PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana oleju w skrzyni biegów



Sławek89
27-11-2019, 20:49
Cześć

Z racji że kilkukrotnie zrzucano i skrzynie biegów i cholera wie ile im się ,,wylało" lub zabrudzili olej, postanowiłem że wymienię olej w skrzyni biegów.
Wg specyfikacji ma być Tutella Transmission Geaforce (SAE 75W), jednak chciałbym zalać coś bardziej markowego. Czy ktoś już zmieniał olej i może polecić jakąś markę / typ?
Podobno nasze skrzynie o sygnaturze 635 są dosyć czułe na typ oleju.

Z góry dzięki za pomoc

P.S
W USA w odmianie Tipo zwanym Dodgem Neonem (możemy się chwalić że mamy Dodga a nie Fiata :p) fabryka leje Castrola.

brylancik13
27-11-2019, 20:52
Tym nie markowym producentem Tutelli jest tytularny sponsor mistrza Formuły 1... :roll:

davbog
29-11-2019, 04:34
Lej to co zaleca producent to dobry olej nie jest tylko tani ;)

Szary83
29-11-2019, 05:54
Tym nie markowym producentem Tutelli jest tytularny sponsor mistrza Formuły 1... :roll:No ale nie ma reklam w telewizji, więc nie jest markowy

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Sławek89
29-11-2019, 18:11
Już wczoraj zamówiłem Tutelle - nie zauważyłem że jest robiona przez Petronas. Rzeczywiście nie ma co kombinować.

cac
19-05-2020, 17:59
Slawek89 i jak po wymianie oleju? Ustały hałasy? Ile oleju zalałeś do skrzyni?

Sławek89
19-05-2020, 18:36
Szczerze mówiąc jeszcze nie wymieniłem oleju w skrzyni. Hałasów odkąd jest ciepło nie słychać w ogóle.
Może uda się w piątek wymienić to dam znać. Dodatkowo doszedł mi już ceramizer do skrzyń to wleje go razem z nowym olejem

hkusmierz
30-06-2020, 13:16
A ja mam inne pytanie, czy wymieniać olej jeśli wszystko jest ok? 100 tys przebiegu

steyr
30-06-2020, 14:13
A ja mam inne pytanie, czy wymieniać olej jeśli wszystko jest ok? 100 tys przebiegu

W teorii oleju w skrzyni manualnej się nie wymienia, w praktyce osobiście zmieniam co 100kkm przebiegu w każdym aucie które użytkuje.

krowka1978
30-06-2020, 15:11
A ja mam inne pytanie, czy wymieniać olej jeśli wszystko jest ok? 100 tys przebiegu

Wymienić.

rajtkezjusz
30-06-2020, 21:12
Mnie mechanik powiedział wprost - w dzisiejszych autach nie ma pojęcia "nie wymieniać " ,zwłaszcza gdy w instrukcji jest tak napisane należy wymienić . Niestety ,ale fabryka chce zarobić na zepsuciu się części ,a my musimy wydłużyć żywotność - konflikt :) Tutella była swego czasu Technyx i Matryx (ale to w skrzyniach M32 trzeba było odp typ zastosować aby szkody nie zrobił ) ,tutaj jest podany konkretny typ w instrukcji i norma jaka ma olej spełniać .

krowka1978
01-07-2020, 01:09
Tutella była Technyx i Matryx ,ale to w skrzyniach M32
Yhy, w takim razie w moim GP mam M32, bo w instrukcji i u mnie na półce stoi Technyx, który ma podane konkretne parametry... :roll: Nie rozumiem tego powiązania.

rajtkezjusz
01-07-2020, 12:50
Skróciłem myśl ,zaraz poprawię - w skrzyniach ( M20/32 )nie było obojętne który olej Tutelli wlejesz ,a niektórym było to obojętne i po czasie się dziwili usterkom. Tutella - bo taką nazwę tutaj podano ,ma parę typów i w jednym Fiacie będzie ok ,a w drugim inna Tutella jest potrzebna (zależnie od skrzyni ). Skrzynka z Tipo jest ..ewolucją tej "sławnej" M32 czy się mylę ?

steyr
01-07-2020, 17:43
Skróciłem myśl ,zaraz poprawię - w skrzyniach ( M20/32 )nie było obojętne który olej Tutelli wlejesz ,a niektórym było to obojętne i po czasie się dziwili usterkom. Tutella - bo taką nazwę tutaj podano ,ma parę typów i w jednym Fiacie będzie ok ,a w drugim inna Tutella jest potrzebna (zależnie od skrzyni ). Skrzynka z Tipo jest ..ewolucją tej "sławnej" M32 czy się mylę ?

M32 to produkcja Opla, C635 to już stricte wykonanie Fiata.

rajtkezjusz
01-07-2020, 20:32
https://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-biegow-opel-typ-c635.html ,kiedyś miałem auto z M20 -to taki mniejszy M32 i wtedy szukałem po necie i chyba doszedłem do skraju neta z informacjami :cool: .Wyczytałem ,że M32 montowane w Oplach miały inne naciągi łożysk niż te dla Fiata (podobno to poznać po kodzie na skrzynce ) ,są też różne przełożenia skrzyń (zależnie w jakim aucie i z jakim silnikiem to parowano -też kod na skrzynce ) . Jakoś tak było ,że we Fiatach skrzynie wytrzymywały więcej niż w Oplach (może to wina naciągów + oleju = Opel dłigo stosował swój czerwony olej który nie nadawał się do M23 ,a fiat odp Tutellę ) . Czy 635 jest ewolucją M32 to było pytanie ,bo gdzie produkowana ,to w czasach globalizacji jest bez znaczenia .

steyr
06-07-2020, 23:39
Jakby ktoś szukał zamiennika oleju Tutella Transmission Geaforce SAE 75W API GL4 to Liqui Moly Top Tec MTF 5100 spełnia normę Fiat 9.55550-MZ6. Jutro zmieniam na taki, cena 38pln/1l. Zobaczymy czy coś pomoże na haczenie biegów przy szybkiej zmianie, czy po prostu ta skrzynia ma TTTM. W starej C514 5 biegowej biegi mogłem zmieniać szybciej niż DSG i biegi wchodziły gładko;-)

https://products.liqui-moly.com/top-tec-mtf-5100-75w-7.html

rajtkezjusz
07-07-2020, 00:29
https://www.ravenol.pl/oleje-przekladniowe-mtf-professional-line/1962-RAVENOL-MTF-3-SAE-75W-1L-4014835719811.html?search_query=%09RAVENOL+MTF-3+SAE+75W%09++&results=11 Specyfikacje:
Ford WSS-M2C200-D3, AC DELCO 10-4037, VW G 070 726 A2, GM 1940004, GM 19259104, Fiat 9.55550-MZ6, BOT 350 M3, BOT 350 M3, Ford WSS-M2C200-D2, MTF JWS2271, Mercedes A001989840309, MB 235.10, Opel B0402167, PSA Standard 9730A8, Toyota 08885-81

steyr
08-07-2020, 00:20
Jakby ktoś szukał korka wlewowego i spustowego w skrzyni C635 w 1.4tjet to wrzucam zdjęcia. Oba korki na klucz imbusowy w rozmiarze 12. Spustowy jest widoczny po zdjęciu dolnej osłony, pod lewą półosią. Korek wlewowy jest nad lewą półosią nad mechanizmem różnicowym, dostęp "po omacku" jest najlepszy od strony lewego nadkola po zdjęciu koła nad drążkiem kierowniczym. Na pierwszym zdjęciu w białym obrysie jest zamontowana w gnieździe korka wlewowego końcówka bita.

38568
38569

lanki
08-07-2020, 10:49
Chłopaki, przydatne info, dzięki. Powoli dobijam do 60kkm i też zamierzam zmienić olej w skrzyni.
@Steyr, jakaś odczuwalna różnica po zmianie na LM? U mnie nic nie haczy ale jak olej lepszy to czemu by nie zmienić.

steyr
08-07-2020, 11:19
Chłopaki, przydatne info, dzięki. Powoli dobijam do 60kkm i też zamierzam zmienić olej w skrzyni.
@Steyr, jakaś odczuwalna różnica po zmianie na LM? U mnie nic nie haczy ale jak olej lepszy to czemu by nie zmienić.

Wczoraj zalałem, więc na razie ciężko ocenić. Po rozgrzaniu przy szybkiej zmianie biegów mam wrażenie że jest lepiej, nic nie haczy. Większe wnioski wysunę pewnie z czasem. Aha zalałem całe 2l zamiast 1,8l. Zaszkodzić nie zaszkodzi, najwyżej odpowietrznikiem wyleci będę obserwował. Górny korek jest czysto wlewowy, nie kontrolny. Po wlaniu 2l nic się nie wylewa przez otwór kontrolny.

rajtkezjusz
08-07-2020, 17:48
Mając skrzynię M20 skusiłem się na dodanie dodatku LM do skrzyń . Niestety zaczęła haczyć . Olej zlałem i dałem jaki nakazywała fabryka i poprawiło się .W 500X pomogło też przesmarowanie "jabłka" -pod mieszkiem biegów jest taka plastykowa "kula" do której jest zamocowany drążek zmiany biegów ,on fabrycznie był suchy -zgłaszanie do ASO na przeglądzie nic nie dało ,spry ze smarem silikonowym pomógł ,lekko i ładnie chodzi zmiana biegów ,sama skrzynia c635 nie jest cudem inżynierii :) .Zlecę wymianę oleju przy 100 tyś km

qfel
04-02-2021, 20:59
Potwierdzam. Według instrukcji w normalnych warunkach eksploatacji samochodu nie ma konieczności dokonywania wymiany oleju przekładniowego. W dziale "Obsługa i konserwacja" nie ma ani słowa o wymianie oleju w skrzyni biegów. Dotyczy to też silników wysokoprężnych z wyłączeniem oczywiście skrzyń automatycznych ale to co innego. Nie wiem skąd Koledzy wyczytali że niby instrukcja to nakazuje i to jeszcze na konkretny rodzaj oleju.

krowka1978
04-02-2021, 21:03
Potwierdzam. Według instrukcji w normalnych warunkach eksploatacji samochodu nie ma konieczności dokonywania wymiany oleju przekładniowego. W dziale "Obsługa i konserwacja" nie ma ani słowa o wymianie oleju w skrzyni biegów. Dotyczy to też silników wysokoprężnych z wyłączeniem oczywiście skrzyń automatycznych ale to co innego. Nie wiem skąd Koledzy wyczytali że niby instrukcja to nakazuje i to jeszcze na konkretny rodzaj oleju.

Akurat w tym przypadku należy wymieniać olej w skrzyni pomimo tego, że w czynnościach serwisowych tego nie ma (przynajmniej w Europie, bo już w USA wymóg jest co ciekawe dla tych samych aut):!: Jeszcze raz zajrzyj do instrukcji a dowiesz się jaki olej jest w skrzyni.

rajtkezjusz
04-02-2021, 23:23
Do M32 też nie ma że wymienić ,a wręcz trzeba !! Wymiany filtra turbo też nie ma ,a wręcz trzeba !! Filtr MA też ,a wręcz trzeba !! Skrócić interwały wymiany oleju wręcz trzeba (albo warto ) itd . Sam serwis opla do M32 nakazywał lać 1.8 litra ,choć serwis skrzyń który dla Opla je naprawiał nakazywał lać ponad 2.5 litra !! To lepsza skrzynia ,ale nie ma niewymiennych rzeczy . Sam wymieniłem niewymienny filtr paliwa z Maździe ,bo syf jaki po 200 tyś km się zrobił zablokował regulator ciśnienia paliwa ,to przewalało przez wtryski ponad 5 bar ,a japończyk ma wtryski delikatne ,co stopiło katalizatory . Książka mówi "niewymienne" ,a mnie to kosztowało parę tysi zł . Posługiwać trzeba się czasem logiką -tą znaną ze starszych aut .

steyr
06-02-2021, 21:43
Rozmawiałem ostatnio z magikiem który skrzynie M32 robi z zamkniętymi oczami za parę h bez jej demontażu z auta. Pytając o skrzynie C635 wspomniał że póki co są ok, ale wspomniał że olej w skrzyni 3 wałkowej jednak zaleca zmieniać. W przypadku M32 zaleca zmieniać co 50kkm przebiegu.

qfel
07-02-2021, 17:28
Faktycznie olej przekładniowy w instrukcji jest wymieniony z nazwy więc szacun za jej znajomość. Pozostałe uwagi bez zmian.

jabolek
10-02-2021, 15:53
wymieniał ktoś z was olej w 1.4 benzyna bez turbo ?

steyr
10-02-2021, 22:38
wymieniał ktoś z was olej w 1.4 benzyna bez turbo ?

Ostatnio zmieniałem w Bravo 2 1.4 90KM 6 biegów, jest korek zlewowy i wlewowo-kontrolny wchodzi ~1,8l oleju do poziomu korka wlewowego.

maurycy
16-02-2021, 03:32
Wczoraj zalałem, więc na razie ciężko ocenić. Po rozgrzaniu przy szybkiej zmianie biegów mam wrażenie że jest lepiej, nic nie haczy. Większe wnioski wysunę pewnie z czasem. Aha zalałem całe 2l zamiast 1,8l. Zaszkodzić nie zaszkodzi, najwyżej odpowietrznikiem wyleci będę obserwował. Górny korek jest czysto wlewowy, nie kontrolny. Po wlaniu 2l nic się nie wylewa przez otwór kontrolny.

I jak teraz wygląda praca tej skrzyni po czasie , czy te haczenie zostało wyeliminowane na dobre ? . Czy ten nadmiar oleju(200ml) jakoś wyciekał na zewnątrz ?

maurycy
16-02-2021, 05:08
https://www.ravenol.pl/oleje-przekladniowe-mtf-professional-line/1962-RAVENOL-MTF-3-SAE-75W-1L-4014835719811.html?search_query=%09RAVENOL+MTF-3+SAE+75W%09++&results=11 Specyfikacje:
Ford WSS-M2C200-D3, AC DELCO 10-4037, VW G 070 726 A2, GM 1940004, GM 19259104, Fiat 9.55550-MZ6, BOT 350 M3, BOT 350 M3, Ford WSS-M2C200-D2, MTF JWS2271, Mercedes A001989840309, MB 235.10, Opel B0402167, PSA Standard 9730A8, Toyota 08885-81

A ja nie wiedziałem że MOPAR też się zajmuje olejami . Tutaj jakiś dedykowany do skrzyni C635 także manualnej , tani nie jest :roll:.
https://sklepjeep.redcart.pl/p/16383/2463299/olej-skrzyni-c635-ddct-dodge-dart-skrzynia-c635-manual-oleje-skrzyni-dart-dodge-samochody-mopar-oleje-plyny.html

steyr
16-02-2021, 08:39
I jak teraz wygląda praca tej skrzyni po czasie , czy te haczenie zostało wyeliminowane na dobre ? . Czy ten nadmiar oleju(200ml) jakoś wyciekał na zewnątrz ?

Według mnie jest lepiej, aczkolwiek może to być subiektywne odczucie. Na pewno nie jest gorzej, nadmiar oleju nie wyleciał przez odpowietrznik od wymiany jest prawie 20kkm.

maurycy
16-02-2021, 09:14
Tak jak już pisałem wcześniej jestem przed pierwszym przeglądem gwarancyjnym a przebieg to 3.600 . Mam jakieś delikatnie haczenia ale tragedii nie ma. Nie wiem czy im to zgłaszać czy pojeżdzić przez kolejny rok i wtedy atakować ASO. Dlatego pytam o olej itp. Może coś tam się ułoży a może potrzeba regulacji linek , bo pedał sprzęgła mam też za wysoko względem hamulca ale tu regulacji ponoć nie ma .

maurycy
16-02-2021, 12:05
Jakby ktoś szukał korka wlewowego i spustowego w skrzyni C635 w 1.4tjet to wrzucam zdjęcia. Oba korki na klucz imbusowy w rozmiarze 12. Spustowy jest widoczny po zdjęciu dolnej osłony, pod lewą półosią. Korek wlewowy jest nad lewą półosią nad mechanizmem różnicowym, dostęp "po omacku" jest najlepszy od strony lewego nadkola po zdjęciu koła nad drążkiem kierowniczym. Na pierwszym zdjęciu w białym obrysie jest zamontowana w gnieździe korka wlewowego końcówka bita.

38568
38569

Myślę że tu będzie wlew oleju lepiej pokazany ?

steyr
16-02-2021, 13:19
Możesz zgłosić, może coś wymyślą ale tylko żeby nie było gorzej. Też mam pedał sprzęgła wyżej niż pedał hamulca.

krowka1978
16-02-2021, 16:01
Możesz zgłosić, może coś wymyślą ale tylko żeby nie było gorzej. Też mam pedał sprzęgła wyżej niż pedał hamulca.

Oj Pany, ehhh. Po Waszych postach sprawdziłem w GP, czyli muszę jechać do ASO spóźniony o prawie 14 lat... ;-) Tak ma być:!:
W innych markach jest tak samo, więc nie marudźcie w tym temacie i przestańcie szukać dziury w całym ;-) Mam nadzieję, że uspokoiłem ;-)

maurycy
17-02-2021, 08:43
Oj Pany, ehhh. Po Waszych postach sprawdziłem w GP, czyli muszę jechać do ASO spóźniony o prawie 14 lat... ;-) Tak ma być:!:
W innych markach jest tak samo, więc nie marudźcie w tym temacie i przestańcie szukać dziury w całym ;-) Mam nadzieję, że uspokoiłem ;-)

Ależ tu nikt nie marudzi , tylko próbuję rozwiązać problem bo chyba po to jest to forum . Problemem jest sprzęgło które bierze przy samej górze a mam wrażenie że skutkiem jest po części to haczenie biegów .Rozumiem że brak jest regulacji sprzęgła jak to miało miejsce w starych autach , ale może jest szansa na regulację inkami . A co do wysokości pedału sprzęgła to w drugim Tipo 1.4 95KM 2016 rok pedał na równo z hamulcem , Fiat Linea 1.4 2007 również - natomiast inne marki mnie nie interesują bo jeżdżę fiatami i znajdujemy się na fiatowskim forum .

krowka1978
17-02-2021, 09:01
, Fiat Linea 1.4 2007
FIAT Grande Punto 1.4 8V 2007 sprzęgło wyżej, FIAT 500X 2016 sprzęgło wyżej... Ciekawi mnie ta linijka i drugie Tipo, że równo. Zapowietrzony/uszkodzony wysprzęglik/pompa? Przy zapowietrzonych/uszkodzonych jak najbardziej będzie haczyć. Sprawdź, czy da się geja sprzęgła ręką podnieść.



Problemem jest sprzęgło które bierze przy samej górze a mam wrażenie że skutkiem jest po części to haczenie biegów .
Odnioslem się do wysokości. Jeżeli bierze wysoko, to nie może być haczenia, a jak jest za wysoko, to jest ślizganie sprzęgła, linkowcy coś o tym wiedzą, gdy źle wyregulują.


Rozumiem że brak jest regulacji sprzęgła jak to miało miejsce w starych autach
Brak możliwości regulacji.

Kiedykolwiek w tych autach był wymieniany płyn hamulcowy w układzie sprzęgła? Na podstawie własnych obserwacji ASO tego nie robi..., a trzeba przepompować przy wymianie płynu co 2 lata.

maurycy
12-04-2022, 21:46
Jakby ktoś szukał korka wlewowego i spustowego w skrzyni C635 w 1.4tjet to wrzucam zdjęcia. Oba korki na klucz imbusowy w rozmiarze 12. Spustowy jest widoczny po zdjęciu dolnej osłony, pod lewą półosią. Korek wlewowy jest nad lewą półosią nad mechanizmem różnicowym, dostęp "po omacku" jest najlepszy od strony lewego nadkola po zdjęciu koła nad drążkiem kierowniczym. Na pierwszym zdjęciu w białym obrysie jest zamontowana w gnieździe korka wlewowego końcówka bita.

38568
38569

Chciałem tylko dodać że odkręciłem koło , nadkole ...znaczy cały dół ale od razu dodam - że jeśli tylko dolewka to nie trzeba nic odkęcać . Jeśli ktoś chciałby dolać olej do skrzyni z pozycji dolnej , czyli odkręcić koło i nadkole i na macanego jak kolega wyżej pisał to dla mnie nie ma szans . Chyba że rączki chińske ale nie wróżę powodzenia .Dobra żeby nie przedłużać... aby wlać olej do skrzyni C635 T-Jet należy odkręcić i wyjąć akumulator , a następnie podstawę akumulatora i wtedy robi się w miarę dostęp do odkręcenia śruby wlewu oleju do skrzyni .

steyr
12-04-2022, 22:05
Kwestia wprawy, małych rączek nie mam. Nie takie rzeczy się robiło, wykręcanie śrub na lusterko kolektorow i itp. Także nie ma co narzekać. Oczywiście jak ktoś nie ma nerwów i itp. to lepiej Aku wykręcić.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

maurycy
12-04-2022, 22:42
Kwestia wprawy, małych rączek nie mam. Nie takie rzeczy się robiło, wykręcanie śrub na lusterko kolektorow i itp. Także nie ma co narzekać. Oczywiście jak ktoś nie ma nerwów i itp. to lepiej Aku wykręcić.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Ale teraz powiedz szczerze .....Czy ty ten korek odkręciłeś z dolnej pozycji :smile: bo z tego co pisałeś to nie jest powiedziane, że jeśli tak to stawiam dużą wódke ja to zobaczę :lol: . Prawda jest taka że poddałem się po Twoich wskazówkach (oczywiście nie napisałeś żeby dolewkę zrobić z dołu ) Zrobiłem tak jak to robią w ASO czyli tak jak napisałem aku , podstawa aku i ciasno bo ciasno ale ręka wchodzi i korek wlewu jest nasz .

steyr
12-04-2022, 23:06
Korek wlewowy odkręciłem przez otwór przez który przechodzi lewy drążek kierowniczy od strony lewego koła. Dolny spustowy odkręcam od dołu. Ale mam drugie Tipo 1.4tjet w rodzinie, i tam się poddałem i odkrecalem Aku. Bo tak serwis do..ebal ten korek wlewowy że brakowało mi pary w ręce żeby go poluzować. Ale to Tipo miało wymieniana dwunase na gwarancji więc ASO musiało tak dokręcić ten korek.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

maurycy
13-04-2022, 09:22
Tak czy siak liczy się efekt końcowy =D> . Dolałem jakieś 200-300 gram LIQUI MOLY TOP TEC MTF 5100 i mam wrażenie że haczenie np. z trójki na dwójkę jest nieodczuwalne jak to miało miejsce wcześniej . Ale oczywiście pojeżdżę dłużej i po obserwuje;-)

steyr
13-04-2022, 09:25
To jak dolales do org oleju tego Liqui Moly 5100? Też go stosuje od 55kkm, niedługo po 120kkm kolejna wymiana. Ja zalewam 2,5l oleju. Też zauważyłem że lepiej skrzynia pracuje na tym oleju.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

maurycy
13-04-2022, 09:34
To jak dolales do org oleju tego Liqui Moly 5100? Też go stosuje od 55kkm, niedługo po 120kkm kolejna wymiana. Ja zalewam 2,5l oleju. Też zauważyłem że lepiej skrzynia pracuje na tym oleju.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Tak jak napisałeś . Do oryginalnej Tuteli, dolałem Liqui Moly bo uważam że przy przebiegu 7 tysi nie ma co zlewać oleju w miarę świeżego na nowy .;-)

maurycy
13-04-2022, 11:35
. Ja zalewam 2,5l oleju. Też zauważyłem że lepiej skrzynia pracuje na tym oleju.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

To sporo więcej :?: , bo z tego co pamiętam to fabryka zalewa 1.8L ale jeśli pracuje lepiej to ok . Tylko żeby nie przedobrzyć z tą dodatkową ilością . Ale z drugiej strony musi coś w tym być że większa ilość oleju powoduje lepszą pracę tej skrzyni :confused: . A powiedz proszę czy ta większa ilość nie sprawia jakiś dodatkowych wycieków ? uszczelniacze , wybierak albo czy się jakoś dodatkowo nie poci ?

krowka1978
13-04-2022, 11:39
Do C635 do przelewu wchodzą 2l - wlałem 2 pełne butelki po 1l. Samo nie przelało, ale jest blisko krawędzi - zapewne po dodaniu 100ml przeleje (jak dobrze pamiętam do C635 w konfiguracji DDCT jest 2.1l). Nic nie wycieka pomimo tego, że w mojej jest gumowy korek wlewowy.

steyr
13-04-2022, 12:09
To sporo więcej :?: , bo z tego co pamiętam to fabryka zalewa 1.8L ale jeśli pracuje lepiej to ok . Tylko żeby nie przedobrzyć z tą dodatkową ilością . Ale z drugiej strony musi coś w tym być że większa ilość oleju powoduje lepszą pracę tej skrzyni :confused: . A powiedz proszę czy ta większa ilość nie sprawia jakiś dodatkowych wycieków ? uszczelniacze , wybierak albo czy się jakoś dodatkowo nie poci ?Nic nie przelewa przez odpowietrznik , nie ma żadnych wycieków i itp. zalałem więcej z tego względu że różnie pisza na różnych forach gdzie C635 było montowane. Wole się zabezpieczyć ze względu na to że skrzynia jest 3 wałkowa i nieraz na haku się pociągnie z tonę.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Sławek89
13-04-2022, 20:28
Ja też wlałem 2,6 litra oleju, nic się nie dzieje, skrzynia pracuje dużo lepiej i jest cichsza. Do krawedzi korka wlewowego jest jeszcze trochę luzu.

maurycy
14-04-2022, 22:49
Zapytam jeszcze na koniec , bo ktoś pisał że dolewał przez odpowietrznik jakieś male ilości 100 - 200 ml a na pewno na forum Alfy to było . Jak to wchodzi ? bo na pewno już wtedy strzykawką trzeba :confused:

maurycy
19-04-2022, 12:44
Zapytałem , ale sam odpowiem na to pytanie . Tak można dolać olej do skrzyni odpowietrznikiem , oczywiście strzykawką i wiadomo powoli . Ogólnie wtłoczyłem około 300ml dodatkowego oleju , nie wiem ile było ale po zrobionej trasie i wachlowaniu biegami jest poprawa względem haczenia biegów .

harry.wesoly
01-06-2022, 13:37
Cześć, kupiłem 1L do skrzyni, tutela gearforce i na dniach będę robił dolewkę. Zastanawiam się nad kilkoma rzeczami:
1. Dużo roboty z demontażem akumulatora i jego podstawy czy to szybka, bezproblemowa robota?
2. Czy lejąc przez otwór wlewowy to zalać do jakiegoś konkretnego poziomu? Chcę wlać jak najwięcej czyli do jakiego poziomu? Aż dojdzie pod brzeg otworu czy jak inaczej?
3. Czy lejąc przez odpowietrznik to idzie zdjąć ten cypel/osłonę czy tego się nie zdejmuje i leje się jakoś wciskając pod ten cypel i
Strzykawkę z igłą?

steyr
01-06-2022, 14:33
Fabrycznie jest 1,8l. Dolej po prostu 0,5l jak nie chcesz rozbierać to przez odpowietrznik.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Sławek89
02-06-2022, 20:23
Cześć, kupiłem 1L do skrzyni, tutela gearforce i na dniach będę robił dolewkę. Zastanawiam się nad kilkoma rzeczami:
1. Dużo roboty z demontażem akumulatora i jego podstawy czy to szybka, bezproblemowa robota?
2. Czy lejąc przez otwór wlewowy to zalać do jakiegoś konkretnego poziomu? Chcę wlać jak najwięcej czyli do jakiego poziomu? Aż dojdzie pod brzeg otworu czy jak inaczej?
3. Czy lejąc przez odpowietrznik to idzie zdjąć ten cypel/osłonę czy tego się nie zdejmuje i leje się jakoś wciskając pod ten cypel i
Strzykawkę z igłą?

Ad1. Nie ma dużo roboty z demontażem akumulatora. Podstawa trzyma się na 3 śrubach i ładnie schodzi. Korek wlewowy jest chyba na imbusa 14 (nie ma go w standardowym zestawie). Szybciej jest zdemontować niż się męczyć z wlewaniem.
Ad2. Ja zalałem 2,5 litra. Do korka było jeszcze jakieś 5 cm luzu.

harry.wesoly
02-06-2022, 20:53
No ja dziś dostałem olej i dolałem 0,5L przez odpowietrznik. Cypel z odpowietrznika schodzi łatwo, wężyk po preparacie wurth + strzykawka z apteki. Myślałem, że pójdzie wolno ale dolanie 0,5L poszło gładko. Jazda próbna, jest lepiej. Zastanawiam się czy błędem byłoby dolać więcej nie wiedząc dokładnie ile tam było bo miałem kilka razy tą skrzynię demontowaną bo dwumas a potem łajzy ciągle ten sam uszczelniacz połosi zakładali i ciekło, mieli dolać ale czy wówczas to zrobili to cholera ich wie. Zostawię to już i mam spokój. Pozdro.

Sławek89
02-06-2022, 21:08
Dlatego ja po kilkukrotnej wyminie dwumasy i ściąganiu skrzyni sam zmieniłem olej w skrzyni - koszt nie jest duży. Tak jak piszesz nie wiadomo co robili z tym olejem i ile go zalali z powrotem do skrzyni a ile im się wylało. Po wymianie, a w zasadzie po dolaniu większej ilości oleju problem z hałasami w zimie zniknął.

czech22
02-06-2022, 22:17
Lepiej wymienić olej, a nie dolewać. Wlej 2 litry i będzie dobrze.

maurycy
03-06-2022, 16:26
No ja dziś dostałem olej i dolałem 0,5L przez odpowietrznik. Cypel z odpowietrznika schodzi łatwo, wężyk po preparacie wurth + strzykawka z apteki. Myślałem, że pójdzie wolno ale dolanie 0,5L poszło gładko. Jazda próbna, jest lepiej. Zastanawiam się czy błędem byłoby dolać więcej nie wiedząc dokładnie ile tam było bo miałem kilka razy tą skrzynię demontowaną bo dwumas a potem łajzy ciągle ten sam uszczelniacz połosi zakładali i ciekło, mieli dolać ale czy wówczas to zrobili to cholera ich wie. Zostawię to już i mam spokój. Pozdro.

No ja też najpierw demontowałem aku , podstawę itp. a póżniej spróbowałem przez odpowietrznik i jeśli chodzi tylko o dolewkę wolę tą drugą opcję . Szybko , czystko i się nie nagimnastykujesz . Oczywiście że jest drugie dno , nikt z nas nie wie ile ma nalane fabrycznie tego oleju . Ja tak jak już pisałem wcześniej na pierwszy strzał dolałem 300ml . ale widzę niektórzy piszą że 500ml . Ja pośmigam do wakacji a pożniej zrzucę dolną osłonę silnika i zobaczę czy gdzieś tam nie wychodzi od spodu skrzynia-półosie , jak będzie ok to może jeszcze 200 ml wtłoczę odpowietrznikiem . ;-)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Lepiej wymienić olej, a nie dolewać. Wlej 2 litry i będzie dobrze.

Jasne że lepiej wymienić , ale w np. w moim przypadku podczas dolewki było 7 tyś najechane więc nie widziałem potrzeby .

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Lepiej wymienić olej, a nie dolewać. Wlej 2 litry i będzie dobrze.

Jasne że lepiej wymienić , ale w np. w moim przypadku podczas dolewki było 7 tyś najechane więc nie widziałem potrzeby .

Andre58
28-08-2022, 11:47
A ja nie wiedziałem że MOPAR też się zajmuje olejami . Tutaj jakiś dedykowany do skrzyni C635 także manualnej , tani nie jest :roll:.
https://sklepjeep.redcart.pl/p/16383/2463299/olej-skrzyni-c635-ddct-dodge-dart-skrzynia-c635-manual-oleje-skrzyni-dart-dodge-samochody-mopar-oleje-plyny.html

Ten jest zalecany do 1.4 120 KM T-jet: https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-przekladniowe/tutela/tutela-gearforce

lelek1980
01-06-2024, 22:45
Dobrej firmie nie trzeba reklamy, fakt nie znam, ale wszyscy patrza na to co w tv , necie... Dobrych marek sprzedawców nie trzeba reklamować, pójdzie z polecenia...

boch
12-04-2025, 12:31
Wlew oleju do skrzyni znajduje się u gór skrzyni:

44650

Z boku skrzyni znajduje się korek przelewowy. Pod linkiem poniżej przedstawiono wymianę oleju w tej skrzyni na przykładzie Alfa Romeo Giulietta

https://www.youtube.com/watch?v=YE12rIwYudA

Qvadrat
12-04-2025, 19:15
To jest skrzynia c365 jak w Tipo tjet?

boch
13-04-2025, 10:18
Nie C365 tylko C635. Tak. To ta sama 6 biegowa skrzynia.

Qvadrat
14-04-2025, 06:04
Palec mi się omsknął :-)

To git, przyda się bo już pora wymienić olej w skrzyni :-)