. Ale zauważyłem jedną sprawę a mianowicie, mimo że bateria jest dobra i rozrusznik po regeneracji to kręci dosyć słabo i jeszcze tak jak by na jeden cylinder przepuszczał albo coś go wsyrzymywało. Ale ciśnienie sprężania jest ok.

lukq
09-12-2019, 15:59
Popraiwa się dawkę startową. To nawet trochę znany temat w 1.9 mjtd. W alfach jak i fiatach....

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

Qb11
09-12-2019, 16:12
Ale u mnie problem wystąpił z dnia na dzień, wieczorem wróciłem do domu a rano temperatura 15 stopni a on nie chce zapalić i już tak ze cztery miesiące prawie wszystko wymienione a sytuacja się nie zmienia. Jedynie wpadło mi do głowy zrzucić pasek klinowy i spróbować bez obciążenia.

Capsel
09-12-2019, 17:49
bateria jest dobra i rozrusznik po regeneracji to kręci dosyć słabo

Jeśli rozrusznik słabo kręci, to zapewne nie osiąga odpowiedniej prędkości obrotowej i komputer nie zezwoli na odpalenie.

Do poczytania:
https://fiatklubpolska.pl/croma-446/trudne-rozruszanie-na-zimno-34138/

ziut
09-12-2019, 19:53
Mam kilka pomysłów (niektóre pewnie znasz, albo już sprawdzałeś)
- jak rozrusznik słabo kręci, to wolno rośnie ciśnienie minimalne konieczne w szynie wtryskowej do zapłonu (sprawdzić mesem)
- przy takiej robocie pewnie zdjęty był rozrząd (trudny rozruch za wczesny wtrysk), jeden dwa ząbki na pasku,
- dawka rozruchowa i inne ale o tych pisali już moi poprzednicy
Oczywiście zapalasz naciskając sprzęgło (opory przy rozruchu)

Braval
09-12-2019, 21:18
Robiles próbę zapalania z odpiętym czujnikiem temperatury?Powinno się poprawić?!

Qb11
09-12-2019, 22:38
Czujnik wymieniłem ale faktycznie na odpiętym jest dużo lepiej, prubowałem kilka razy zapiołem i znowu nie chciał zapalić, odłączyłem i zapalił, więc gdzie szukać przyczyny?

boch
09-12-2019, 23:32
Kup sobie na allegro moduł ułatwiający rozruch który podczas rozruchu wyłącza czujnik temperatury

https://allegro.pl/oferta/zle-odpala-fiat-jtd-chip-ulatwiajacy-rozruch-7200397196

Qb11
09-12-2019, 23:38
Ale wydaje mi się że ten moduł to tylko maskowanie problemu

boch
10-12-2019, 06:13
Ale wydaje mi się że ten moduł to tylko maskowanie problemuFortunę stracisz szukając przyczyny. Multijety posiadają dość wyżyłowaną dawkę startową (ekologia) i każda najmniejsza niesprawność objawiać się będzie kłopotamij z rozruchem. Zamiast modułu możesz poprosić tunera o modyfikację dawki startowej.

lukq
10-12-2019, 08:39
Pisałem o tym wcześniej ....

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

boch
10-12-2019, 16:28
Pisałem o tym wcześniej ....

Pisałeś o podniesieniu dawek, ale nie pisałeś skąd się problem bierze ;) Poza tym, podniesienie dawek może wyjść drożej niż taki moduł za 49 zł, do tego dochodzi ryzyko, że mapą zajmie się amator, który coś przy okazji niepotrzebnie wytnie :)
Moduł został przetrenowany przez użytkownika Braval z naszego forum. Szczegóły w temacie poniżej:

https://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-467/1-9-jtdm-ciezki-rozruch-44792/

lukq
10-12-2019, 17:25
To prawda, napisałem, ale nie wyjaśniłem. Tak, tak moduł robi dokładnie to co podniesienie dawki startowej paliwa. Procedura powinien robić, jak napisałeś, gość ogarnięty ;))

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

Qb11
12-12-2019, 15:36
Jestem po wizycie w serwisie. Przed naprawą głowicy sprawdzane były korekty na wtryskach i wychodziły na 2 i 3 około +4 a na 1 i 4 były ok ale to z racji tego że na 2 i 3 było małe ciśnienie sprężania. Po naprawie głowicy ciśnienie na wszystkich cylindrach jest ok ale teraz na 2 i 3 korekty są w normie a na 1 i 4 +2,5 o co chodzi?

boch
12-12-2019, 15:52
Dodatnia korekta to przytkany wtryskiwacz lub kiepska komprecha któregoś cylindra.

Qb11
13-12-2019, 13:31
Panowie. Dzisiaj odezwało mi się sprzęgiełko na alternatorze, jutro planuje zżucić pasek ale czy jest możliwe że jak się rozsypało to przy rozruchu jest większe obciążenie na silnik i dlatego jest problem z odpaleniem?