Zobacz pełną wersję : Co stuka w zawieszeniu prawy przód
NovoSeven
04-12-2019, 21:23
Witam może ktoś miał taką łamigłówek od jakiegoś czasu słyszę stukanie w przednie części auta (strona pasażera) wahacze nowe, gumy łącznika i łączniki przy naginaniu breszka nie wykazują zużycia, łożysko amorka przy bujaniu autem też ciche i od góry nie rusza się na boki(widok z komory silnika pod dekielkiem) . Ale dźwięk jest przy nierównościach słychać co jeszcze sprawdzić??? dodam że poduszka skrzyni wygląda ok przedniej nie widzę z powodu osłony silnika.
Abramsik
04-12-2019, 21:49
Jestem prawie pewny, że strzelił ostatni zwój sprężyny. Miałem podobnie. Raz stukało, brzęczało a raz nie. Szukałem i jeździłem dalej. Zrobiłem tak kilka kkm (byłem np w Chorwacji) i w diagnozie pomógł przypadek. Samochód stał prosto wszystko niby OK a nieraz wqurwiało. Tak czy owak sprawdź sprężynę.
Ja u siebie przerabiałem stukające klocki hamulcowe. Sprawa prosta do zweryfikowania. Jeśli stuka na nierównościach delikatnie wciśnij hamulec. Jak przestanie to wiadomo
placuszek
05-12-2019, 09:01
Ja u siebie przerabiałem stukające klocki hamulcowe. Sprawa prosta do zweryfikowania. Jeśli stuka na nierównościach delikatnie wciśnij hamulec. Jak przestanie to wiadomo miałem dokładnie tak samo, miesiąc się z tym bujałem, wystarczyło podgiąć blaszki na klockach, ale sprężynę też bym zweryfikował
malutki1989
05-12-2019, 10:05
Ze stukającymi klockami się nie spotkałem jeszcze, ale urwany kawałek sprężyny, który się tłukł o kołnierz amortyzatora już tak. Ja bym poszedł w tą stronę.
Przy wymianie sprężyn, wymień poduszki od amortyzatora. Tak, tak, elementy zawieszenia wymieniamy parami. Jeśli sprężyna pękła, to one za jakiś czas też odmówią posłuszeństwa.
Stukające klocki to normalka. Kiedyś byłem na 2 poprawkach po wymianie klocków bo stukały.
michalpodroznik
07-12-2019, 11:31
@NovoSeven
A łożyska amortyzatorów kiedy były wymieniane? To wbrew pozorom bardzo delikatny element, a samo bujanie auta na boki często nie wykryje problemu z nimi.
A jeśli np. przy skręconych przednich kołach podjeżdżasz na niewielką przeszkodę typu najazd na obniżony krawężnik, to stukanie jest wtedy słyszalne, czy nie?
Zacznij od końcówki drążka stabilizatora. Pobujaj samochodem na boki, będzie słychać. Raz w roku wymieniam. Po wrocławskich dziurach trzeba. Konstrukcja samochodu (ciężki, wysoki, wąski) wymusiła zastosowanie grubego i sztywnego drążka stabilizatora, który tłumi kołysanie samochodu, przez co w dupę dostają końcówki. Koszt niewielki - ok 100 z wymianą za 1 stronę.
Wysłane z mojego LG-H900 przy użyciu Tapatalka
świerszcz
08-12-2019, 10:13
Witam,
Miałem identyczny objaw, sprawdzanie tzw. brechą nic nie dawało. Pomogła wymiana gum stabilizatora przedniego.
Witam,
Ja maiłem taki przypadek, końcówka (przegub) stabilizatora łączącego się z prętem stabilizatora miał luz w mocowaniu.
Dokładnie otwór w pręcie był rozbity i końcówka mogła ruszać się w otworze. Stukało cholernie na nierównościach, dokręcenie na "chama" rozwiązało temat.
NovoSeven
08-12-2019, 21:49
Dokładnie skręcone koła i najazd na nierówności zawsze każdorazowo stuka
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Podniosłem auto prawa strona nic nie widzę, sprężyny przeguby wraz z podporą ok, gumy niby sztywne jedynie wymieniony wahacz 4 miesiące temu ma podejrzne łożysko gumowe (wahacz chińczyk Best Dell 340 za sztukę) jak zrobi się cieplej podniosę przód na podpory wtedy naprężenia powinny być mniejsze.
michalpodroznik
09-12-2019, 07:52
Dokładnie skręcone koła i najazd na nierówności zawsze każdorazowo stuka
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Podniosłem auto prawa strona nic nie widzę, sprężyny przeguby wraz z podporą ok, gumy niby sztywne jedynie wymieniony wahacz 4 miesiące temu ma podejrzne łożysko gumowe (wahacz chińczyk Best Dell 340 za sztukę) jak zrobi się cieplej podniosę przód na podpory wtedy naprężenia powinny być mniejsze.
A sprężyny z przodu masz oryginalne? Jeśli nie, to pewien typ sprężyn nieoryginalnych ma troszkę większą średnicę zewnętrzną i to sprężyny na nierównościach stukają o blachę komory błotnika. Zobacz na karoserii od środka błotnika, czy są delikatne obtarcia na blasze błotnika, pochodzące od zwojów sprężyn. Jeśli są, to "jesteś w domu".
NovoSeven
20-12-2019, 20:55
Witam Sprawa rozwiązana _ nie możliwe ale jednak powodem stukanie była poluzowana śruba poduszki wahacza tylna cześć wahacza ma wśrodeczku nakrędkę, która była odkrecona znać ślady kleju ale jednak ( wyczyściłem nowy klej zakreciłem) dziękuję za pomoc.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.