PDA

Zobacz pełną wersję : Co stuka w zawieszeniu prawy przód



NovoSeven
04-12-2019, 21:23
Witam może ktoś miał taką łamigłówek od jakiegoś czasu słyszę stukanie w przednie części auta (strona pasażera) wahacze nowe, gumy łącznika i łączniki przy naginaniu breszka nie wykazują zużycia, łożysko amorka przy bujaniu autem też ciche i od góry nie rusza się na boki(widok z komory silnika pod dekielkiem) . Ale dźwięk jest przy nierównościach słychać co jeszcze sprawdzić??? dodam że poduszka skrzyni wygląda ok przedniej nie widzę z powodu osłony silnika.

Abramsik
04-12-2019, 21:49
Jestem prawie pewny, że strzelił ostatni zwój sprężyny. Miałem podobnie. Raz stukało, brzęczało a raz nie. Szukałem i jeździłem dalej. Zrobiłem tak kilka kkm (byłem np w Chorwacji) i w diagnozie pomógł przypadek. Samochód stał prosto wszystko niby OK a nieraz wqurwiało. Tak czy owak sprawdź sprężynę.

zawikox
04-12-2019, 22:23
Ja u siebie przerabiałem stukające klocki hamulcowe. Sprawa prosta do zweryfikowania. Jeśli stuka na nierównościach delikatnie wciśnij hamulec. Jak przestanie to wiadomo

placuszek
05-12-2019, 09:01
Ja u siebie przerabiałem stukające klocki hamulcowe. Sprawa prosta do zweryfikowania. Jeśli stuka na nierównościach delikatnie wciśnij hamulec. Jak przestanie to wiadomo miałem dokładnie tak samo, miesiąc się z tym bujałem, wystarczyło podgiąć blaszki na klockach, ale sprężynę też bym zweryfikował

malutki1989
05-12-2019, 10:05
Ze stukającymi klockami się nie spotkałem jeszcze, ale urwany kawałek sprężyny, który się tłukł o kołnierz amortyzatora już tak. Ja bym poszedł w tą stronę.
Przy wymianie sprężyn, wymień poduszki od amortyzatora. Tak, tak, elementy zawieszenia wymieniamy parami. Jeśli sprężyna pękła, to one za jakiś czas też odmówią posłuszeństwa.

lupuss
06-12-2019, 08:18
Stukające klocki to normalka. Kiedyś byłem na 2 poprawkach po wymianie klocków bo stukały.

michalpodroznik
07-12-2019, 11:31
@NovoSeven

A łożyska amortyzatorów kiedy były wymieniane? To wbrew pozorom bardzo delikatny element, a samo bujanie auta na boki często nie wykryje problemu z nimi.

A jeśli np. przy skręconych przednich kołach podjeżdżasz na niewielką przeszkodę typu najazd na obniżony krawężnik, to stukanie jest wtedy słyszalne, czy nie?

paczer
07-12-2019, 13:34
Zacznij od końcówki drążka stabilizatora. Pobujaj samochodem na boki, będzie słychać. Raz w roku wymieniam. Po wrocławskich dziurach trzeba. Konstrukcja samochodu (ciężki, wysoki, wąski) wymusiła zastosowanie grubego i sztywnego drążka stabilizatora, który tłumi kołysanie samochodu, przez co w dupę dostają końcówki. Koszt niewielki - ok 100 z wymianą za 1 stronę.

Wysłane z mojego LG-H900 przy użyciu Tapatalka

świerszcz
08-12-2019, 10:13
Witam,
Miałem identyczny objaw, sprawdzanie tzw. brechą nic nie dawało. Pomogła wymiana gum stabilizatora przedniego.

ziut
08-12-2019, 19:04
Witam,
Ja maiłem taki przypadek, końcówka (przegub) stabilizatora łączącego się z prętem stabilizatora miał luz w mocowaniu.
Dokładnie otwór w pręcie był rozbity i końcówka mogła ruszać się w otworze. Stukało cholernie na nierównościach, dokręcenie na "chama" rozwiązało temat.

NovoSeven
08-12-2019, 21:49
Dokładnie skręcone koła i najazd na nierówności zawsze każdorazowo stuka

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Podniosłem auto prawa strona nic nie widzę, sprężyny przeguby wraz z podporą ok, gumy niby sztywne jedynie wymieniony wahacz 4 miesiące temu ma podejrzne łożysko gumowe (wahacz chińczyk Best Dell 340 za sztukę) jak zrobi się cieplej podniosę przód na podpory wtedy naprężenia powinny być mniejsze.

michalpodroznik
09-12-2019, 07:52
Dokładnie skręcone koła i najazd na nierówności zawsze każdorazowo stuka

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Podniosłem auto prawa strona nic nie widzę, sprężyny przeguby wraz z podporą ok, gumy niby sztywne jedynie wymieniony wahacz 4 miesiące temu ma podejrzne łożysko gumowe (wahacz chińczyk Best Dell 340 za sztukę) jak zrobi się cieplej podniosę przód na podpory wtedy naprężenia powinny być mniejsze.


A sprężyny z przodu masz oryginalne? Jeśli nie, to pewien typ sprężyn nieoryginalnych ma troszkę większą średnicę zewnętrzną i to sprężyny na nierównościach stukają o blachę komory błotnika. Zobacz na karoserii od środka błotnika, czy są delikatne obtarcia na blasze błotnika, pochodzące od zwojów sprężyn. Jeśli są, to "jesteś w domu".

NovoSeven
20-12-2019, 20:55
Witam Sprawa rozwiązana _ nie możliwe ale jednak powodem stukanie była poluzowana śruba poduszki wahacza tylna cześć wahacza ma wśrodeczku nakrędkę, która była odkrecona znać ślady kleju ale jednak ( wyczyściłem nowy klej zakreciłem) dziękuję za pomoc.