PDA

Zobacz pe³n± wersjê : Zmienny stan p³ynu chodniczego , 1.4 tjet (LPG)



Szymon1988
30-11-2019, 12:39
Zauwa¿y³em ostatnio dziwne zjawisko. Mianowicie gdy silnik jest ciep³y, p³yn ch³odniczy w zbiorniczku wyrównawczym jest na odpowiednim poziomie, natomiast gdy postoi przez noc, p³ynu jest 1-2cm mniej. Czy to jest normalne , czy mo¿e to byæ pocz±tek czego¶ powa¿niejszego ? Szuka³em jaki¶ wycieków, ale póki co niczego nie zaobserwowa³em. Mam jeszcze tylko miesi±c gwarancji i bojê siê ¿eby po gwarancji nie okaza³o siê ¿e to pompa wody, uszczelka pod g³owica czy co¶ takiego. Póki co umówi³em siê do aso, ale znaj±c ¿ycie, sprawdza tylko czy nie ma wycieków, ewentualnie dolej± p³ynu i powiedz± ¿e to normalne, a ja tylko strace czas.

Mo¿e kto¶ ma podobnie, szczególnie 1.4 tjet z lpg fabrycznym.

Qvadrat
30-11-2019, 12:45
Zimno jest to ciecz zmniejsza swoj± objêto¶æ, jak siê nagrzeje to zwiêksza, a ze jest du¿a ró¿nica temperatur to i zauwa¿asz to w poziomie cieczy w zbiorniczku...

Szymon1988
30-11-2019, 13:00
U siebie masz podobnie ? Teoria, fizyka, by siê zgadza³o, ale jestem ju¿ wyczulony na tym punkcie, kiedy¶ w astrze g mia³em podobnie i to by³ pocz±tek uszczelki pod g³owica i ca³ej kaskady kolejnych problemów.

kjk
30-11-2019, 17:20
Zimno jest to ciecz zmniejsza swoj± objêto¶æ, jak siê nagrzeje to zwiêksza, a ze jest du¿a ró¿nica temperatur to i zauwa¿asz to w poziomie cieczy w zbiorniczku...
Rozszerzalno¶æ termiczna wiêkszo¶ci cieczy jest go³ym okiem praktycznie niezauwa¿alna i nie t³umaczy zmian poziomu p³ynu o 1-2cm. Przyczyna musi byæ inna...

Qvadrat
30-11-2019, 17:21
Tak. U mnie dodatkowo powoli go ubywa. Zimny jest na min, ciep³y w po³owie min/max. Jak doleje prawie do max to do przegladu znowu zejdzie na min...

kjk
30-11-2019, 17:23
pomy³ka - do skasowania

Szymon1988
30-11-2019, 17:31
Qvadrat trochê mnie uspokoi³e¶, mam bardzo podobnie. Z kolei kjk znów wrecz przeciwnie. No to w koñcu jak? Choæ czyta³em teraz parê artyku³ów, w których jest napisane o tych ¿e jest ró¿nica miêdzy ciep³ym a zimnym i ¿e to jest normalne. Muszê jeszcze zaobserwowaæ to zjawisko na innym samochodzie.

kjk
30-11-2019, 18:40
..... My¶lê, ¿e tu w grê wchodzi jeszcze rozszerzalno¶æ oparów cieczy i samej instalacji. Mimo wszystko, 2 cm ró¿nicy poziomów to sporo. U mnie to jest kwestia kilku milimetrów, ale w zwyk³ym 1.4 bez gazu.

mechanizator9
30-11-2019, 20:43
Szymon tak wygl±da u mnie poziom cieczy po nagrzaniu silnika(po ok 50kkm), kreska zrobiona jest na zimnym silniku a wysoko¶æ p³ynu po nagrzaniu tak jak widaæ na zdjêciu. Silnik t-jet bez LPG.

https://photos.app.goo.gl/V36xvZ4QsZWryJAL7.

Jeszcze dodam, p³yn zimny jest do do³u napisu na zbiorniku MAX a po nagrzaniu podniós³ siê do ¶rodka litery X czyli oko³o 5mm.
Sam oceñ czy u Ciebie jest podobnie.

jacek2
01-12-2019, 07:13
U mnie jest podobnie jak pisze Mechanizator....

Szymon1988
09-12-2019, 18:25
By³em w ASO, wg nich TTTM, jest to normalne. Dolali trochê p³ynu, dokrêcili jeden cybant gdzie byæ mo¿e co¶ siê mog³o s±czyæ ale pewno¶ci nie maj±. Obserwowa³em te¿ sytuacjê w aucie ¿ony, clio IV , jest podobnie. Tzn jest mo¿e trochê mniejsz± ró¿nica ale te¿ jest.

czech22
10-12-2019, 01:31
Normalnym jest jak poziom p³ynu zmienia siê na zimnym i ciep³ym silniku. Z kolei nienormalne jak poziom p³ynu jest ró¿ny na ciep³ym.

Szymon1988
12-12-2019, 01:34
Zmienia siê na ciep³ym i zimnym.